psatiw Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Tror förvisso inte man behöver spela så oerhört löst som du säger men med de stats som oggeking oftast spelar med(runt 30/23/3) så är TP väldigt stark och han får ofta värde av händer som jag själv och många andra inte ens skulle kunna tänka sig. Angående handen så vet jag inte riktigt om jag är överförtjust i pushen men om oggeking säger att han får syn av många sämre händer så är det väl förmodligen så. Motståndaren var ju FISK! Fi är tight ABC-fisk. Jag har egentligen redan skrivit allt jag har att säga om handen, men i min bok är det ett ganska stort gap mellan "fisk" och "tight ABC-fisk". En tight ABC-fisk synar IMO ALDRIG med en sämre hand där. Lite det som är kontentan av det iskalla i att pusha, även om jag hade varit benägen att tycka exakt samma sak som nu, även när vi var upp emot en ultrafisk. Det är dock bra mycket sämre mot en "tight ABC-fisk". Vi har diskuterat om att eventuellt en turnsyn skulle vara bättre men det man blir så trött på är att det ständigt ska uppkomma samma gamla teoriklyschor som prompt ska appliceras i varenda liknande situation utan att ta hänsyn till image och liknande vilket påverkar extremt mycket. Jag tror du överdriver nyttan/inpacten av "reads" och image ganska rejält, även om det finns en viss bäring i det du skriver. Det finns i de allra flesta fall bättre och/eller sämre linjer att ta i varje givet läge, och image och "reads" skall förstås faktoreras in, men inte på det starka/djupa vis du verkar hävda. Att det dessutom ständigt refereras till "gamla teoriklyschor" har en viss anledning, som jag antar att du förstår ganska väl om du bara var mindre upptagen med att gå i försvarsställning för din firriga brorsa. All with love, of course. Citera
-PK- Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Håller med dig till viss del Psatiw, att det ofta finns vissa linjer som är bättre men anledningen till det är imo att de allra flesta spelare spelar samma form av poker(tight, weak, whatever) och då kan dessa "teoriklyschor" appliceras framgångsrikt men oggeking tillhör inte denna skaran av spelare(Nej, det har inget med att försvara min bror att göra:-) ) och då kan man helt enkelt inte hävda rakt ut "Du får aldrig syn av sämre händer". OM man har "maniacimage" så får man garanterat det. Om han skulle få det av just denna spelare är jag som jag nämnde tidigare inte medveten om men det är ju å andra sidan ganska irrelevant för vad jag försöker säga... Citera
Alexander_____ Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Ha kul för mina pengar din fisk... wpgg... Länge sen jag var så tiltad... Citera
oggeking Postad 19 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2007 Har lirat en skön session där jag plussat $5800 på NL400 och NL500. Mycket av vinsten kommer ifrån en av primas bästa Midstake-spelare "DrSteinberg". Jag träffade mycket bra mot ovan nämnda spelare så ganska lätt att få betalt med min slask-image. Min pokertracker har krashat så jag kommer att redovisa resultaten i sin helhet och inte för varje nivå hädanefter. Btw Steinberg så fick primas lagg min nötstege foldad när du potbetta in i mig på rivern. Januari resultat NL400-NL1000: +$8262. Citera
Staahla Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Att det dessutom ständigt refereras till "gamla teoriklyschor" har en viss anledning, som jag antar att du förstår ganska väl om du bara var mindre upptagen med att gå i försvarsställning för din firriga brorsa. Det är nog ingen risk, det där gänget går in i igelkottsförsvar direkt. Det spelar ingen roll om det är Dawwe som floatat oop med T7o i en rr-pott, turnat sjuan och checksynat sig all-in, oggelking som reppat superstål med TPDK eller dapine som våldtagit grannkatten, allt går att förklara med deras superreads. Citera
Hjort Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Men kom igen, spelet suger. Fine att ni spelar löst, har reads och annan skit. Den handen suger fortfarande. Citera
eyedol Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Det är nog ingen risk, det där gänget går in i igelkottsförsvar direkt. Det spelar ingen roll om det är Dawwe som floatat oop med T7o i en rr-pott, turnat sjuan och checksynat sig all-in, oggelking som reppat superstål med TPDK eller dapine som våldtagit grannkatten, allt går att förklara med deras superreads. Haha Citera
oggeking Postad 19 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2007 Kvällssession(NL400-NL500) med WrIen och Punkrock_kid slutar med ett plus på $1774. Men lol åt allt snack om AT-handen, hade en liknande hand idag där jag CR Allin med A3 på 3,4,7,7 turn och får syn av A9, även detta av en tight lirare. En annan hand CR jag med KJ på AJ3 flop efter att ha höjt pre, får syn och Betsynar mig Allin på turn i en stor pot. Motståndaren visar sig ha 69 utan FD så visst faan kan jag värde-CR väldigt marginellt och få betalt av sämre händer. BTW, Halvkul inlägg Staahla! Januari resultat NL400-NL1000: +$10036 Citera
Myssion Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Ja, om du vann händerna så måste du ju ha spelat rätt obv... Resultatorientering ftw!! Förstår jag dig rätt om du pushar A3 för värde där för att du tror att du får syn av A-högt och 22? Citera
oggeking Postad 19 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2007 Ja, om du vann händerna så måste du ju ha spelat rätt obv... Resultatorientering ftw!! Förstår jag dig rätt om du pushar A3 för värde där för att du tror att du får syn av A-högt och 22? Men vaddå spelat rätt?? Finns inget rätt eller fel, kom ur bubblan! Med händerna vill jag bara påvisa att jag får värde på mina CR'ar, ett värde som du kan glömma att nånsin kunna få själv. Jaa, jag tror jag får syn av 22 och A-hög, även kanske K-hög och defintivt alla sämre 3:or.. Får så klart även syn av händer som har mig slagen, men jag bryr mig inte. Jag vill ha det så, mycket poker, mycket action och slaskig image. Tar många EV- beslut i specifika situationer som betalar av sig i långa loppet tack vare den image man bygger. Så, nog om detta. Tack! Citera
-_- Postad 19 Januari , 2007 Rapport Postad 19 Januari , 2007 Förstår inte varför du raisar 4xBB från oop med en kass hand som A-T off? Joo, du verkar ju bra?? AT är väl för faan inte en kass hand? hahaha älska primagrinders.. hela forumet verkar fullt av dom. som att man inte skulle kunna höja med AT i ett SH game.. gl oggeking! Citera
oggeking Postad 19 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2007 Tackar mannen! Det samma! Men du behöver väl inga lyckönskningar iofs din klonkare! Citera
oggeking Postad 20 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2007 Gick inget vidare att sova inatt, somnade sent i en solstol men vaknade 3 timmar senare av att P-kungen hade börjat grinda klockan halv sex!! Var inte sen att hänga på så har lirat i ett par timmar och plussat $1298 på NL400-NL500. Januari resultat NL400-NL1000: +$11334 Riversyn? Fi är tight och dålig. Aningen tiltad. - ---VADER--1- sitting in seat 1 with $254.38 - nickn1 sitting in seat 2 with $495.00 - Najk83 sitting in seat 3 with $669.25 - propenn sitting in seat 4 with $265.91 - Moneymaking sitting in seat 5 with $1239.88 - oggeking sitting in seat 6 with $537.59 [Dealer] ---VADER--1- posted the small blind - $2.50 nickn1 posted the big blind - $5.00 ** Dealing card to oggeking: Najk83 folded propenn folded Moneymaking called - $5.00 oggeking raised - $20.00 ---VADER--1- called - $20.00 nickn1 called - $20.00 Moneymaking called - $20.00 ** Dealing the flop: ---VADER--1- checked nickn1 checked Moneymaking bet - $20.00 oggeking raised - $78.00 ---VADER--1- folded nickn1 folded Moneymaking called - $78.00 ** Dealing the turn: Moneymaking checked oggeking checked ** Dealing the river: Moneymaking bet - $107.02 oggeking? Fi är tight, har dock loosat upp lite pga semi-tilt. Freecard eller push? - fat4fai sitting in seat 1 with $143.38 - Joe1999 sitting in seat 2 with $757.42 [Dealer] - Bolton sitting in seat 3 with $192.00 - jalle1818 sitting in seat 4 with $413.00 - oggeking sitting in seat 5 with $389.56 - Farsan11 sitting in seat 6 with $353.50 Bolton posted the small blind - $2.00 jalle1818 posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to oggeking: oggeking raised - $16.00 Farsan11 folded fat4fai folded Joe1999 called - $16.00 Bolton called - $16.00 jalle1818 folded ** Dealing the flop: Bolton checked oggeking bet - $35.00 Joe1999 folded Bolton called - $35.00 ** Dealing the turn: Bolton checked oggeking? Citera
-_- Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 QQ handen syn alla dar i veckan, J7 hade jag pottbettat flopp och pushat turn.. Citera
oggeking Postad 20 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2007 QQ handen syn alla dar i veckan, J7 hade jag pottbettat flopp och pushat turn.. Hans bet i QQ-handen är ju ganska låg så känns ju som svag eller hyffsad kung ganska ofta men antar att det är för många drag för att släppa. Håller med dig om J7-handen. Blev lite låg flopbet. Citera
Myssion Postad 20 Januari , 2007 Rapport Postad 20 Januari , 2007 lol. Men sure, spela som du vill jag ska inte lägga mig i. Tips är att posta händer på 2+2's MSNL-forum, där finns lite bättre spelare än fiskarna på PF som kan ge bättre feedback. Citera
oggeking Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 lol. Men sure, spela som du vill jag ska inte lägga mig i. Tips är att posta händer på 2+2's MSNL-forum, där finns lite bättre spelare än fiskarna på PF som kan ge bättre feedback. Ehh ok.. Har iofs inte nämnt något om kvaliteten på PF's användare. Citera
oggeking Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 Lirat en dags-session med gänget på nån timme eller två. Spelat ganska dåligt men har ändå plussat $973. Har spelat NL400-NL600. Januari resultat NL400-NL1000: +$12307 Citera
Myssion Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 Har iofs inte nämnt något om kvaliteten på PF's användare. Nej, det är jag som gör det. Vi som har skrivit är uppenbarligen inte tillräckligt duktiga för att förstå din spelstil eller värdet av image, etc. Dina analyser och resonemang är t.ex. way over my head obv. Men om du lägger upp t.ex. AT-, A3-, och KJ-handen m.fl. på 2+2 så kan du få värdefullare input mtp att världens bästa MSNL-lirare, som förstår aggression, shania etc, håller till där. Bara ett tips i all välmening. GL Citera
-PK- Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 Men om du lägger upp t.ex. AT-, A3-, och KJ-handen m.fl. på 2+2 så kan du få värdefullare input mtp att världens bästa MSNL-lirare, som förstår aggression, shania etc, håller till där. Bra tips! Har föreslagit samma sak vid något tillfälle.. Citera
oggeking Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 Har lirat en session till nu på semi-kvällen tillsammans med Dapine, resultatet blev +$797 på enbart NL400. Aggrade på lite mer än normalt vilket gav bra resultat, tiltade dock bort större delen av vinsten mot slutet av sessionen. Januari resultat NL400-NL1000: +$13104 Ok linje? Fi är lös, semiaggro. - roefish sitting in seat 1 with $502.00 - PungJustatio sitting in seat 2 with $459.50 - oggeking sitting in seat 3 with $400.00 - chris1234567 sitting in seat 4 with $352.68 [Dealer] - Mjorich sitting in seat 5 with $393.03 - pingis sitting in seat 6 with $495.10 Mjorich posted the small blind - $2.00 pingis posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to oggeking: roefish folded PungJustatio raised - $16.00 oggeking called - $16.00 chris1234567 folded Mjorich folded pingis folded ** Dealing the flop: PungJustatio bet - $32.00 oggeking called - $32.00 ** Dealing the turn: PungJustatio checked oggeking checked ** Dealing the river: PungJustatio bet - $40.00 oggeking raised - $150.00 PungJustatio called - $150.00 Skönt med miniraisande muppar! - jornx sitting in seat 1 with $36.00 - Lison sitting in seat 2 with $411.10 - Mjorich sitting in seat 3 with $398.00 - oggeking sitting in seat 4 with $394.00 - Farsan11 sitting in seat 5 with $543.00 [Dealer] - A_group sitting in seat 6 with $381.66 A_group posted the small blind - $2.00 jornx posted the big blind - $4.00 ** Dealing card to oggeking: Lison folded Mjorich raised - $14.00 oggeking raised - $42.00 Farsan11 folded A_group raised - $70.00 jornx folded Mjorich folded oggeking called - $70.00 ** Dealing the flop: A_group went all-in - $313.66 oggeking called - $313.66 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: A_group shows: oggeking shows: oggeking wins $782.32 from the main pot Citera
oggeking Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 Skrattretande hur mycket folk suger här, föreslår att ni faktiskt lyssnar mer på psatiw, han verkar faktiskt ha en del koll. Och snälla, snälla, snälla, det är så sjukt löjligt att se hur alla "kompisgäng" försvarar varandra här, det blir lite lätt pinsamt när man försöker försvara ett katastrofalt spel bara för att "ställa upp" för sina polare. Kom igen liksom, get a grip och inse att spelet sög, helt sjukt att folk fortfarande vägrar ta kritik här, senaste gången jag kritiserade någon här (vilket var ett bra tag sen) så avslutade denne sin dagbok, känns som det är ganska typiskt pforumsvenskt att vägra ta kritik och medge att någon kan mer än en själv. Titta bara på de där jävla töntarna som skapade någon dagbok på skämt nu nyligen, jag skrev att det hela var rätt jävla tråkigt och de försökte hoppa på mig genom att skriva ngt i stil med "börja spela poker eller något", det svider nog på mig, jag lovar, jag har inget självförtroende alls när det gäller pokerkunskaper, promise! Du kan ju skriva det någon annanstans. Jag är inte intresserad! Citera
Gekko Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 Skrattretande hur mycket folk suger här, föreslår att ni faktiskt lyssnar mer på psatiw, han verkar faktiskt ha en del koll. Och snälla, snälla, snälla, det är så sjukt löjligt att se hur alla "kompisgäng" försvarar varandra här, det blir lite lätt pinsamt när man försöker försvara ett katastrofalt spel bara för att "ställa upp" för sina polare. Kom igen liksom, get a grip och inse att spelet sög, helt sjukt att folk fortfarande vägrar ta kritik här, senaste gången jag kritiserade någon här (vilket var ett bra tag sen) så avslutade denne sin dagbok, känns som det är ganska typiskt pforumsvenskt att vägra ta kritik och medge att någon kan mer än en själv. QFT Citera
oggeking Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 2 timmars spel, minus $300 på NL500. Spelat bra poker men inte lyckas få någon action, har dock förlorat en del i nyckelpotter. Januari resultat NL400-NL1000: +$12804 Citera
Recommended Posts