Gå till innehåll

Vilka hänger här?


Blattanfejan

Recommended Posts

Skulle det inte vara roligt att ha en tråd där man får presentera sig själv lite kort och sen få den tråden klistrad? Många har ju iofs dagbok men för de som inte hittat dit än kunde det kanske vara roligt att se vilka som svarar på de olika inläggen. Stämningen här känns ju lite familjär med några flitiga och trevliga postare. Eller är detta mesigt?

Tycker ni att det är en bra ide kan ni väl bara fylla på under med ert nick i rubriken och sen valfri detaljerad info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Kan man inte göra en sån tråd här oxå? I SnG-forumet är det ju nästan alltid samma personer som skriver och många (inklusive jag) skriver enbart här. Lättare att få översikt över skribenterna om det vore en separat tråd för detta forum.

 

Den tråden du postade är det en massa OT i oxå.

 

Bara ett förslag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte göra en sån tråd här oxå? I SnG-forumet är det ju nästan alltid samma personer som skriver och många (inklusive jag) skriver enbart här. Lättare att få översikt över skribenterna om det vore en separat tråd för detta forum.

 

Den tråden du postade är det en massa OT i oxå.

 

Bara ett förslag :)

 

Du är en av de som skriver mest Consp så du kan väl börja en! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är en av de som skriver mest Consp så du kan väl börja en! :-)

 

Okey då :)

Vem är då Conspiracy?

Jag är uppvuxen mitt i Sörmlands hjärta i en liten ort som kallas Vingåker. Byn består av 10 000 invånare och förtjänar i allra högsta grad en plats på världskartan. Jag menar det var här Göran Persson växte upp liksom. I byn finns även en klädoutlet med det finurliga namnet Factory Outlet som folk vallfärdar till året runt. Byn har även ett elitserielag i Volleyboll, jag spelade själv fram till jag började gymnasiet och har flertalet SM-medaljer för pojklag och juniorer. Var även med i sörmlands distriktlag ett tag. Jag har även mottagit en spike av Jörgen Eriksson som var en av Sveriges bästa volleybollspelare tidigare. Jag fick rätt ont.

 

Sedan jag tog studenten bor jag i Jönköping med min underbara flickvän. Här har jag jobbat med Telemarketing i 1,5 år men nu läser jag en MKV-utbildning på högskolan här. Har bara läst en termin än så länge men funderar ändå på att ta ett studieuppehåll på ett år för att försöka ge pokern en chans på heltid. Inget är dock bestämt än.

 

Under gymnasietiden spelade jag mycket 5CD med polarna. På nätet minns jag inte riktigt hur länge jag har spelat - jag har dock bara spelat "seriöst" sen april 2006. Jag började då med $50 och bonushorade FL. Sommaren 2006 gick jag över till SnGs och inledde med $11 på Party. Sedan dess har jag cashat ut rätt mycket men numera kan ni hitta mig på Stars $60 SnGs.

 

Just det jag är 21 år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är snart 34 år och bor i Stockholm med min sambo Maria, vår gemensamma son Noel 3 månader (som för övrigt hade arbetsnamnet Texas när han låg i magen :-D ) och min dotter Julia 9 år. Pluggar vid universitet här i Stockholm och kommer nästa sommar att ha en dubbel fil. kand. i psykologi och kriminologi. När jag inte pluggar, är med familjen eller spelar SnG’s jobbar jag lite extra vid ett gruppboende för personer som har olika former av schizofrenidiagnoser. När det gäller pokern är det sen sommaren 2006 nästan uteslutande SnG’s som gäller. Har spelat 20+2kr på SvS, $5.5 på Betsson, $5.5 på Ladbrokes och just nu $5+1 på CDpoker, är dock på gång att byta site till PokerStars. Har väl sammanlagt inte spelat mer än kanske 300 SnG’s då familj, studier och jobb tar en del tid men har för avsikt att, när jag bytt till PokerStars, spela kanske 2-3 kvällar (när familjen somnat) i veckan och då 6-10st/kväll (4-tablar just nu). Så fort jag spelat ihop lite mer pengar tänker jag också gå upp till $10+1 för att därifrån, när jag har inköp så det räcker, gå upp ytterliggare i nivå såklart. Vill dock känna mig ordentligt bekväm med varje nivå innan jag går upp. Antar iofs att man hinner bli det medan man spelar upp rullen till 30-40 inköp för nästa nivå. ;-)

 

Ja, det var lite om mig…. 8-)

 

P.S Consp: nu har jag alla smilies, fetstil mm som snabbknappar! Innebär detta att jag inte är en fisk längre? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gift man med 2 barn. Låter gubbigt? Äsch, jag e bara 32, barnen 4 och 1,5. Pluggade till civ.ing efter 10 år som diversearbetare, främst inom jordbruk. Jobbar idag som projektledare i Västerås. Uppvuxen i Sala men bor idag på landet mellan Sala och Västerås.

