Weedobooty Postad 4 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2008 Man blir ju helt vaninnig på SNG:s. Jag har ett sånt sjukt oflyt. Som den här till exempel. Alla turneringar har ju ett sånt där über-mongo som mspelar alla händer och klonkar hela tiden. Det här gången sitter han på BB. Jag har knappt spelat en hand, så om han har varit observant (inte en chans), så vet han att jag inte höjer med skit. Han sitter ur position med två spelare mellan oss, men han har ju pengar i potten, så han måste ju se floppen. Så klonkar han topp-par med en svag kicker och det viker han ju aldrig. Jag är toktiltad nu, så jag spelar ingen mer poker i kväll. FullTiltPoker Game #4736828zzz: $20 + $2 Madness (35937915), Table 1 - 50/100 - No Limit Hold'em - 17:14:59 ET - 2008/01/04 Seat 1: Schultz_10 (1,215) Seat 3: Kaer (1,965) Seat 5: HERO (1,275) Seat 6: k_raf (1,155) Seat 7: ATTHOM (800) Seat 8: martini_up (5,710) Seat 9: DanielPaul12 (1,380) ATTHOM posts the small blind of 50 martini_up posts the big blind of 100 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO [As Qd] DanielPaul12 folds Schultz_10 calls 100 Kaer calls 100 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to 500 k_raf folds ATTHOM folds martini_up has 15 seconds left to act martini_up calls 400 Schultz_10 folds Kaer folds *** FLOP *** [9c 7d 3c] martini_up checks HERO bets 775, and is all in martini_up calls 775 HERO shows [As Qd] martini_up shows [Ts 9s] *** TURN *** [9c 7d 3c] [8h] *** RIVER *** [9c 7d 3c 8h] [Kh] HERO shows Ace King high martini_up shows a pair of Nines martini_up wins the pot (2,800) with a pair of Nines HERO stands up *** SUMMARY *** Total pot 2,800 | Rake 0 Board: [9c 7d 3c 8h Kh] Seat 1: Schultz_10 folded before the Flop Seat 3: Kaer folded before the Flop Seat 5: HERO showed [As Qd] and lost with Ace King high Seat 6: k_raf (button) didn't bet (folded) Seat 7: ATTHOM (small blind) folded before the Flop Seat 8: martini_up (big blind) showed [Ts 9s] and won (2,800) with a pair of Nines Seat 9: DanielPaul12 didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2008 Jag har lagt ner en massa tid på SNG's på sista tiden. Funderat på hur jag måste anpassa mitt spel och så har jag jobbat en massa med SNG power tool för att lära mig push/fold spelet på slutet. Det är faktiskt väldigt intressant (förlåt Myssion för att jag tjafsade med dig om push/fold-spel en gång i tiden. Du hade rätt, jag hade fel). Men det finns inget som tiltar mig som SNG-spel. Det är så enormt vanligt att det är den totala åsnan med den sämsta handen som tar hem spelet och det gör mig vansinnig. Nån går all in med AA och åsnan synar med J9 off eller 66 och klonkar ett set eller en stege. Här är ett bra exempel. SB är en total åsna vars enda move är trycka på call-knappen. Han har inte gjort ett enda aggressivt spel i hela turneringen, men lyckats klonka ett antal gånger. Jag tror att BB synar en all in med QQ+ här. Han är väldigt tight. Så all in med 44 är ett korrekt spel. FullTiltPoker Game #4743856xxx: $20 + $2 Madness (35993667), Table 1 - 200/400 - No Limit Hold'em - 3:39:54 ET - 2008/01/05 Seat 1: dasinger (2,390) Seat 3: CaseAce 44 (1,364) Seat 8: PairOfDueces78 (7,576) Seat 9: HERO (2,170) dasinger posts the small blind of 200 CaseAce 44 posts the big blind of 400 The button is in seat #9 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO PairOfDueces78 folds HERO raises to 2,170, and is all in ->I det här läget ska dasinger syna med bara JJ+. Han vet att jag har en tight range för att gå all in och dessutom sitter det en kille bakom som ju faktiskt kan ha en hand. Om han visste nåt om poker, skulle han uppskatta min range till ungefär 66+,ATo+,A9s+,KQs. Han har A3 och med den är han antingen dominerad av ett bättre ess eller så har han 33% equity mot ett par mellan ess och treor. Bästa tänkbra är att jag har två kort mellan ess och 3 och då har han ungefär 55% equity. Men ett ess kan han ju inte kasta, så han sätter hela sin turnering på spel. dasinger calls 1,970 ->Och BB, som kan kasta sin hand och säkra en vinst på sin investering, väljer att syna. Han är väl desperat med den lilla stacken, men rent ekonomiskt gör han fel. CaseAce 44 calls 964, and is all in HERO shows dasinger shows CaseAce 44 shows ->i det här läget har jag 50% equity, SB har 15 och BB har 35 *** FLOP *** ->Det finns två ess kvar i leken och här kommer ett. Jag är borta. *** TURN *** -> Å så säger det klonk och sämste spelaren med den sämsta handen vinner igen. *** RIVER *** HERO shows a pair of Fours dasinger shows two pair, Aces and Threes dasinger wins the side pot (1,612) with two pair, Aces and Threes CaseAce 44 shows a pair of Aces dasinger wins the main pot (4,092) with two pair, Aces and Threes CaseAce 44 stands up HERO stands up *** SUMMARY *** Total pot 5,704 Main pot 4,092. Side pot 1,612. | Rake 0 Board: Seat 1: dasinger (small blind) showed and won (5,704) with two pair, Aces and Threes Seat 3: CaseAce 44 (big blind) showed and lost with a pair of Aces Seat 8: PairOfDueces78 didn't bet (folded) Seat 9: HERO (button) showed