Gå till innehåll

Weedobooty har en plan


Weedobooty

Recommended Posts

OK, jag drar igång en egen dagbok på prov 2007. Jag tänker sätta lite press på mig själv genom att fläka ut mig med lite tankar och funderingar, statistik, resultat och highlights från cashgame och turneringsspel.

 

Det här är jag:

 

Jag började en gång i tiden med att spela 7-card stud på Ladbrokes och blev ganska duktigt på det. Eftersom det inte fanns 7-stud-turneringar på den iden, så bytte jag till Hold'em och på den vägen är det. Av nån anledning reggade jag mig med ett tjejnamn på Ladbrokes. Att bli sexuellt trakasserad av fulla engelsmän blev lite jobbigt, och Ladbrokes ville inte låta mig byta namn, så jag hamnade på Paradise istället. Jag tycker fortfarande att Paradise har den snyggaste klienten, men dom fumlade bort sitt branchövertag på något underligt sätt och nu för tiden spelar jag sällan där.

 

Numera har jag konton på alla större onlinepokerrum, men spelar mest på Poker stars och Full tilt. Jag kommer inte att avslöja mina nicks.

 

Jag har under ett par års tid delvis försörjt mig på poker. Jag gick ner på 80% arbetstid och var "pokerproffs" en dag i veckan. Jag spelade då 5-10 limit och ibland 10-20 limit och vann stabilt på den nivån, så jag kunde plocka ut de 5000 kronorna det kostade mig varje månad att jobba deltid. Bankrullen har legat stabilt på $4-5000. Jag har också tagit ut pengar från rullen och köpt t.ex en hemmabio, en kamera och två pokerresor till Las Vegas.

 

I samband med den senaste resan till Las Vegas fick jag plötsligt en halleluja-upplevelse. Jag satt vid ett $6-12 limit-bord på Venetian med fem kineser som synade allt hela vägen ut, en (förmodligen lite utvecklingsstörd) amerikan i träningoverall till vänster om mig som raisade 60% av alla händer med ett pillemariskt flin, en sydamerikan som gillade att jaga två-outare och träffade nästan varje gång samt ett par snortighta pensionärer som foldade allt utom AA och AK suited i position. You get the picture - tråkigt! Jag gick över till ett no-limit-bord istället och snodde stacken två gånger för en mycket seriös ung man med solglasögon och långt till ett leende. Sen floppade jag en straight mot en dryg affärsman med pocket-ess och tyckte det var ganska kul. Jag har inte spelat limit sen dess. Jag spelar $0.50-1 och $1-2 nu ett tag, för jag anser att jag mycket kvar att lära och jag uppskattar att spela på en nivå där jag kan vara brutal.

 

Jag spelar turneringar ibland. Jag brukar placera mig strax utanför pengarna. Jag är alltså inte tillräckligt bra på det. Planerar att jobba på att förbättra turneringsspelet framöver. Jag har några hyfsade placeringar genom åren, men ligger knappast på plus på turneringsspelet.

 

Jag har åderlåtit min bankrulle lite på sistone. Jag startar äventyret med ungefär $4.600.

 

Lite mer fakta:

-Jag är vuxen, har ett välbetalt jobb och ett litet företag på sidan om. Jag är inte på något sätt ekonomiskt beroende av pokern.

-Jag har läst massor av pokerböcker. Favoriterna är Super/system 2, Dan Harringtons böcker om turneringspoker och Big Deal.

-Jag spelar mest tidigt på mornarna. Jag är morgonpigg och när det är fredag- och lördagnatt i USA är jag uppe och spelar mot fyll-mosiga amerikaner. Lönsamt.

-Jag har pratat med Doyle Brunson i high-limit sektionen på Bellagio. Han sa "excuse me" och gled förbi med sina kryckor ;-)

 

Mål 2007

Ta mig iväg till Las Vegas igen i höst.

Spela minst 40 multi-tableturneringar och plussa på dom

Spela några större MTT:s (minst $200 buy-in)

När bankrullen passerar $5000 lägger jag $0.50-1 bakom mig och spelar $1-2.

