Gå till innehåll

Oggeking - Primas största fisk 2007!


oggeking

Recommended Posts

  • Svars 207
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag har jag och gänget varit nere i Phatong och käkat och bowlat mm. En rolig sak som hände på restaurangen var att jag och Punkrock beställde in varsinn combo-fajitas med lite side orders till, bl.a så fick vi en skål med något som såg ut som köttfärs så jag tänkte provsmaka innan jag hade ner det i min mat. Tog en matsked och till min förvåning så var det inte köttfärs utan något av det vidrigaste jag smakat och samtidigt står de thailändska servitörerna kvar vid bordet när jag sitter och får kväljningar och ögonen rinner.

Jag lyckas tillslut att svälja den äckliga "färsen" då jag tittar upp och ser att Punkrock är i full färd med att att smacka på samma sak jag nyss ätit på sin egen mat, när han ser mina kväljningar så fryser han till is. I vilket fall som helst så provsmakar jag huvudrätten och även det var extremt äckligt så mina kväljningar fortsätter varpå servitören tar sitt förnuft till fånga och skickar iväg mig till toaletten där jag spyr rakt ut!

Tillbaks vid bordet så har Punkrock skrapat bort färsen ifrån sin mat och säger att "det här var ju inte så äckligt" Han fortsätter att äta och efter några minuter så börjar Punken att få kväljningar då han tydligen inte lyckats skrapa bort allting och tillslut så semi-spyr Punken i några servetter vid bordet varpå servitörerna plockar bort våran mat ifrån bordet.. LOOL!

 

En annan rolig sak var MrDawwe som skulle betala i en seven eleven butik. Kassörskan sade priset(253baht) varpå Dawwe slänger upp 220 baht och säger "keep the change", hon ler och ger tillbaks 20bahts-sedeln och säger att det kostar 253. Då ger Dawwe tillbaks sedeln igen och säger "No, its ok you can keep it" LOOL!

 

LOL, thailändare är fan inte bra alltså..

 

Beställde pizza på nätet från pizza company, då ringer dem efter ett tag, å då är det en snubbe som snackar thai med mej, jag säger "only english", han fortsätter mala på... efter ett antal minuter får jag snacka med nån brud... "WHEEL U STAY SIL" Varpå jag säger precis vad jag skrev i ordern, dom upprepar och det låter inte ens i närheten av likadant, så jag får bokstavera... Hon upprepar varje bokstav och får hälften fel. Ingen fattar något, då hör jag hur nån snubbe försöker ringa på telefonen jag snackar med, beeep beep bep beeeeeeeeep beep hör jhag bara, sen börjar det ringa... orsäker på om nån svarade men dåren börjar snacka thai med någon iaf... håller på så medans jag sitter å väntar, i 5 minuter typ.. jag säger "helloooooooo" ingen hör något... så jag lägger på, å väntar mig ingen pizza.

 

20-30 minuter senare knackar det på dörren, å där står han, han frågar "you order pizza?" jag bah, yeeeeeeees, han släpper en stoooooooooooor suck av lättnad och skakar på huvudet... betalar för pizzan och han säger "tip for you?" när han ger mig för lite pengar tillbaka, jag bah, "yes okay.." så står han kvar i dörren å glor på mig, i 10-15 sekunder... innan han lallar iväg.

 

Försök inte ens ringa donken för delivery, du får bokstavera ditt namn 10 ggr om, dom får det ändå fel, och längre än så kommer du inte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du väntar dig att fi spelar så här med en sämre hand än TPWK och sedan synar din crai på turn också?

 

Yes, det bör han kunna göra p.g.a att jag lika gärna kan vara tom.

 

 

Kallt.

 

Hehe, så fort jag såg att du hade kommenterat mitt inlägg så förstod jag att du skulle dissa mitt spel i denna hand. Jag vet att du har en annan spelstil och du verkar ofta ha svårt att sätta dig in i andra personers tänk eller andras spelstilar. Av vilken anledning tycker du spelet är kallt förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du har en annan spelstil och du verkar ofta ha svårt att sätta dig in i andra personers tänk eller andras spelstilar.

 

Tycker jag inte själv, men if you say so. Whatever. I just den här handen hade jag iof redan faktorerat in din spelstil (som jag har uppfattat den) och lika viktigt/viktigare, readen du gav på fi och om han sällan spelar utanför sin confort-zone och samtidigt vet hur du spelar tycker jag fold > syn >>>> push. Oavsett resultatet i just den här handen.

 

Av vilken anledning tycker du spelet är kallt förresten?