and lost with a pair of Fours Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 7 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2008 Nytt år - läge att summera det gångna året och sätt upp lite målsättningar för det nya. Jag gick igenom mina månadsresultat för 2007. Det har varit både upp och ner och det sammantagna resultatet är inte alls märkvärdigt. Jag började ju spela no-limit för lite drygt ett år sen. Innan spelade jag 5-10 och 10-20 limit och sen jag bytte "gren" har jag egentligen inte haft något annat mål än att lära mig spela no-limit. Jag tycker att jag har lärt mig enormt mycket under året, men om man inte har några resultatmål så lär man ju inte åstadkomma något resultat heller. Under ett par perioder under året har jag haft mål. I början av året skulle jag spela ihop till en kamera och då gick det rakt uppåt och i somras skulle jag ha upp bankrullen till ett visst belopp för att kliva upp en nivå och då gick det också rakt uppåt. Men däremellan spelar jag på nonchalant på autopilot och jag tror att mitt undermedvetna mål bara är att inte backa. Så jag plussar några fjuttiga hundra dollar per månad och det är för lite. Jag behöver ju egentligen inte pengarna, så jag bryr mig väl lite för lite. Så jag har satt upp mål för 2008. Jag ska plussa 5 BB/tim. Jag har haft långa perioder när jag har legat runt 10-15 BB/100, så jag tror att det här är ett helt realistiskt mål, åtminstone på NL100-nivån där det finns så gott om riktigt dåliga spelare. Nu kommer jag att åderlåta min bankrulle lite inför en resa, men så småningom ska jag gå upp och spela NL200 när jag har ordentlig bankrulle för det (åtminstone 30 buy-ins). NL100 är för fjuttigt och det är säkert delvis därför jag spelar så nonchalant tidvis. Om jag klarar att inte blir förbannad hela tiden, vilket är mitt problem med SNG's, så ska jag spela fler SNG's i år. Jag ska har minst 50% ITM och av dessa ska 40% vara tredjeplatser, 40% andraplatser och 20% förstaplatser. Det ger en netto-ROI på 22% om jag räknar rätt. Ligger jag under det, så är det bortkastad tid. Jag ska också spela fler MTT's i år. En rimlig målsättning är att spela Full tilts 55-dollarsturre 2-3 gånger per månad och gärna Sunday warmup några gånger. Här törs jag inte sätta upp några mål, men om inte jag plussar långsiktigt, så är det ju också bortkastad tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 8 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 Jag har kommit på en grej som jag gör som är dålig. Jag spelar alldeles för fort. Jag agerar i regel blixtsnabbt och några gånger på en månad gör jag stora misstag som jag inte skulle ha gjort om jag tänkt efter i 30 sekunder. Så nu ska jag börja variera mina svarstider och så ska jag verkligen maxa betänketiden när jag står inför stora beslut. Har haft några bra sessioner nu och spelet och humöret känns stabilt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 10 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2008 Å det är så tajt på NL100 på Full tilt just nu. Man raisar och alla lägger sig som dominobrickor hela tiden. Det är intressant hur det går trender i spelstilar. Jag minns våren och sommaren 2007 som väldigt LAG-dominerad och nånting som verkligen var på modet då var att floata. Jag ser inte mycket floatande just nu. Nu synar dom ibland för att jaga ett set, men c-bettar man, så viker dom för det mesta. Jag c-bettar nästan 100% och tar potten i åtta fall av tio. Sitter man i position och trebettar en raisare, så viker dom nog med allt utom QQ+, verkar det som. Jag gör mest pengar på att trebetta i position. Mot rätt spelare kan man göra det med en bred range. En annan trend just nu är att man blir trebettad från blindsen om man är först in på knappen eller CO och raisar. Det är i och för sig ett rimligt spel som jag använder själv, eftersom en raise där inte betyder nånting. Och så alla dessa shortstackers. Vad tråkiga dom är. Det roligaste är när dom blir utdragna och börjar gnälla. När man väl sett floppen mot en kille med 20BB spelar man ju ofta för effektiva stacken. Jag såg i morse en kille med 20 BB som raisade till 3 med KQo och blev reraisad av knappen till 7 av AJs och synade. Floppen kom AKQ och han checkade till knappen som naturligtvis gick all in eftersom lillkillen hade $13 kvar och potten var på $15.50. Lillen synade med sitt tvåpar och på river kom en tia som gav knappen en stege. Sen satt han och gnällde med stora bokstäver i tio minuter om vilken idiot den andre var. Jag kunde inte låta bli att reta upp honom lite och på tilt gav mig sina nästa 20 innan han lämnade bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 Som en idiot dras jag tillbaks till SNG-spelande. Här finns spelarna som inte har en chans nån annanstans. Det är bara klonk hela tiden. Man börjar faktiskt tänka på fusk. Här är mina fyra sista: 1. Bubblan. Går all in (8 BB) med KK. Fi blixtsynar (han har 11 BB) med TT. En tia på floppen. 81% equity 2. Heads-up. Går all in med A6 och fi synar med K6. Flop K23, turn 6, river 6. 