Ligga över 6BB/100 långsiktigt. Jag har legat över 10 länge, men nu slank jag ner till 6.85. Jag har floppat många set mot över-set de senaste dagarna.

Inga svackor. Jag har haft en svacka då och då, men jag tror att jag har lärt känna mig själv i dom där perioderna nu.

 

Wish me luck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt första inlägg är en årskrönika. Det här måste bli årets goaste hand. En stund tidigare har mycket passive spelaren JKINGPIN limpat in med AA mot min 88 och floppen kom AJ8. Det blev dyrt.

 

FullTiltPoker Game #1506084232: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:03:42 ET - 2006/12/31

Seat 1: REMsleep ($14.50)

Seat 2: momobutt ($100)

Seat 3: kingsoul ($35)

Seat 4: NinjaSnipr ($94)

Seat 5: pop1time ($98.40)

Seat 6: alej2810 ($79.60)

Seat 7: JKINGPIN ($221.80)

Seat 8: slouchy33 ($108.40)

Seat 9: *JAG* ($102.50)

*JAG* posts the small blind of $0.50

momobutt posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to *JAG* [Qc Qd]

kingsoul folds

NinjaSnipr calls $1

pop1time folds

alej2810 calls $1

JKINGPIN calls $1

 

-->(Här kommer han limpande igen...)

 

slouchy33 folds

*JAG* raises to $4

momobutt folds

NinjaSnipr folds

alej2810 folds

JKINGPIN calls $3

*** FLOP *** [Ac 5c 7d]

 

-->(Med pocketdamer kommer det ju alltid ett ess på floppen, men jag kan ju inte ge upp än)

 

*JAG* bets $10

JKINGPIN calls $10

 

-->(där är jag i princip klar med den här handen. Han synar knappast den beten utan ett ess)

 

*** TURN *** [Ac 5c 7d] [Qs]

*JAG* bets $15

 

-->(Jag kan inte checka här med flush- och stegdragen ute. Lägger ett litet bet och hoppas på en syn eller raise med Ax)

 

JKINGPIN raises to $50

 

-->(Där satt han. Som att kroka en gammelgädda en fin sommarkväll. Låtsas tveka och frågar försynt:)

 

*JAG*: aces again?

*JAG* calls $35

*** RIVER *** [Ac 5c 7d Qs] [9h]

*JAG* checks

 

-->(in med resten då!)

 

JKINGPIN bets $157.80, and is all in

 

-->(bara AA och 68 slår mig - högst osannolikt. Jag synar naturligtvis)

 

*JAG* calls $38.50, and is all in

Uncalled bet of $119.30 returned to JKINGPIN

*** SHOW DOWN ***

JKINGPIN shows [Qh Ah] (two pair, Aces and Queens)

*JAG* shows [Qc Qd] (three of a kind, Queens)

*JAG* wins the pot ($205) with three of a kind, Queens

REMsleep has returned

*** SUMMARY ***

Total pot $208 | Rake $3

Board: [Ac 5c 7d Qs 9h]

Seat 1: REMsleep is sitting out

Seat 2: momobutt (big blind) folded before the Flop

Seat 3: kingsoul didn't bet (folded)

Seat 4: NinjaSnipr folded before the Flop

Seat 5: pop1time didn't bet (folded)

Seat 6: alej2810 folded before the Flop

Seat 7: JKINGPIN showed [Qh Ah] and lost with two pair, Aces and Queens

Seat 8: slouchy33 (button) didn't bet (folded)

Seat 9: *JAG* (small blind) showed [Qc Qd] and won ($205) with three of a kind, Queens

 

På det här följer en massa gnäll om att jag träffar en en-outare och han ska göra än det ena och än det andra med mig. Med ett rejält raise preflop och ett bra bet på floppen hade han vunnit handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Ska bli kul att följa din dagbok och jag önskar dig lycka till!

 

När det gäller QQ-handen hade jag nog personligen spelat den aningen annorlunda. Med tre limpare före dig hade jag valt att höja mer än 4xbb för att slippa få en tre-fyra syn. Kanske runt 6-7xBB känns väl bra. Normalt sett höjer jag 4xBB plus en extra BB för varje limpare. På blindsen brukar jag höja aningen mer då jag inte gillar att sitta ur position och gärna tar hem det preflop.

 

Tycker självklart att du ska fortsätta handen på flop som du gör då det känns som han har ett lågt pocketpar de flesta gånger med limp/call preflop. Alternativt en suited connector. En flop med A är alltid lite annorlunda, man behöver inte försvara händer då ingen kan dra till ett högre par. Om det inte hade funnits några drag ute hade jag nog betat runt halvpot eller aningen mindre då du får nästan lika ycket information av ett halvpotbet som ett helpotbet. Självklart skulle jag då beta på samma sätt med ett träffat A. Nu får du ju syn och turn kommer perfekt.

 

Tycker du spelar turn perfekt då ett bet på $15 luktar ganska mycket svaghet och du får precis som du vill ett omslag. Däremot måste du ställa här! Det är alldeles för stor risk då du checkar på river att han checkar bakom om han inte hade suttit så starkt som med AQ. Pot är på $131.50 och du skulle ställa med ytterligare $38.50. Han måste då betala $38.50 för att vinna en pot på $170. Du får väldigt sällan fold här från fi om han inte sitter helt tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sliten på poker just nu. Jag har spelat massor sen slutet av november och jag vet att det är lätt att få en svacka. Jag ser de tidiga tecknen - slafsigt spel, jag sitter och spelar förbannad och gnäller över fiskar som klonkar.

 

Jag tar lite semester ett par dagar och kommer tillbaks skärpt. Fiskar ska man ju inte svära över. Dom är en förutsättning för att man ska kunna plussa stadigt på pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igång igen. Jäklar vad skönt det är när man får såna här händer och inte skrämmer bort Fi. Undrar vad han sätter mig på..? Mindre än en minut innan hade jag floppat ett set mot överpar på samma kille på ett annat bord, så han var nog en aning tiltad.

 

FullTiltPoker Game #1528906228: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:30:23 ET - 2007/01/04

Seat 1: GoldSeraph ($160.50)

Seat 2: KBGASIOR ($110.95)

Seat 3: osuguy84 ($109.70)

Seat 4: deucesup14 ($20.40)

Seat 5: FI ($124.30)

Seat 6: HERO ($89.50)

Seat 7: Captain Irish ($232.90)

Seat 8: uustorm ($43.65)

Seat 9: generalapathy13 ($101.55)

Captain Irish posts the small blind of $0.50

uustorm posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [As Ad]

generalapathy13 folds

GoldSeraph raises to $3.50

KBGASIOR folds

osuguy84 folds

deucesup14 folds

FI raises to $6

HERO raises to $18

Captain Irish folds

uustorm folds

GoldSeraph has 15 seconds left to act

GoldSeraph folds

FI calls $12

*** FLOP *** [Ah 3s 5h]

FI checks

HERO bets $12 (jag är så svag...)

FI calls $12

*** TURN *** [Ah 3s 5h] [3c]

FI checks

HERO bets $12 (Jag är jättesvag...)

FI raises to $24

HERO calls $12 (men jag har lite hopp...)

*** RIVER *** [Ah 3s 5h 3c] [2h]

FI bets $70.30, and is all in

(där satt han - hook, line and sinker. Fyrtal och straight flushen är helt uteslutna)

HERO calls $35.50, and is all in

Uncalled bet of $34.80 returned to FI

*** SHOW DOWN ***

FI shows [Qc Qs] (two pair, Queens and Threes)

HERO shows [As Ad] (a full house, Aces full of Threes)

HERO wins the pot ($181) with a full house, Aces full of Threes

*** SUMMARY ***

Total pot $184 | Rake $3

Board: [Ah 3s 5h 3c 2h]

Seat 1: GoldSeraph folded before the Flop

Seat 2: KBGASIOR didn't bet (folded)

Seat 3: osuguy84 didn't bet (folded)

Seat 4: deucesup14 didn't bet (folded)

Seat 5: FI showed [Qc Qs] and lost with two pair, Queens and Threes

Seat 6: HERO (button) showed [As Ad] and won ($181) with a full house, Aces full of Threes

Seat 7: Captain Irish (small blind) folded before the Flop

Seat 8: uustorm (big blind) folded before the Flop

Seat 9: generalapathy13 didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser gärna din dagbok, men skulle gärna se att du använder converter till dina HH`s. Ett tips bara...

Skulle gärna hänga med till Vegas!

 

Lycka till!

 

//Gemenii

 

Ja, det är på gång. Jag har inte hittat nån handkonverterare som jag är nöjd med, så jag håller på att bygga en egen. Vilken använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är ju just den jag har provat. Varför inga kortsymboler? Jag suger på HTML och den förutsätter att jag vet färgkoderna.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.55/$1.1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is SB with :as :ad

UTG+1 folds, MP1 raises to $50, 3 folds, Button raises to $0, HERO raises to $0, 3 folds, Button calls.

 

Flop: :ah :3s :5h ($51.1, 2 players)

Button checks, HERO bets $0, Button calls.

 

Turn: :3c ($51.1, 2 players)

Button checks, HERO bets $0, Button raises to $0, HERO calls.

 

River: :2h ($51.1, 2 players)

Button is all-in $30, HERO raises all-in $50.

Uncalled bets: $20 returned to HERO.

 

Results:

Final pot: $111.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till den där handkonverteraren. Hur får man dit kortsymbolerna?

 

Jag fortätter att vara en motpol till alla bad beat-stories. Man ser ganska ofta att folk försöker sno ohöjda potter med en klen raise från lilla eller stora blinden. Här har vi en kille som har lite flyt när han synar ett pot-bet med fyra outs (det vet han i och för sig inte) på floppen och sen suger ut och själv blir fett utdragen i slutändan.

 

Jag satte honom på AJ eller ett överpar när jag ställde in. Förmodligen inte världens bästa spel, men man kan ju inte sitta och vara rätt för set så fort man får mothugg.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is MP3 with :3h::3c:

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, HERO calls, CO folds, Button raises to $3, BB folds, UTG+1 calls, HERO calls.

 

Flop: :3d::4h::Js: ($10.5, 4 players)

Button checks, UTG+1 checks, HERO bets $10, Button calls.

 

Turn: :5c: ($30.5, 3 players)

Button checks, HERO bets $30, Button raises to $60, HERO raises all-in $92, Button calls.

 

River: :5:h ($214.5, 2 players + 1 all-in - Main pot: $214.5)

 

 

Results:

Final pot: $214.5

HERO showed :3h::3c:

Button showed :Ac::2c:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till den där handkonverteraren. Hur får man dit kortsymbolerna?

 

Jag fortätter att vara en motpol till alla bad beat-stories. Man ser ganska ofta att folk försöker sno ohöjda potter med en klen raise från lilla eller stora blinden. Här har vi en kille som har lite flyt när han synar ett pot-bet med fyra outs (det vet han i och för sig inte) på floppen och sen suger ut och själv blir fett utdragen i slutändan.

 

Jag satte honom på AJ eller ett överpar när jag ställde in. Förmodligen inte världens bästa spel, men man kan ju inte sitta och vara rätt för set så fort man får mothugg.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is MP3 with :3h :3c

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, HERO calls, CO folds, Button raises to $3, BB folds, UTG+1 calls, HERO calls.

 

Flop: :3d :4h :js ($10.5, 4 players)

Button checks, UTG+1 checks, HERO bets $10, Button calls.

 

Turn: :5c ($30.5, 3 players)

Button checks, HERO bets $30, Button raises to $60, HERO raises all-in $92, Button calls.

 

River: :5h ($214.5, 2 players + 1 all-in - Main pot: $214.5)

 

 

Results:

Final pot: $214.5

HERO showed 3h 3c

Button showed Ac 2c

 

Jag tycker du spelade handen lite för aggro.Jag skulle nog betat 1/3 - 1/2 pott på floppen. Hade han inte varit fisk/callingstation hande han troligtvis lagts sig vid den stora beten. När han checkraisar dig skulle du nog enbart synat då han skriker att han har stege.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Det där förväntar man sig ju att en handkonverterare ska göra åt en. Min kommer att göra det. Dessutom kommer den att visa vad potten är innan HERO fattar ett beslut. Ett minimikrav, tycker jag.

 

Den kan allt det där. Välj FTR som Output format och klicka i rutan för Show hero’s pot odds? så är det klart så snart du tryckt på "Save Settings".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelade handen lite för aggro.Jag skulle nog betat 1/3 - 1/2 pott på floppen. Hade han inte varit fisk/callingstation hande han troligtvis lagts sig vid den stora beten. När han checkraisar dig skulle du nog enbart synat då han skriker att han har stege.

 

//Gemenii

 

Mmm, jag är medveten om att jag inte spelade den perfekt. Det var ett tag sen, jag minns inte alls vad jag hade för read på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt sugen på turneringar nu. Jag spelade $11K på Full Tilt. Första handen var kul:

 

FullTiltPoker Game #1564630001: $11,000 Guarantee (10962967), Table 45 - 15/30 - No Limit Hold'em - 14:01:00 ET - 2007/01/09

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [7h 8d]

Tennessee55 folds

adamskf folds

Sam2U2 folds

RightThurrr folds

GratsOnBad folds

skeeter8811 has 15 seconds left to act

skeeter8811 is sitting out

skeeter8811 has timed out

skeeter8811 folds

number1SAS calls 30

HERO calls 15

PunterTHFC checks

*** FLOP *** [8c 5d 7d]

HERO bets 75

PunterTHFC folds

number1SAS calls 75

*** TURN *** [8c 5d 7d] [Tc]

HERO bets 190

number1SAS raises to 810

skeeter8811 has returned

HERO raises to 2,895, and is all in

number1SAS has 15 seconds left to act

number1SAS calls 2,085, and is all in

HERO shows [7h 8d]

number1SAS shows [8h 4h]

*** RIVER *** [8c 5d 7d Tc] [Jc]

HERO shows two pair, Eights and Sevens

number1SAS shows a pair of Eights

HERO wins the pot (6,030) with two pair, Eights and Sevens

number1SAS stands up

*** SUMMARY ***

Total pot 6,030 | Rake 0

Board: [8c 5d 7d Tc Jc]

Seat 1: HERO (small blind) showed [7h 8d] and won (6,030) with two pair, Eights and Sevens

Seat 2: PunterTHFC (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Tennessee55 didn't bet (folded)

Seat 4: adamskf didn't bet (folded)

Seat 5: Sam2U2 didn't bet (folded)

Seat 6: RightThurrr didn't bet (folded)

Seat 7: GratsOnBad didn't bet (folded)

Seat 8: skeeter8811 didn't bet (folded)

Seat 9: number1SAS (button) showed [8h 4h] and lost with a pair of Eights

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön hand i går morse. Fi är enormt aggressiv och har raisat preflop 20-25% och alltid lagt ett continuation-bet på floppen.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

8 players

Converter

 

Pre-flop: (8 players) HERO is MP1 with A:spade: Q:club:

2 folds, HERO raises to $3, 3 folds, SB raises to $7, BB folds, HERO calls $4 (pot was $10.5).

 

Konstigt reraise-belopp som luktar stark hand som vill ha syn.

 

Flop: 2:heart: J:club: K:heart: ($15, 2 players)

SB checks, HERO checks.

 

Han checkar och i det här läget är jag i princip helt säker på att han har JJ eller KK. Jag checkar bakom naturligtvis och klonkar tian.

 

Turn: T:diamond: ($15, 2 players)

SB bets $15, HERO raises all-in $122, SB calls all-in $69.95.

Uncalled bets: $37.05 returned to HERO.

 

Nu betar han. Alltihop känns som en lagom raise om min read är rätt. Skulle han mot förmodan vara tom, så finns det ju ingen raise som han synar.

 

River: J:diamond: ($184.9, 0 player + 2 all-in - Main pot: $184.9)

 

 

Results:

Final pot: $184.9

SB showed Kd Ad

HERO showed As Qc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man inte vinner ett race på veckor kanske man får ta, men på senaste tiden har jag inte lyckats vinna en 80/20-hand på bergis tio försök.

 

Han är kortstackad, det är därför jag ställer in alltihop.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is CO with Q:spade: Q:diamond:

3 folds, MP2 raises to $2, MP3 folds, HERO raises to $8, Button calls, 2 folds, MP2 raises all-in $14.1, HERO raises all-in $91.85.

Uncalled bets: $77.75 returned to HERO.

 

Flop: 7:diamond: J:diamond: A:club: ($4.9, 0 player + 2 all-in - Main pot: $37.7)

 

 

Turn: K:diamond: ($4.9, 0 player + 2 all-in - Main pot: $37.7)

 

 

River: K:spade: ($4.9, 0 player + 2 all-in - Main pot: $37.7)

 

 

Results:

Final pot: $4.9

MP2 showed Jh Js

HERO showed Qs Qd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en jobbig läggning. Jag funderade i efterhand på om jag i själva verket drog ut på hans tvåpar (T9) och kastade den bästa handen. Jag har ingen speciell read på Fi. Han är ganska ny vid bordet. Han kan väl ha nötflushdrag eller kanske KK. Har han floppat ett set, vilket det väl mest ser ut som, så har jag ju bara två outs. Jag tycker jag gör ett dåligt call på hans checkraise. Ingen bra hand.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is UTG with Q:diamond: Q:spade:

HERO raises to $3, UTG+1 calls, 6 folds, BB calls.

 

Flop: 7:diamond: 9:club: T:diamond: ($9.5, 3 players)

BB checks, HERO bets $7, UTG+1 folds, BB raises to $14, HERO calls $7 (pot was $30.5).

 

Turn: 7:heart: ($37.5, 2 players)

BB bets $27, HERO folds.

Uncalled bets: $27 returned to BB.

 

Results:

Final pot: $37.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en syn som inte går av för hackor. Jag har ingen speciell read på fi. Jag ställs inför ett beslut om fold eller raise. Ett överpar har han inte, eftersom han inte höjer på miniraisen, men ett set är förstås möjligt. Fast skulle han beta ut med ett set och sen syna min raise? Nej det stämmer ju inte heller. Tvåpar känns långsökt. Flushdrag är väl också tänkbart. en suited connector med en nia blir troligen en 89 eftersom jag har två av tiorna.

 

Den första killen har inga fler chips, så honom bortser vi från.

 

Jag ställer in och räknar med fold av det mesta. Killen synar med...

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is Button with T:diamond: T:spade:

2 folds, MP1 raises to $2, MP2 folds, MP3 calls, CO folds, HERO raises to $6, 2 folds, MP1 calls, MP3 calls.

 

Flop: 9:spade: 4:spade: 3:diamond: ($19.5, 3 players)

MP1 checks, MP3 bets $14, HERO raises to $28, MP1 folds, MP3 calls.

 

Turn: 6:diamond: ($75.5, 2 players)

MP3 bets $25, HERO raises all-in $63.1, MP3 calls.

 

River: A:club: ($201.7, 1 player + 1 all-in - Main pot: $201.7)

 

 

Results:

Final pot: $201.7

MP3 showed 8c 9c

HERO showed Td Ts

 

Efteråt säger han "i suspected you might have an overpair". Bra read, kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ibland är man en sån jävla åsna. Fi i det här fallet är en kille som ser cirka 75% av alla floppar och sen även gärna synar pot-bet på floppen med så lite som ett överkort eller bottenpar med dålig kicker. Han är ganska aggressiv.

 

Jag floppar topp-par, topp-kicker och lägger ett litet fjutt-bet på knappt halva potten för att förhoppningsvis bli raisad och re-raisa ett sämre ess. Sen betar jag halv pott igen och där kommer checkraisen. Jag sätter honom på AT till i värsta fall samma hans som min och ställer in resten, glad i hågen. Han blir säkert glad, för han hade ju träffat sin fyra-outare.