 

Tja, jag gillar inte att bluffa med bluffcatchers, helt enkelt. Om han inte är jordens superfisk (som vi inte fick veta nåt om, utan tvärtom har jag för mig, att han var regular-aktig och ABC:ig) så är ju hans HD så hårt viktad åt {luft, stål} när han skjuter turn där och mot den typen av händer är ju pushen IMO ganska ooptimal. Om du säger att han kan spela och SYNA med händer som ligger bakom AT i det där läget så har du missat ganska elementära fakta i OP:n. Enda anledningen jag skulle kunna komma på varför det där spelet skulle vara LITE mindre kallt, är om han var så vek att vi kunde folda ut hans små tvåpar med den turnade kungen (genom att reppa AK+), men är din spelstil som du ger sken av i händerna du postar och ni har någon typ av history så låter det som en jävligt tomtig spelare, och igen inget jag riktigt kan se skulle finnas beskrivet i OP:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker att det är rimligt att sätta fi på någon av de händerna givet hans spelsätt och hur handen har utspelat sig hittills?

 

Yes, tight spelare limp synar preflop, troliga händer är små PP's, SC's och AXs. Han tror inte på mitt CB och försöker köpa potten möjligen med luft men även med FD eller nåt pocket. Jag synar som jag även hade gjort med alla andra händer oavsett träff. Checkar turn och visar svaghet vilket är mitt standardspel både tom och med PP's och A-träffar. Han bettar för att få mig att vika ganska stor del av min HD och just storleken på hans bet gör att jag sätter han på FD och jag vill knäcka hans odds. De enda händerna han kan ha som slår mig är de låga seten men den risken tar jag gärna. Dessutom ser mitt spel ut som bluff och i vissa fall kan jag även få väldigt marginella syner av diverse pockets. GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, tight spelare limp synar preflop, troliga händer är små PP's, SC's och AXs. Han tror inte på mitt CB och försöker köpa potten möjligen med luft men även med FD eller nåt pocket. Jag synar som jag även hade gjort med alla andra händer oavsett träff. Checkar turn och visar svaghet vilket är mitt standardspel både tom och med PP's och A-träffar. Han bettar för att få mig att vika ganska stor del av min HD och just storleken på hans bet gör att jag sätter han på FD och jag vill knäcka hans odds. De enda händerna han kan ha som slår mig är de låga seten men den risken tar jag gärna. Dessutom ser mitt spel ut som bluff och i vissa fall kan jag även få väldigt marginella syner av diverse pockets. GG!

 

Haha ok. GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag inte själv, men if you say so. Whatever. I just den här handen hade jag iof redan faktorerat in din spelstil (som jag har uppfattat den) och lika viktigt/viktigare, readen du gav på fi och om han sällan spelar utanför sin confort-zone och samtidigt vet hur du spelar tycker jag fold > syn >>>> push. Oavsett resultatet i just den här handen.

 

 

 

Tja, jag gillar inte att bluffa med bluffcatchers, helt enkelt. Om han inte är jordens superfisk (som vi inte fick veta nåt om, utan tvärtom har jag för mig, att han var regular-aktig och ABC:ig) så är ju hans HD så hårt viktad åt {luft, stål} när han skjuter turn där och mot den typen av händer är ju pushen IMO ganska ooptimal. Om du säger att han kan spela och SYNA med händer som ligger bakom AT i det där läget så har du missat ganska elementära fakta i OP:n. Enda anledningen jag skulle kunna komma på varför det där spelet skulle vara LITE mindre kallt, är om han var så vek att vi kunde folda ut hans små tvåpar med den turnade kungen (genom att reppa AK+), men är din spelstil som du ger sken av i händerna du postar och ni har någon typ av history så låter det som en jävligt tomtig spelare, och igen inget jag riktigt kan se skulle finnas beskrivet i OP:n.

 

Okok orkar inte debattera nu, för trött. Men tack för input! Jag tycker inte mitt spel är självklart men tycker iaf definitivt inte att det är så kallt som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok orkar inte debattera nu, för trött. Men tack för input! Jag tycker inte mitt spel är självklart men tycker iaf definitivt inte att det är så kallt som du säger.

 

 

Ne självklart var det väll inte, vet ju också hur spelarna där är :P dom kan få för sig lite vad som helst. Men vek som jag är hade jag nog lagt mig ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, tight spelare limp synar preflop, troliga händer är små PP's, SC's och AXs. Han tror inte på mitt CB och försöker köpa potten möjligen med luft men även med FD eller nåt pocket. Jag synar som jag även hade gjort med alla andra händer oavsett träff. Checkar turn och visar svaghet vilket är mitt standardspel både tom och med PP's och A-träffar. Han bettar för att få mig att vika ganska stor del av min HD och just storleken på hans bet gör att jag sätter han på FD och jag vill knäcka hans odds. De enda händerna han kan ha som slår mig är de låga seten men den risken tar jag gärna. Dessutom ser mitt spel ut som bluff och i vissa fall kan jag även få väldigt marginella syner av diverse pockets. GG!

