Gå till innehåll

Artikel Aftonbladet om Linda Rosing


hajen

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen annan som tycker det är lite "kasta strykjärn i igloos" att ha denna artikel i aftonbladet?

 

Det var precis vad jag tänkte på. Och sen undrar jag om vem som har dödat flest människor George W Bush eller Saddam Hussein.

Saddam bluffade men George synade med än sämre hand för han var en är en Texas cowboy som aldrig lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite intressant att all kritik mot USA är "USA-hat"...

 

Nåja, håller dock med om att det var lite forcerat i det sammanhanget, även om jag ställer mig tvekande till att det skulle vara ett uttryck för hat.

 

Det är inte bara kritik att hitta på lögner och göra så att allt som nämns om USA och dess president är negativt. Det är hat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad du menar.

 

Jag tror att jag kommer att dö, det förstår jag.

 

Du tycker det är en schysst jämförelse att göra? En tyrann som mördar civila i sitt eget land och stöttar terroristattacker och en demokratiskt vald ledare som startat krig i demokratisk anda mot tyrannen där några civila strök med i striderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara kritik att hitta på lögner och göra så att allt som nämns om USA och dess president är negativt. Det är hat.

Det är väl iofs inte särskilt irrationellt att hata USA, även om jag inte fattar varför svenskar gör det eftersom det inte påverkar oss. Vore jag däremot jänkare eller mellanösterinvånare skulle det ligga rätt nära till hands att hata USA eller åtminstone regeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker det är en schysst jämförelse att göra? En tyrann som mördar civila i sitt eget land och stöttar terroristattacker och en demokratiskt vald ledare som startat krig i demokratisk anda mot tyrannen där några civila strök med i striderna?

Ahaa! Nu blev det uppenbart för mig att han är ironisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är lite intressant att all kritik mot USA är "USA-hat"...

 

Nåja, håller dock med om att det var lite forcerat i det sammanhanget, även om jag ställer mig tvekande till att det skulle vara ett uttryck för hat.

 

Nej, kritik i sig är naturligtvis inte hat, men kritiken var i det här fallet totalt irrelevant i sammanhanget och för vad som ville sägas med krönikan. Att sådana småkommentarer i princip dyker upp i alla slags artiklar och krönikor i vissa tidningar är om inte hat i alla fall besatthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl iofs inte särskilt irrationellt att hata USA, även om jag inte fattar varför svenskar gör det eftersom det inte påverkar oss. Vore jag däremot jänkare eller mellanösterinvånare skulle det ligga rätt nära till hands att hata USA eller åtminstone regeringen.

 

Nej, svenskarnas beteende är underligt med tanke på att man aldrig ser/såg samma hat/aversion mot klockrena diktaturer som Nordkorea, Kuba, fd. Irak, fd. Sovjet etc.

 

Vad finns det för anledningar för jänkare att hata USA enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, svenskarnas beteende är underligt med tanke på att man aldrig ser/såg samma hat/aversion mot klockrena diktaturer som Nordkorea, Kuba, fd. Irak, fd. Sovjet etc.

 

Vad finns det för anledningar för jänkare att hata USA enligt dig?

 

Hur mycket hotar Kuba världsfreden? Hur många dör idag pga den kubanska regimen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Macroman angående 2.

 

Tja, kulturellt är de lite av arroganta fitt*r, det duger väl. Politiskt så finns det rätt många anledningar att vara pissed-off om man kommer från exempelvis Iran eller Chile.

 

Och är man amerikansk medborgare finns det gott om anledningar att hata politikerna. Är man som jag libertarian/anarkist så är man inte så förtjust i droglagar, den religiöst moralistiska inställningen och det enorma statliga spenderandet. Är man sosse så finns det rätt mycket att störa sig på där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Macroman angående 2.

 

Tja, kulturellt är de lite av arroganta fitt*r, det duger väl. Politiskt så finns det rätt många anledningar att vara pissed-off om man kommer från exempelvis Iran eller Chile.

 

Och är man amerikansk medborgare finns det gott om anledningar att hata politikerna. Är man som jag libertarian/anarkist så är man inte så förtjust i droglagar, den religiöst moralistiska inställningen och det enorma statliga spenderandet. Är man sosse så finns det rätt mycket att störa sig på där också.

 

Mmmm, att folk i mellanöstern hatar USA är inte så konstigt.

 

Här är några till saker som är dåliga/bisarra/konstiga med USA:

 

- Att ett så modernt och upplyst land har så många religiösa som verkligen beter sig som "dumreligiösa" är bisarrt.

 

- Deras vapenlagar som kan härledas till konstitutionen som skrevs när det var ett vilt nybyggarland.

 

- Dubbelmoralen gällande sex/porr etc.

 

 

 

Här är några saker som är bra med USA:

 

- Medborgarna är generellt väldigt driftiga och framåt.

 

- De är ofta väldigt vältaliga dock ibland utan ngt särskilt att berätta.

 

- Bra företagsklimat!?

 

- Kampanda och vinnarmentalitet verkar de få som tillsats med modersmjölken!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Deras vapenlagar som kan härledas till konstitutionen som skrevs när det var ett vilt nybyggarland.

Jag gillar iofs vapenprolifiering bland civilbefolkning. Assault rifles for everyone!

 

Lite mer seriöst så hade det ju inte särskilt mycket att göra med självförsvar gentemot revolvermän utan just för att göra befolkningens förmåga till guerillakrig väldigt stark och därmed göra dem svårförtryckta.

 

I övrigt skulle jag inte direkt kalla USA för "modernt och upplyst", bara vissa, rätt små, delar. Är liksom lite för stort land för att göra särskilt svepande uttalanden. Att de är religiösa är ju inte skitkonstigt mtp historien bakom landets grundande. De dumreligiösa har ju alltid varit i majoritet och de mest dumreligiösa områdena har ju alltid varit sådana och inte heller bidragit särskilt intressant till vetenskap och kultur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar iofs vapenprolifiering bland civilbefolkning. Assault rifles for everyone!

 

Lite mer seriöst så hade det ju inte särskilt mycket att göra med självförsvar gentemot revolvermän utan just för att göra befolkningens förmåga till guerillakrig väldigt stark och därmed göra dem svårförtryckta.

 

I övrigt skulle jag inte direkt kalla USA för "modernt och upplyst", bara vissa, rätt små, delar. Är liksom lite för stort land för att göra särskilt svepande uttalanden. Att de är religiösa är ju inte skitkonstigt mtp historien bakom landets grundande. De dumreligiösa har ju alltid varit i majoritet och de mest dumreligiösa områdena har ju alltid varit sådana och inte heller bidragit särskilt intressant till vetenskap och kultur.

 

Jag trodde syftet med vapenlagarna var att nybyggarna skulle kunna försvara sig mot indianer/rövare/banditer. Allt för att kunna bygga upp landet och skapa en framtid för sig själva iom att det troligen var svårt för dem att göra det i det "gamla landet". Att syftet var att kunna föra gerillakrig låter ju som ngt som kan tänkas komma surt tillbaka för de som skrev konstitutionen...

 

Gällande det moderna USA så har du nog rätt i att de "upplysta" bara bor vid kusterna. Vet du utbildningsnivåen i "the Heartland" iom det är där religiositeten frodas som allra värst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syftet var att kunna föra gerillakrig låter ju som ngt som kan tänkas komma surt tillbaka för de som skrev konstitutionen...

Det var för att federationen inte skulle få för stor makt över delstaterna. En anticentralistisk tanke med andra ord.

 

Börjar bli lite mkt OT nu dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Låt oss fylla på :)

 

Här är ett urval tidningsrubriker i kronologisk ordning:

”Big Brother-Linda berättar om den svåra misshandeln”

(3 apr -03)

”Linda blev chockad”

(25 apr -03)

”Jag bröt ihop och fick panik” (26 apr -03)

”Sabotage mot Big Brother-Linda” (18 juli -03)

”Festandet har knäckt Linda” (27 juli -03)

”Big Brother-Linda är hemlös” (6 aug -03)

”Linda akut opererad”

(14 aug -03)

”Big Brother-Linda förnedrad: Konferencieren ville ta mig på brösten”

(2 okt -03)

”Nakenbilder chockar Linda” (19 okt -03)

”Big Brother-Linda utsatt för utpressning” (8 nov -03)

”Volvo hotar stämma Linda Rosing” (11 nov -03)

”Linda Rosing slogs blodig” (1 jan -04)

”Linda Rosing misshandlad” (15 jan -04)

”Linda Rosing chockad”

(21 maj -04)

”Sexattack mot Rosing på text-TV” (18 juni -04)

”Linda knäckt av sexfilmen” (2 juli -04)

”Dödshot mot Fadde och Linda” (5 okt -04)

”Jag har fett från benet i läpparna” (11 maj -05)

”Fadde tvångsmatar Linda – med kokosbollar” (1 juni -05)

”Kollapsade av bantning – Linda Rosing akut till sjukhus efter sin hårda fruktdiet” (28 juni -05)

”Linda Rosing utpekad för bluff”

(5 dec -05)

”Här mobbas Rosing i TV”

(24 apr -06)

”Jag blev våldtagen”

(26 maj -06)

”Mobbningen fick Linda Rosing att förstora brösten” (9 juni -06)

”Jag knarkade för 8 000 kr på ett dygn” (18 juni -06)

”Tvingas till utvik. Linda Rosing: Ingen tar mig ändå på allvar” (4 dec -06)

”Porrattack mot Rosing”

(6 dec -06)

”Nu är de utblottade. Linda och Fadde: Barnen bara gråter” (8 dec -06)

 

"Aftonbladet: Det är slut med Fadde (30 dec -06)

 

"Aftonbladet: Saknaden har knäckt Fadde ( 3jan -07)

 

"Aftonbladet: Linda knäckt ställer in allt (4jan -07)

 

"Aftonbladet:Jag har spytt och gråtit (7jan -07)

 

Aftonbladet: Linda och Fadde på hemlig dejt (12jan -07)

 

Aftonbladet: "Fadde och Linda gick hand i hand" (13jan -07)

 

Aftonbladet: Här ramlar brösten ut (19jan -07)

 

"Fadde"ria Faddera vem vill linda inte ha....tral alala

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...