75% equity 3. All in 10 BB med QQ på 679 flop. Fi (som synat min preflopraise med JTo på lilla blinden) blixtsynar med sin hålstege. River 8. 80% equity. 4. Bubblan. Jag har BB och fi på SB limpar in. Jag går all in för 7 BB med KTo och fi synar med Q2 offsuit! Flop K27. Turn Q. Grattis. 81% equity. Varför håller jag på med den här skiten? Man kan ju lika gärna köpa trisslotter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2008 Jag har pokersemester några dagar. Jag kände att jag inte riktigt hade motivationen och att jag blev irriterad hela tiden. Sen spelade jag en hand där jag gick all in med AA mot en motståndare som jag satte på ett set (vilket han mycket riktigt hade). Inte helt vansinnigt spel kanske, men att jag var förbannad och hade svårt att släppa det efteråt talar sitt tydlig språk - dags att ligga lågt några dagar. Och så hade jag en ranson bad bets som var till och med lite värre än vanligt. Två gånger hade jag topp-kåk och blev utdragen - en gång av fyrtal och den andra gången av en straight flush. Jag har börjat göra en sak som är intressant. Jag specialstuderar en del spelare som jag spelar med ofta och har många händer på i PT. Jag vet vilken range dom raisar med i olika positioner preflop, hur dom spelar vissa händer, vad dom limpar med, om dom bluffar och isåfall hur och när, om dom checkraisar, om dom försvarar sina blinds och isåfall med vad o.s.v. Förr eller senare kommer det till användning. En intressant sak som jag ofta ser är att många regulars är otroligt tajta och okreativa. En del spelar inte suited connectors överhuvudtaget t.ex. Aldrig ett trebet preflop med ett lägre par utan på sin höjd lite set-mining. Om dom raisar och blir trebetade preflop, så foldar dom i vissa fall allt utom QQ+ och AK. Den här spelstilen går naturligtvis att exploatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 16 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 Januari , 2008 Jag hade tänkt skriva ett gnälligt inlägg om att vara kortdöd och bli utdragen, för så var det första timmen i morse. Pocket-ess nedsynad hela vägen av QQ som klonkar set på rivern, ställer med 15 outs och kan bara inte träffa. Sen åt jag frukost och tänkte att jag spelar lite till. Och nu jävlar var det jag som fick surfa på riggen. QQ mot AK på A63 flop. Han mincheckraisar mig och jag tolkar det som att han bara testar om jag har ett ess som jag representerar (bullshit, jag vet ju att en checkraise alltid är nötterna på NL100). I alla fall, turn är en dam och han betalar av. Sen är det en kille med TT som går all in rakt in i mina damer och jag vinner ett inköp till. Och slutligen checkraisar jag en kille som floppat ett set på mig. TT på brädan 3696 rainbow. Inte orimligt tycker jag. River är en tia. Så det blir inget gnäll idag, utan ett litet yippee. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 17 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 Januari , 2008 Jag gav mig själv en time-out från pokern ett par dagar (OK, en och en halv), för jag kände att jag satt och spelade med horn i pannan, sur och arg. Jag har legat och skvalpat på plus/minus noll ett tag nu och det duger inte. Det jag brukar göra när det går dåligt, är att jag monterar isär mitt spel och kollar om jag har börjat spela fel nånstans. Jag hittade en grej. Jag har börjat spela alldeles för aggressivt preflop. Det är tajt som fan på NL 100 nuförtiden tycker jag. Och vekt. Jag har börjat trebetta med en massa händer i position. Det innebär att jag vinner en massa små potter (3-4 BB när dom viker för mitt tre-bet med allt utom KK+), men också att jag aldrig får med mig en motståndare till potten med en sämre hand. Nu är det ju efter floppen som spelarna på den här nivån gör de stora misstagen, så jag tänker coola ner lite i position preflop med en del händer för att vinna stora potter postflop istället. Och så ska jag styra upp vilka händer jag spelar i tidig position. När dom faller som dominobrickor för en raise från tidig position, så smäller man på med en bredare och bredare range och till slut sitter man där och raisar med 75 suited. Man hamnar i en massa situationer som är minus-EV. Jag drog ut PT-statistik som visar netto vinst/förlust per hand i olika positioner och det var lite skrämmande att se vilka händer jag förlorar mest pengar med. I sen position (CO och CO+1) är AKo min sämsta hand resultatmässigt Jag ser ju också att suited connectors och gappers från mellanposition inte går plus (men jag vinner en massa potter...). Åter till att vinna pengar istället för potter alltså. Å så hade jag en dryg tysk bully till vänster vid bordet i morse. Jag stackade honom två gånger och det var så mysigt. Vid ett tillfälle raisade jag med JJ och han reraisade mig. Syn och floppen kom JT9. Check, bet, syn. Turn 4. Check, han går all in, syn. Han viker upp TT och klonkar INTE fyrtal. Sen kallade han mig för "Lucky gay" i chatten Jag kan inte räkna ut var i handen han tycker att han hade mig slagen. Poker är så skönt för egot ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 18 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2008 Lite små korrigeringar i spelet och vips så låter taxametern tick-tick-tick igen. Varför kan man inte spela sitt A-game alltid? Jag förlorade inte en pott i morse, men jag har ett par händer som jag tror att jag inte maxade värdet på. Jag ska posta dom under handanalys under dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 20 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Januari , 2008 Jag spelade två fembords SNG:er i går och kom tvåa och fyra. I den där jag kom tvåa hade jag ett tag ungefär 60.000 mot 6.000. Då började han gå all in på varje hand och jag fick J2, 84, 73... Han kom upp jämsides igen och jag ställde in med Q9s. Han blixtsynade med K9 och jag är ju inte den som klonkar. It ain't over 'til the fat lady sings. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 21 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 Jag ägnade veckans första timme åt att bli betäckt i prutten av fisk. Höjer upp med AK, syn av bordets superfisk. Betar pot med top pair top kicker, turn completar stegdraget, checkar, han checkar bakom och på river hamnar vi all in, jag med topp två par. Han viker upp Q5 och har hittat 4-outaren för stege. Sen försöker fanskapet ursäkta sig med att "i've already lost $300 at this table...". Jo, då är det ju läge att börja syna UTG-raisar med Q5 för att vinna tillbaks lite pengar. Idiot! Sen kommer jag in på BB med AQs och floppen är AT7. Betar ut och fi, som har limpat in, minraisar. Vad ska han ha? AT och TT raisar han ju preflop. 77? Jag sätter honom på ett svagare ess och checkraisar honom all in på turn. Han har T7. Och så den här killen. Hur fan tänker dom egentligen. Han tar en rejäl raise med A7 och sen ett rejält bet på floppen när han prickar mellanparet och på Full tilt är ju alla händer med fem eller färre outs nästan garanterade att pricka, så där kommer ju esset. Grattis. Bra spelat. (observera att han prickar en till av sina outs på river, förresten) FullTiltPoker Game #4937509xxx: Table Brush - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:34:29 ET - 2008/01/21 Seat 1: HERO ($104.50) Seat 2: Bigned619 ($19) Seat 3: thongsniffer ($112.55) Seat 4: Archichoke ($39) Seat 5: Harley0617 ($179.70) Seat 6: allreagray ($31.30) Seat 7: Phoenixx55 ($169.60) Seat 8: Its RIGGIGGITY ($108) Seat 9: CubGuy69 ($84.50) CubGuy69 posts the small blind of $0.50 HERO posts the big blind of $1 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Bigned619 folds thongsniffer folds Archichoke folds Harley0617 folds allreagray calls $1 Phoenixx55 folds Its RIGGIGGITY folds CubGuy69 calls $0.50 HERO raises to $6 allreagray has 15 seconds left to act allreagray calls $5 CubGuy69 calls $5 *** FLOP *** CubGuy69 has 15 seconds left to act CubGuy69 checks HERO bets $18 allreagray has 15 seconds left to act allreagray calls $18 CubGuy69 folds *** TURN *** HERO bets $35.50 allreagray calls $7.30, and is all in HERO shows allreagray shows Uncalled bet of $28.20 returned to HERO *** RIVER *** HERO shows two pair, Kings and Sevens allreagray shows a full house, Sevens full of Aces allreagray wins the pot ($65.60) with a full house, Sevens full of Aces HERO adds $26.80 *** SUMMARY *** Total pot $68.60 | Rake $3 Board: Seat 1: HERO (big blind) showed and lost with two pair, Kings and Sevens Seat 2: Bigned619 didn't bet (folded) Seat 3: thongsniffer didn't bet (folded) Seat 4: Archichoke didn't bet (folded) Seat 5: Harley0617 didn't bet (folded) Seat 6: allreagray showed and won ($65.60) with a full house, Sevens full of Aces Seat 7: Phoenixx55 didn't bet (folded) Seat 8: Its RIGGIGGITY (button) didn't bet (folded) Seat 9: CubGuy69 (small blind) folded on the Flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 21 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Januari , 2008 Jag har lugnat ner mig lite över den där handen från i morse och förutom att fi är en fisk, så måste jag ju vara ärlig och erkänna att jag är det också. Kolla här, gott folk: Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) CO ($46.55) Button ($189.20) SB ($99) BB ($20) UTG ($31.35) Hero ($107.75) MP1 ($98.20) MP2 ($117.55) MP3 ($59.85) Preflop: Hero is UTG+1 with , . UTG calls $1, Hero raises to $5, 1 fold, MP2 calls $5, 5 folds, UTG folds. Jag höjer med AK. Inte orimligt. Han synar med Q5. Jättebra för mig. Flop: ($12.50) , , (2 players) Hero bets $12.5, MP2 calls $12.50. Han synar mitt pottbet med ett stegdrag. Jättebra för mig. Turn: ($37.50) (2 players) Hero checks, MP2 checks. Här kommer esset och jag vet att jag tänkte stege, för jag checkade. Han checkar bakom. River: ($37.50) (2 players) Hero bets $19, MP2 raises to $94.5, Hero calls $71.25 (All-In). Bara en pajas (jag) synar den där all-in-raisen. Kolla på fakta! Han är en fisk. Lös och passiv. Han raisar inte med en hand som är sämre än topp tvåpar. Hans spel skriker stege. Vad gör fiskar när dom prickar en hand? Jo, dom går all in eller slowspelar. Jag läser honom helt rätt på turn och sen tar jag synen på river i vredesmod utan att blinka. Man måste vara ärlig med sig själv och inte skylla såna här gigantiska misstag på att fi är en hönshjärna som synar en raise från tidig position med Q5. Final Pot: $218 Results below: Hero has Ac Kd (two pair, aces and kings). MP2 has Qd 5d (straight, ace high). Outcome: MP2 wins $222.25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Idag blir det inget gnäll, för idag ville dom bara ger mig sina pengar. Jag fick till och med uppleva att själv få klonka lite. Den här killen är aggro som fan och raisar med 20% av sina händer, så det känns inte orimligt att ta en match ur position med AJs. Jag floppar trissen, men hans passiva spel luktar nästa KK. Med kåken på turn finns ju i alla fall inte folden Det visar sig att han har floppat kåken och jag har dragit ut på turn. All in, baby! Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG+1 ($38) MP1 ($293.50) MP2 ($113.90) MP3 ($112.15) CO ($47.80) Button ($156.40) SB ($99.50) Hero ($102.50) UTG ($98.40) Preflop: Hero is BB with J, A. 3 folds, MP2 raises to $3.5, 4 folds, Hero calls $2.50. Flop: ($7.50) K, J, J(2 players) Hero bets $5.5, MP2 calls $5.50. Turn: ($18.50) A(2 players) Hero checks, MP2 checks. River: ($18.50) 8(2 players) Hero bets $25, MP2 raises to $104.9 (All-In), Hero calls $68.50 (All-In). Final Pot: $205.50 Results below: Hero has Jh Ah (full house, jacks full of aces). MP2 has Js Ks (full house, jacks full of kings). Outcome: Hero wins $205.50. Och så gjorde jag en tung laydown. Jag kan den här killen. Han går inte all in utan AA, JJ eller fyrtalet. Jag hade planer på att checkraisa honom på turn, men nu sparade jag en massa pengar. Hans spel är ju fantastiskt dåligt. Han maxar inte värdet på sin klonk. (Han hade JJ och floppade kåken) Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG ($37.50) UTG+1 ($293.50) MP1 ($110.50) MP2 ($115.15) MP3 ($24.50) CO ($131.40) Button ($119.80) Hero ($102.90) BB ($105) Preflop: Hero is SB with K, K. 5 folds, CO raises to $3.5, 1 fold, Hero raises to $12.5, 1 fold, CO calls $8.50. Flop: ($25.50) J, Q, Q(2 players) Hero bets $19, CO calls $19. Turn: ($63.50) Q(2 players) Hero checks, CO bets $100.4 (All-In), Hero folds. Final Pot: $-36.90 Results below: No showdown. CO wins $163.90. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 22 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Januari , 2008 Många spelare på den här nivån har svårt att släppa när dom väl har tagit kommandot i en hand. Jag har haft en period nu när jag spelade för aggressivt och alltför ofta försökte ta hem potten så fort som möjligt. Ibland är det bättre att ta det lite lugnt och låta dom få göra bort sig. Jag antar att han sätter mig på AK eller ett färgdrag här. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP3 ($35.90) CO ($153.60) Button ($51) SB ($31.65) BB ($114.95) Hero ($103.50) UTG+1 ($100) MP1 ($105.65) MP2 ($92) Preflop: Hero is UTG with A, A. Hero raises to $4, 5 folds, Button raises to $7, 2 folds, Hero calls $3. Flop: ($15.50) 2, 2, 6(2 players) Hero checks, Button bets $15.5, Hero raises to $96.5 (All-In), Button calls $28.50 (All-In). Turn: ($103.50) K(2 players, 2 all-in) River: ($103.50) 9(2 players, 2 all-in) Final Pot: $103.50 Results below: Hero has Ad Ah (two pair, aces and twos). Button has 8d 8s (two pair, eights and twos). Outcome: Hero wins $156. Eller så här: Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (8 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG ($44.25) UTG+1 ($151.85) MP1 ($124.35) MP2 ($95.55) Hero ($157.05) Button ($96) SB ($79.65) BB ($99.60) Preflop: Hero is CO with A, A. 4 folds, Hero raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, 1 fold. Flop: ($9) 2, 8, 9(2 players) SB checks, Hero bets $9, SB raises to $18, Hero calls $9. Turn: ($45) 4(2 players) SB bets $57.65 (All-In), Hero calls $57.65. River: ($0) 8(2 players, 1 all-in) Final Pot: $160.30 Results below: Hero has Ad Ac (two pair, aces and eights). SB has Th Ts (two pair, tens and eights). Outcome: Hero wins $160.30. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Det blev en enormt frustrerande session i morse. Fullständigt kortdöd. Jag spelade fyra bord i en timme vann inte en enda pott över 4BB. Jag spelade i princip bara tre händer på en timme. KK all in preflop mot AQ och förlorade när han floppade ett ess. AT ur position mot en limpare på floppen A62 rainbow. Bet-raise-call på floppen och check (satte honom på ett lägre par eller ett sämre ess och tänkte checkraisa all in) all in call på turn. Han hade limpat med A2 offsuit och klonkat två par på floppen. Han hade bara en halv stack, så jag var committad efter att ha synat hans raise på floppen. Jag har jun fakjtiskt hyfsad equity även moit ett tvåpar, men hur ska jag kunna sätta honom på A2? Rimligt spelat, tycker jag. Och sen hade jag TPTK med AJ mot en annan snubbe med 70BB (flop J94). Han donkbetar floppen 3.50 in i en pott på 10 och jag höjer till 18. Sen kommer turn en åtta och han donkar 9 in i potten på 46 och jag ställer in resten. Där borde jag ha sett fällan. Dåligt spelat. Jag gjorde ett sånt där oövertänkt blixtsnabbt drag igen som jag har lovat mig själv att inte göra. En