MacDaddy Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 HERO har AKo Du har 1200 i blinds före handen 7ppl kvar. Blinds 50/100 Du raisar till 250 -2 callers. Flop: A 3 6 med färgdrag. -Han i BB bett 100, HERO raisar till 400. Han callar. På turn sätts flushen. Han går all-in, synar ni här? Ni har 600kvar. -Hade ni kanske gått all-in preflop med 1200 och blinds på 50/100 lr på floppen? Citera
Cyntax Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jag hade gått all-in på floppen. 7 kvar, för mycket dårar ännu. Nu sitter du i skiten, men syna ändå tycker jag. Förresten, vad var inköpet? Citera
m1978 Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Håller med ovanstående.. all in på floppen Citera
dekutree Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jepp All-inen på floppen sitter som en smäck, så kan du i alla fall vara nöjd med att du gick in med bäst hand även om du förlorar mot färgen på turn Som spelat nu är det bara att syna o se glad ut. Citera
Kornone Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Macdaddy du är en riktig fisk va? nu är jag full men så är läget . va ska du ha liksom?klart de är syn? HOLLA! SHIP IT! Citera
MacDaddy Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 Macdaddy du är en riktig fisk va? nu är jag full men så är läget . va ska du ha liksom?klart de är syn? HOLLA! SHIP IT! Inte haft en loosande månad senaste året iaf så är nog ingen fisk iaf men kanske inte mkt mer heller kanske. Citera
Klyka Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Genom att inte trycka så sätter du dig i en jobbig sits på turn. Faktum är att du ger honom hyffsade odds för vissa drag, och då tillåter du inte honom att begå ett misstag genom att syna. Citera
Gäst Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Skulle inte göra så mkt om du hade en riktig HH istället heller. Citera
Hjort Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Spelet är helt ok, och det går inte att vika turn. Ser inga direkta problem med att pusha pre, ställa floppen eller raise samma pre och checka floppen heller. Skulle inte göra så mkt om du hade en riktig HH istället heller. Hur är det inte en riktig HH? Citera
freddola Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jag hade pushat Dirr på floppen. Citera
Max Cady Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jag hade ställt preflop, ställt på floppen och synat på turn. Men, det hade varit bra att veta hur stor stack FI har? Det spelar iofs ingen roll som läget är nu tycker jag eftersom du stoppat in mer än halva din stack redan när flushen kommer. Om jag hade varit FI hade jag nog spelat precis som han gör. Han utnyttjar ju flushen på turn rätt bra, svårt att tro att han sitter på den och gör han det får du starta upp en ny helt enkelt. Kanske inte rätt, men min åsikt iallafall.... Citera
baller Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 ställ på floppen, du sparar 550 chip, varför??? Citera
Supertequila Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Som spelat nu är du potcomitted. Syn. Annars håller jag med om ställ på floppen. Ska man bli comitted så kan man lika gärna ställa, med få undantag. Citera
eQuiP Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Macdaddy du är en riktig fisk va? nu är jag full men så är läget . va ska du ha liksom?klart de är syn? HOLLA! SHIP IT! Bra gjort att dömma honom efter en hand. Tvivlar på att du spelar alla händer skit bra, du har nog gjort ett och annat "fisk" spel me. Det har vi väl alla gjort. Citera
eurythmech Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 All-in pre All-in flop All-in turn Citera
Max Cady Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 All-in preAll-in flop All-in turn Word. Du e stabil eury... Citera
eurythmech Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Word. Du e stabil eury... Jag vet inte det, jag har inte 75% ITM direkt. Citera
majorj Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Skulle raisat som du preflop, pushat på floppen. Citera
Kornone Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Bra gjort att dömma honom efter en hand. Tvivlar på att du spelar alla händer skit bra, du har nog gjort ett och annat "fisk" spel me. Det har vi väl alla gjort. men sluta va så seriös... Citera
Gäst Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Hur är det inte en riktig HH? Ja det beror väl på hur man definierar en riktig HH. En riktig HH för mig är en HH som är en kopia från sajten Hero spelade på. Jag tror inte jag har sett OP posta någon i mina ögon riktig HH i SnG-forumet eftersom alla varit ihopknåpade i efterhand - precis som den här. Sen har jag inte en aning om fiendernas stackdjup heller. Citera
Max Cady Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jag vet inte det, jag har inte 75% ITM direkt. Citera
baller Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Sen har jag inte en aning om fiendernas stackdjup heller. Det spelar inte så stor roll eftersom han uppenbarligen täcker oss (dock har det viss betydelse ändå, i agreeee) Citera
MacDaddy Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 Ett spel jag gör här ibland som relativt shortstacked o funkar rätt bra är att raisa till 500 o sen gå all-in på floppen. -Man har odds o dra till 2 överkort. -De kan folda på floppen. -De kan bestämma sig för o pusha preflop då de känner sig potcommitted med o bara syna. Bra för oss. Raisar vi till 250 kan de istället ta en flop. Citera
Recommended Posts