Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjukt bra coach du är, slutade på +5,5k igår. tyty

Såååja:-D

 

:spade::heart::club::diamond:

 

Resultat i händerna jag postade: Jag synade ner varje hand som den synstation jag är och fick se mig slagen av QQ i första handen. :Ks::Qs: i andra och KK i tredje. Tack för svaren.

 

:spade::heart::club::diamond:

 

Ikväll ska jag spela turneringar har jag tänkt. Det blir garanterat WarmUp, Boss, Prima och utöver det så får vi se vad jag orkar med. Funderar på att sattelita litegrann också ifall jag hittar något intressant:-)

 

 

:spade::heart::club::diamond:

 

Har i princip inte spelat något efter 1 augs sjukt kalla session, spelade 800 händer under gårdagen och plussade typ $350, hurra8-) Vet inte om det kan bli lite idag, så länge jag inte är tiltad skulle det kanske kunna vara ett alternativ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet how much? Fi har bara suttit en stund på bordet har aldrig sett honom förut och drar slutsatsen att han är relativt dålig.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $8.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($957.12)

BB ($2962.12)

Hero ($1268.20)

MP ($595.39)

Button ($469.44)

 

Preflop: Hero is UTG with K[:club:], K[:diamond:].

Hero raises to $32, 2 folds, SB raises to $108, 1 fold, Hero calls $76.

 

Flop: ($224) A[:club:], 6[:diamond:], 2[:club:] (2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Turn: ($224) 3[:spade:] (2 players)

SB checks, Hero bets $100, SB calls $100.

 

River: ($424) 6[:club:] (2 players)

SB checks, Hero bets ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tillbaka i satellitträsket:-) Har haft uppehåll från det ett tag men har spelat några subsatelliter de senaste dagarna och igår kom den första framgången. Spelade en $60+6 satellit till Ladbrokes poker cruise med 39 spelare, fem platser till supersatelliten på Söndag, vann den.

 

Idag kom nästa miniklonk då jag vann en $43 satte till helgens EPT-London supersatellit på ipoker, 21 spelare, två platser.

 

Hoppas man kan klonka i någon av dem:-) Värdet på satellitfinalerna är förvisso bara $1k tillsammans men det känns mycket skönare än att vinna några $k på cashgame, antar att man drömmer sig bort mot de stora vinsterna:shock:

 

Hoppas kunna kvala in till ytterligare några helgsupersatelliter för med många chanser bör de väl gå vägen i någon kan man tycka:-D

 

Cashgame blir det inte mycket med, spelade dock lite igår och plussade typ $1500 vilket kändes okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att man nästan aldrig plussar längre:lol:

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $4.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($394.00)

CO ($364.00)

Button ($358.20)

SB ($891.76)

BB ($667.31)

UTG ($80.50)

 

Preflop: Hero is MP with K[:spade:], A[:spade:].

1 fold, Hero raises to $14, 3 folds, BB raises to $58, Hero calls $44.

 

Flop: ($118) 4[:club:], K[:diamond:], 9[:heart:] (2 players)

BB bets $75, Hero calls $75.

 

Turn: ($268) 5[:diamond:] (2 players)

BB bets $165, Hero raises to $261 (All-In), BB calls $96.

 

River: ($790) 7[:diamond:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $790

 

Results in white below:

BB has 5c 7s (two pair, sevens and fives).

Hero has Ks As (one pair, kings).

Outcome: BB wins $790.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tillbaka i satellitträsket:-) Har haft uppehåll från det ett tag men har spelat några subsatelliter de senaste dagarna och igår kom den första framgången. Spelade en $60+6 satellit till Ladbrokes poker cruise med 39 spelare, fem platser till supersatelliten på Söndag, vann den.

 

Idag kom nästa miniklonk då jag vann en $43 satte till helgens EPT-London supersatellit på ipoker, 21 spelare, två platser.

 

Hoppas man kan klonka i någon av dem:-) Värdet på satellitfinalerna är förvisso bara $1k tillsammans men det känns mycket skönare än att vinna några $k på cashgame, antar att man drömmer sig bort mot de stora vinsterna:shock:

 

Hoppas kunna kvala in till ytterligare några helgsupersatelliter för med många chanser bör de väl gå vägen i någon kan man tycka:-D

 

Cashgame blir det inte mycket med, spelade dock lite igår och plussade typ $1500 vilket kändes okej.

 

 

Satellitspel är djävulens påfund:twisted: Skulle man klonka en sub, då missar man i finalen och klonkar man i finalen...självklart blir man utdragen av någon tomte i eventet:evil: Behöver nog komma till en hu-deal i EPT- för att vara break-even på sats

 

/MJ (sveriges sämste sat-spelare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig avslutning på dagen...

