Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Så skönt när man på den första bubblan floppar tvåpar och Fi turnar stege... Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Ding ding ding! +$730 på 20 st SnGs idag Här kommer dagens hand...Fi har en ROI på -23% och är nästan 10k back...unda varför Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t300/t600 (Ante: t50) 3 players Converter Stack sizes: Button: t5108 SB: t5630 Hero: t2762 Pre-flop: (3 players) Hero is BB with K:heart: Q:club: Button folds, SB raises to t1200, Hero raises all-in t2712, SB folds. Uncalled bets: t1512 returned to Hero. Results: Final pot: t2550 Citera
Bluwajt Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Riktigt fint plus. Keep it up! Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Riktigt fint plus. Keep it up! Tack Jag går ju upp och ner som en jojjo, när jag hade tre kvar låg jag typ breakeven och var nöjd med det eftersom jag låg en del back innan...sen vann jag alla tre Citera
william Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Hmm.. Lite fusk att du spelar 60 dollars... Gå ner x10 så det blir en match! Citera
william Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 hmmm Skall du va med o lira 10K guaranteen kockan 18? Citera
ampixo Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 2par mot stege på bubblan är ju standard nu förtiden. Jag är mest nöjd gångerna AK står mot J3 på AK5brädan. Han har ju dubbla stegdrag, och oftast kommer QT-varianten. Citera
william Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Vilken tid på dygnet tycker du det är svårast motstånd på ps? Finner det jävligast 12-18. Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Vilken tid på dygnet tycker du det är svårast motstånd på ps? Finner det jävligast 12-18. Har inte tänkt så mycket på det faktiskt. Den senaste veckan har jag ju spelat på dagarna/morgonen. På $60 finns det en del regulars som är jävligt duktiga men förutom dem så håller motståndet ungefär samma nivå tror jag. Citera
william Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Känns inte som att det e dem bra som ställer till störst problem just nu:) Det känns som att det är dem som gör de tveksamma synerna som strular till det mest:) Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Blir inget mer spel idag, är rätt trött faktiskt. Alldeles för lite spel blev det- bara 20 st SnGs (gick ju iofs riktigt riktigt bra) - men jag hade en del skolgrejer som jag var tvungen att göra klart. Imorgon ska jag spela minst 50 st. Går fortfarande i valet och kvalet huruvida jag ska ta ett studieuppehåll på ett år eller inte. Jag är så sjukt sugen på att ge pokern en chans på heltid. Känns dock lite oseriöst på nåt sätt att spela på heltid, vet inte varför men jag känner lite så faktiskt Känner också att det är lite "glidigt" på nåt sätt. Är inte uppfostrad på det sättet riktigt (även om jag alltid varit rättså glidig av mig som person). Lite barnsligt kanske det kan tyckas men jag vet inte riktigt hur jag ska berätta det för mina föräldrar heller. De var glada att jag började plugga efter att ha jobbat i ett par år. Nu blir det typ: "Hej mamma! Du vet jag har ju pluggat en termin nu så jag tänkte ta ett uppehåll på ett år och spela poker istället". Hmm...vet fan inte vad jag ska göra. Någon som kan tala om något smidigt sätt att plocka ut HH's när man spelar 9 bord samtidigt? Blir stressigt att klippa och klistra. Använder inte PT/PO så det går inte den vägen heller. Nu när jag äntligen lärt mig att spela 9 bord med överlapp så behöver jag ju egentligen inte köpa 30-tummaren utan det skulle fungera lika bra med två stycken 20-tummare. En som man spelar på och en med lobbyn där man start upp nya. En annan stor fördel med två st 20-tummare är ju att jag kan köpa dem från Stars FPP-shop. Kommer ju förhoppningsvis kunna dra in nästan två sånna skärmar i månaden när jag blir varm i kläderna. Citera
DaPine87 Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 seriöst nu, du kommer ånga dig om du inte ger pokern en chans, fan du viull ju ge det en chans, fan gå på magkänslan Tror på dig conspv:h: seeze tge day:D Citera
