Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Hoppas det löste sig med Heathrowgrinden o_x_e_n:-)

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Hand här mot just o_x_e_n. De gånger jag tidigare mött honom så har det gått bra för mig och jag tror att jag stundtals "kört över" honom. Denna session så har det dock varit ombytta roller och han har trebettat mig ett antal gånger och fått mig att folda preflop. Jag tror han är medveten om att jag kan spela ganska löst i position och bör därför ha hyfsat bred HD iom att det är knapp vs. blind kombinerat med att han redan spelat tillbaka mot mig flertalet gånger tidigare. I övrigt tycker jag att han spelar ganska rakt fram och jag har aldrig sett honom direkt slowspela något efter att ha raisat preflop.

 

Min tänkta linje efter hans c/r på turn är att syna och sedan syna en eventuell push på river så länge den blankar. Tankar?

 

$1.50/$3.00 No Limit Texas Hold'em (5 handed)

 

Seat 1: OnStrike ($142.23) [small blind]

Seat 2: O_X_E_N ($549.48) [big blind]

Seat 3: SUMTINGWONG ($78.85)

Seat 4: Farsan11 ($298.20)

Seat 6: Punkrock_kid ($415.10) [dealer]

 

Hole cards: 6 :heart: A :club:

 

Pre-flop:

SUMTINGWONG folds, Farsan11 folds, Punkrock_kid raises to $12.00, OnStrike folds, O_X_E_N raises to $35.00, Punkrock_kid calls $35.00

 

Flop: 6 :club: 9 :diamond: 2 :heart: (2 players)

O_X_E_N checks, Punkrock_kid checks

 

Turn: 4 :heart: (2 players)

O_X_E_N checks, Punkrock_kid bets $44.00, O_X_E_N raises to $123.00, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min tänkta linje efter hans c/r på turn är att syna och sedan syna en eventuell push på river så länge den blankar. Tankar?

 

ZOMG, my eyes bleed. Jag ska nog inte kommentera, eftersom jag uppenbarligen inte hänger med i hur flowet på Prima-borden fungerar och är för weaktight för eran typ av powerspel eller nåt, men... jag är inte direkt överförtjust. Det BORDE finnas bättre sätt att vinna pengar på, om jag säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte punkrock. Ok att fi har en vid HD, men för att din värdebet och, i synnerhet, ditt resonemang kring att du vill backa upp hela stacken med din svaga hand ska blir +EV *, kan du ju fundera på vilka turnsyn-, turnomslags- och riverpush-HD:ar fi behöver sitta på.

 

Förresten, vad är en blank river? En sexa?

 

* Eller snarare högre EV än att checka turn, som jag tycker är så givet det bara går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte punkrock. Ok att fi har en vid HD, men för att din värdebet och, i synnerhet, ditt resonemang kring att du vill backa upp hela stacken med din svaga hand ska blir +EV *, kan du ju fundera på vilka turnsyn-, turnomslags- och riverpush-HD:ar fi behöver sitta på.

 

Förresten, vad är en blank river? En sexa?

 

* Eller snarare högre EV än att checka turn, som jag tycker är så givet det bara går...

Jag måste ju utgå från min read. Jag tror inte att han kommer att checka set/överpar på flopp särskilt ofta och i synnerhet inte på turn så mitt weakbet är ju egentligen ett bet för att inducera bluffomslaget och jag tror att det kommer ha ett högre EV än att checka bakom på turn då jag tror det är större chans att han bluffar nu än på river.(Mtp att om det blir nercheckat till river och han bettar kommer jag kolla upp honom VÄLDIGT ofta med alla möjliga typer av händer).

 

En blank river är väl i princip <Q som inte är hjärter.

 

nice call

Om du är ironisk, vilket jag antar att du är så utveckla gärna vad som är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han vara ironisk? Alltså, sorry att jag inte kan hålla mig ifrån det, men preflop är HORRIBELT. Ärligt.

Han skrev NICE CALL, och jag antar att han var ironisk då. Därför ville jag att han skulle motivera. Nej, det är inte horribelt. Jag har position, det är knapp vs blind och vi har history med varandra. Jag ses säkerligen som vek. Du tror inte att jag kommer ta potten ifrån honom på jävligt många floppar?

