Gå till innehåll

Mikael Westerlund snackar skit om spel och pokerspelare i expressen


Betraktaren

Recommended Posts

http://expressen.se/index.jsp?a=815126

 

- Pokerspelare överrepresenterar mytomaner och spelmissbrukare, säger Mikael.

Mikael medger att han är spelmissbrukare och berättar att även spelet Black Jack fascinerar honom.

- Det är en slags jävulsk frestelse. Det är det värsta spelet som finns.

 

Sen fortsättningen om hur Mikael hämtat ut summor på 100.000 till 600.000 utan att tycka att det är konstigt. 11 miljoner hann han hämta ut innan han kände att - detta är ingenting för mig.

 

Om han inte blir fälld så ska jag också starta upp företag och sno pengar.

Och hur kan han snacka skit om sina polare och branch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så han är en judas för att han säger sin mening angående kvoten mytomaner/spelmissbrukare i pokerkretsar? Hoppas du inte är i närheten med din måttstock den dagen jag ska stå tills svars för nåt.

 

Vill du att jag ska fortsätta ironisera över din signatur och val av ämne till din första post eller ska jag bara lägga ner?

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag visserligen inte drivit 2 företag samtidigt som Westerlund har, men det förfaller mig mycket, mycket underligt att man helt plötsligt börjar plocka ut flera hundratusen ur ett nystartat bolag där man själv har satsat 50.000 kronor. Visst kan man "råka ut" för att bli målvakt men oftast vet man om att man är det, även om man förnekar det. Om hans försvar inte är starkare än så där kan han få det jobbigt i rätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs flera Göran Lambertz i pokerbranschen. Sen vill jag inte jämföra Westerlund och Lambertz då det känns som att jämföra en apa med Einstein.

 

Det får liksom noll effekt om man inte har det städat framför sin egen dörr.

 

Killen verkar ju försöka svartmåla branshen för att själv komma i bättre dager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs flera Göran Lambertz i pokerbranschen. Sen vill jag inte jämföra Westerlund och Lambertz då det känns som att jämföra en apa med Einstein.

 

Det får liksom noll effekt om man inte har det städat framför sin egen dörr.

 

Killen verkar ju försöka svartmåla branshen för att själv komma i bättre dager.

 

Det är ju det jag menar. Jag tycker det är helknäppt alltihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men pokerbranschen är ju smockfull av drägg. Det är ju ett rent faktauttalande. Att vara pokervärlden "lojal" är ju bara löjligt, särskilt om det innebär att man direkt ska ljuga eller smyga med förhållandena i branschen. Den är inte rumsren. Det förekommer en jävla massa ljusskygg verksamhet i form av skattebrott, stulna pengar i form av obetalda lån, ett evigt snyltande på framgångsrika spelare, idiotisk överkonsumtion, partyknarkande, fuskande, siter som blåser spelare, tömda kontokort, kreativa aktieaffärer, mm. Så att vara lojal gör ju en bara dräggigare själv.

 

Westerlund känner jag inte, men jag skulle knappast låna honom en femhundring om jag säger så. Den mannens bakgrund är ju inte direkt den bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men pokerbranschen är ju smockfull av drägg. Det är ju ett rent faktauttalande. Att vara pokervärlden "lojal" är ju bara löjligt, särskilt om det innebär att man direkt ska ljuga eller smyga med förhållandena i branschen. Den är inte rumsren. Det förekommer en jävla massa ljusskygg verksamhet i form av skattebrott, stulna pengar i form av obetalda lån, ett evigt snyltande på framgångsrika spelare, idiotisk överkonsumtion, partyknarkande, fuskande, siter som blåser spelare, tömda kontokort, kreativa aktieaffärer, mm. Så att vara lojal gör ju en bara dräggigare själv.

 

Westerlund känner jag inte, men jag skulle knappast låna honom en femhundring om jag säger så. Den mannens bakgrund är ju inte direkt den bästa.

 

varför gör ingen någonting åt det? Finns det inget ansvar? Om branschen är så dom du skriver så är det ju riktigt skrämmande att det finns barn som sitter och spelar poker och annat på internet. Och har killar som Westerlund som idoler!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gör ingen någonting åt det? Finns det inget ansvar? Om branschen är så dom du skriver så är det ju riktigt skrämmande att det finns barn som sitter och spelar poker och annat på internet. Och har killar som Westerlund som idoler!?

 

Varför gör ingen något åt knarkbranchen?

 

 

Ledtråd: $$$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför gör ingen någonting åt det?

Det finns det ju. Spelmissbrukarföreningar, folk som snackar skit om Ken och inte låter hans fuskande dö, osv. Vet inte riktigt om du vill ha medborgargarden eller något sånt istället. Världen funkar inte riktigt så. När någon gör något svinigt kommer de i regel undan.

 

Finns det inget ansvar?

Det är lite av en bristvara.

 

Enda anledningen att lite på siterna är för att de riskerar att tappa stor framtida vinst genom att blåsa dig, deras egen integritet skulle jag inte lite på i fem sekunder. Och trots detta så stjäl ju siter som Ongame från spelarna genom att stiffa dem på 10k i en garanti.

 

Pokerbranschen är smockfylld av inkompetenta opportunister som inte har så mycket integritet och är ute efter snabba pengar. Vilket avspeglas i allt från kundvård, makalöst dålig säkerhet, marknadsföring och slapp hantering av spelarnas pengar.