TAG som synar den raisen på floppen och sen donkbetar har en bättre hand än TPTK. Det är inte OK att göra såna misstag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 25 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2008 Ja ibland får man ju själv uppleva den ljusa sidan av riggen. Här har vi en vek spelare som limpar in och fi på knappen gör det man ska göra på knappen med limpare - han höjer. Jag tror att han kan ha en massa svaga händer och att syna med AJs känns som sämsta alternativet, så jag reraisar honom. Han steker en stund och synar. Floppen är perfekt att c-betta på. Han steker och synar. Nu sätter jag honom på i värsta fall ett set i damer, en dam (QT, QJ, QK, QA) eller ett hyfsat pocketpar och är i princip klar med handen, men turn ger mig ett flushdrag. Jag tror att jag har stor fold equity mot den range jag sätter honom på och dessutom har jag ganska säkert nio outs och kanske så många som 15 mot ett pocketpar under knektar. In med degen. Han slowspelar AA och blir naturligtvis sur. Det tycker jag inte han har rätt att bli som han spelar handen. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) BB ($77.70) UTG ($40) UTG+1 ($119.50) MP1 ($102.40) MP2 ($103.35) MP3 ($84.70) CO ($100) Button ($141.30) Hero ($112.35) Preflop: Hero is SB with , . UTG+1 calls $1, 4 folds, Button raises to $4.5, Hero raises to $16, 2 folds, Button calls $11. Flop: ($33.50) , , (3 players) Hero bets $25, Button calls $25. Turn: ($83.50) (3 players) Hero bets $71.85 (All-In), Button calls $71.85. River: ($0) (3 players, 1 all-in) Final Pot: $227.20 Results below: Hero has Ad Jd (flush, ace high). Button has Ah Ac (one pair, aces). Outcome: Hero wins $227.20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 25 Januari , 2008 Rapport Share Postad 25 Januari , 2008 Han spelar handen väldigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Jag är igång igen efter några dagars uppehåll. Jag var tvungen att ägna några dagar åt jobbet. Jag spelade en hand i morse som jag är missnöjd med. Fi är en liten rädd mus. När han trycker in halva sin pyttestack på floppen här, så har han mig slagen åtta gånger av tio. Synar jag, så är jag ju committad och då kan jag lika gärna få in alltihop på en gång och få honom att kanske lägga AQ nån enstaka procent. Min fold equity är nog minimal. Han lägger ju inte en enda hand som slår mig. Nu lyckades jag övertala mig själv att han satt med ett svagare ess, men det är ju bara dumt. Han kan bara ha ett fåtal händer. A8 eller A9 tror jag inte han synar med preflop. Han har AK, 88, 99 eller 89. Det är ju egentligen tack vare att han spelar kortstack som jag hamnar i det här läget. Nja, jag vet inte... Skulle man alltid lägga för ett mothugg från en lillstack här, så blir det ju lätt att exploatera. Men som sagt, här har jag en bra read på fi. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) SB ($99) BB ($90) Hero ($106.70) UTG+1 ($73.75) MP1 ($45.50) MP2 ($122.40) MP3 ($111.60) CO ($38.80) Button ($102) Preflop: Hero is UTG with , . Hero raises to $4, 1 fold, MP1 calls $4, 6 folds. Flop: ($9.50) , , (2 players) Hero bets $9.5, MP1 raises to $21, Hero raises to $82, MP1 calls $20.50 (All-In). Turn: ($92.50) (2 players, 1 all-in) River: ($92.50) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $133 Results below: Hero has Qh Ah (two pair, aces and queens). MP1 has 8d 8s (three of a kind, eights). Outcome: MP1 wins $92.50. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) SB ($99) BB ($90) Hero ($106.70) UTG+1 ($73.75) MP1 ($45.50) MP2 ($122.40) MP3 ($111.60) CO ($38.80) Button ($102) Preflop: Hero is UTG with , . Hero raises to $4, 1 fold, MP1 calls $4, 6 folds. Flop: ($9.50) , , (2 players) Hero bets $9.5, MP1 raises to $21, Hero raises to $82, MP1 calls $20.50 (All-In). Turn: ($92.50) (2 players, 1 all-in) River: ($92.50) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $133 Results in white below: Hero has Qh Ah (two pair, aces and queens). MP1 has 8d 8s (three of a kind, eights). Outcome: MP1 wins $92.50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 30 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2008 Jag hade bokat upp kvällen för att spela turneringar. Det gick som det brukar. Kortdöd i två timmar och sen går man all in med en hand med 71% equity och blir utklonkad. Om det bara fanns turneringar, så hade jag slutat med poker för länge sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 31 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2008 Ja ibland har man tur. Här kommer fi limpande in och jag floppar bottenparet. Han lägger ett tant-bet på floppen. Jag har ju nästan ingenting men jag tänker att jag ofta leder här. Syna och utvärdera. Turn ger mig trissen och han synar ett pot-bet. Jag tänker mig att han har en hand i stil med QJ. Jag kan inte hitta folden på river. Nio gånger av tio har han en hand som är sämre än min här. Jag tycker syn är vekt också. In med allt. Showdown blir en överraskning. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($106.30) UTG ($143.55) UTG+1 ($66.50) MP1 ($126.35) MP2 ($142.30) MP3 ($48.90) CO ($55.75) Button ($46.60) SB ($112.55) Preflop: Hero is BB with J, 2. 