Gå till innehåll

Weedobooty har en plan


Weedobooty

Recommended Posts

Jag har ett uppslag till en ny programvara som förmodligen kommer att revolutionera online-pokervärlden. Den heter "Whine-o-matic".

 

Whine-o-matic är en add-on som passar till både Poker Office och Poker Tracker. Den registrerar automatisk om du åker på en bad beat. Den klipper ut handhistoriken och lägger ut whine-posts på alla större pokerforum. Vilka pokerforum du vill posta på kan du kontrollera själv i en inställningsmeny.

 

Tänk bara vilken massa tid du kan spara med det här.

 

Men det blir ännu bättre. Whine-o-matic har även en funktion som heter "harass-a-donk" som helt automatiskt kritiserar sämre pokerspelares insatser vid borden i chat-rutan. Dina tillmälen är helt parameterstyrda och nivån styrs av hur stora misstag din motståndare har gjort - allt ifrån ironiska "well played" och "nice catch" via t.exempel "lol - donkament", "fu retard" och "dumbass" till grövre påhopp, som tillönskningar om tumörsjukdomar, allvarliga olyckor och deformerade barn. Du kan själv lägga till elakheter i Whine-o-matics databas.

 

Harass-a-donk kan även ställas in så att den förföljer och trakasserar riktigt usla motståndare på alla deras öppna bord medan du t.ex sover eller är på jobbet. Dom kommer ångra innerligt att dom har gjort ett lyckosamt misstag och garanterat inte göra om det efter den här behandlingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snälla, var schyssta mot fiskarna. Det är deras pengar som sätter guldkant på tillvaron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad gör man om man har raisat med A8s, fått syn och en tredje spelare ställer en all in (nästan)? Jo, man synar naturligtvis och hoppas floppa en flush

 

Full Tilt Poker Game #7571159522: Table Sunny Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:26:50 ET - 2008/08/09

Seat 1: hero ($119.80)

Seat 2: ragflopz ($41.25)

Seat 3: kouun ($103.60)

Seat 4: guysurfnow1 ($39.80)

Seat 5: RyKnow23 ($55.90)

Seat 6: DarkAce777 ($108)

Seat 7: DCdelta90 ($160.85)

Seat 8: apt34 ($104.90)

Seat 9: ImNotAngry ($17.50)

ImNotAngry posts the small blind of $0.50

hero posts the big blind of $1

5 seconds left to act

guysurfnow1 posts $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero King of SpadesAce of Spades

ragflopz calls $1

kouun folds

guysurfnow1 raises to $4

RyKnow23 folds

DarkAce777 folds

DCdelta90 folds

apt34 folds

ImNotAngry calls $3.50

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $36

ragflopz folds

guysurfnow1 calls $32

ImNotAngry calls $13.50, and is all in

*** FLOP *** Ace of HeartsQueen of DiamondsKing of Hearts

hero has 15 seconds left to act

hero bets $4

guysurfnow1 calls $3.80, and is all in

hero shows King of SpadesAce of Spades

guysurfnow1 shows Ace of Clubs8 of Clubs

ImNotAngry shows 7 of Clubs7 of Hearts

Uncalled bet of $0.20 returned to hero

*** TURN *** Ace of HeartsQueen of DiamondsKing of Hearts6 of Hearts

*** RIVER *** Ace of HeartsQueen of DiamondsKing of Hearts6 of Hearts6 of Diamonds

hero shows two pair, Aces and Kings

guysurfnow1 shows two pair, Aces and Sixes

hero wins the side pot ($44.25) with two pair, Aces and Kings

ImNotAngry shows two pair, Sevens and Sixes

hero wins the main pot ($50.85) with two pair, Aces and Kings

guysurfnow1 is sitting out

ImNotAngry is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $98.10 Main pot $53.50. Side pot $44.60. | Rake $3

Board: Ace of HeartsQueen of DiamondsKing of Hearts6 of Hearts6 of Diamonds

Seat 1: hero (big blind) showed King of SpadesAce of Spades and won ($95.10) with two pair, Aces and Kings

Seat 2: ragflopz folded before the Flop

Seat 3: kouun didn't bet (folded)

Seat 4: guysurfnow1 showed Ace of Clubs8 of Clubs and lost with two pair, Aces and Sixes

Seat 5: RyKnow23 didn't bet (folded)

Seat 6: DarkAce777 didn't bet (folded)

Seat 7: DCdelta90 didn't bet (folded)

Seat 8: apt34 (button) didn't bet (folded)

Seat 9: ImNotAngry (small blind) showed 7 of Clubs7 of Hearts and lost with two pair, Sevens and Sixes

 

Vad gör man om man limpat med Q9s och får en raise av en spelare i position? Jo, man synar förstås och hoppas floppa topp tvåpar eller nåt.

