Gå till innehåll

AK problem


Recommended Posts

HERO har AKo

Du har 1200 i blinds före handen

7ppl kvar.

Blinds 50/100

 

Du raisar till 250

-2 callers.

 

Flop: A 3 6 med färgdrag.

-Han i BB bett 100, HERO raisar till 400. Han callar.

På turn sätts flushen. Han går all-in, synar ni här? Ni har 600kvar.

-Hade ni kanske gått all-in preflop med 1200 och blinds på 50/100 lr på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade ställt preflop, ställt på floppen och synat på turn.

Men, det hade varit bra att veta hur stor stack FI har? Det spelar iofs ingen roll som läget är nu tycker jag eftersom du stoppat in mer än halva din stack redan när flushen kommer. Om jag hade varit FI hade jag nog spelat precis som han gör. Han utnyttjar ju flushen på turn rätt bra, svårt att tro att han sitter på den och gör han det får du starta upp en ny helt enkelt.

 

Kanske inte rätt, men min åsikt iallafall.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macdaddy du är en riktig fisk va? nu är jag full men så är läget . va ska du ha liksom?klart de är syn? HOLLA! SHIP IT!

 

Bra gjort att dömma honom efter en hand. Tvivlar på att du spelar alla händer skit bra, du har nog gjort ett och annat "fisk" spel me. Det har vi väl alla gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur är det inte en riktig HH?

 

Ja det beror väl på hur man definierar en riktig HH. En riktig HH för mig är en HH som är en kopia från sajten Hero spelade på. Jag tror inte jag har sett OP posta någon i mina ögon riktig HH i SnG-forumet eftersom alla varit ihopknåpade i efterhand - precis som den här.

 

Sen har jag inte en aning om fiendernas stackdjup heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett spel jag gör här ibland som relativt shortstacked o funkar rätt bra är att raisa till 500 o sen gå all-in på floppen.

-Man har odds o dra till 2 överkort.

-De kan folda på floppen.

-De kan bestämma sig för o pusha preflop då de känner sig potcommitted med o bara syna. Bra för oss.

Raisar vi till 250 kan de istället ta en flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...