1 fold, UTG+1 calls $1, 6 folds, Hero checks. Flop: ($2.50) 8, 2, Q(2 players) Hero checks, UTG+1 bets $1, Hero calls $1. Turn: ($4.50) 2(2 players) Hero bets $4.5, UTG+1 calls $4.50. River: ($13.50) A(2 players) Hero bets $9, UTG+1 raises to $25, Hero raises to $108.8 (All-In), UTG+1 calls $35 (All-In). Final Pot: $133.5 Results below: Hero has Jh 2s (three of a kind, twos). UTG+1 has 8s 8d (full house, eights full of twos). Outcome: UTG+1 wins $133.50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 2 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Februari , 2008 Lördagmornar är fina. Amerikaner, trötta efter en hård arbetsvecka och lite på fyllan. Alla är två snäpp sämre än vanligt. Dom gör såna fantastiska felspel. Som den här killen. Hans syn preflop är väl OK, med tanke på att vi är tre i potten. Sen betar han ut och tar en raise till 46 med pocket-tvåor. Sen är det väl inte hela världen att han klonkar ett set på turn. Jag är ju naturligtvis committad med nutflushdraget. En kille som spelar 22 så här vill man ju alltid spela med. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) UTG ($43.90) UTG+1 ($84.35) MP1 ($140.30) Hero ($100) MP3 ($98.50) CO ($53.75) Button ($152.90) SB ($22.40) BB ($78.75) Preflop: Hero is MP2 with , . 1 fold, UTG+1 calls $1, 1 fold, Hero raises to $5, 2 folds, Button calls $5, 2 folds, UTG+1 calls $4. Flop: ($16.50) , , (3 players) UTG+1 bets $10, Hero raises to $46.5, Button folds, UTG+1 calls $36.50. Turn: ($109.50) (2 players) UTG+1 bets $32.85 (All-In), Hero calls $32.85. River: ($0) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $175.2 Results below: UTG+1 has (three of a kind, twos). Hero has (one pair, aces). Outcome: UTG+1 wins $175.20. För sen finns det ju dom här killarna. Han spelar 85/36/6 full ring, och det är ju härliga stats. Check-raise all in med bottenpar och en dålig kicker. Tackar och bockar. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) CO ($18) Hero ($100.90) SB ($211.65) BB ($72.20) UTG ($137) UTG+1 ($32.40) MP1 ($100) MP2 ($66.35) MP3 ($110.25) Preflop: Hero is Button with , . UTG posts a blind of $1. 2 folds, MP2 calls $1, 2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, UTG (poster) calls $4, MP2 calls $4. Flop: ($15.50) , , (4 players) UTG checks, MP2 checks, Hero bets $15.5, UTG folds, MP2 raises to $31, Hero raises to $111.4 (All-In), MP2 calls $30.35 (All-In). Turn: ($138.20) (3 players, 2 all-in) River: ($138.20) (3 players, 2 all-in) Final Pot: $188.25 Results below: BB has (one pair, jacks). MP2 has (one pair, threes). Hero has (one pair, jacks). Outcome: Hero wins $188.25. Här är en hand som jag inte är säker på att jag spelade rätt. Klonkar ett set och lillstacken ställer in. Han som raisade preflop tänker länge och synar. Jag tror en syn är bättre här. Brädan är ju snustorr och jag kan få med BB. Han satt väl med AQ eller 99-QQ och ska han väl ha en chans att läcka lite mer pengar. (FTR hand converter klarar inte den här handen av nån anledning. Är det nån som kan rekommendera en bättre hand converter?) FullTiltPoker Game #508836xxxx: Table Sierra - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:51:30 ET - 2008/02/02 Seat 1: yummytt ($100.10) Seat 2: HERO ($103.55) Seat 3: Snackit ($52.15) Seat 4: KEYSERxnc ($68.45) Seat 5: carly11 ($100) Seat 6: Get yr Shinebox ($100) Seat 7: Whambino ($293.30) Seat 8: SLEE52 ($20.85) Seat 9: HEAT0018 ($58.10) Snackit posts the small blind of $0.50 KEYSERxnc posts the big blind of $1 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO carly11 folds Get yr Shinebox folds Whambino folds SLEE52 calls $1 HEAT0018 calls $1 yummytt raises to $5.50 HERO calls $5.50 Snackit folds KEYSERxnc calls $4.50 SLEE52 calls $4.50 HEAT0018 calls $4.50 *** FLOP *** KEYSERxnc checks SLEE52 bets $15.35, and is all in HEAT0018 folds yummytt has 15 seconds left to act yummytt has requested TIME yummytt calls $15.35 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $89.50 KEYSERxnc folds yummytt adds $20.75 yummytt folds HERO shows SLEE52 shows Uncalled bet of $74.15 returned to HERO *** TURN *** *** RIVER *** HERO shows a full house, Sevens full of Fives SLEE52 shows two pair, Kings and Fives HERO wins the pot ($71.05) with a full house, Sevens full of Fives SLEE52 adds $20 *** SUMMARY *** Total pot $74.05 | Rake $3 Board: Seat 1: yummytt folded on the Flop Seat 2: HERO (button) showed and won ($71.05) with a full house, Sevens full of Fives Seat 3: Snackit (small blind) folded before the Flop Seat 4: KEYSERxnc (big blind) folded on the Flop Seat 5: carly11 didn't bet (folded) Seat 6: Get yr Shinebox didn't bet (folded) Seat 7: Whambino didn't bet (folded) Seat 8: SLEE52 showed and lost with two pair, Kings and Fives Seat 9: HEAT0018 folded on the Flop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 4 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2008 Jag jobbar på mitt turneringsspel. Mitt problem är att jag är cashgamespelare och därför: inte är