 

Full Tilt Poker Game #7571717421: Table Jasper Bluff - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:23:56 ET - 2008/08/09

Seat 1: jane550 ($40.10)

Seat 2: nttflox ($20)

Seat 3: dimeblind ($39)

Seat 4: AndrewNR ($104.25)

Seat 5: dan63graham ($32)

Seat 6: kiwitintin ($100)

Seat 7: RobCat ($138.60)

Seat 8: hero ($100)

Seat 9: mich746 ($119.95)

mich746 posts the small blind of $0.50

jane550 posts the big blind of $1

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 7 of Clubs7 of Hearts

dimeblind folds

AndrewNR folds

dan63graham calls $1

kiwitintin folds

RobCat folds

hero raises to $5

mich746 folds

jane550 folds

dan63graham calls $4

*** FLOP *** 7 of SpadesQueen of Hearts9 of Clubs

dan63graham checks

hero bets $8.50

dan63graham raises to $27, and is all in

hero calls $18.50

dan63graham shows Queen of Spades9 of Spades

hero shows 7 of Clubs7 of Hearts

*** TURN *** 7 of SpadesQueen of Hearts9 of Clubs3 of Hearts

*** RIVER *** 7 of SpadesQueen of Hearts9 of Clubs3 of HeartsJack of Diamonds

dan63graham shows two pair, Queens and Nines

hero shows three of a kind, Sevens

hero wins the pot ($62.50) with three of a kind, Sevens

dan63graham is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $65.50 | Rake $3

Board: 7 of SpadesQueen of Hearts9 of Clubs3 of HeartsJack of Diamonds

Seat 1: jane550 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: nttflox is sitting out

Seat 3: dimeblind didn't bet (folded)

Seat 4: AndrewNR didn't bet (folded)

Seat 5: dan63graham showed Queen of Spades9 of Spades and lost with two pair, Queens and Nines

Seat 6: kiwitintin didn't bet (folded)

Seat 7: RobCat didn't bet (folded)

Seat 8: hero (button) showed 7 of Clubs7 of Hearts and won ($62.50) with three of a kind, Sevens

Seat 9: mich746 (small blind) folded before the Flop

 

Det finns en del läckor på den här nivån ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens donkey-quizz:

 

Du sitter i tidig position och har TT. Du limpar in och får en raise till 5 BB från en spelare i sen position. Spelaren på small blind re-raisar till 21 BB.

 

Vad gör du:

 

1. Fold. Två spelare har visat styrka och du har bara ett mellanpar.

X. Call. Man kan ju alltid floppa ett set eller nåt. Odds är bara för spelare som läser pokerböcker.

2. All-in. Tior är nästan nötterna och dom bluffar säkert båda två. Om inte dom gör det, så kan man ju alltid pricka runner-runner-runner-runner-stege. Förresten är man ju redan pot committed om man har en dollar i potten.

 

Rätt svar följer här:

 

Full Tilt Poker Game #7585522008: Table Dove River - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:20:08 ET - 2008/08/10

Seat 1: hero ($122.65)

Seat 2: silvencenter ($168.90)

Seat 3: driven2drink ($54.80)

Seat 4: cheng7th ($20)

Seat 5: LouisLepke ($103.35)

Seat 6: NLdonkey ($100)

Seat 7: Jimyduck ($88.75)

Seat 8: ---Clow_Dog--- ($45.40)

Seat 9: bluefan38 ($141.80)

hero posts the small blind of $0.50

silvencenter posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of SpadesAce of Hearts

driven2drink calls $1

cheng7th folds

LouisLepke folds

NLdonkey folds

Jimyduck folds

---Clow_Dog--- raises to $5

bluefan38 folds

hero raises to $21

silvencenter folds

driven2drink raises to $54.80, and is all in

---Clow_Dog--- calls $40.40, and is all in

hero calls $33.80

driven2drink shows 10 of Diamonds10 of Hearts

---Clow_Dog--- shows King of SpadesKing of Diamonds

hero shows Ace of SpadesAce of Hearts

*** FLOP *** 7 of Spades6 of Diamonds5 of Spades

*** TURN *** 7 of Spades6 of Diamonds5 of Spades8 of Hearts

*** RIVER *** 7 of Spades6 of Diamonds5 of Spades8 of Hearts9 of Spades

driven2drink shows a straight, Ten high

hero shows a straight, Nine high

driven2drink wins the side pot ($18.80) with a straight, Ten high

---Clow_Dog--- shows a straight, Nine high

driven2drink wins the main pot ($134.20) with a straight, Ten high

hero adds $32.15

---Clow_Dog--- is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $156 Main pot $137.20. Side pot $18.80. | Rake $3

Board: 7 of Spades6 of Diamonds5 of Spades8 of Hearts9 of Spades

Seat 1: hero (small blind) showed Ace of SpadesAce of Hearts and lost with a straight, Nine high

Seat 2: silvencenter (big blind) folded before the Flop

Seat 3: driven2drink showed 10 of Diamonds10 of Hearts and won ($153) with a straight, Ten high

Seat 4: cheng7th didn't bet (folded)

Seat 5: LouisLepke didn't bet (folded)

Seat 6: NLdonkey didn't bet (folded)

Seat 7: Jimyduck didn't bet (folded)

Seat 8: ---Clow_Dog--- showed King of SpadesKing of Diamonds and lost with a straight, Nine high

Seat 9: bluefan38 (button) didn't bet (folded)

 

Det finns så många fenomenalt dåliga spelare på den här nivån och det är ju jättebra i långa loppet. Kolla in den här killen som säkert gör ett bromsspår i kallingarna när han plockar upp monstret A3 suited. Mot en UTG-raise finns bara en väg att gå med en sån hand: ALL IN!

 

Full Tilt Poker Game #7585580892: Table Gentle Falls - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:26:45 ET - 2008/08/10

Seat 1: jimmysaxx ($78.70), is sitting out

Seat 2: hero ($116.05)

Seat 3: GoldSeraph ($112.55)

Seat 4: carpediem30 ($84.50)

Seat 5: SupaFly8270 ($30.55)

Seat 6: ATrain006 ($96.65)

Seat 7: Risk_71 ($59.25)

Seat 8: 2koption ($91)

Seat 9: kbslimjim ($42.50)

2koption posts the small blind of $0.50

kbslimjim posts the big blind of $1

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero King of ClubsKing of Spades

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $4

GoldSeraph folds

carpediem30 folds

SupaFly8270 raises to $30.55, and is all in

ATrain006 folds

Risk_71 folds

2koption folds

kbslimjim folds

hero calls $26.55

SupaFly8270 shows 3 of SpadesAce of Spades

hero shows King of ClubsKing of Spades

*** FLOP *** 6 of Spades7 of SpadesQueen of Clubs

*** TURN *** 6 of Spades7 of SpadesQueen of Clubs3 of Hearts

*** RIVER *** 6 of Spades7 of SpadesQueen of Clubs3 of Hearts4 of Spades

SupaFly8270 shows a flush, Ace high

hero shows a pair of Kings

SupaFly8270 wins the pot ($59.60) with a flush, Ace high

hero adds $14.50

*** SUMMARY ***

Total pot $62.60 | Rake $3

Board: 6 of Spades7 of SpadesQueen of Clubs3 of Hearts4 of Spades

Seat 1: jimmysaxx is sitting out

Seat 2: hero showed King of ClubsKing of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 3: GoldSeraph didn't bet (folded)

Seat 4: carpediem30 didn't bet (folded)

Seat 5: SupaFly8270 showed 3 of SpadesAce of Spades and won ($59.60) with a flush, Ace high

Seat 6: ATrain006 didn't bet (folded)

Seat 7: Risk_71 (button) didn't bet (folded)

Seat 8: 2koption (small blind) folded before the Flop

Seat 9: kbslimjim (big blind) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att han efter en lång sekunds betänketid i hand 1 kom fram till att båda måste har AK. Alla har alltid AK.

 

Nja, jag tror du överskattar hans nivå. Jag tror att han efter väldigt kort betänketid kom fram till att han hade ett par i tior. Men utfallet gör ju ingenting. Får man in degen med 66% equity i en trevägspott, så har man ju gjort vad man kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, bra och skön dagbok

 

Några tips om spelarna på just .50/1 på Fullt tilt ? Funderar på att pröva att flytta upp då rullen tillåter nu :-)

 

/musen

 

Jaa du... Svårt att säga nånting generellt. Jag har ju ingenting att jämföra med. Gott om förutsägbara TAGs, gott om fega spelare som viker bottenset och sånt. Gott om totala åsnor. Om du orkar gå upp tidigt på lördag- och söndagmornar, så är det gratispengar för det är massor av fyllslaskare (natt i USA). Har man disciplin och ett bra spel, så går det inte att gå back i långa loppet.

 

Annars går det lite trender i spelandet. Just nu är det väl trebettande preflop som är populärt. Ser man nån som gör det misstänkt ofta, så får man plocka fram fyrbeten. Förra sommaren skulle alla floata på floppen, men det är inte alls lika vanligt längre. En annan tendens just nu är att det har blivit väldigt vanligt med checkraisande på floppen.

 

Och sen är det gott om kortstackare. Gnetiga tyska jävlar som sitter och foldar det mesta och ställer med sin lilla 20 BB-stack. Studerar man dom lite, så gör dom ingen större skada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa du... Svårt att säga nånting generellt. Jag har ju ingenting att jämföra med. Gott om förutsägbara TAGs, gott om fega spelare som viker bottenset och sånt. Gott om totala åsnor. Om du orkar gå upp tidigt på lördag- och söndagmornar, så är det gratispengar för det är massor av fyllslaskare (natt i USA). Har man disciplin och ett bra spel, så går det inte att gå back i långa loppet.

 

Annars går det lite trender i spelandet. Just nu är det väl trebettande preflop som är populärt. Ser man nån som gör det misstänkt ofta, så får man plocka fram fyrbeten. Förra sommaren skulle alla floata på floppen, men det är inte alls lika vanligt längre. En annan tendens just nu är att det har blivit väldigt vanligt med checkraisande på floppen.

 

Och sen är det gott om kortstackare. Gnetiga tyska jävlar som sitter och foldar det mesta och ställer med sin lilla 20 BB-stack. Studerar man dom lite, så gör dom ingen större skada.

 

Okej, det är som vanligt på Fulltilt då, fullt med tighta grinders och massa retard till shortstack :-) Tackar för info och säger lycka till på borden, kanske möts snart då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde min vanliga morgonsession före jobbet idag. Det började segt. Trebetade tre gånger med AQ i position och fick mothugg och var tvungen att lägga alla tre. Prickade en kåk och fick inte betalt. Det såg ut att bli en skitsession, men jag höll disciplinen och tålamodet. På slutet hade jag en fin kåk mot en kille som försökte bluffa ut mig och det blev en stor pott.

 

Alldeles innan jag skulle sluta kom en konstig hand. Bordet hade varit på väg att bli tomt, men det kom in tre nya spelare och alla tre postade sin BB. Jag satt i tidig position med 77 och övervägde att höja, men jag vet ju att dom försvarar sin out-of-position-blind som om det vore sin förstfödda, så jag limpade. Alla tre checkade, knappen och SB limpade. Potten var nu $7 och då höjde BB till 7. Jag tyckte det såg ut som ett taffligt steal-försök, så jag synade. Alla andra la sig. Så kom floppen 79T med två klöver. Han betade ut och jag raisade och han ställde in och jag synade. Han hade JJ och klonkade INTE sin hålstege. Ka-ching! Man kan ju inte ha otur jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag har skrivit lite för mycket gnäll på sistone, och det vill ju ingen läsa.

 

Jag tänker inte skriva om hur kortdöd jag är. Jag tänker inte gnälla om hur jag får in degen som 82/18-favorit och fi klonkar på rivern. Variansen finns där och den är bra, för det är den som gör att de dåliga spelarna återvänder till borden. I långa loppet kommer det alltid att löna sig att få in pengarna som favorit.

 

Är det nån som har lust att tipsa om lite bra filmer? Det börjar ju bli mörkt på kvällarna, så att man kan sitta i soffan och kolla på film med gott samvete. Eller ligga i sängen, förresten. Jag köpte en portabel DVD-spelare för mina Full tilt-poäng.

 

Jag tar gärna emot tips på roliga komedier, för det tycker jag är svårast att hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland funderar man på om man har blivit utvald till ett psykologiskt experiment. "Vi ger den här killen bara totalt skit som J3o och 94o på alla hans fyra bord en hel timme i sträck och kollar vad han gör".

 

Så var det idag. Jag var disciplinerad och klarade testet med bravur.

 

På lördag börjar Premier league. Jag och en kollega har ett sportsbettingprojekt på gång. Jag har aldrig bettat seriöst på sport tidigare. De gånger jag har bettat på sport eller trav har jag varit en riktigt fisk och sökt ut de allra sämsta spelen (i tron att det var tvärtom), men nu ska det bli ändring på det. Jag har bearbetat 14 säsongers statistik från premier league med ett ratingsystem som heter rateform och skapat en databas. Man kan naturligtvis inte räkna ut vilket lag som kommer att vinna, men man kan räkna ut vad som är ett bra odds (statistiskt sett) på ett spel och gör man bara bra spel, så borde det gå att plussa lite.

 

Tidigare (före min "pokerkarriär") spelade jag ofta på hemmafavoriter ("man vill ju vinna...") och eftersom dom ger så låga odds gjorde jag tripplar, vilket faktiskt är hål-i-huvet i kubik. På travet spelade jag ofta på storfavoriter som gav kanske 1,20 på vinnare. Helt vansinnigt! Ingen häst har så stor vinschans i ett lopp med 12 eller 15 hästar att ett sånt odds är korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett par veckors upswing var det vara dags för en trollerisession igen. Idag gick allt fel. Förutom att jag är fullständigt kortdöd, så får jag min få bra händer ur position.

 

Man vet att flytet inte riktigt är på plats när man prickar rivern så här:

 

Full Tilt Poker Game #7666661xxx: Table Covington Cross - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:19:58 ET - 2008/08/16

Seat 1: slymike85 ($74.45)

Seat 2: GIVINcashAWAY ($87.75)

Seat 3: rede89 ($63.50)

Seat 4: Figmond ($60)

Seat 5: EYEfoldAA ($310.95)

Seat 6: Flaterman ($75)

Seat 7: hero ($131.85)

Seat 9: aLLoTiSaM ($137.85)

GIVINcashAWAY posts the small blind of $0.50

rede89 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Queen of SpadesAce of Spades

Figmond folds

Angelique1 adds $30

EYEfoldAA raises to $4

Flaterman folds

hero calls $4

aLLoTiSaM folds

slymike85 has 15 seconds left to act

slymike85 is sitting out

slymike85 has timed out

slymike85 folds

GIVINcashAWAY folds

slymike85 has returned

rede89 folds

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of Spades7 of Clubs

EYEfoldAA bets $6.50

hero calls $6.50

*** TURN *** Queen of Hearts10 of Spades7 of Clubs7 of Diamonds

EYEfoldAA has 15 seconds left to act

EYEfoldAA bets $15

hero calls $15

*** RIVER *** Queen of Hearts10 of Spades7 of Clubs7 of DiamondsQueen of Diamonds

EYEfoldAA has 15 seconds left to act

EYEfoldAA bets $75

hero raises to $106.35, and is all in

EYEfoldAA has 15 seconds left to act

EYEfoldAA calls $31.35

*** SHOW DOWN ***

hero shows Queen of SpadesAce of Spades a full house, Queens full of Sevens

EYEfoldAA shows 7 of Spades7 of Hearts four of a kind, Sevens

EYEfoldAA wins the pot ($262.20) with four of a kind, Sevens

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $265.20 | Rake $3

Board: Queen of Hearts10 of Spades7 of Clubs7 of DiamondsQueen of Diamonds

Seat 1: slymike85 (button) didn't bet (folded)

Seat 2: GIVINcashAWAY (small blind) folded before the Flop

Seat 3: rede89 (big blind) folded before the Flop

Seat 4: Figmond didn't bet (folded)

Seat 5: EYEfoldAA showed 7 of Spades7 of Hearts and won ($262.20) with four of a kind, Sevens

Seat 6: Flaterman didn't bet (folded)

Seat 7: hero showed Queen of SpadesAce of Spades and lost with a full house, Queens full of Sevens

Seat 9: aLLoTiSaM didn't bet (folded)

 

...och potten åker iväg åt fel håll. Fast han leder ju hela vägen, så jag kan ju inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, govänner, hur kul är det att läsa bad beat-gnäll och slagna toppkåkar? Ibland går det ju bra också. Det här var en hand där jag visste exakt vad jag hade på kroken hela vägen. "Bob here" har jag jättekoll på. När han trebetar mig här, är det inte 99 eller AJ eller nåt halvsvagt, det är KK eller AA. Ingenting annat! Han synar AK och han synar QQ "för att se att det inte kommer överkort". Jag vet också att om inte det kommer nåt exceptionellt hotande på bordet, så ska han in med alltihop. Vi sitter med ganska djupa stackar, så jag synar och floppen kan man inte klaga på. Nu är han dödens lammunge med två outs.

 

Full Tilt Poker Game #7681120158: Table Ogden - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 3:03:16 ET - 2008/08/17

Seat 1: BuzzFreedom ($171.40)

Seat 2: cindy1985 ($111.35)

Seat 3: bullett88 ($153)

Seat 4: 5p33d ($104)

Seat 5: Reirael ($18.50)

Seat 6: hero ($160.50)

Seat 7: Bob Here ($151.20)

Seat 8: Darrell Dueski ($55), is sitting out

Seat 9: AC AUDY ($50)

Bob Here posts the small blind of $0.50

AC AUDY posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero 5 of Clubs5 of Diamonds

BuzzFreedom calls $1

cindy1985 folds

bullett88 folds

5p33d folds

Reirael folds

hero raises to $5

Bob Here raises to $15

AC AUDY folds

BuzzFreedom folds

hero calls $10

*** FLOP *** 2 of Spades4 of Hearts5 of Spades

Bob Here checks

hero bets $24

Bob Here calls $24

Han slowspelar sitt överpar...

*** TURN *** 2 of Spades4 of Hearts5 of Spades10 of Diamonds

Bob Here checks

hero bets $64

Och här vet jag att han kommer att checkraisa all in

Bob Here raises to $112.20, and is all in

hero calls $48.20

Bob Here shows King of SpadesKing of Clubs

hero shows 5 of Clubs5 of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Spades4 of Hearts5 of Spades10 of DiamondsQueen of Clubs

Bob Here shows a pair of Kings

hero shows three of a kind, Fives

hero wins the pot ($301.40) with three of a kind, Fives

Bob Here adds $20

*** SUMMARY ***

Total pot $304.40 | Rake $3

Board: 2 of Spades4 of Hearts5 of Spades10 of DiamondsQueen of Clubs

Seat 1: BuzzFreedom folded before the Flop

Seat 2: cindy1985 didn't bet (folded)

Seat 3: bullett88 didn't bet (folded)

Seat 4: 5p33d didn't bet (folded)

Seat 5: Reirael didn't bet (folded)

Seat 6: hero (button) showed 5 of Clubs5 of Diamonds and won ($301.40) with three of a kind, Fives

Seat 7: Bob Here (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and lost with a pair of Kings

Seat 8: Darrell Dueski is sitting out

Seat 9: AC AUDY (big blind) folded before the Flop

 

Förresten, tightast just nu på NL100 9-max på FT är en kille från Rumänien som heter HMAN-nånting. Han sitter med en 20BB stack och spelar 4/3! Det måste väl bli ungefär QQ+ och AK. Han är så enormt tight, så han måste tilta lite för att betala blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft alldeles för mycket att göra den senaste tiden, så det har inte blivit så mycket spel eller skrivande. Förutom att jag pendlar och jobbar heltid och har barn, har jag ett företag som kräver lite tid ibland. Av olika anledningar som jag inte kan gå in på utan att avslöja för mycket, är det här den mest krävande veckan på året. Men snart är det över och det blir lugna septemberkvällar. Då ska jag göra nånting som jag har försökt få tid att göra sen i våras - jag ska spela lite MTT:er.

 

Jag hade planerat en laid back lördag, men nu har det fallit på min lott att skjutsa dotterns hamster till veterinären för att få en ögoninfektion botad. Det vore enklare att släppa in hamstern till ormarna och sen köpa en ny, men det tror jag inte dottern går med på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt med en idiot till vänster om mig. Ytterligare en plats till vänster satt en duktig och aggressiv spelare. Om bordet tillåter, så raisar jag med en massa händer om det är foldat till mig. Idioten synade alla mina raisar och den duktige observerade naturligtvis detta och reraisade, varpå jag inte gärna kunde syna med J8s eller vad jag nu hade raisat med. Idioten synade naturligtvis och fick check-folda för ett c-bet på floppen eller check-syna och check-folda turn. Dessutom blev han förbannad på mig för att jag inte synade reraisen ur position. Riktigt skitförbannad blev han på mig. "Why the f&%¤k do you raise and fold?". "You have to be the dumbest donkey i've ever played with".

 

Nåväl, jag fick ju tajta upp spelet förstås och förberedde mig för att byta ut bordet, för det blev en knölig situation med dom två till vänster, men han fortsatte att syna raisar eller limpa.

 

Sen kom den roliga handen. Idioten limpade UTG+1 med QJo. Den duktige till vänster raisade och han synade. Floppen kom Qxx och åsnan checksynade. Turn var en blank till och åsnan gick all in och den duktige synade med KK.

 

Det är så härligt när folk får vad de förtjänar. Men fiskar ska hanteras på ett sätt så att dom har det trevligt medan dom förlorar sina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, tightast just nu på NL100 9-max på FT är en kille från Rumänien som heter HMAN-nånting. Han sitter med en 20BB stack och spelar 4/3! Det måste väl bli ungefär QQ+ och AK. Han är så enormt tight, så han måste tilta lite för att betala blindsen.

 

99+,AQs+,AKo för 4% enligt stove. Sjukt kul :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett tillkännagivande:

 

JAG SPELAR INTE TILLRÄCKLIGT BRA.

 

Man kan skylla på bad beats. Man kan skylla på idioter som inte har nån foldknapp. Man kan skylla på rigg (fast det har jag slutat med). Men i slutändan är man själv ansvarig för resultatet av sitt pokerspelande.

 

Jag spelar ungefär 40 timmar i månaden*fyra bord på NL100. Jag backade tre-fyra inköp i juli och nu går jag mot ett resultat nära noll i augusti. Det är fantastiskt dåligt, med tanke på hur många dåliga motspelare man möter där ute och vilka stora misstag dom är kapabla att göra. Jag spelar i och för sig mest för nöjes skull, men om man ändå spelar, kan man ju lika gärna göra sitt bästa och dra in några tusenlappar i månaden.

 

Det här händer regelbundet. Mitt spel är inte på topp och skillnaden mellan att vara vinnande och att ligga på noll är inte jättestor. Ett eller två misstag om dagen kan räcka.

 

Jag måste lägga en del av min pokertid på att skärpa spelet, annars förfaller det. Jag synar i lägen där jag vet att jag är slagen till 95%. Jag jagar drag ur position utan implicita odds. Jag set-minar utan implicita odds. Jag försöker bluffa dom obluffbara. Jag tar inte kommandot i händerna. Jag maxar inte värdet på mina bra händer. Jag c-betar utan chans att ta hem potten. Det här gör jag naturligtvis inte hela tiden, men nån gång ibland och tillräckligt ofta för att hamna på ett nollresultat istället för 10 eller 20 inköp plus under månaden.

 

Nu ska den här slappheten bort. Mitt a-game ska fram igen. Se fram emot rapporter om framgång, gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade några heads-up sit'n go's. En av dom mot en finne som var jättearg hela tiden. Han raisade pott på knappen 100% och c-bettade 75% pott varenda gång. Sånt går ju att exploatera, tänkte jag. Jag vaggade in honom i tron att han kunde köra med mig hur han ville och sen började jag raisa och checkraisa honom all in med vad som helst. Han skrev en massa kommentarer som gick ut på att jag skulle vara gay (det är jag för övrigt inte, om det nu har med poker att göra överhuvudtaget). Tyvärr vann han när han synade min all in med AQs med KTo och klonkade nånting.

 

I en annan spelade jag mot en belgare som överbetade nåt alldeles fantastiskt. Raise 5x pott preflop och bet 2-3x pott. Jag raisade med AQ och han synade. Floppen kom J92. Han betade 2x pott och jag synade. Turn var en kung och jag drog på en semi-bluff all in. Jag har outs och borde ha hyfsad fold equity. Han blixtsynade med J8. River en tia och stege för mig. -"Nice one-outer", skrev han. Jag hade ju tio outs och knekt-åtta var väl ingen självklar syn för honom, varken preflop eller på turn. När jag skrev att jag hade tio outs, var svaret "you are an idiot" och "you still had bad reverse implied odds".

 

Läs din Sklansky en gång till grabben, och håll den inte upp-och ner den här gången. Arga människor är så komiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två dagars mycket bra spel nu. Jag kan plocka fram mitt a-game på beställning. Varför använder jag det inte alltid?

 

Jag gjorde en läskig grej. Jag skulle c-betta 8 dollar efter att ha missat floppen med JK. Istället blev det 88. Faktum är att jag i stort sett aldrig misklickar eller betar fel belopp så här. Fi var en extrem call station som vek nånting i stil med 99 på floppen Q64 efter att ha funderat på att syna nästan hela sin betänketid.

 

Kanske man skulle beta 88 nästa gång man floppar topp-set. Fi sätter mig på ett felbet och ställer in. Funkar det?

 

Och min dotters hamster dog i natt. Nu blir det begravning i morgon. Det konstiga var att jag fäste mig vid den där hamstern den sista tiden, efter att ha ignorerat honom totalt i två år. Vila i frid, stackars du. Dina två år i fångenskap i en plastbur är över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September började ungefär som Kallurs häcklopp i OS. Här träffar jag ganska bra på en snustorr flopp. Så bra att jag väljer att slowspela. Svårt att hitta folden på turn.

 

Han hade en intressant kommentar här: -"why should i fold to an aggressive button raise?". Nu vet han ju förstås inte att jag har AA och jag höjer förstås med en vid range här, men att syna med 34 kan ju omöjligt vara ett lönsamt spel i långa loppet, i synnerhet om han betraktar mig som aggressiv. Han kommer i bästa fall att floppa nåt bottenpar, botten-tvåpar, låga stegdrag och drag till mycket låga flushar. Lycka till att få betalt med dragen om du träffar. Nån enstaka gång kommer han att floppa nötterna, men hur ofta gör han det mot topp-set och får fett betalt?

 

Nä, fortsätt du gärna att syna mina raisar med 34 ur position. Det är helt OK för min del.

 

Full Tilt Poker Game #7885025498: Table Village Center - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:08:21 ET - 2008/09/01

Seat 1: hero ($100)

Seat 2: Christian198423 ($36.50)

Seat 3: saladin222 ($100)

Seat 4: RobertoLuongo01 ($101.50)

Seat 5: ATKZ1234 ($39)

Seat 6: B29 Bomber ($124.45)

Seat 7: i9nite ($121.70)

Seat 8: mymymy ($99.90)

Seat 9: XMIII ($115.05)

Christian198423 posts the small blind of $0.50

saladin222 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of HeartsAce of Clubs

RobertoLuongo01 folds

ATKZ1234 folds

B29 Bomber folds

i9nite folds

mymymy folds

XMIII has 15 seconds left to act

XMIII folds

hero raises to $4

Christian198423 has 15 seconds left to act

Christian198423 folds

saladin222 calls $3

*** FLOP *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of Clubs

saladin222 checks

hero checks

*** TURN *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades

saladin222 bets $5

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $19

saladin222 has 15 seconds left to act

saladin222 raises to $52

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $96, and is all in

saladin222 calls $44, and is all in

hero shows Ace of HeartsAce of Clubs

saladin222 shows 3 of Clubs4 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades10 of Clubs

hero shows three of a kind, Aces

saladin222 shows a straight, Five high

saladin222 wins the pot ($197.50) with a straight, Five high

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $200.50 | Rake $3

Board: Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades10 of Clubs

Seat 1: hero (button) showed Ace of HeartsAce of Clubs and lost with three of a kind, Aces

Seat 2: Christian198423 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: saladin222 (big blind) showed 3 of Clubs4 of Clubs and won ($197.50) with a straight, Five high

Seat 4: RobertoLuongo01 didn't bet (folded)

Seat 5: ATKZ1234 didn't bet (folded)

Seat 6: B29 Bomber didn't bet (folded)

Seat 7: i9nite didn't bet (folded)

Seat 8: mymymy didn't bet (folded)

Seat 9: XMIII didn't bet (folded)

 

Det blir lite gnälligt här, men det är delvis befogat. Fi i det här fallet är en jättefisk som jag faktiskt sökte upp via min buddylist. Han sitter och slaskar och drar en massa ogenomtänkta bluffar och han tror nog att alla bluffar hela tiden, för han måste bara syna. Checkfolda turn? Beta halv pott och folda? En sån här kille släpper inte mycket när han har synat en stor raise preflop. Han kan ha en massa händer som han synar preflop och flop med. Förmodligen synar han floppen med en hel del par, JQ, TQ, A7 och kanske nåt hålstegedrag, typ 89. Ska han få dra gratis om han sitter med nånting med en klöver. Om jag betar 25 och han ställer in, så kostar det mig 29 att syna för en pott på 122 och han bluffar tillräckligt ofta med Ace of Clubs eller King of Clubs för att syna ändå. Lika bra att sätta pressen på honom, tänkte jag. Men synen var ju lätt för honom. Föreslå gärna en annan linje, utan att vara färgad av utfallet. Att raisa preflop kan ju inte vara fel med tanke på att han gärna synar med en mycket sämre hand och dessutom vill han gärna syna floppen "när han har så mycket pengar i potten". Att beta på den floppen kan ju inte vara fel heller. Men sen då..? Som sagt, jag är öppen för förslag.

 

Två outs är allt man behöver när jag har ett överpar. Ofta träffar men båda två.

 

Full Tilt Poker Game #788536xxx: Table Spanish Springs - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:37:46 ET - 2008/09/01

Seat 1: Alister Kahn ($159.45)

Seat 2: hero ($100)

Seat 3: ATKZ1234 ($20)

Seat 4: giveusakiss ($154.40)

Seat 5: schoggi ($76)

Seat 6: Cmdr Vagabond ($244.60)

Seat 7: Irish Craig ($179.95)

Seat 8: JayinATL ($100)

Seat 9: OMGVachiersti69 ($100)

Alister Kahn posts the small blind of $0.50

hero posts the big blind of $1

The button is in seat #9

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero King of SpadesKing of Diamonds

ATKZ1234 folds

giveusakiss folds

schoggi calls $1

Cmdr Vagabond folds

Irish Craig folds

JayinATL folds

OMGVachiersti69 folds

Alister Kahn folds

hero raises to $7

schoggi calls $6

*** FLOP *** 7 of ClubsQueen of Clubs5 of Hearts

hero bets $14.50

schoggi calls $14.50

*** TURN *** 7 of ClubsQueen of Clubs5 of Hearts5 of Clubs

hero has 15 seconds left to act

hero bets $55

schoggi calls $54.50, and is all in

hero shows King of SpadesKing of Diamonds

schoggi shows 5 of Diamonds5 of Spades

Uncalled bet of $0.50 returned to hero

*** RIVER *** 7 of ClubsQueen of Clubs5 of Hearts5 of Clubs3 of Clubs

hero shows two pair, Kings and Fives

schoggi shows four of a kind, Fives

schoggi wins the pot ($149.50) with four of a kind, Fives

hero adds $76

*** SUMMARY ***

Total pot $152.50 | Rake $3

Board: 7 of ClubsQueen of Clubs5 of Hearts5 of Clubs3 of Clubs

Seat 1: Alister Kahn (small blind) folded before the Flop

Seat 2: hero (big blind) showed King of SpadesKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Fives

Seat 3: ATKZ1234 didn't bet (folded)

Seat 4: giveusakiss didn't bet (folded)

Seat 5: schoggi showed 5 of Diamonds5 of Spades and won ($149.50) with four of a kind, Fives

Seat 6: Cmdr Vagabond didn't bet (folded)

Seat 7: Irish Craig didn't bet (folded)

Seat 8: JayinATL didn't bet (folded)

Seat 9: OMGVachiersti69 (button) didn't bet (folded)

 

Och så försökte jag reppa AK i en trebettad pot på floppen Axx, men fi hade minst AK själv, så det blev en lätt fold mot hans all in. Inget att snacka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju kategorier av spelare som man har en klar uppfattning om hur man exploaterar. Lille musen trycker man ner i stövelskaften. Fisken och call-stationen låter man betala när man har träffat.

 

Jag funderar på hur jag ska kunna exploatera en kategori som är ganska väl representerad, nämligen alla regulars som spelar ABC-TAG på 12-16 bord. En fördel som jag har mot dom är att jag hinner tänka och göra lite kreativa grejer som jag tvivlar på att man hinner med 16 bord.

 

Ett huvudspår är ett nyckeltal som heter "fold to 3-bet". Många av de här killarna har 85-95% fold to 3-bet. Så vad gör vi? Jo, vi trebettar dom så mycket vi kan komma undan med. Det spelar ju ingen roll vad man har för kort egentligen, för spelet har ju +EV i sig själv. Situationen måste vara rätt. Det är viktigare än korten. Det skadar ju i och för sig inte om man har nånting som kan bli en stor hand.

 

Och så allt detta c-bettande som är mer eller mindre standard. Jag c-bettar själv en enormt hög procent och nitsen slänger sina set-mininghänder om dom inte har träffat. Men man måste ju kunna exploatera en spelare som c-betar för mycket, t.ex checkraisa dom en massa och kanske floata och sno potten på turn. Visst gör jag det här, men jag tror att jag kan bli mycket bättre på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #7885025498: Table Village Center - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 0:08:21 ET - 2008/09/01

Seat 1: hero ($100)

Seat 2: Christian198423 ($36.50)

Seat 3: saladin222 ($100)

Seat 4: RobertoLuongo01 ($101.50)

Seat 5: ATKZ1234 ($39)

Seat 6: B29 Bomber ($124.45)

Seat 7: i9nite ($121.70)

Seat 8: mymymy ($99.90)

Seat 9: XMIII ($115.05)

Christian198423 posts the small blind of $0.50

saladin222 posts the big blind of $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero Ace of HeartsAce of Clubs

RobertoLuongo01 folds

ATKZ1234 folds

B29 Bomber folds

i9nite folds

mymymy folds

XMIII has 15 seconds left to act

XMIII folds

hero raises to $4

Christian198423 has 15 seconds left to act

Christian198423 folds

saladin222 calls $3

*** FLOP *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of Clubs

saladin222 checks

hero checks

*** TURN *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades

saladin222 bets $5

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $19

saladin222 has 15 seconds left to act

saladin222 raises to $52

hero has 15 seconds left to act

hero raises to $96, and is all in

saladin222 calls $44, and is all in

hero shows Ace of HeartsAce of Clubs

saladin222 shows 3 of Clubs4 of Clubs

*** RIVER *** Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades10 of Clubs

hero shows three of a kind, Aces

saladin222 shows a straight, Five high

saladin222 wins the pot ($197.50) with a straight, Five high

hero adds $100

*** SUMMARY ***

Total pot $200.50 | Rake $3

Board: Ace of Diamonds2 of Hearts5 of ClubsQueen of Spades10 of Clubs

Seat 1: hero (button) showed Ace of HeartsAce of Clubs and lost with three of a kind, Aces

Seat 2: Christian198423 (small blind) folded before the Flop

Seat 3: saladin222 (big blind) showed 3 of Clubs4 of Clubs and won ($197.50) with a straight, Five high

Seat 4: RobertoLuongo01 didn't bet (folded)

Seat 5: ATKZ1234 didn't bet (folded)

Seat 6: B29 Bomber didn't bet (folded)

Seat 7: i9nite didn't bet (folded)

Seat 8: mymymy didn't bet (folded)

Seat 9: XMIII didn't bet (folded)

 

Undrar lite hur du tänker när du checkar flopp men höjer turn faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...