 

Men egentligen - han hade fortfarande synat ett pot-bet på floppen och jag hade nog fattat samma beslut igen.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

8 players

Converter

 

Pre-flop: (8 players) HERO is UTG with A:heart: K:diamond:

HERO raises to $3.5, 2 folds, MP2 calls, 3 folds, BB calls.

 

Flop: 2:diamond: A:spade: 3:heart: ($11, 3 players)

BB checks, HERO bets $5, MP2 calls, BB calls.

 

Turn: 4:spade: ($26, 3 players)

BB checks, HERO bets $15, MP2 folds, BB raises to $30, HERO raises all-in $91.5, BB calls all-in $21.9.

Uncalled bets: $39.6 returned to HERO.

 

River: Q:spade: ($129.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $129.8)

 

 

Results:

Final pot: $129.8

BB showed 5d 5h

HERO showed Ah Kd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar med mitt spel för att spel med mycket mer press på motståndaren. Aldrig call om inte det är en fälla, utan fold eller jättetryck.

 

Här kommer det en miniraise från knappen. Fi är loose-aggressiv, men en duktig spelare och det luktar bra hand om hans lilla raise. Jag checkraisar honom och får en miniraise tillbaks. Jag synar och det tycker jag inte är ett bra spel.

 

Sen kommer en dam till och han betar 25 in i potten dom är 34.50. En dam tror jag inte han har, för då skulle han nog beta lite mindre och hålla mig kvar. Kan han lägga en hand som slår min? Har han en hand som slår min? Kanske han har ett lägre par? Kungar? Knektar? Eller ett ess med sämre kicker än mitt.

 

Jag föreställer mig att det finns lite hopp om att jag har honom slagen och ytterligare lite hopp om att han kan lägga AK eller AJ om jag checkraisar all in, så det gör jag. Han steker och steker och foldar ett par sekunder innan betänketiden går ut. Jag visade upp handen, vilket jag i stort sett aldrig brukar göra, men han kommenterade den inte.

 

Det här uppskattar jag mest med no-limit jämfört med limit, att det går att bluffa framgångsrikt och spela på vad motståndare inte har. Det är kul när det går hem.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) HERO is BB with T:club: A:diamond:

3 folds, Button raises to $2, SB folds, HERO calls $1 (pot was $3.5).

 

Flop: Q:heart: A:club: 3:club: ($4.5, 2 players)

HERO checks, Button bets $3, HERO raises to $9, Button raises to $18, HERO calls $6 (pot was $28.5).

 

Turn: Q:spade: ($40.5, 2 players)

HERO checks, Button bets $25, HERO raises all-in $83, Button folds.

Uncalled bets: $58 returned to HERO.

 

Results:

Final pot: $90.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har varit en upptagen vecka, så jag har inte haft tid att fortsätta min monolog här, men här kommer lite reflektioner från veckans spel:

 

Jag är ju gammal limit-spelare. Jag har haft en regel - att ALDRIG limpa in med AA. I limit blir det lätt en familjepott och man sitter ur position och dom andra har pot-odds att jaga vad som helst. I no-limit tänkte jag lägga det här till min repertoir, däremot, dock väldigt sparsamt. Härom dagen gjorde jag ett försök. Bordet var ganska tight och i regel fick man rund-fold om man raisade upp UTG. Fi är en hyfsad spelare. Jag känner mig tämligen säker på att han inte har ett set när han ställer efter floppen. Varför skulle han överbetta så enormt med ett set?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

9 players

Converter

 

Pre-flop: (9 players) HERO is UTG with A:spade: A:club:

HERO calls $1 (pot was $1.5), 2 folds, MP2 raises to $4.5, 5 folds, HERO raises to $13, MP2 calls.

 

Flop: K:diamond: 7:spade: 6:heart: ($27.5, 2 players)

HERO bets $24, MP2 raises all-in $100.6, HERO calls all-in $70.75.

Uncalled bets: $5.85 returned to MP2.

 

Turn: 5:diamond: ($217, 0 player + 2 all-in - Main pot: $217)

 

 

River: 2:club: ($217, 0 player + 2 all-in - Main pot: $217)

 

 

Results:

Final pot: $217

MP2 showed Ah Ks

HERO showed As Ac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...