van att spela kortstackad inte är duktig på att "byta växel" inte är van att spela utan kort Jag måste lära mig att öppna upp mitt spel och spela en vid range av händer och att bli bättre på att spela motståndarens kort - alltså att attackera svaghet utan att ha en hand själv. Jag satte mig i helgen och byggde en simulator i java. Den simulerar att man dealar alla händer, från 22, 23, 24 osv upp till AA, mot allt från åtta till två motståndare och sen räknar ut hur ofta man har den bästa handen preflop. Väldigt intressanta siffror faktiskt. Som cashgamespelare skyr man t.ex ess med dålig kicker som pesten. Det påverkar mitt spel när jag är kortstackad i en turnering. Nu ser jag lite bättre vilka händer som är värda att satsa sina sitsta chips på. Sen måste man förstås ha en uppfattning om fi:call range. Sen gjorde jag en annan grej som är väldigt intressant - jag spelade en turnering med mina kort övertejpade med en liten bit svartmålad post-it. Det är enormt lärorikt. Man måste titta på motståndarnas spel på ett helt annat sätt och utnyttja position. Det gick grymt bra. Jag låg fyra när jag tog bort tejpen och såg att jag hade AK på Kxx flop. Jag fick in degen och blev utdragen av en flush. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 5 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 5 Februari , 2008 Det här var en av de första händer i morse. Det är underbart med killar som synar en reraise ur position preflop med KTo. Det är underbart att dom ställer in med 13% equity. Långsiktigt är det säkert underbart att dom klonkar ibland också, för då kommer dom att fortsätta spela lika dåligt: Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($45.35) UTG ($37.50) UTG+1 ($70.05) MP1 ($57.25) MP2 ($96) Hero ($100) CO ($18.50) Button ($146.10) SB ($139.70) Preflop: Hero is MP3 with A, A. 2 folds, MP1 raises to $3.5, 1 fold, Hero raises to $12, 4 folds, MP1 calls $8.50. Flop: ($25.50) Q, K, 3(2 players) MP1 bets $45.25 (All-In), Hero calls $45.25. Turn: ($0) 4(2 players, 1 all-in) River: ($0) K(2 players, 1 all-in) Final Pot: $116 Results below: MP1 has Th Kh (three of a kind, kings). Hero has Ac As (two pair, aces and kings). Outcome: MP1 wins $116. Det kommer mer. Det är underbart att det finns folk som synar en reraise som i praktiken är all in med ett hålstegedrag. Jag ville inte trebeta preflop här, för då är vi committade oavsett flop med hans lilla stack. Bra klonkat, fisken. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) Button ($158.90) SB ($23.50) BB ($112.25) Hero ($99.70) UTG+1 ($100) MP1 ($102.30) MP2 ($51.20) MP3 ($31.50) CO ($24.90) Preflop: Hero is UTG with , . Hero posts a blind of $1. 3 folds, MP3 raises to $3, 3 folds, Hero (poster) calls $2. Flop: ($6.50) , , (3 players) Hero checks, MP3 bets $4, Hero raises to $18.5, MP3 calls $14.50. Turn: ($43.50) (3 players) Hero bets $28.5, MP3 calls $10 (All-In). River: ($63.50) (3 players, 1 all-in) Final Pot: $82 Results below: BB doesn't show. Hero has Ac Qh (two pair, aces and threes). MP3 has Ks Qc (straight, ace high). Outcome: MP3 wins $63.50. För samma typ av spelare kommer ju oftare att råka ut för det här. Han minraisar med K7 (sooted!), synar ett trebet och när han sen prickar topp-par med sin sjua, så är han med hela vägen. Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards) MP1 ($60.75) MP2 ($72.20) MP3 ($71.60) CO ($57.30) Button ($98) SB ($91.50) Hero ($106.60) UTG ($20) UTG+1 ($26.60) Preflop: Hero is BB with , . 2 folds, MP1 raises to $2, MP2 calls $2, MP3 calls $2, 2 folds, SB calls $1.50, Hero raises to $13, MP1 calls $10, MP2 folds, MP3 folds, SB folds. Flop: ($31) , , (2 players) Hero bets $30, MP1 calls $30. Turn: ($91) (2 players) Hero bets $42.5, MP1 calls $18.75 (All-In). River: ($128.50) (2 players, 1 all-in) Final Pot: $128.5 Results below: Hero has 9c 9h (two pair, jacks and nines). MP1 has Kh 7h (two pair, jacks and sevens). Outcome: Hero wins $152.25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 6 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2008 Jag är så less på allt i allmänhet och poker i synnerhet. Nu ska jag ta ledigt och göra lite annat ett tag. Mörker och regn och kyla och suckouts - fy fan. 37 dagar till Thailand... De senaste dagarna har varit ett myller av de sjukaste utdragningar. Jag får in degen som storfavorit, men blir utklonkad av helt fenomenala idiotspel. Det här är handen som fick bägaren att rinna över. Luktar det fusk eller? Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Button ($36.80) Hero ($112.10) BB ($99.50) UTG ($14.55) UTG+1 ($75.05) MP1 ($37) MP2 ($102.10) MP3 ($77) CO ($116.75) Preflop: Hero is SB with A, A. 4 folds, MP3 raises to $19, 2 folds, Hero raises to $58.5, 1 fold, MP3 calls $39. Flop: ($117.50) Q, 2, 9(2 players) Hero bets $54, MP3 calls $19 (All-In). Turn: ($155.50) 8(2 players, 1 all-in) River: ($155.50) T(2 players, 1 all-in) Final Pot: $190.5 Results below: Hero has As Ah (one pair, aces). MP3 has Jd Tc (straight, queen high). Outcome: MP3 wins $155.50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts