Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är en otroligt svag människa, jag kan inte hantera förluster på ett bra sätt. Efter att ha vänt månadens horribla resultat till + så tänkte jag såklart att semidownswingen hade gått över men helt plötsligt så är kåk mot kåk standard igen och helt plötsligt är jag back runt $7k senaste två dagarna på mestadels nl600:evil: Inte så farligt tänker säkert de flesta men jag känner att mitt spel påverkas negativt av det. Cashade ut $10k precis och ska nog spela lite lägre nivåer ett tag för att hitta självförtoendet..;-)

 

Mitt i den mörka vardagen fann jag trots allt ett litet ljus då jag kom med på Franco_Baresis innelista. Det värmde:heart:

 

Förhoppningsvis kan jag vänja mig vid dessa förluster snart.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker vi startar ett konto dit man skänker $100 för varje vän man fått via pf.. fattar folk vilket härligt forum detta är egentligen? :shock:

 

Vänner?

jag har mest fått dödshot och brevbomber.

Det senaste 5kgs paketet ifrån finspång levererade jag till securitas så de skulle ta hand om det, blev ett jäkla rabalder.

 

http://www.sr.se/ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2007-05-24&Artikel=1384704

 

Det var addresserat från SS, PS och "Punk".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade 10/20 med fullt inköp för första gången någonsin idag:-) Hittade ett bord fullt med fisk och tänkte att om det någongång var tillfälle att prova så var de nu. Gick dock väldigt segt p.g.a korttorka och sammanlagt slutade jag typ $200 back vilket inte gör så mycket. I övrigt går spelet stabilt, är upp typ $800 för dagen.

 

Har nu börjat förfesta, vi åker till Örebro och festar idag lite senare:-) Ska bli sjukt kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt, kom ganska långt i Stars warmup ikväll. Åkte ut på 65e plats med AKs mot 77. Jag floppade TPTK och nötfärgdrag men han floppade samtidigt set och jag lyckades inte köpa ut:-( Potten blev relativt stor och jag skulle ha legat typ 11 eller 12 om jag vunnit den potten. Lite trist att åka när man kommit så långt, fick typ $900..

 

Får se om det blir lite småspelande inatt, annars blir det film och sen sömn, vi får se8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja Jimmy!

 

Skit i NL300 nu och tillbaka på NL600 iaf, klarar du utan problem.

 

Nice o se att du vågade köra lite NL2k iaf ;)

Något måste jag ju göra när jag backade rakt ut på NL600:-)

Så enkelt sätt att få tillbaka självförtroendet på, du såg ju, NL2000 direkt;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss var vi på golfbanan här i Karlskoga och lirade. DaPine var inte sen med att börja snacka sidebets och efter att han slagit ett par lyckade slag på drivingrangen så ville han direkt att vi skulle betta. jag vann hela $100 av honom;-) Jag spelar inte golf i vanliga fall men jag spelade ganska stabilt bortsett från puttandet:-) Urmyrakeback vann totalt (grattis:evil: )

 

Ikväll blir det förmodligen en del livepoker och eventuellt hinner man med lite internetgrind också, vi får se..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer från gårdagens katastrofsession. Är ny denna site så har ingen direkt koll på spelarna. Hur gör jag här?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($181.30)

BB ($1208.05)

UTG ($75.00)

MP ($455.95)

CO ($1253.32)

Hero ($710.15)

 

Preflop: Hero is Button with A[:heart:], T[:heart:].

UTG calls $6, 1 fold, CO raises to $20, Hero raises to $68, 2 folds, UTG folds, CO calls $48.

 

Flop: ($151) T[:diamond:], 2[:club:], 3[:diamond:] (2 players)

CO bets $40, Hero calls $40.

 

Turn: ($231) 9[:heart:] (2 players)

CO bets $150, Hero ???

 

 

Fi i denna handen har tagit en hel del floppar mot mig och verkar inte överdrivet bra. Vi har bara spelat småpotter tidigare då jag fått plocka hem på flopp ganska ofta. Kan jag syna rivern?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Button ($628.00)

SB ($270.77)

BB ($722.22)

Hero ($772.00)

MP ($665.20)

 

Preflop: Hero is UTG with A[:club:], T[:club:].

Hero raises to $24, 1 fold, Button calls $24, SB calls $21, 1 fold.

 

Flop: ($78) 4[:spade:], T[:spade:], 6[:spade:] (3 players)

SB checks, Hero bets $60, Button calls $60, SB folds.

 

Turn: ($198) 8[:heart:] (2 players)

Hero bets $144, Button calls $144.

 

River: ($486) 2[:club:] (2 players)

Hero checks, Button bets $400 (All-In), Hero ???

 

Unknown igen, känns sååå trist att passa turn.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

MP ($510.45)

CO ($384.17)

Button ($286.00)

Hero ($734.15)

BB ($745.72)

UTG ($332.81)

 

Preflop: Hero is SB with A[:heart:], J[:heart:].

1 fold, MP raises to $29, 2 folds, Hero calls $26, 1 fold.

 

Flop: ($64) 2[:diamond:], J[:spade:], 5[:heart:] (2 players)

Hero checks, MP bets $78, Hero calls $78.

 

Turn: ($220) 6[:heart:] (2 players)

Hero checks, MP bets $403.45 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viker 1:an, ser ut som en dålig spelare med överpar.

Synar 2:an, ser ut som en dålig spelare med missat flushdrag.

Viker 3:an, ser ut som en dålig spelare som kan ha vad som helst, men du är tom och kan inte syna.

 

Edit: Oj, såg helt fel på hand 1, trodde du hade A3h. Jag synar.

Edit2: Oj igen, menar hand 3. Vet för övrigt inte om jag står fast vid mina analyser så här dagen efter. Hand 3 måste du syna hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen e ju rätt wierd. Känns som han kommer skjuta river igen dock, men jag antar att syn funkar. Han lär nog ha överpar rätt ofta dock.

 

Andra är jobbig men det går ju absolut att hitta syn. Som sagt bustad färgdrag är mkt troligt om FI är lite nöt.

 

Tredje har jag verkligen ingen aning om. Ska bli intressant att se vad folk har att säga. Vad fan gör han det här spelet med liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 självklar syn. Både sekvenserna c/s och c/f på river är bättre än fold på turnen.

Hand 2 Tycker att du kan syna den. Stegen, set och låg färg är trotts allt inte så troligt. Har han spAxo eller Axs här så blir synen rätt om han bluffar 1/4 på rivern. Så det kan nog vara rätt mot vissa att syna. Är han någon som höjer sina drag ofta dock så är det ju vanligare att denne semibluffar och i så fall ska du nog folda.

Hand 3: Du har inte riktigt odds, har inte räknat så noga på hur dåligt det är. men eftersom du leder någon enstaka gång så synar jag, så jätte dåligt kan det ju i alla fall inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...