 

Den genomsnittlige pokerbranschmänniskan skulle jag inte ens pissa på om de fattade eld framför mig på krogtoaletten. Finns bra människor, men de är absolut inte regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns det ju. Spelmissbrukarföreningar, folk som snackar skit om Ken och inte låter hans fuskande dö, osv. Vet inte riktigt om du vill ha medborgargarden eller något sånt istället. Världen funkar inte riktigt så. När någon gör något svinigt kommer de i regel undan.

 

 

Det är lite av en bristvara.

 

Enda anledningen att lite på siterna är för att de riskerar att tappa stor framtida vinst genom att blåsa dig, deras egen integritet skulle jag inte lite på i fem sekunder. Och trots detta så stjäl ju siter som Ongame från spelarna genom att stiffa dem på 10k i en garanti.

 

Pokerbranschen är smockfylld av inkompetenta opportunister som inte har så mycket integritet och är ute efter snabba pengar. Vilket avspeglas i allt från kundvård, makalöst dålig säkerhet, marknadsföring och slapp hantering av spelarnas pengar.

 

Den genomsnittlige pokerbranschmänniskan skulle jag inte ens pissa på om de fattade eld framför mig på krogtoaletten. Finns bra människor, men de är absolut inte regel.

 

Det som oroar mig mest är att det är så mycket barn och ungdomar som lurats in i en illusion om att de ska bli miljonärer. De sitter där och drömmer.. Precis som småbrudar som drömmer om att bli kända genom att knulla i BigBrother och snorta kokain på krogen. Inte för att det är bättre men där behöver man i alla fall vara 18 för att komma in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som oroar mig mest är att det är så mycket barn och ungdomar som lurats in i en illusion om att de ska bli miljonärer. De sitter där och drömmer.. Precis som småbrudar som drömmer om att bli kända genom att knulla i BigBrother och snorta kokain på krogen. Inte för att det är bättre men där behöver man i alla fall vara 18 för att komma in.

 

Man behöver inte vara 18 för att spela poker då?

Sen tror jag inte direkt att så många småbrudar som drömmer om att sorta kokain på krogen precis. Barn/ungdomar har alltid drömt att bli miljonärer sen kan det handla om fotboll, hockey, poker you name it. JAg är tveksam om det är fler som drömmer om att bli miljonärer bara det att dom drömmer om poker nuförtiden bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som oroar mig mest är att det är så mycket barn och ungdomar som lurats in i en illusion om att de ska bli miljonärer. De sitter där och drömmer.. Precis som småbrudar som drömmer om att bli kända genom att knulla i BigBrother och snorta kokain på krogen. Inte för att det är bättre men där behöver man i alla fall vara 18 för att komma in.
Om du nu oroas över det så borde du väl ösa cred över MW som säger som det är? Det borde ju liksom vara mer värt än vad du rent personligen tycker om honom. Själv har jag inga åsikter om mannen, varken negativa eller positiva för jag brukar ge väldigt liten tilltro till vad jag läser i kvällspressen.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker han bara är ärlig och snackar inte direkt skit. Tycker det är moget av honom att erkänna öppet att han är spelmissbrukare, det är inte så svårt att analysera fram om man följer honom lite !

 

Tycker inte han snackar skit, mer fakta som alla andra säger i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Mikaels uttalanden kan tolkas som fakta om man känner till hur pokerbranschen fungerar. Vilket jag inte gör så bra. I mina ögon ser jag en man som ska vara förebild åt folk i en bransch han gör reklam för är fylld av det ena och det andra. Jag skulle aldrig offentligt gå ut med sådana påståenden om mitt jobb om det förekom sådant där. Jag skulle vara rädd för att ge min bransch dåligt rykte och att mina arbetskamrater skulle bli sura.

Men visst är det bra med någon som går ut och berättar sanningen. Om ingen bryr sig om att allmänheten uppfattar poker som oseriöst så är det väl bara att köra på tills det rasar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser inte att pokerbranschen är särskilt smutsig. Det beror ju helt klart på vad man jämför med iofs, men per definition skulle jag tippa att random hantverkarbransch, restaurangbranschen eller frisörsalonger är mer dirty än pokerbranschen. Jag menar nu onlinepoker eftersom det knappast finns någon legitim livepokerbransch i Sverige.

 

Sen är det självklart att det finns ett antal oseriösa onlinepokerbolag , vore ju konstigt annars. Man går ju inte in på en restaurang där det ligger en död hund på trappan lika lite som man spelar på exempelvis wasa-poker.

 

Att säga att pokerspelare är överrepresenterade bland spelmissbrukare (eller menade han att spelmissbrukare är överrepresenterade bland pokerspelare? Viss skillnad) är ett rent faktafel.

 

Om man han menade att det finns många spelmissbrukare bland de som spelar poker har han naturligtvis rätt men det är å andra sidan samma sak som att säga att de flesta alkoholister återfinns bland dem som dricker alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att säga att pokerspelare är överrepresenterade bland spelmissbrukare (eller menade han att spelmissbrukare är överrepresenterade bland pokerspelare? Viss skillnad) är ett rent faktafel.

¨¨

 

Han menade såklart att spelmissbrukare är överrepresenterade inom poker eftersom dom dras till spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...