Klyka Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Ta studieuppehåll ett halvår, så kan du återvända om det känns fel. Citera
hajen Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Har 3767 poäng kvar till Platinum. Sparrar du ? Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 seriöst nu, du kommer ånga dig om du inte ger pokern en chans, fan du viull ju ge det en chans, fan gå på magkänslan Tror på dig conspv:h: seeze tge day:D Ja, jag är ju verkligen sjukt sugen på det Ska snacka med syon nästa vecka och kolla hur det funkar och så. Ska försöka bestämma mig nästa vecka hur det blir. Ta studieuppehåll ett halvår, så kan du återvända om det känns fel. Bra idé, men tveksamt om det går med bara ett halvår. Ska jag fortsätta samma kurs som nu så vore det smidigaste att hoppa på igen vid exakt samma tid nästa år. Har 3767 poäng kvar till Platinum. Sparrar du ? Hehe, jag har typ 3600 poäng kvar tror jag. Borde gå på ~3 dagar tror jag. Kanske 2 om jag tokgrindar nån dag Let's go Citera
william Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Jag har 8200 p kvar! Men jag ska vinna! Citera
matte med slice Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Seriöst, och nu menar jag seriöst. Du har pluggat ett halvår, och vill ge pokern en chans. Du har ju för fan inte en bättre chans än när du pluggar att ge både pokern och studierna en chans! Ett halvår på högskolan/universitetet till och du kommer in i pluggandet och "lär" dig att suga ut den viktiga informationen snabbt. Och när du väl gjort det kommer det inte vara mer än halvtid du behöver lägga på studierna. Mina första 1,5 år på högskolan läste jag i normaltakt och mina 1,5 sista år läste jag dubbelt + att jag arbetade 35% av en fulltid. Och jag hade endå mycket tid över till att glassa runt o åka skidor i åre. Så tidsmässigt kommer du ha hur mycket tid som helst över till att grinda nätpoker. Är det livepoker du vill grinda så är det ju inte heller några problem, plugga kan du göra oavsätt vart du är och är det ngn turre när du har tenta så finns det alltid omtentor //Matte Citera
sayone Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Seriöst, och nu menar jag seriöst. Du har pluggat ett halvår, och vill ge pokern en chans. Du har ju för fan inte en bättre chans än när du pluggar att ge både pokern och studierna en chans! Ett halvår på högskolan/universitetet till och du kommer in i pluggandet och "lär" dig att suga ut den viktiga informationen snabbt. Och när du väl gjort det kommer det inte vara mer än halvtid du behöver lägga på studierna. Mina första 1,5 år på högskolan läste jag i normaltakt och mina 1,5 sista år läste jag dubbelt + att jag arbetade 35% av en fulltid. Och jag hade endå mycket tid över till att glassa runt o åka skidor i åre. Så tidsmässigt kommer du ha hur mycket tid som helst över till att grinda nätpoker. Är det livepoker du vill grinda så är det ju inte heller några problem, plugga kan du göra oavsätt vart du är och är det ngn turre när du har tenta så finns det alltid omtentor //Matte Agree Citera
Gäst Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Seriöst, och nu menar jag seriöst. Du har pluggat ett halvår, och vill ge pokern en chans. Du har ju för fan inte en bättre chans än när du pluggar att ge både pokern och studierna en chans! Ett halvår på högskolan/universitetet till och du kommer in i pluggandet och "lär" dig att suga ut den viktiga informationen snabbt. Och när du väl gjort det kommer det inte vara mer än halvtid du behöver lägga på studierna. Mina första 1,5 år på högskolan läste jag i normaltakt och mina 1,5 sista år läste jag dubbelt + att jag arbetade 35% av en fulltid. Och jag hade endå mycket tid över till att glassa runt o åka skidor i åre. Så tidsmässigt kommer du ha hur mycket tid som helst över till att grinda nätpoker. Är det livepoker du vill grinda så är det ju inte heller några problem, plugga kan du göra oavsätt vart du är och är det ngn turre när du har tenta så finns det alltid omtentor //Matte Visst är det ett bra tillfälle att kombinera skolan+pokern men jag känner ändå att det inte blir samma sak som om jag spelade på heltid. För det första skulle jag ha tid att spela mycket mer om jag tog en paus från skolan plus att jag förhoppningsvis skulle spela bättre eftersom jag skulle slippa tänka på skolan medan jag spelar, typ. Sen framförallt så vore det en utmaning och framförallt väldigt roligt att prova att spela på heltid. Framförallt den aspekten är jätteviktig för mig. För att inte glömma att gamesen hela tiden blir svårare att slå och då vill jag passa på att mjölka ur så mycket pengar det bra går. Citera
william Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Vill kommentera skolan lite Jag hoppade av skolan också. Men efter 2.5 år av 4.5 klara. Jag insåg till sist att jag aldrig kommer vilja jobba med det jag utbildade mig mot. Så jag ville spara csn tills jag vet. tror inte consp skulle fundera på studieuppehåll om han verkligen brann för det han pluggade till. Jag tycker faktiskt cosnp gör rätt. om man inte själv brinner för det man utbildar sig till ska man inte heller göra det. kör på pokern ett halvår / år om du vill det. Du kan plugga när du blir 38 också! Ingen stress. livet går inte bara ut på att bli rik, bli känd och ha ett fett jobb. Faktiskt ska man försöka leva ett liv där man gör som man själv vill och inte tillfredställer resten av världen ist. Citera
Gäst Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 William: det ligger mycket i det du säger. Spelat 26 st idag, +$568 på dom. Paus nu sen ska jag köra lika många till senare. Har ett par händer från dagens spel, inte jätteintressant men men: Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t25/t50 6 players Converter Stack sizes: UTG: t1455 UTG+1: t2485 CO: t1745 Button: t1980 SB: t4445 Hero: t1390 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with T:club: J:spade: 3 folds, Button calls t50 (pot was t75), SB calls t25 (pot was t125), Hero checks. Flop: 5:spade: T:spade: 9:heart: (t150, 3 players) SB checks, Hero bets t75, Button folds, SB calls t75 (pot was t225). Turn: 4:diamond: (t300, 2 players) SB checks, Hero checks. River: Q:club: (t300, 2 players) SB bets t100, Hero calls t100 (pot was t400). Results: Final pot: t500 ........................................ Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 6 players Converter Stack sizes: UTG: t1400 UTG+1: t3080 CO: t2895 Button: t2955 SB: t1455 Hero: t1715 Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 3:spade: 3:heart: 3 folds, Button raises to t300, SB folds, Hero raises all-in t1715, Button folds. Uncalled bets: t1415 returned to Hero. Results: Final pot: t650 Citera
staris Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Klart att du ska ge pokern en chans. Om du tror att du vinner så pushar du, eller hur Funkar det inte, så är det bara att plugga vidare. Verkar inte som om du har så mycket att förlora på det nu. GO FOR GOLD! Citera
Klyka Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 33-handen brukar jag spela likadant om jag inte känner mig allmänt vek eller har särsklild anledning att inte tro att jag kommer få en fold. Men varje gång undrar jag om det verkligen var så bra.. Får man över lag fold tillräckligt ofta? Citera
Gäst Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 33-handen brukar jag spela likadant om jag inte känner mig allmänt vek eller har särsklild anledning att inte tro att jag kommer få en fold. Men varje gång undrar jag om det verkligen var så bra.. Får man över lag fold tillräckligt ofta? Håller med om att det är lite knepigt men jag tror att en random Fi höjer rätt friskt först in från knappen på 50/100. Hade höjningen kommit från MP eller CO så lägger jag. Citera
Gäst Postad 13 Januari , 2007 Rapport Postad 13 Januari , 2007 Backade ~$300 andra sessionen och slutar dagen sammanlagt +$249 efter 47 st SnGs. Känns ändå bra. Andra sessionen var rätt rolig, första handen i två st torskade jag AA Nu blir det film och inget mer spel idag. Imorrn har jag endel pluggande att göra så det blir nog bara ~30 st SnGs. Hej så länge! Citera
Recommended Posts