 

Fyrbetta kan säkerligen också fungera men att folda övervägde jag inte ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skrev NICE CALL, och jag antar att han var ironisk då. Därför ville jag att han skulle motivera.

 

Ah, ok, my bad. Han var förstås ironisk, och det jag egentligen undrade var hur du kunde tro att han INTE var ironisk, eftersom det uppenbarligen (i mitt tyckte) inte är ett särskilt "nice call". Sorry. Min poäng var att jag tyckte också att det var ganska gross, och att jag trodde du var medveten om det.

 

Nej, det är inte horribelt. Jag har position, det är knapp vs blind och vi har history med varandra. Jag ses säkerligen som vek. Du tror inte att jag kommer ta potten ifrån honom på jävligt många floppar?

 

Fyrbetta kan säkerligen också fungera men att folda övervägde jag inte ens.

 

Som jag skrev tidigare, så ska jag inte ens gå i klinch med dig om den här typen av händer du postar. Faktum är att jag inte ens borde kommentera dem överhuvudtaget, och sen kan jag bara inte låta bli. Jag ska ge fan i det helt enkelt eftersom du tycker jag är weaktight och kass, men jag är ganska övertygad om att du med typ noll framgång kommer kunna hävda för någon bra spelare att ditt preflopspel i den där handen är ens i närheten av decent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ju utgå från min read. Jag tror inte att han kommer att checka set/överpar på flopp särskilt ofta och i synnerhet inte på turn så mitt weakbet är ju egentligen ett bet för att inducera bluffomslaget och jag tror att det kommer ha ett högre EV än att checka bakom på turn då jag tror det är större chans att han bluffar nu än på river.(Mtp att om det blir nercheckat till river och han bettar kommer jag kolla upp honom VÄLDIGT ofta med alla möjliga typer av händer).

 

En blank river är väl i princip <Q som inte är hjärter.

 

 

Om du är ironisk, vilket jag antar att du är så utveckla gärna vad som är dåligt.

 

Vad är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare, så ska jag inte ens gå i klinch med dig om den här typen av händer du postar. Faktum är att jag inte ens borde kommentera dem överhuvudtaget, och sen kan jag bara inte låta bli. Jag ska ge fan i det helt enkelt eftersom du tycker jag är weaktight och kass, men jag är ganska övertygad om att du med typ noll framgång kommer kunna hävda för någon bra spelare att ditt preflopspel i den där handen är ens i närheten av decent.

Du har helt fel. Jag uppskattar att få kommentarer på mina händer men jag tycker att du är lite väl överdriven när du skriver att spelet är HORRIBELT. Jag har fortfarande inte fått någon bra motivering och jag betvivlar att jag kommer få någon.

 

Var vänlig och leta fram ett inlägg där jag skrivit att du är kass? Det tycker jag verkligen inte, din spelstil fungerar säkerligen, jag har valt min men den är uppenbarligen för lös/aggressiv, i dont know.

 

Tror inte att jag skulle få några speciella svårigheter att hitta en duktig spelare som tar den där synen preflop. Ifall du inte redan var medveten om det så får jag väl påminna om att de flesta duktiga LAPs synar i princip varje 3-bet i knapp vs blindbattle så att jag inte skulle hitta någon är fel.

 

Vad är bra?

Att jag ofta kommer att vinna potten på flop väldigt ofta, trodde inte jag uttryckte mig så oklart...:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du med turnbetet förresten?

 

Är han så vek som du säger blir det ju i princip en bluff. Och händerna han viker bör ju normalt vara A-höga och bara ha 3 outs.

 

Prefloppspelet är ju konsistent med vad du tror om honom*, turnspelet not so much. Där agerar du ju emot din egen kunskap, svårt att få det till bra spel.

 

* Även om jag tror att du tror alldeles för starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var vänlig och leta fram ett inlägg där jag skrivit att du är kass? Det tycker jag verkligen inte, din spelstil fungerar säkerligen, jag har valt min men den är uppenbarligen för lös/aggressiv, i dont know.

 

OK, det formella först. Det kanske var att ta i, och nej, jag tänker förstås inte söka efter nåt sånt, och inte heller fortsätta processa det, eftersom jag faktiskt inte vet vad du tycker. Men jag tycker du rätt ofta (särskilt på senare tid) nästan direkt tar en försvarsställning när man påpekar nånting om de händer du eller nån av er postar, och jag är säkert inte världens konstruktivaste alla gånger, men vissa spel ÄR faktiskt rent ut dåliga eller åtminstone väldigt tveksamma, jag fattar inte varför du inte kan ta det till dig? Jag menar, whats the big deal, ALLA som spelar tar mer eller mindre dåliga beslut, oftast flera per session. Jag vet iaf att jag gör det med ganska täta mellanrum.

 

Tror inte att jag skulle få några speciella svårigheter att hitta en duktig spelare som tar den där synen preflop. Ifall du inte redan var medveten om det så får jag väl påminna om att de flesta duktiga LAPs synar i princip varje 3-bet i knapp vs blindbattle så att jag inte skulle hitta någon är fel.

 

Känner jag mig väldigt konfident med att de INTE gör, inte alls faktiskt. Men eftersom det inte går att bevisa (eller iaf kan inte jag det) så får vi väl låta det bero, om du inte har nån info jag inte har. Isåfall är jag väldigt intresserad.

 

Du har helt fel. Jag uppskattar att få kommentarer på mina händer men jag tycker att du är lite väl överdriven när du skriver att spelet är HORRIBELT. Jag har fortfarande inte fått någon bra motivering och jag betvivlar att jag kommer få någon.

 

OK, själva grunden i det är att det INTE är LÖNSAMT eller en på något sätt bra strategi/approach att lägga sig till med, att man tar syner när nån har visat styrka, med skithänder som A6o för 10-12% av ett normalt inköp med ENDA anledningen att man ska spela ut någon - som dessutom är grinderaktig och regular - postflop. Börja bara där. Du vill ha fler saker än de premisserna "going for you" när du ger dig in i en pott än bara nån luddig förvissning om att du skulle vara helt exceptionell postflop bara för att du har position. Sure, du vill inte "bli överkörd" och du vill spela löst (vilket i sig inte heller är nåt jätteviktigt självändamål, om du frågar mig) - men tro mig, det finns SÅ mycket bättre sätt att uppnå det på än att syna med A6o som har fått omslag från mörkarna (t.ex är raise >>> syn här, även om det inte var vad jag syftade till främst). Med just dåliga ess är det ju sen SÄRSKILT superkasst, eftersom du bara kommer hamna i problem om du skulle träffa. Om hans legitima omslagsrange är "rätt vid" (som jag har för mig att du uttryckte det) är typ 77+/AJ+/KQ kanske en vettig uppskattning och sen lägger han in 5-10% randomcrap och SC's på det (som han typ alltid kommer fullfölja med på floppen, eftersom det nästan alltid är enda chansen för honom att ta hem potten), hur tror du då att det ska bli ett vinnande spel att syna sig in med A6o där? Har han par och det floppar ett A kommer han ganska fort stänga ner, de gånger han inte floppar nåt starkare. Har han A med bättre kicker kommer du att få betala minst ett bet, kanske två ibland om du ska lita på din förmåga att "spela ut honom" (eller om du nu slår om då eller hur du bär dig åt) och när du sen bevisligen är inne på att backa upp en 150BB-stack med mittenpar mot en linje som mest talar för ett sandbaggat monster (även om det KAN vara en bluff ibland, säg 10-15% max) så tror (läs: vet, men jag vill inte vara dissig) jag helt enkelt inte att det är ett spel all-n-all du kan komma ut på andra sidan med annat än som stor förlorare. Oavsett hur grym du är på postflopspels alla konster. Jag skulle ärligt talat kunna go on forever om det, men jag ska inte tråka ut dig.

 

Ett tips, om du är seriöst intresserad av att fördjupa dig i det här scenariot, är att räkna lite på hans HD, hur ofta ni båda floppar ett A och vad det kommer kosta dig, hur mycket det i snitt kommer kosta att få av honom ett svagt överpar på en låg bräda, etc etc. Aningen krångligt förvisso, men vissa modeller som iaf kan ge dig en indikation om hur du ligger till går att få fram, och jag är övertygad om att det inte kommer att behövas mycket för att du ganska snabbt ska bli varse om hur...inte-bra...det här spelet är i längden.

 

Ett annat tips: försök, om du har stats på killen, att resonera dig fram till hans omslagsrange i mörkarna mot en steal och kolla vart han egentligen ligger, om han är så jättevid som du verkligen tror. Oftast är de nämligen inte det, även om jag nu måste reservera mig från att jag inte har nåt direkt kunnande om just Prima's midstakesbord, som de senaste dagarna i era dagböcker har framställts som värsta wilda western a'la de första varven i låga unlimited rebuy-turneingar. När du har de sifforna kan du sen göra en ytterligare beräkning på vad som är rimligt för dig att göra för att eventuellt "spela emot"/exploatera ett sådant spel, och på så sätt komma fram till ett bra mycket bättre alternativ än det du har valt här som linje. T.ex att öppna upp din 4-betsrange och/eller att kallsyna med premium/semistarka händer, för att på så sätt ta tillbaka momentum från den här snubben. Det "sämsta" motvapnet är nämligen just att börja syna med garbage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, det formella först. Det kanske var att ta i, och nej, jag tänker förstås inte söka efter nåt sånt, och inte heller fortsätta processa det, eftersom jag faktiskt inte vet vad du tycker. Men jag tycker du rätt ofta (särskilt på senare tid) nästan direkt tar en försvarsställning när man påpekar nånting om de händer du eller nån av er postar, och jag är säkert inte världens konstruktivaste alla gånger, men vissa spel ÄR faktiskt rent ut dåliga eller åtminstone väldigt tveksamma, jag fattar inte varför du inte kan ta det till dig? Jag menar, whats the big deal, ALLA som spelar tar mer eller mindre dåliga beslut, oftast flera per session. Jag vet iaf att jag gör det med ganska täta mellanrum..

Anledningen till att jag tagit försvarsställning är att jag anser att du har haft fel gällande en del saker senaste tiden, det är faktiskt inte mer komplicerat än så. Vi har helt enkelt haft delade åsikter angående t.ex. vikten av image och liknande och du har inte varit sen att hävda att det inte kan vara på ett visst sätt när det faktiskt kan det, det har småtiltat mig. Jag kan mycket väl ta åt mig av negativ kritik men jag tycker att jag, på samma sätt som du borde ha rätt att få försvara mina beslut de gånger jag anser att jag spelat rätt.

 

I övrigt var det kul att få en motivering varför du tyckte mitt preflopspel var mindre bra, vill inte älta det i evigheter men lite kort vill jag bara säga att du förmodligen ger honom en lite för snäv omslagsrange då jag tror han slår om med i princip varenda hand.(Han vet ju att jag kommer ha skräp typ jämnt)

 

Tror heller inte att detta kommer vara ett slowat monster på turn särskilt ofta. Finns egentligen ingen anledning att tro det då jag aldrig sett honom slowspela tidigare. Varför tror du detta kommer vara stål såpass ofta?

Hans HD är imo mycket mer viktad åt färgdrag/ luft än stål i detta läge.

 

Slutligen så är jag inte särskilt intresserad av att ställa upp några omslags - HDar eller några andra liknande uträkningar. Vet inte om jag har kunskapen att göra det faktiskt, har defintivt inte orken iaf;-)

 

Vill defintivt inte starta något krig eller liknande och ber om ursäkt ifall jag låtit otrevlig..

 

Hur tänkte du med turnbetet förresten?

 

Är han så vek som du säger blir det ju i princip en bluff. Och händerna han viker bör ju normalt vara A-höga och bara ha 3 outs.

 

Prefloppspelet är ju konsistent med vad du tror om honom*, turnspelet not so much. Där agerar du ju emot din egen kunskap, svårt att få det till bra spel.

 

* Även om jag tror att du tror alldeles för starkt.

Hmm, som jag skrev tidigare så är ju bettet inte främst för att han ska betala av mig med sämre händer eller lägga bättre händer men då jag tror att han kommer vara tom i princip alltid så valde jag att betta för att inducera bluffomslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehehe ....känns som handen verkade lite över analyserad=)

 

När ja C/R är det för att jag tror inte du har något samtidigt som jag visst hade spelat överpar på samma vis specielt mot dig på en sån bräda.Men när ja tryckt på raise så tänker ja direkt han kommer inte släpppa en träff men kommer på det iallfall till lagom tid och checkar river.

 

Om du tror att jag bara kör oxen så har du fel......mött dig en del och trivs mot dig tycker du spelar rätt skön poker ....man vet va man har dig liksom....:mrgreen: oftast:-P

 

ha det gott i THai nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag tagit försvarsställning är att jag anser att du har haft fel gällande en del saker senaste tiden, det är faktiskt inte mer komplicerat än så. Vi har helt enkelt haft delade åsikter angående t.ex. vikten av image och liknande och du har inte varit sen att hävda att det inte kan vara på ett visst sätt när det faktiskt kan det, det har småtiltat mig. Jag kan mycket väl ta åt mig av negativ kritik men jag tycker att jag, på samma sätt som du borde ha rätt att få försvara mina beslut de gånger jag anser att jag spelat rätt.

 

OK, fair enough.

 

Vill defintivt inte starta något krig eller liknande och ber om ursäkt ifall jag låtit otrevlig..

 

Tycker inte då låtit otrevlig, bara att du är så jävla envis. ;) Men du har en bra poäng i det du skrivit ovan, jag ska respektera att du tycker annorlunda och sluta älta det.

 

GL med grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fair enough.

 

 

 

Tycker inte då låtit otrevlig, bara att du är så jävla envis. ;) Men du har en bra poäng i det du skrivit ovan, jag ska respektera att du tycker annorlunda och sluta älta det.

 

GL med grinden.

Tack så mycket!:-)

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Har spelat ett antal hundra händer under dagen men har efter en dålig start spelat ganska tiltat på 2 st NL200 bord och 2 st NL300 bord. Mina stats låg runt 29/24/3.4 och det kunde ha slutat åt helvete. Vann dock ett par viktiga potter och slutade "bara" 350$ back. Nu har vi precis fått hemkörd pizza så det är bäst att hugga in på det nu:-) Mer grind senare skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välj bättre hand än A6o at syna med pre.. visst kan man syna mkt h'änmder i position där mot rätt Fi.. men Axo är absolust oskönaste handen att göra med. du kan inte träffa nåt med den i stort sett..

så resonerar då jag.. och många regulars med mig skulle jag tro.

 

SC, Axs, pp, m.m är ju given syn med någårlunda stacks. men Axo.. då synar ja mkt hellre med 67o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, som jag skrev tidigare så är ju bettet inte främst för att han ska betala av mig med sämre händer eller lägga bättre händer men då jag tror att han kommer vara tom i princip alltid så valde jag att betta för att inducera bluffomslaget.
Taget med det du sagt innan så har du alltså en kille som du 90%+ kommer kunna beta bort på floppen men som så gott som alltid kommer slå om tom om du checkar tillbaka och betar turn. Det är inte i närheten av en trovärdig spelarprofil.

 

Du måste ha fel om antingen hans floppspel eller turnspel, vilket innebär att du också måste ha spelat fel åtminstone på en preflopp och turnbet.

 

Så antingen har du gjort ett allvarligt tankefel eller ett allvarligt readfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand här mot just o_x_e_n. De gånger jag tidigare mött honom så har det gått bra för mig och jag tror att jag stundtals "kört över" honom. Denna session så har det dock varit ombytta roller och han har trebettat mig ett antal gånger och fått mig att folda preflop. Jag tror han är medveten om att jag kan spela ganska löst i position och bör därför ha hyfsat bred HD iom att det är knapp vs. blind kombinerat med att han redan spelat tillbaka mot mig flertalet gånger tidigare.

 

 

Nej, det är inte horribelt. Jag har position, det är knapp vs blind och vi har history med varandra. Jag ses säkerligen som vek. Du tror inte att jag kommer ta potten ifrån honom på jävligt många floppar?

 

Jag är också sugen på den imagen. Liksom bomba allt eftersom man ses som vek. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...