 

Åker vattenskidor och har deltagit vid 3 SM, dock utan framskjutande placering. Då SM har kvalgränser är jag ändå lite stolt att ha kvalat ett par gånger. Vintertid tränar jag lite gym, badminton och kondition. Övrig tid går åt till familjen och gården och huset. SnG grinden börjar då övrig familj somnat, det blir väl 3-4 ggr i veckan 2-4 timmar per kväll.

 

Har alltid varit periodare med spel. Under tonåren var det mycket knektöppning med kompisarna, blackjack och roulette på krogen och en del oddset. Började med Texas våren 2005 i homegames. Började på nätet sommaren 2005 med FL men det slutade alltid med att jag gulade. Dock var det alltid små summor. Som tur är har det alltid gått bra i livegamen så det har finansierat min nätförluster.

 

När FirstPoker recenserade SvS i april förra året bestämde jag mig för att ge nätpokern en sista chans, satte in 300kr och började med 0,5/1 NL cash, vilket gick bra.

Har spelat SnG seriöst sedan oktober. Just nu 100kr regulars 10 manna på SvS och $6 turbo 9 manna på Stars. Målet är att bli bekväm med Stars och flytta över rullen från SvS till Stars för att där klättra i nivå. Är lite sur på SvS som tar lika hög rake som alla andra på SnG men inte erbjuder något tillbaka, typ VIP poäng och liknande. Dessutom är trafiken dålig över 200kr.

 

Har använt lite olika verktyg för bokföring men ungefär ligger jag nu på ca 450 spelade med ca 40% ITM och ROI ca 20%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24-årig student i linköping som pluggar Kognitionsvetenskap (http://en.wikipedia.org/wiki/Cogntive_Science) som tycker om att spela poker på sin fritid :-)

Har väl gått i perioder men spelat poker med kompisar i runt 3 år och började lira på internet för runt ett år sen. So far spelat ihop mig en rulle till $10 SnG som spelas på FTP där jag just nu gör marginella vinster mot marginella spelare :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte skrivit i den här gruppen innan men jag startade ett litet sng projekt i slutet av förra sommaren inspirerad av många av er som gör fina resultat på sng.

Jag är i grunden en FL nötare som började spela på nätet i slutet av min utbildning detta var 2002 sidan var ladbrokes. Jag hade ingen som helst koll på vad jag gjorde och var nog som de flesta andra stoppade in lite pengar höll mig flytande ett tag för att sedan spela bort dem.

Januari 2003 bestämde jag mig för att spela lite mer seriöst, flyttade in på paradispoker och spelade mycket 5CD det gick väl sådär men jag fick en liten boost då mitt fyrtal i 6or fick spö av ett fyrtal i 8or och alla började skrika badbeat i chatten. Jovisst tänkte jag det var lite taskigt vad jag inte visste var att de hade badbeat bonus som jag fick, inte så mycket men det 3 dubblade min rulle på den tiden i alla fall. Jag hittade senare den eminenta sidan bonuswhores och jagade alla möjliga och omöjliga bonusar, bytte även spel till Texas FL. Hängde mest på 1-2 och 2-4 bord såväl SH som FR. Sedan dess har jag flyttat upp i nivå och spelar FL halvhögt nuförtiden men tröttnade lite på det i slutet av sommaren/höstas och startade två små projekt ett NL och ett sng.

NL projektet börjades med en rulle på $600 och spel på 0.1-0.2 nivån för att sedan klättra upp varje gång jag når 3000bb på nästa nivå. Jag är nu på 1-2 nivån och här har det börjat bli lite svårare.

SNG projektet startades även det med $600 och $6 sng på stars vid 100 inköp på nästa nivå tas klivet upp. Jag spelar förnärvarande $16 sng men är nära $27 nivån. Jag spelar för tillfället bara 4 bord jag började med 9 men det gick inget vidare, jag tänkte testa 6 bord för att få in fler turneringar på samma tid samt se om det går bättre än 9 bord. Samtidigt som jag gick ner till 4 bord köpte jag SNGPT så det kan ju vara det som har hjälpt mig med.