 

lol?

 

Men tack för en lektion i konsten att sätta fi på en HD som man slår och som han synar med.

 

Sen generellt: Om du använder så svaga händer som TPWK för att balansera dina bluffar så måste du bluffa sjuuuuukt mkt för att det ska gå ihop, och om du bluffar så sjukt mycket så att ditt resonemang faktiskt går ihop så bör du nog skära ner på ditt bluffande en liiiten aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen generellt: Om du använder så svaga händer som TPWK för att balansera dina bluffar så måste du bluffa sjuuuuukt mkt för att det ska gå ihop, och om du bluffar så sjukt mycket så att ditt resonemang faktiskt går ihop så bör du nog skära ner på ditt bluffande en liiiten aning.

Med tanke på vilken förbannat weaktight spelstil 95% av detta forum förespråkar så är det inte så vidare konstigt att han väljer att använda det till sin fördel väldigt ofta(genom att bluffa). Det handlar helt enkelt om image, verkar inte vara många som förstår det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooopppss! Har druckit öl ikväll och lirat poker, gick rejält dåligt och jag tiltade väldigt fint, tilten drog igång rejält efter att ha loosat KK mot AA i HU-spel mot en mycket lös-aggro spelare, tror potten hamnade på närmare $3k. Efter det så har jag bokstavligen kastat pengar på folk och även blivit utspelad ett antal gånger.

 

Januari resultat:

NL400: +$7179

NL800: -$4362:oops:

NL1000: +$1638

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vilken förbannat weaktight spelstil 95% av detta forum förespråkar så är det inte så vidare konstigt att han väljer att använda det till sin fördel väldigt ofta(genom att bluffa). Det handlar helt enkelt om image, verkar inte vara många som förstår det.

 

Jag har inget emot att bluffa. Men du måste vara en übermaniac för att du ska börja spela profitablet för hela stacken med TPWK för att balansera dina bluffar.

 

Men du tyckte det var bra spelat mao?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällsgrind på fyllan, plus $555. Utgång strax!

 

Januari resultat:

NL400: +$7179

 

Turn? Fi är tight ABC-fisk.

 

 

- osso80 sitting in seat 1 with $720.61

- Flancrest sitting in seat 2 with $490.80

- Vinnarn sitting in seat 3 with $348.00

- The_bad_boy sitting in seat 4 with $406.00

- harry66 sitting in seat 5 with $400.10 [Dealer]

- oggeking sitting in seat 6 with $394.00

 

oggeking posted the small blind - $2.00

osso80 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to oggeking::Td::Ah:

Flancrest folded

Vinnarn called - $4.00

The_bad_boy folded

harry66 folded

oggeking raised - $18.00

osso80 folded

Vinnarn called - $18.00

 

** Dealing the flop: :As::4s::2d:

oggeking bet - $28.00

Vinnarn raised - $56.00

oggeking called - $56.00

 

** Dealing the turn: :Kd:

oggeking checked

Vinnarn bet - $115.00

oggeking?

 

 

by request..

 

syna turn och omvärdera river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget emot att bluffa. Men du måste vara en übermaniac för att du ska börja spela profitablet för hela stacken med TPWK för att balansera dina bluffar.

 

Men du tyckte det var bra spelat mao?

Tror förvisso inte man behöver spela så oerhört löst som du säger men med de stats som oggeking oftast spelar med(runt 30/23/3) så är TP väldigt stark och han får ofta värde av händer som jag själv och många andra inte ens skulle kunna tänka sig.

 

Angående handen så vet jag inte riktigt om jag är överförtjust i pushen men om oggeking säger att han får syn av många sämre händer så är det väl förmodligen så. Motståndaren var ju FISK! Det verkade som att du inte tyckte HD:n oggeking föreslog verkade orimlig men vad ska han ha när han limpsynar preflop? Det är ju i princip bara ett lågt set som leder mot AT i detta läge. Vi har diskuterat om att eventuellt en turnsyn skulle vara bättre men det man blir så trött på är att det ständigt ska uppkomma samma gamla teoriklyschor som prompt ska appliceras i varenda liknande situation utan att ta hänsyn till image och liknande vilket påverkar extremt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...