 

Spelar Ladbrokes Poker cruise supersatellit. 3 platser till kryssningen, med 5 kvar ser allt stabilt ut med en andraplats. Jag spelar lugnt och misslyckas med den enda steal jag försöker med. När sedan ytterligare en spelare åker så är jag plötsligt på delad sistaplats med en annan kille, Det foldas fram till hans SB vilken han minraisar mot mig i princip varje gång. Han vek också typ alltid mot omslag. Jag ställde in K7s, han synade med A3 som stod, ute på 4e plats efter 5h spel. Kändes så säkert, nu känns allt bara tomt:cry: Aldrig varit så missnöjd med $1400.. Detta är det tråkigaste som hänt på ett tag..

 

:-( :-( :-(

 

Kom också till finalbord i ipokers EPT-london satellit med 3 seats men åkte på 10e plats:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cashgamet går bättre och bättre och vore det inte för en halvkass sistasession idag så skulle jag varit $2500 + för dagen men får nöja mig med typ $1300. Har plussat flera dagar i streck nu vilket känns riktigt bra. Spelade bara 2/4 och 3/6 idag. Inte många jätteintressanta så jag tar och postar vaaaaaaaaluetownhand of the day.:-P

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($705.00)

Button ($229.00)

SB ($1113.15)

BB ($93.50)

UTG ($1032.00)

 

Preflop: Hero is MP with 6[:heart:], 5[:heart:].

UTG raises to $24, Hero calls $24, 3 folds.

 

Flop: ($57) 5[:diamond:], 8[:spade:], 8[:diamond:] (2 players)

UTG checks, Hero bets $40, UTG calls $40.

 

Turn: ($137) 2[:spade:] (2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($137) 7[:spade:] (2 players)

UTG checks, Hero bets $100, UTG calls $100.

 

Final Pot: $337

 

Results in white below:

UTG doesn't show.

Hero has 6h 5h (two pair, eights and fives).

Outcome: Hero wins $337.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha smält nederlaget i Ladbrokescruise-satelliten i förrgår så testade jag en ny subsatellit idag, 34 spelare, 5 seats. Återigen vann jag ett seat i supersatelliten som är på Söndag, hoppas det går bättre denna gång:-D

 

Jag är + strax över $2k på cashgame idag också efter att ha spelat en lyckad kort 5/10 session på dryga 30 minuter..:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha smält nederlaget i Ladbrokescruise-satelliten i förrgår så testade jag en ny subsatellit idag, 34 spelare, 5 seats. Återigen vann jag ett seat i supersatelliten som är på Söndag, hoppas det går bättre denna gång:-D

 

Jag är + strax över $2k på cashgame idag också efter att ha spelat en lyckad kort 5/10 session på dryga 30 minuter..:-)

 

Sååja punken såja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha smält nederlaget i Ladbrokescruise-satelliten i förrgår så testade jag en ny subsatellit idag, 34 spelare, 5 seats. Återigen vann jag ett seat i supersatelliten som är på Söndag, hoppas det går bättre denna gång:-D

 

Jag är + strax över $2k på cashgame idag också efter att ha spelat en lyckad kort 5/10 session på dryga 30 minuter..:-)

 

SÅJA!!! PUNKEN E IGÅNG!

 

Typ som Pinnen brukar säga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äckligt riverbeslut, fold eller syn? Var länge sen jag mötte Fi men jag minns honom som en halvtricky Tag.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

BB ($725.15)

UTG ($274.35)

MP ($400.40)

CO ($1915.92)

Hero ($1914.00)

SB ($1037.00)

 

Preflop: Hero is Button with A[:club:], 3[:club:].

UTG calls $10, 2 folds, Hero calls $10, SB completes, BB checks.

 

Flop: ($40) J[:heart:], 9[:club:], T[:club:] (4 players)

SB bets $40, BB folds, UTG calls $40, Hero calls $40.

 

Turn: ($160) 7[:club:] (3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets $130, SB calls $130, UTG raises to $224.35 (All-In), Hero calls $94.35, SB calls $94.35.

 

River: ($833.05) T[:spade:] (3 players, 1 all-in)

SB bets $767.65 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$2k + även idag, det går stabilt.

 

Ekelund_(Ignorant_kid), om du läser detta så vill jag bara hälsa att du kan skriva hur mycket skit i chatten du vill om mitt spel och att jag kommer gula, jag vet fortfarande att jag krossar dig om vi sitter vid samma bord och jag ser verkligen fram emot nästa gång jag ser dig.

 

Gick inte så bra att försöka reppa något förut va?:-)

 

- hamking1 sitting in seat 1 with $591.00 [sitting out]

- im2x3m4u sitting in seat 2 with $489.65

- Vinneh sitting in seat 3 with $1085.90

- Ignorant_Kid sitting in seat 4 with $702.88 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $731.00

- rocky76 sitting in seat 6 with $249.05

 

Punkrock_kid posted the small blind - $3.00

rocky76 posted the big blind - $6.00

** Dealing card to Punkrock_kid: Ace of Clubs, Queen of Diamonds

hamking1 reconnected

im2x3m4u folded

Vinneh folded

Ignorant_Kid raised - $22.00

Punkrock_kid raised - $73.00

rocky76 folded

Ignorant_Kid raised - $210.00

Punkrock_kid went all-in - $661.00

Ignorant_Kid folded

Punkrock_kid mucks:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...