Gå till innehåll

2-7-3 Pat rough nia HU OOP


eurythmech

Recommended Posts

Jag hatar att spela den här handen, rakt igenom.

 

Är allt okej fram till river, och river är check-syn?

När jag får syn på första gatan borde jag dra till 863 kanske?

Men när han väl bytt tre i första måste jag väl stå pat framöver?

 

Hittare inte konverteraren nu btw, så bear with me...

 

PokerStars Game #7647171339: Triple Draw 2-7 Lowball Limit ($2/$4) - 2006/12/28 - 14:44:45 (ET)

Table 'Rhodesia II' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: aztiger ($46 in chips)

Seat 4: ADHDTOWN ($65 in chips)

Seat 5: JFB37 ($106 in chips)

Seat 6: AnfieldRoad ($116.50 in chips)

AnfieldRoad: posts small blind $1

IRAISEHELL joins the table at seat #3

aztiger: posts big blind $2

dawn s96: is sitting out

*** DEALING HANDS ***

Dealt to AnfieldRoad [9d 6h 7c 3h 8s]

ADHDTOWN: folds

JFB37: folds

AnfieldRoad: raises $2 to $4

aztiger: calls $2

*** FIRST DRAW ***

AnfieldRoad: stands pat on [9d 6h 7c 3h 8s]

aztiger: discards 3 cards

AnfieldRoad: bets $2

aztiger: calls $2

*** SECOND DRAW ***

AnfieldRoad: stands pat on [9d 6h 7c 3h 8s]

aztiger: discards 1 card

AnfieldRoad: bets $4

aztiger: calls $4

*** THIRD DRAW ***

AnfieldRoad: stands pat on [9d 6h 7c 3h 8s]

aztiger: discards 1 card

AnfieldRoad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar handen helt rätt (=jag skulle spela på samma sätt). Ser ingen ide att dra till 863. Om man nu måste byta nåt, skulle jag dra till 8763.

 

Potten är bara 5 BB, så jag tror, att man kan nästan check-folda river. Jag skulle kanske syna, men tror att man är slagen 95% av gånger fi bettar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, så klart. 8763 måste vara bättre.

Skönt att jag inte var helt fel ute iaf.

 

Just mot den här fi tror jag inte att jag är slagen sååå värst ofta om han betar river, så jag tror jag skulle syna. Men det beror på att vi startade bordet som HU, och hade många duster, med rätt aggro spel.

 

Men mot generellt är check-fold en bra linje på river här?

Händer det inte att folk sätter mig på en snow för ofta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det inte att folk sätter mig på en snow för ofta?

Det är darför jag skulle kanske syna, fast jag tror att det på kort sikt är -EV. Sen kan man också fundera, om det är bra eller dåligt att dom sätter dig på snow ofta.

 

Även om jag oftast spelar lite högre, är jag absolut ingen triple draw pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar att spela den här handen, rakt igenom.

 

Är allt okej fram till river, och river är check-syn?

När jag får syn på första gatan borde jag dra till 863 kanske?

Men när han väl bytt tre i första måste jag väl stå pat framöver?

Du borde gilla handen; Du lyckas stoppa in en massa deg som stor favorit. Potten är HU du har en "dålig" 9:a, Fi är BB och drar en drös kort. Som Hero inte har ngt vettigt drag så tycker jag inte det finns någon anledning att ens fundera på att bryta. Får du motstånd är det folda eller syna ner som gäller.

 

Rivern tycker jag är motståndar och image beroende. Bluffar Fi för mkt så är la check/call en utmärkt linje..

 

Handen är ju lite speciell då du inte dragit men min erfenhet av low limit 2-7 3 är att folk synar rivern med en hel massa skräp, så generellt sett har jag inget emot att betta rivern även halvsvag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får absolut inte spräcka din hand någonstans eftersom den är skitsvår att förbättra så jättemycket och du vid alla tillfällen är trolig favorit.

 

Den veka varianten på rivern är ju checksyn. Vore det highstakes så skulle jag dock vänta mig ett värdebet här eftersom rätt många sämre händer betalar av på rent hopp om att du bluffar. Iofs hade potten varit rätt mycket större om det vore highstakes pga av höjningar.

 

Angående om man skulle dra.

 

8763 har 12 kort som förbättrar och 3 kort som ger samma hand som innan. På tre chanser så har man alltså 1 - (35/47*34/46*33/45), vilket rätt exakt är 60%, att förbättra från 98763 till 87632, 87643 eller 87653. Som bäst innebär det att man slår händerna 98762 till 87643 mer än de händer man redan slog. Dvs alla nior plus någon väldigt ruff åtta, vilket är ett smalt intervall händer.

 

Från 763 kan man förbättra till 8 händer; 76432, 76532, 87632, 87643, 87653, 97632, 97643 och 97653. Vilket är rätt kass potential för ett tvåkortsdrag. Utan att använda någon jobbig matte så skulle jag skatta att förbättringsmöjligheten ligger mellan 28% och 50% varav den typiska förbättrade handen blir en väldigt trubbig åtta och alltså inte ökar mängden händer man slår särskilt mycket.

 

Men mot generellt är check-fold en bra linje på river här?

Nej, det är absolut inte standard. Han har ett enkortsdrag inför river och kan i bästa fall ha runt 1/3 chans att slå dig, normalt är det betydligt mindre och ibland drar han dött.

 

Får du 1:6 i det läget kan du ju inte lägga mer än en sjundedel av din HD och jag tror ju att 98763 ligger bättre till än så. Så som absolut mest får du lägga 1/7 av tiden, och eftersom de flesta överbluffar så kan du gott syna mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...