Jansa Postad 10 Februari , 2005 Rapport Share Postad 10 Februari , 2005 Något mattesnille som kan hjälpa mig med detta: Om vi förutsätter att vi är 10 pers vid ett bord, och skall spela en hand hold'em. Alla personer synar till showdown. Hur stor är sannolikheten att någon vid bordet skall bli slagen med ett fyrtal i 10:or eller bättre den handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Februari , 2005 Rapport Share Postad 10 Februari , 2005 epsilon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
holdem Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 Mycket Liten. Jag har ännu inte sett ett fyrtal få stryk och jag har sett ganska många fyrtal vid det här laget... Att det sen dessutom måste vara ett fyrtal högre än XXXX gör ju inte saken troligare... Matten kan nog andra hjälpa dig med men jag skulle inte fundera så mycket på att jaga efter den händelsen... Visst kan man hoppas att det händer men drömmer om bra kort gör vi väl alla dagligen...!?! Händer det så händer det, men tänk inte så fasligt mycket på det alltså... Bättre planera den hand du har än den du skulle kunna ha haft... /Holdem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 11 Februari , 2005 Rapport Share Postad 11 Februari , 2005 Sannolikheten är nog aningen högre än sannolikheten för att de gemensamma korten är en hand som är bättre än fyrtal i tior. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts