Gå till innehåll

Få motivationen tillbaka?


Blado

Recommended Posts

Jag har spelat internetpoker kanske 20h i veckan samtidigt som jag gått andra året på NV-inriktning på gymnasiet sedan Oktober förra året. Har nu ett netto på $4,000. Sedan December har det dock gått +-0 tills jag för några dagar sedan förlorade allt. Det var efter December och min andra cashout på $2,000 som jag totalt tappade motivationen till att spela. Spelar därför inte alls bra längre och jag förlorar. Jag kände att jag hade nog med pengar för att klara mig ett långt tag samtidigt som jag kan göra vad jag vill utan några ekonomiska dilemman.

 

När jag nu gulade $1,500 brydde jag mig inte ens, känns sjukt. Jag tycker det är så tråkigt med poker just nu. Har ni några tips för att man ska få tillbaka motivationen? Kan tilläggas att jag inte motionerat sedan hösten också, är väl delvis det som spelar in kan jag tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft liknane svackor, men bara på några dar, och det enda jag tror kan hjälpa är att hålla dig borta från under en period. Och det är viktigt att göra annat, och att verkligen hålla dig borta från det när du bestämt dig. Testa att avinstallera skiten så det blir omständligt att starta upp det på nytt om du tycker det är svårt. Sen kan du bestämma dig för två dagar, då kvittar det. Säg 3-4 veckor.

 

Tonen på ditt inlägg låter nästan lite deppigt allmänt, så att börja träna är nog ingen dum idé. Men om det bara är att du är trött på pokern och inte deprimerad så kan du ju följa ovanstående råd.

 

I Super System beskriv Brunson vikten av att ta semester. Han säger själv hur han vissa perioder spelar dåligt och detta beror på att han inte får perspektiv på det. Han har själv märkt att han spelar mycket bättre när han kommer tillbaka från "semestern".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena odalb~~

 

semester e viktigt :D

 

det är viktigt att reboota hjärnan, hur du gör det kvittar, vissa styrketränar, vissa läser böcker , vissa spelar datorspel, vissa omgås med familj o vänner (min favorit :D) vissa skaffar flickvänn (en sådan hade nog varit bra att ha i liknande situationer)

 

det låter inte som du spelar professionellt endå, då känns det nästan som det kvittar? bara ta time out o gör ngt annat, skaffa jobb eller gör dina läxor, detta är egentligen inget problem föränns du tar det "PRO" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill hålla upp med poker rekomenderar jag starkt att byta spel.. Har du spelat limit 10-mannabord Så prova SNG:s eller NL.. Shorthanded är också ett spel som är lite kuligare än vanligt grind på fullbord.

 

Jag har främst spelat sngs och NL shorthanded. Allting känns mekaniskt så är ingen större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...