Gå till innehåll

Weedobooty har en plan


Weedobooty

Recommended Posts

Mission accomplished! Jag hade satt upp som mål att jag skulle kliva upp till NL200 när jag hade $3000 på mitt konto på Full Tilt. Jag har varit upp och nosat på 3000, men fallit tillbaka fler gånger. I morse hade jag en session där jag klev in med 100 och ut med 378, så nu är jag framme. Jag kan rekommendera att spela söndagmornar om man är morgonpigg. En massa amerikaner på fyllan och det är svårt att inte plussa.

 

OK, Mina 3000 på Full Tilt tillsammans med ytterligare 3-4000 på andra konton känns som en trygg rulle att spela NL200 med, så nu kliver jag upp. Jag förväntar mig att jag ska säga som jag alltid sagt när jag klivit upp en nivå - ingen större skillnad. Samma fisk med mer pengar. Klart att det finns fler bra spelare på en något högre nivå, men det faller väl bort en del såna där tokjagningar också. NL200 är ju fortfarande ganska låg nivå.

 

Måste bara få visa en fin pott från i morse. När checkraisen kommer, tror jag mer på slowspelad AK än ett set (nior). Killen som sitter bakom (CO) är jag tämligen säker på att han jagar en flush, och han är ju ändå nere på filten. Han som checkraisar, sa efteråt att han gjorde ett misstag. Jag tycker att han gör tre. Om han till att börja med trycker i en rejäl reraise preflop, så blir det svårt för mig att ta synen med bara AJ. Men han har 1.1% preflop raise, så han gillar tydligen inte att raisa.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Button ($34.35)

SB ($100)

BB ($100)

UTG ($146.95)

UTG+1 ($100)

Hero ($109.75)

MP2 ($102.80)

MP3 ($36.35)

CO ($71.50)

 

Preflop: Hero is MP1 with ad.gif, jd.gif.

2 folds, Hero raises to $4, 2 folds, CO calls $4, 2 folds, BB calls $3.

 

Flop: ($12.50) 9c.gif, jc.gif, ah.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $11, CO calls $11, BB calls $11.

 

Turn: ($45.50) 6d.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $35, CO calls $35, BB raises to $85 (All-In), Hero raises to $129.75 (All-In), CO calls $21.50 (All-In).

 

River: ($272) 2s.gif(3 players, 3 all-in)

 

Final Pot: $272

 

Results in white below:

BB has As Qs (one pair, aces).

Hero has Ad Jd (two pair, aces and jacks).

CO has Ac 8c (one pair, aces).

Outcome: Hero wins $316.75.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag blev lite sugen på att spela turneringar på en ny sajt här i veckan. I bakhuvet kom jag ihåg en annons jag sett på dass (Poker magazine) för Betfair poker. Sagt och gjort - laddade hem och reggade med ett roligt namn som jag kom på härom dan (också på dass, faktiskt).

 

Men herregud. Det var den fulaste och mest oinspirerande pokersajt jag nånsin sett. Där kommer jag aldrig att spela. Jag tittade på annonsen igen och insåg att jag borde ha hoppat över den. Dom lockar med tre säljargument:

 

-använd sökfunktion för att hitta spelare (wow...)

-spela mot engelsmän (wow...)

-turneringar med garanterad prissumma (hoppla...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Bokslut för juli.

 

NL100: 7507 händer. +$1288. 17,16 BB/100. Nöjd

NL200: 123 händer. +$92,70. 18,84 BB/100.

SNG's: 9 st. Buyins $187. Return $308.

MTT:s: 14 st. Buyins $272. Return $0. Mycket fascinerande...

 

Summa summarum plus $1230. Äntligen uppe på NL200. Bankrulle cirka $6500-7000 tror jag.

 

Mål för augusti:

Fortsätta plussa stabilt i mitt cashgame och stanna på NL200 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vecka och exakt 2000 händer på NL200 nu. 3,7 BB/100.

 

Jag hade en session i mitten av veckan då jag satt och spelade sur och oinsprerad och småläckte pengar. Som tur var insåg jag det själv ganska snabbt och stängde ner.

 

Jobbar igen... semester var bättre. Det börjar bli dags att planera Las Vegas-resan i höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inne i en sån där period när man inte kan ha pocket AA eller TPTK utan att springa in i ett set. Det är tråkigt...

 

Och så spelar jag en MTT igen. Hur dum får man vara? Dubblar upp tidigt med ett fyrtal. Sen får jag AK. Höjer upp till 3BB och får syn av en kille som ser 70% av alla floppar. Floppen kommer A24 rainbow. Jag betar pott. Han synar. Turn 7. Jag betar pott. Han synar. River 3. Jag lägger ett litet value-bet och blir minraisad. Synar och han visar upp 58. Tur-mongot jagar alltså hålstegen med nästan hela stacken noch klonkar rivern.

 

Han klonkar vidare (75% flops seen) och jag spelar solid poker. Sen får jag KK på knappen. Mongot och en kille till limpar för 80. Jag höjer till 540. Tur-mongot synar. Flop ATx och han betar 200 in i en pott på ungefär 1200. Jag förstår ju att om han har ett ess, så är det svagt. Jag får för mig att det finns fold equity och trycker in mina återstående 2000 och han blixtsynar med A2!

 

Jag är uppenbarligen en väldigt dålig MTT-spelare, men med tanke på att jag plussar i cashgames, SNGs och heads-up SNG's, så tycker jag att jag borde kunna hamna i pengarna nån enstaka gång i en MTT, men icke.

 

Man tycker att man borde kunna spöa spelare som limpar in med A2 och synar en 7x raise ur position, men det kan man inte. Man kan inte heller spöa en spelare som synar ner hela sin stack på flop och turn i jakt på en hålstege, men det kan man inte. Jag har ingen aning om vilka motmedel jag ska använda mot de här spelarna.

 

Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT. Måste sluta spela MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tillbaka! Jag förlorade ett par stora potter för en vecka sen och kände att det påverkade mig väldigt negativt. Jag har för mycket på jobbet, jobbar hårt med mitt företag på fritiden just nu och jag hade ingen energi över för poker. Istället för att tilta bort en massa pengar tog jag en paus och laddade batterierna.

 

Nu har jag spelat första sessionen. Plus två inköp på 50 minuter. Det var skönt. Jag förlorade ett par stora potter i början, men lyckades faktiskt stacka båda de spelarna senare i sessionen.

 

Skönaste handen: kallsynar en raise på knappen med 66. Floppen kommer 63A med två klöver. Han betar pot. Jag höjer pot. Han synar. Turn Q och han checkraisar mig all in med AQ. Så skönt att vara på rätt sida i en sån hand...

 

Ut till Arlanda och titta på golf i morgon. Inga kändisar kvar, men jag åker ändå. Sonen ska med och inspireras.

 

Sova nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhej, det snackas om att fisken är borta. Ser man inte fisken kanske man ska leta efter en fena där bak. Spana in dern här killen, som gör en underbar bluffsyn med absolut ingenting efter att jag raisar honom (nästan) all in. Han kanske tror att han har lite fold equity på den sista raisen på 2.30? I det här läget har han två outs och 9% vinstchans, men det ordnar ju sig ändå. Men det är ju underbart att dom finns. I långa loppen är man ju garanterad en fet vinst mot såna här killar.

 

FullTiltPoker Game #3306377941: Table Apache Hills - $1/$2 - No Limit Hold'em - 23:55:38 ET - 2007/08/19

Seat 1: Narena ($215.75)

Seat 2: tpgirnds ($143.25)

Seat 3: Tmorama ($381.55)

Seat 4: oakridgevol ($136.30)

Seat 5: compounder ($220.50)

Seat 6: ecrice ($42.30)

Seat 7: Fieldxpert23 ($181.45)

Seat 8: lipstickk ($196.50)

Seat 9: Hero ($220.75)

Hero posts the small blind of $1

Narena posts the big blind of $2

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Kd Ad]

tpgirnds folds

Tmorama folds

oakridgevol calls $2

compounder folds

ecrice folds

Fieldxpert23 folds

lipstickk folds

Hero raises to $10

Narena folds

oakridgevol calls $8

*** FLOP *** [4s 5d Qd]

Hero has 15 seconds left to act

Hero bets $17

oakridgevol raises to $34

Hero raises to $124

oakridgevol raises to $126.30, and is all in

Hero calls $2.30

oakridgevol shows [7c Ac]

Hero shows [Kd Ad]

*** TURN *** [4s 5d Qd] [Ah]

*** RIVER *** [4s 5d Qd Ah] [7s]

oakridgevol shows two pair, Aces and Sevens

Hero shows a pair of Aces

oakridgevol wins the pot ($271.60) with two pair, Aces and Sevens

*** SUMMARY ***

Total pot $274.60 | Rake $3

Board: [4s 5d Qd Ah 7s]

Seat 1: Narena (big blind) folded before the Flop

Seat 2: tpgirnds didn't bet (folded)

Seat 3: Tmorama didn't bet (folded)

Seat 4: oakridgevol showed [7c Ac] and won ($271.60) with two pair, Aces and Sevens

Seat 5: compounder didn't bet (folded)

Seat 6: ecrice didn't bet (folded)

Seat 7: Fieldxpert23 didn't bet (folded)

Seat 8: lipstickk (button) didn't bet (folded)

Seat 9: Hero (small blind) showed [Kd Ad] and lost with a pair of Aces

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju en sån turnering-junkie. Nu sitter jag och spelar MTT igen. Jag blir lika fascinerad varje gång över hur fenomenalt dåliga dom är. Såg bland annat en spelare med fin stack limpa in med J2, bli raisad all-in, reraisad all-in och han synar! Konstigt nog vann han inte mot dom andra om hade QQ och AK.

 

Jag ska inte bli arg när jag blir utklonkad den här gången. Återkommer med rapport om sista handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, då var det klart. Reraisar all in 2700 bakom en raise till 360 (60/120 blinds). Han täcker mig en aning och blixtsynar med TT och att klonka finns ju inte för min del. NH, GG. Vete fan om jag skulle tagit synen där med TT mot en spelare som varit extremt tajt och spelst två händer de senaste 45 minuterna. Men har dom vl lagt pengar i potten, är dom ju committade.

 

Såg en kul hand, förresten: tre spelare går all in före floppen med KK, KK och AA. Floppen kommer ATx. Turn J, river Q för två stegar.

 

Jsg är inte arg, bara lite trött på mig själv för att jag kastar bort tiden på sånt här larv när man kan spela cash game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inne i en sån där period när man inte kan ha ett överpar eller TPTK utan att nån floppar ett set. Det är helt sinnessjukt. Varenda gång! Jag vill inte ens ha AA eller KK längre.

 

Sitter här i en stor jävla turnering och foldar total dynga i en timme och 40 minuter. Jag har ungefär 30BB (vann en massa chips i början). Sen får jag AA. Raisar upp ordentligt, får en reraise, ställer in och får syn av QQ. Floppen kommer QT4. Tack som fan för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mera gnäll...

 

Jag är inne i en äcklig downswing just nu. TPTK eller ett överpar utan att nån floppar ett set finns inte. Jag har haft topp-tvåpar mot set fyra-fem gånger. Jag floppar toppset och får in degen på floppen och blir utdragen. Jag har KK mot QQ preflop och han prickar Q på rivern. Nästa gång har jag KK och fi har AA. Och träffa ett drag har jag inte gjort på en månad känns det som. Däremot går det fint att pricka tvåoutare när man jagar mig med ett underpar.

 

Det är tröttsamt. Största problemet är att man spelar med fel känsla. Man är sur och rädd och jagar istället för att bestämma vd bordet. Jag tror att jag kommer att gå ner två nivåer och spela där tills jag hittar känslan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

OK jag är tillbaks. Jag har jobbat så sjukt mycket sista tiden så pokern blir lidande.

 

Nåväl - idag har jag spelat lite. Plussade fint i morse och backade nu på kvällen. Feta bad beats den ena efter dern andra. Som tur är, har jag disciplin att sluta innan jag tiltar.

 

Fast jag tiltade faktiskt en hand. En kille som raisat en massa limpar in. Jag höjer till 5BB på knappen och hsn slår om till 14BB. I det här läget vet jag ju att han har minst KK, men jag degar in med mina tior. Gud så dumt... Jag har i princip aldrig sett limp-reraise med nåt annat än AA på NL100.

 

Jag är för övrigt tillbaks på NL100. Jag spelar inte mitt A-game när jag är så utarbetad om jag är just nu.

 

Jag spelade ett par turneringar på eftermiddan också, men det gick som vanligt. Utklonkad tio före bubblan. Ställer med QQ mot A8 och förlorar. Ställer AK mot AT och förlorar. Ställer KK och får syn av AJ och förlorar. Bortkastad tid. När ska jag lära mig att man måste ha sämsta starthanden och att man ska syna all in, inte raisa själv, för att vinna?

 

Bilen pajade på eftermiddan, så den fick vi bogsera till verkstan. Det är mycket nu... Som tur är stoppar vi undan pengar till en "reparationsfond" för sånt där, så pengarna är ingen issue. Lattjo fel förresten. Jag kopplade ur och pedalen stannade nere på golvet. Helt lealös. Vet du nåt om kopplingspedaler på Volvo V70, så berätta vad det är. Nåt hydraul-läck gissar jag.

 

22 dagar till Las Vegas. I morgon ska jag titta på Cardrunnersvideos istället för att spela och försöka hitta den vinnnde känslan igen. Just nu är jag bara en suckande martyr.

 

Å jag fick höra om ett homegame här i trakten. Det ska jag försöka komma med på.

 

Sova nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag är tillbaks. Jag har jobbat så sjukt mycket sista tiden så pokern blir lidande.

 

Nåväl - idag har jag spelat lite. Plussade fint i morse och backade nu på kvällen. Feta bad beats den ena efter dern andra. Som tur är, har jag disciplin att sluta innan jag tiltar.

 

Fast jag tiltade faktiskt en hand. En kille som raisat en massa limpar in. Jag höjer till 5BB på knappen och hsn slår om till 14BB. I det här läget vet jag ju att han har minst KK, men jag degar in med mina tior. Gud så dumt... Jag har i princip aldrig sett limp-reraise med nåt annat än AA på NL100.

 

Jag är för övrigt tillbaks på NL100. Jag spelar inte mitt A-game när jag är så utarbetad om jag är just nu.

 

Jag spelade ett par turneringar på eftermiddan också, men det gick som vanligt. Utklonkad tio före bubblan. Ställer med QQ mot A8 och förlorar. Ställer AK mot AT och förlorar. Ställer KK och får syn av AJ och förlorar. Bortkastad tid. När ska jag lära mig att man måste ha sämsta starthanden och att man ska syna all in, inte raisa själv, för att vinna?

 

Bilen pajade på eftermiddan, så den fick vi bogsera till verkstan. Det är mycket nu... Som tur är stoppar vi undan pengar till en "reparationsfond" för sånt där, så pengarna är ingen issue. Lattjo fel förresten. Jag kopplade ur och pedalen stannade nere på golvet. Helt lealös. Vet du nåt om kopplingspedaler på Volvo V70, så berätta vad det är. Nåt hydraul-läck gissar jag.

 

22 dagar till Las Vegas. I morgon ska jag titta på Cardrunnersvideos istället för att spela och försöka hitta den vinnnde känslan igen. Just nu är jag bara en suckande martyr.

 

Å jag fick höra om ett homegame här i trakten. Det ska jag försöka komma med på.

 

Sova nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar, nu spelar jag med hjärnan påslagen igen och det är svarta siffror direkt efter en period när jag varken vunnit eller förlorat. Att inte plussa på min nivå är skandal.

 

Idag har jag på två-tre timmars spel floppat set och blivit utdragen fem gånger och förlorat minimum alla gångerna utom den här. Underbart att det finns så här dåliga spelare. Låt dom vinna nån pott ibland så dom fortsätter jaga klonken. Jag "berömde" honom efteråt för att ha spelat handen bra och han verkade inte förstå ironin. "I ain't afraid to get my money in" var hans kommentar. Det blir en notering för framtida bruk och en plats på min fisklista.

 

Min syn på hans ställ kanske ser tveksam ut, men jag hade studerat den här killen ett tag och kände mig tämligen säker på att han kunde ha mycket annat än flushen. KQ kändes mest sannolikt, men det var ju ännu sämre.

 

FullTiltPoker Game #3770771798: Table Dove River - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:43:11 ET - 2007/10/06

Seat 1: AAPokerGirl ($114.10)

Seat 2: Franky4Finga ($156.70)

Seat 3: SL0 arrowe ($99)

Seat 4: HERO ($102.30)

Seat 5: locobill ($237.50)

Seat 6: A_Reynolds08 ($146)

Seat 7: wxonwxoff ($92.90)

Seat 8: misee ($47.20)

Seat 9: GonzoPP ($20.80)

wxonwxoff has 5 seconds left to act

wxonwxoff posts the small blind of $0.50

misee posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Hearts10 of Spades

GonzoPP folds

AAPokerGirl folds

Franky4Finga has 15 seconds left to act

Franky4Finga folds

SL0 arrowe folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO raises to $4

locobill calls $4

A_Reynolds08 folds

wxonwxoff folds

misee folds

*** FLOP *** 10 of DiamondsKing of Spades7 of Diamonds

HERO bets $7

locobill raises to $14

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $7

*** TURN *** 10 of DiamondsKing of Spades7 of DiamondsQueen of Diamonds

HERO bets $37.50

locobill raises to $219.50, and is all in

HERO calls $46.80, and is all in

locobill shows 9 of DiamondsKing of Clubs

HERO shows 10 of Hearts10 of Spades

Uncalled bet of $135.20 returned to locobill

*** RIVER *** 10 of DiamondsKing of Spades7 of DiamondsQueen of Diamonds6 of Diamonds

locobill shows a flush, Queen high

HERO shows three of a kind, Tens

locobill wins the pot ($203.10) with a flush, Queen high

HERO is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $206.10 | Rake $3

Board: 10 of DiamondsKing of Spades7 of DiamondsQueen of Diamonds6 of Diamonds

Seat 1: AAPokerGirl didn't bet (folded)

Seat 2: Franky4Finga didn't bet (folded)

Seat 3: SL0 arrowe didn't bet (folded)

Seat 4: HERO showed 10 of Hearts10 of Spades and lost with three of a kind, Tens

Seat 5: locobill showed 9 of DiamondsKing of Clubs and won ($203.10) with a flush, Queen high

Seat 6: A_Reynolds08 (button) didn't bet (folded)

Seat 7: wxonwxoff (small blind) folded before the Flop

Seat 8: misee (big blind) folded before the Flop

Seat 9: GonzoPP didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är man ju så fenomenalt dum i huvet. Här sitter jag med en kille som heter visa72 till vänster. Han är en jättefisk. Nyss har har han synat bort ungefär 45 dollar när han limpat in UTG med 95 offsuit, synat en stor raise från knappen och sen jagat idiot-änden av en hålstege ur position.

 

Jag får på mig ordentlig raise på floppen och tänker direkt att han har ett set. Jag synar för att se om jag kan plocka upp nötflushdraget och för att se om han skjuter igen. Turn kommer en tia som i mina ögon inte förändrar läget. Nu lyckas jag intala mig själv att han semibluffar med ett flushdrag och jag är 60/40 favorit. Men en sån här åsna ställer väl inte in på en semibluff. Att han sen gör en idiotsyn preflop och nen jätteklonk på turn är en annan sak.

 

FullTiltPoker Game #3780914639: Table Clonie Gowen - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:36:02 ET - 2007/10/07

Seat 1: Coox ($165.55)

Seat 2: Big D WY ($196.45)

Seat 3: ShipItGGTHX ($184.95)

Seat 4: HERO ($117.85)

Seat 6: safighter2002 ($58.25)

Seat 7: visa72 ($134.15)

Seat 8: misee ($67.80), is sitting out

Seat 9: Octopus8 ($17)

Coox posts the small blind of $0.50

Big D WY posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsKing of Spades

ShipItGGTHX folds

HERO raises to $4

safighter2002 calls $4

visa72 calls $4

Octopus8 folds

Coox folds

Big D WY calls $3

*** FLOP *** King of Diamonds2 of Clubs7 of Diamonds

Big D WY checks

HERO bets $4

safighter2002 folds

visa72 raises to $28.50

Big D WY folds

HERO calls $24.50

misee has returned

*** TURN *** King of Diamonds2 of Clubs7 of Diamonds10 of Clubs

HERO checks

visa72 bets $101.65, and is all in

HERO calls $85.35, and is all in

visa72 shows King of Clubs10 of Hearts

HERO shows Ace of DiamondsKing of Spades

Uncalled bet of $16.30 returned to visa72

*** RIVER *** King of Diamonds2 of Clubs7 of Diamonds10 of ClubsKing of Hearts

visa72 shows a full house, Kings full of Tens

HERO shows three of a kind, Kings

visa72 wins the pot ($241.20) with a full house, Kings full of Tens

HERO is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $244.20 | Rake $3

Board: King of Diamonds2 of Clubs7 of Diamonds10 of ClubsKing of Hearts

Seat 1: Coox (small blind) folded before the Flop

Seat 2: Big D WY (big blind) folded on the Flop

Seat 3: ShipItGGTHX didn't bet (folded)

Seat 4: HERO showed Ace of DiamondsKing of Spades and lost with three of a kind, Kings

Seat 6: safighter2002 folded on the Flop

Seat 7: visa72 showed King of Clubs10 of Hearts and won ($241.20) with a full house, Kings full of Tens

Seat 8: misee is sitting out

Seat 9: Octopus8 (button) didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å man kan ju vansinnig. Jag sitter med den här människan till vänster. Han spelar ungefär 50/25/4 (Full ring). Är med och bökar och försöker sno varenda pott. Jag har spelt tajt för han reraisar ofta i position. Sen plockar jag äntligen upp en hand:

 

FullTiltPoker Game #3782905285: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:31:32 ET - 2007/10/07

Seat 1: Le Coq Alpha ($50.75)

Seat 2: ArkieBassMan ($270.90)

Seat 3: ChrisLin ($65.55)

Seat 4: gl79 ($104.50)

Seat 5: MIIIkes ($32.80)

Seat 6: dougey79 ($153.15)

Seat 7: jompa_banan ($88.90)

Seat 8: HERO ($102.50)

Seat 9: Veemer ($20)

Veemer posts the small blind of $0.50

Le Coq Alpha posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsAce of Clubs

ArkieBassMan folds

ChrisLin folds

gl79 folds

MIIIkes folds

dougey79 folds

jompa_banan folds

HERO raises to $3.50

Veemer folds

Le Coq Alpha calls $2.50

*** FLOP *** 2 of Clubs10 of Spades10 of Diamonds

Le Coq Alpha checks

HERO bets $5

Le Coq Alpha raises to $13

HERO calls $8

*** TURN *** 2 of Clubs10 of Spades10 of DiamondsQueen of Spades

Veemer adds $40

Le Coq Alpha has 15 seconds left to act

Le Coq Alpha bets $34.25, and is all in

HERO calls $34.25

Le Coq Alpha shows 10 of HeartsKing of Clubs

HERO shows Ace of DiamondsAce of Clubs

*** RIVER *** 2 of Clubs10 of Spades10 of DiamondsQueen of Spades9 of Hearts

Le Coq Alpha shows three of a kind, Tens

HERO shows two pair, Aces and Tens

Le Coq Alpha wins the pot ($99) with three of a kind, Tens

*** SUMMARY ***

Total pot $102 | Rake $3

Board: 2 of Clubs10 of Spades10 of DiamondsQueen of Spades9 of Hearts

Seat 1: Le Coq Alpha (big blind) showed 10 of HeartsKing of Clubs and won ($99) with three of a kind, Tens

Seat 2: ArkieBassMan didn't bet (folded)

Seat 3: ChrisLin didn't bet (folded)

Seat 4: gl79 didn't bet (folded)

Seat 5: MIIIkes didn't bet (folded)

Seat 6: dougey79 didn't bet (folded)

Seat 7: jompa_banan didn't bet (folded)

Seat 8: HERO (button) showed Ace of DiamondsAce of Clubs and lost with two pair, Aces and Tens

Seat 9: Veemer (small blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några händer senare. Raisar en limpfisk med TT och floppar toppset. Jag kan ju inte gärna check-folda på turn.

 

Underbart att det finns folk som synar en preflop-raise med J5 suited. Ännu mer underbart att han synar ett pottbet på floppen med sitt svaga flushdrag med sin lilla stack.

 

FullTiltPoker Game #3782930664: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:35:41 ET - 2007/10/07

Seat 1: Le Coq Alpha ($91.50)

Seat 2: ArkieBassMan ($276.90)

Seat 3: ChrisLin ($56.55)

Seat 4: gl79 ($102)

Seat 5: rauldom ($40)

Seat 6: dougey79 ($152.65)

Seat 8: HERO ($102.80)

Seat 9: Veemer ($68.75)

HERO posts the small blind of $0.50

Veemer has 5 seconds left to act

Veemer posts the big blind of $1

5 seconds left to act

rauldom posts $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Spades10 of Hearts

Le Coq Alpha folds

ArkieBassMan folds

ChrisLin adds $43.45

ChrisLin folds

gl79 folds

rauldom has 15 seconds left to act

macdanimal sits down

rauldom checks

dougey79 folds

macdanimal adds $20

HERO raises to $5

Veemer calls $4

rauldom calls $4

*** FLOP *** 6 of Diamonds10 of Diamonds3 of Clubs

HERO bets $12

Veemer folds

rauldom calls $12

*** TURN *** 6 of Diamonds10 of Diamonds3 of Clubs2 of Diamonds

HERO bets $39

rauldom calls $23, and is all in

HERO shows 10 of Spades10 of Hearts

rauldom shows Jack of Diamonds5 of Diamonds

Uncalled bet of $16 returned to HERO

*** RIVER *** 6 of Diamonds10 of Diamonds3 of Clubs2 of Diamonds8 of Hearts

HERO shows three of a kind, Tens

rauldom shows a flush, Jack high

rauldom wins the pot ($82) with a flush, Jack high

*** SUMMARY ***

Total pot $85 | Rake $3

Board: 6 of Diamonds10 of Diamonds3 of Clubs2 of Diamonds8 of Hearts

Seat 1: Le Coq Alpha didn't bet (folded)

Seat 2: ArkieBassMan didn't bet (folded)

Seat 3: ChrisLin didn't bet (folded)

Seat 4: gl79 didn't bet (folded)

Seat 5: rauldom showed Jack of Diamonds5 of Diamonds and won ($82) with a flush, Jack high

Seat 6: dougey79 (button) didn't bet (folded)

Seat 8: HERO (small blind) showed 10 of Spades10 of Hearts and lost with three of a kind, Tens

Seat 9: Veemer (big blind) folded on the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ibland har man ju tur också. När han synar igen på turn vet jag i princip helt säkert att har AQ, QQ eller JJ. Jag är klar med handen om inte en tia kommer på rivern. Frågan är om jag inte hade kunnat få honom att syna ett större bet på rivern här. Tror han satte mig på AT.

 

Efteråt satt han och gnällde i chatten i tjugo minuter. Men va fan, han synar mig prefop med en dominerad hand och klonkar tvåparet och sen slowspelar han den. Han får väl skylla sig själv.

 

FullTiltPoker Game #3782992274: Table Hauck - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 11:45:34 ET - 2007/10/07

Seat 1: eX3cution ($167.15)

Seat 2: Tiltleader ($33.65)

Seat 3: ActionChrisS ($124.30)

Seat 4: J FAME ($42.85)

Seat 5: ChrisLin ($115.35)

Seat 6: ggandgl ($97.50)

Seat 7: ALEX2867 ($79.80)

Seat 8: bigkpoker ($100)

Seat 9: HERO ($170.95)

ChrisLin posts the small blind of $0.50

ggandgl has 5 seconds left to act

ggandgl is sitting out

ALEX2867 posts the big blind of $1

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of DiamondsAce of Hearts

HERO raises to $4

eX3cution calls $4

Tiltleader folds

ActionChrisS folds

J FAME folds

ChrisLin folds

ALEX2867 folds

*** FLOP *** Ace of ClubsJack of HeartsQueen of Spades

HERO bets $9

eX3cution has 15 seconds left to act

eX3cution calls $9

*** TURN *** Ace of ClubsJack of HeartsQueen of Spades4 of Clubs

ggandgl stands up

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $22

Melmoth adds $100

eX3cution calls $22

*** RIVER *** Ace of ClubsJack of HeartsQueen of Spades4 of Clubs10 of Diamonds

HERO has 15 seconds left to act

HERO bets $43

eX3cution has 15 seconds left to act

eX3cution: wow

eX3cution calls $43

ChrisLin: wow :D

*** SHOW DOWN ***

HERO shows King of DiamondsAce of Hearts a straight, Ace high

eX3cution mucks

HERO wins the pot ($154.50) with a straight, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $157.50 | Rake $3

Board: Ace of ClubsJack of HeartsQueen of Spades4 of Clubs10 of Diamonds

Seat 1: eX3cution mucked Queen of ClubsAce of Spades - two pair, Aces and Queens

Seat 2: Tiltleader didn't bet (folded)

Seat 3: ActionChrisS didn't bet (folded)

Seat 4: J FAME (button) didn't bet (folded)

Seat 5: ChrisLin (small blind) folded before the Flop

Seat 6: ggandgl is sitting out

Seat 7: ALEX2867 (big blind) folded before the Flop

Seat 8: bigkpoker is sitting out

Seat 9: HERO showed King of DiamondsAce of Hearts and won ($154.50) with a straight, Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tio dagar åker jag till Las Vegas på årets pokerresa. Jag befinner mig i en formsvacka, det är inte bra. När jag inte jobbar med mitt spel, så smyger det sig in läckor tills jag börjar gå back och till slut stannar upp och rätar upp spelet.

 

Nu ska jag:

1. Tighta upp spelet lite, speciellt från tidig position

2. Skärpa till postflopspelet

3. Inte använda chatten. Inte ett ord

4. Ägna tid åt att analysera händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har en sån där period nu igen när jag blir klonkad av idioter på löpande band. Här har vi en kille som har vinglat runt ordentligt ett tag. Han synar raise-reraise med A7 offsuit ur position och sen gör han en sån uppenbar bluff så man måste ju bara syna honom. På floppen har han 1.9% equity och så klonkar han en runner-runner hålstege:

 

FullTiltPoker Game #12345: Table Spanish Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:15:24 ET - 2007/11/05

Seat 1: shiporgtfo ($100)

Seat 2: 1trickybstrd ($83.50)

Seat 3: gagar22 ($92.60)

Seat 4: campusmartius ($133.15)

Seat 5: HERO ($103.25)

Seat 6: mrsboxxx ($38)

Seat 7: chickenking ($176.65)

Seat 8: Szyslak Moe ($89.55)

Seat 9: Babyblueeyed ($64.65)

mrsboxxx posts the small blind of $0.50

chickenking posts the big blind of $1

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of ClubsQueen of Spades

Szyslak Moe folds

Babyblueeyed calls $1

1trickybstrd raises to $3

gagar22 folds

campusmartius folds

HERO raises to $11.50

mrsboxxx folds

chickenking folds

Babyblueeyed calls $10.50

1trickybstrd folds

*** FLOP *** Queen of Clubs8 of Hearts4 of Diamonds

Babyblueeyed bets $53.15, and is all in

HERO calls $53.15

Babyblueeyed shows 7 of SpadesAce of Diamonds

HERO shows Ace of ClubsQueen of Spades

*** TURN *** Queen of Clubs8 of Hearts4 of Diamonds5 of Hearts

*** RIVER *** Queen of Clubs8 of Hearts4 of Diamonds5 of Hearts6 of Spades

Babyblueeyed shows a straight, Eight high

HERO shows a pair of Queens

Babyblueeyed wins the pot ($130.80) with a straight, Eight high

*** SUMMARY ***

Total pot $133.80 | Rake $3

Board: Queen of Clubs8 of Hearts4 of Diamonds5 of Hearts6 of Spades

Seat 1: shiporgtfo is sitting out

Seat 2: 1trickybstrd folded before the Flop

Seat 3: gagar22 didn't bet (folded)

Seat 4: campusmartius didn't bet (folded)

Seat 5: HERO (button) showed Ace of ClubsQueen of Spades and lost with a pair of Queens

Seat 6: mrsboxxx (small blind) folded before the Flop

Seat 7: chickenking (big blind) folded before the Flop

Seat 8: Szyslak Moe didn't bet (folded)

Seat 9: Babyblueeyed showed 7 of SpadesAce of Diamonds and won ($130.80) with a straight, Eight high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Natten mellan lördag och söndag på Full tilt - mumma. Amerikanska rednecks på fyllan väller in och kräks pengar över en morgonpigg svensk. Här kommer det in en kille som går all in fyra gånger på sina sex första händer. Jag lägger inte topp-par mot honom. Visst är det gulligt med en kille som tycker att man ska syna en raise preflop ur position med K2. Får han sen floppa nötflushen med den som här, så lär han väl fortsätta att spela den så i framtiden också.

 

Loggar ut och går och äter frukost innan jag hinner tilta bort en enda dollar.

 

Full Tilt No-Limit Hold'em, $1 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP1 ($50.95)

Hero ($94)

MP3 ($37.50)

CO ($39.95)

Button ($32)

SB ($39)

BB ($173.65)

UTG ($103.45)

UTG+1 ($112.85)

 

Preflop: Hero is MP2 with ac.gif, jh.gif.

2 folds, MP1 calls $1, Hero raises to $5, 5 folds, MP1 calls $4.

 

Flop: ($11.50) ah.gif, 9h.gif, 4h.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets $11.5, MP1 raises to $23, Hero raises to $100.5 (All-In), MP1 calls $22.95 (All-In).

 

Turn: ($103.40) as.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($103.40) 7d.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $103.40

 

Resultat:

MP1 har kh.gif2h.gif. och vinner potten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk, klonk, klonk, klonk! Så låter det när jag spelar idag. Kör lite sit'n go's på Svenska spel. En fisk limpar in för 30. Jag höjer till 210 med KK på knappen.

Flop AQx. Jag ställer in för mina sista 550. Han synar med ungefär lika mycket och visar upp Q9 off. River 9. Utspelad igen...

 

Spelar cashgame. Överpar, fi klonkar set. TPTK, Fi klonkar set (efter att ha synat raise-reraise med 35 BB på small blind med pocket-treor. Implicita odds, vad är det?).

 

JJ blir nötstegen på turn. Fi, som synat min raise ur position preflop med QT suited, klonkar nötflush på oparad bräda på river och SYNAR min raise - LOL!.

 

AK mot AJ blind-on-blind med en shortstack. All in på torr bräda. Turn J. Grattis.

 

Inga större förluster pengamässigt, men det är ju mentalt påfrestande.

 

Fiskarna är dagens vinnare. Grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk, klonk, klonk, klonk! Så låter det när jag spelar idag. Kör lite sit'n go's på Svenska spel. En fisk limpar in för 30. Jag höjer till 210 med KK på knappen.

Flop AQx. Jag ställer in för mina sista 550. Han synar med ungefär lika mycket och visar upp Q9 off. River 9. Utspelad igen...

 

Spelar cashgame. Överpar, fi klonkar set. TPTK, Fi klonkar set (efter att ha synat raise-reraise med 35 BB på small blind med pocket-treor. Implicita odds, vad är det?).

 

JJ blir nötstegen på turn. Fi, som synat min raise ur position preflop med QT suited, klonkar nötflush på oparad bräda på river och SYNAR min raise - LOL!.

 

AK mot AJ blind-on-blind med en shortstack. All in på torr bräda. Turn J. Grattis.

 

Inga större förluster pengamässigt, men det är ju mentalt påfrestande.

 

Fiskarna är dagens vinnare. Grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...