Gå till innehåll

All in, ades och gretko - Tre grinders på väg upp!!!!


ades_va

Vem?  

64 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem?

    • All in
      23
    • gretko
      30
    • ades
      11


Recommended Posts

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skumt läge jag får på flopen efter ppdimages kallsyn där. Hur agera? Jag kände mig helt vilsen handen igenom när den spelades.

 

 

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money), #

Table HE, 6 Jan 2007 8:01 AM ET

 

Jag plockar upp :4h: . :4s:

 

 

Seat 3: Kortspel ($939 in chips)

Seat 5: ppdimage ($608 in chips)

Seat 8: JESUS ($1,284.25 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

ppdimage posts blind ($3), JESUS posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

Kortspel bets $20, ppdimage calls $17, JESUS calls $14.

 

FLOP [board cards 5C,6H,4C ]

ppdimage checks, JESUS bets $40, Kortspel bets $120, ppdimage calls $120, JESUS calls $80.

 

TURN [board cards 5C,6H,4C,AS ]

ppdimage checks, JESUS checks, Kortspel checks.

 

RIVER [board cards 5C,6H,4C,AS,7H ]

ppdimage checks, JESUS checks, Kortspel checks.

 

SHOWDOWN

ppdimage shows [ 7S,5S ]

JESUS shows [ 4H,4S ]

Kortspel mucks cards [ JS,JH ]

JESUS wins $418.

 

 

Jag skulle ha tryckt in degen före floppen, de är enda chansen att vinna pengar över huvudtaget.

 

Själv spelar jag NL 50000 och tjänar 275 miljader i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte blivit nåt spel idag.. inte så sugen efter gretkos klonk inatt.. fick ju 9k där så. har letat runt efetr lite intressanta HHs, meninte hittat nån riktigt.. blir no lite spel imorn, skall försöka spara nån då.

 

kan dra lite pt stats iaf.. inte använt de nå länge.. har runt 95k händer just nu bara. statsen är nåt i stil med: 32 / 23.5 / 3.3. har funderingar på att tighta till mig lite, men de blir svårt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money),

 

 

 

 

Seat 2: Mr_Satan1 ($642 in chips)

Seat 3: Renen ($1,227 in chips)

Seat 4: Vizkid ($823 in chips)

Seat 5: slikke ($848 in chips)

Seat 7: jf1985 ($757 in chips)

 

 

 

Renen was dealt [Ah,Ks]

 

 

 

ANTES/BLINDS

Renen posts blind ($3), Vizkid posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

slikke bets $20, jf1985 folds, Mr_Satan1 folds, Renen bets $70, Vizkid folds, slikke calls $53.

 

FLOP [board cards AD,10S,5S ]

Renen bets $121, slikke bets $350, Renen ??

 

 

igne read på fi, men tror ha när hyfsad.. men inte duktig.. å inte superfisk.. vanlig halvhyfsad lirare lr så... vad göra? syna och checkjamma blank turn. smälla in direkt lr syna å checkfolda turn? min image är väl väldigt lagig som vanligt ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

igne read på fi, men tror ha när hyfsad.. men inte duktig.. å inte superfisk.. vanlig halvhyfsad lirare lr så... vad göra? syna och checkjamma blank turn. smälla in direkt lr syna å checkfolda turn? min image är väl väldigt lagig som vanligt ..

 

Ha en plan innan man bettar...

 

Väldigt motståndar baserat, vilket gör de till en 50/50 mellan fold och syn. Så med andra ord ingen aning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money),

 

 

 

 

Seat 2: Mr_Satan1 ($642 in chips)

Seat 3: Renen ($1,227 in chips)

Seat 4: Vizkid ($823 in chips)

Seat 5: slikke ($848 in chips)

Seat 7: jf1985 ($757 in chips)

 

 

 

Renen was dealt [Ad,ks]

 

 

 

ANTES/BLINDS

Renen posts blind ($3), Vizkid posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

slikke bets $20, jf1985 folds, Mr_Satan1 folds, Renen bets $70, Vizkid folds, slikke calls $53.

 

FLOP [board cards AD,10S,5S ]

Renen bets $121, slikke bets $350, Renen ??

 

 

igne read på fi, men tror ha när hyfsad.. men inte duktig.. å inte superfisk.. vanlig halvhyfsad lirare lr så... vad göra? syna och checkjamma blank turn. smälla in direkt lr syna å checkfolda turn? min image är väl väldigt lagig som vanligt ..

 

ehh jag hade pushat, vad skall han ha,, han sätter dej på KK och försöker ta hem potten direkt med AQ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha en plan innan man bettar...

 

Väldigt motståndar baserat, vilket gör de till en 50/50 mellan fold och syn. Så med andra ord ingen aning...

 

mm känns så.. hade så lite info om fi där.. rättså tufft läge tycker jag.. känns ju som set/tvåpar eller qK-JQ spader.. kan vara aq-aj också om han inte är nå vidare.. men de e mindre trovärt i detta fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen: Slår du alltid upp ur BB mot UTG-höjare med AK?

 

Du har ju uppenbarligen inte :Ad: . Har du :As:EDIT: (och inte :Ks:, annars no-brainer naturligtvis)? I så fall lutar det väldigt mycket åt fold. Som det är nu lutar det åt fold ändå imo. Att du har :Ks: (om du nu har det), tar ju bort en del av hans ev. kombodraghänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen: Slår du alltid upp ur BB mot UTG-höjare med AK?

 

Du har ju uppenbarligen inte :Ad: . Har du :As:EDIT: (och inte :Ks:, annars no-brainer naturligtvis)? I så fall lutar det väldigt mycket åt fold. Som det är nu lutar det åt fold ändå imo. Att du har :Ks: (om du nu har det), tar ju bort en del av hans ev. kombodraghänder.

 

oops, ändrat. hade Ah lr c. men Ks hade jag.. mm justfan då tar jag ju bort en del kombodrag.

 

mm slår alltid om med AK.. lr 94 av aoo iaf. :) ..är 5handed oftast och har riktigt LAGig stil.

 

håller med.. det känns som vik, men känns ändå så jävla vekt där... jobbig hand är det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...