På 16 nivån har jag sedan nyår en ROI på 1.24 jag har spelat ungefär 250 turneringar i år så det är ett väldigt litet urval men trenden är mycket bättre än tidigare då jag låg på 1.04 på 16 nivån.

 

Lite om mig. Jag är 28 år fyller 29 i år bor utanför Malmö i hus med min fru och dotter som föddes 13 december. Jag har även en mops som heter Texas. Jag jobbar som projektledare på ett IT bolag och är utbildad civilingenjör. Poker spelar jag för att det är roligt. Jag har inga planer på att leva på det jag skulle bli uttråkad helt enkelt. Dessutom skulle inte resultatet bli bra om jag hade tvång att spela hela tiden. Jag spelar ungefär 2 timmar per kväll när min dotter och fru sover, det brukar bli någon timme mer på helgerna.

 

Mål med mina projekt.

NL projektet hade jag som mål att ta mig upp på 5-10 men det blir nog svårt jag är inte tillräckligt bra på NL för att ta mig dit och saknar för tillfället ambitionen men det kan ju ändras under året.

SNG projektet spela på $60 nivån; tveksamt om jag klarar spela högre här heller utan att verkligen satsa på det. På nuvarande nivå räcker det att ha grundläggande sng förståelse och generella pokerkunskaper. Ska jag upp till >100 nivån måste jag finslipa många delar av spelet.

Min huvudinkomst vad det gäller poker kommer fortfarande att komma från FL. Målet med pokern totalt håller jag för mig själv. Förnärvarande är det sng som jag tycker är överlägset roligast och jag lär mig mycket av er som skriver här, när jag blir lite varmare ska jag försöka bidraga lite själv.

/Mvh

 

 

edit: tog bort några kolon som skapade smiles där det inte skulle vara några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. :oops:

 

Jag tycker i och för sig att det vore bättre att ha allt samlat i en tråd, men jag hade uppenbarligen inte läst allt.

 

Förstår hur du menar men eftersom det alltid är samma folk som skriver i SnG-forumet kan det va kul med en tråd bara för oss.

 

Tanken är ju inte att PokerKalle med 1 inlägg som aldrig spelat SnG ska skriva här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 20år. Likt conspiracy så kommer jag från en liten elitvolleyboll-ort, Tierp :) Känner igen Vingåker, mycket möjligt att dom varit här och spelat. Tierp ligger mitt emellan Uppsala och Gävle. Jag gick först 1år på samhällsprogrammet här i Tierp, men lessnade på skolan totalt under denna tid och behövde en annan miljö. Jag bytte till en mediaskola i Uppsala, dit jag pendlade i 3års tid från Tierp. Tog studenten nu i sommras och har sedan dess börjat spela SNG.

Tidigare spelade jag nästan enbart NL cashgame på B2B, mestadels 0.5-1. Men jag var ung och dum, skottade en hel del på alldeles för höga nivåer. Förlorade självklart hela den rullen efter ett tag.

Började sensommaren med att nöta 20kr SH SNG på svenskaspel. Efter en månad flyttade jag till pokerstars 5+0.5 regulars. Nötte dessa ett tag till det var dags för 10+1 regularsen. Mitt i denna grind lyckades jag övertyga mig själv att det var turbo man skulle sattsa på. Gick därefter upp till 15+1 turbosarna där jag stannade ett tag. Här utvecklade jag mitt bubbelspel enormt och började vinna stabilare. Just nu svävar jag mellan 15+1 och 25+2orna, blandar dom lite, speciellt nu efter ett 30" skärm-investering. Men mitt mål är att bli stabil på 60-nivån till sommaren så jag kan flytta hemifrån och försörja mig på spelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är 26 år och kommer från Borås. Pluggar förnärvarande till Byggingenjör. 1,5 år kvar plus eventuella eftersläpande kurser.

 

Första gången jag spelade poker (mörkerpoker) om pengar var i gymnasiet. Hade en ruggig badbeat då min finfina hand AAAAK sprang in i en straight flush :( . Var inga stora summor så torskade bara en hundring den handen(och det var en sjukt stor pott, var annars väldigt sällan över 10kr i potten vid showdown).

 

Sen under lumpentiden började jag spela lite texas på luckan. Gick så bra så dom andra skojade om att jag inte borde få vara med.

 

Började på nätet för cirka 2 år sedan. Har blandat rätt kraftigt mellan NL, FL och SnG. Har under en lång tid bara hållt mig flytande. Men i höstas kom genombrottet (har nog Conspiracy att tacka för detta!) och har sedan dess börjat plussa. Spelar nu näst intill uteslutande SnG på FT. Det som gäller är turbosar, och jag har precis klivit upp till $22+2 nu i årsskiftet och har i skrivandets stund en rulle på 76,5 inköp.

 

Mål just nu är att bli bättre och mer diciplinerad samt stadigt klättra uppåt. Skulle vara gött att dryga ut CSN med lite pokerpengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjat tjat, whine whine :)

 

Jag är som alla andra människor, jag är bara bättre på att prata mig varm om öl och musik. Inte lika mycket kvinnor. Fast jag gillar kvinnor. Appropå kvinnor kan jag rekommendera att utge sig själv för att heta Francois. Fast med sån krok på "c". Om det inte funkar så heter man nästan Francis, i likhet med Black Francis:

 

black_francis.tif.big.jpg

 

This is...one of the greatest American songwriters of all-time

- David Bowie

 

Hur som helst, det här skulle ju handla om mig. Det stämmer att jag pluggar fysik, eller har pluggat, eller ska. Eller både och. Fysik är då teknisk fysik 180p. Det var både kärleken och KTH som lockade ner mig till Stockholm - Nordens Venedig, sensommaren i nådens år - 2002.

Sedan dess har jag mest varit full i orange overall och blivit en bättre människa på alla plan. Samt missat fler föreläsningar än en igelkott på gangbang har sticksår. Sen har jag flyttat också. Många gånger. Uj, så jag flyttar runt. Jag bor nu i...få se nu...i min sjunde, tror jag, lägenhet på 4,5 år. Det suger lite get faktiskt.

 

24 år har jag hunnit bli, och är och förblir ett fysiskt praktexemplar.

Börjar det här låta som en kontaktannons? Lika bra då att komma med snabba specifikationer:

 

Jag är arrogant men kärleksfull, cynisk men naiv, hatar att dansa och all form av mainstreamkultur. Nästan. Nej, det var att ta i. Säg så här, om du har några framstående talanger (inte bröst, snarare...du sjunger i ett dåligt garageband), skrattar åt mina skämt och har en komplett uppsättning tänder är jag antagligen din efter några öl. Letar du efter något mer långvarigt så måste jag först meddela att jag upprepade gånger agerat pris i diverse hångellotterier, men är fortfarande singel. Jag är antagligen inte typen man blir kär i.

 

Nå, var var vi nu...poker. Just så.

 

Det är väl det gamla vanliga, lirade knektöppning för enkronor på gymnasiet. Det var rätt kul som förfest sådär. Men det verkliga gamblandet skedde först nere på stan när vi fick se vilka av oss 16-17-åringar som kom in på krogen.

 

Hittade texas via att nån bekant lirade en frirulle på pokerroom för ca 3,5 år sedan. Lirade sen frirullar nån månad, plus lite mikrolimit med folk på luncherna på teknis. Har väl lirat på nätet för pengar i...ja 3 år är det väl snart. Men jag är fortfarande inte rik, så jag får väl finna mig i att det kanske räcker med att min mor älskar mig.

 

Ja just det, jag kommer antagligen bo i Tallinn under SM, så det vore väl fan om jag inte lirar också.

 

Det här blev ganska långt, men egentligen inte långt nog för att göra mig rättvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahah! Har alltid tänkt på komikern Dennis Leary när jag läser ett inlägg av dig, dels på grund av att man ständigt får ett "fuck you" i form av din avatar och att du ofta skriver kort, hårt, ironiskt och ibland sarkastiskt. Inte sällan läser jag även ett "fuck you" mellan raderna när du skriver! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemligheten är bara att inte tänka medan man skriver. Tänk tänk. Sen skriv. Det resulterar att jag ibland inte blir så sammanhängande, och att jag kan glömma ett par ord. Men det funkar för mig.

 

Dennis Leary...ah. Jag minns när Jeppe beställde Irish Folksongs från Ginza på gymnasiet...

 

- I'd like to speak to the manager"

- I am the manager

 

och så klart "I like to park in handicap spaces, while handicapped people make handicapped faces"

 

Eller nåt sånt.

 

edit: No cure for cancer hette ju skivan, det var väl en låt som hette typ Tradition Irish Folksong

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...