morberg Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Jag har inte någon read på aktuell motståndare, och min PT är nere så jag saknar även siffror. Han har dock inte stuckit ut, och jag tror att han har spelat rätt få händer. Normaltight ABC-spelare i brist på bättre alltså, men lägg inte för stor vikt vid det. Stack sizes: UTG: $115 morberg: $144.80 CO: $342.20 Button: $102.70 SB: $166.30 BB: $125.70 Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with A:spade: K:spade: UTG folds, morberg raises to $3, CO folds, Button calls, 2 folds. Jag höjer alltid till 3xBB (+1BB för varje eventuell limpare) när jag höjer. Flop: K:heart: 4:diamond: 6:heart: ($7.5, 2 players) morberg bets $5, Button raises to $16, morberg calls $11 (pot was $28.5). Se där. Träffar TPTK. Färgdrag ute men i övrigt ingen bräda som jag kan tänka mig har träffat fi om han inte har setat. Jag betar ut strax under pott (även det standard för min del) och knappen gör en mysko nästan-min-höjning. Jag måste syna, men vill jag trycka in mer här? Turn: 6:club: ($39.5, 2 players) morberg checks, Button bets $20, morberg calls $20 (pot was $59.5). Checkar till knappen som betar halvpott. Jag synar. River: 4:heart: ($79.5, 2 players) morberg checks, Button is all-in $63.7, morberg calls $63.7 (pot was $143.2). Och in med resten av pengarna. Jag synar igen och känner mig som en fisk. Eller? Results: Final pot: $206.9 Citera
tamtaram Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Svårt läge. Ska bli intressant att höra vad experterna säger. Om fi har AK borde han slagit om preflop så det känns som en låg andel av handdistributionen. Om fi har en SC 76,65 etc kan han ju spela den på det här sättet. Ett bustat färgdrag likaså. KQ finns där också. En gissning på händer som spelar på detta viset från en tag: SC 65,76,64 : 35% KQ : 10% AK : 10% 44,66 : 5% (Fyrtal, bara att gratulera) Färgdrag : 35% Övriga : 5% Slutledning blir nog att du bör syna. Citera
y0 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Det väl ingen "mysko nästan-min-höjning" på floppen? Jag skulle checkjamma eller leda själv på turn. Vad har du för tanke med att bara syna där? Citera
erik87 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Usch den där rivern känns ju jättekall, du måste nog lägga där då du knappast slår särskilt mycket mer än ett bustat stegdrag, men hans spel känns ju jätteskummt oavsett vad han hade. Citera
Big Less Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Svårt läge. Ska bli intressant att höra vad experterna säger. Om fi har AK borde han slagit om preflop så det känns som en låg andel av handdistributionen. Om fi har en SC 76,65 etc kan han ju spela den på det här sättet. Ett bustat färgdrag likaså. KQ finns där också. En gissning på händer som spelar på detta viset från en tag: SC 65,76,64 : 35% KQ : 10% AK : 10% 44,66 : 5% (Fyrtal, bara att gratulera) Färgdrag : 35% Övriga : 5% Slutledning blir nog att du bör syna. Även om du väger in att färgdraget du tror missar ju faktiskt sitter? Själv lägger jag river utan någon längre betänketid. Då och då är man kanske uppe mot luft eller en sämre kung, men väldigt många gånger kommer man titta in i en bättre hand. Citera
morberg Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Det väl ingen "mysko nästan-min-höjning" på floppen? Nej, du har rätt; det var jag som läste fel - tyckte att han höjde till $11 när det var så mycket jag synade. Jag skulle checkjamma eller leda själv på turn. Vad har du för tanke med att bara syna där? Jag vill hålla potten så liten som möjligt. Citera
tamtaram Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Även om du väger in att färgdraget du tror missar ju faktiskt sitter? Själv lägger jag river utan någon längre betänketid. Då och då är man kanske uppe mot luft eller en sämre kung, men väldigt många gånger kommer man titta in i en bättre hand. Suck vad trött man blir. Måste sätta på glasögonen... Citera
tobjoern Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag hade nog höjt på turn faktiskt, iochmed att du redan lagt in så mycket pengar i potten måste du ju tro du har bäst hand, och kommer ett hjärtet på river som det nu gör är det inte så kul om du bara synar turn.. Hade inte synat river iallafall som som denna handen är spelad.. Citera
Applefish Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Skulle höjt flopp. Betat ut turn, om färgen kommer så check/fold. Men det är ju jag. Citera
morberg Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Hade inte synat river iallafall som som denna handen är spelad.. Vilken HD sätter du fi på? Citera
y0 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Jag vill hålla potten så liten som möjligt. Okej, jag skulle räkna med att AK är bästa handen här ganska ofta så jag är ute efter värdemaximering. Checksyn-linjen är ganska dålig då imo. Citera
psatiw Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Okej, jag skulle räkna med att AK är bästa handen här ganska ofta så jag är ute efter värdemaximering. Checksyn-linjen är ganska dålig då imo. Samtidigt ska det ju till en duktigt fiskig fi att syna med sämre händer om vi vrider om på turn när bordet parar. Jag gillar linjen. Foldar dock river, mtp hur nasty den är. Citera
y0 Postad 26 December , 2006 Rapport Postad 26 December , 2006 Samtidigt ska det ju till en duktigt fiskig fi att syna med sämre händer om vi vrider om på turn när bordet parar. Jag gillar linjen. Foldar dock river, mtp hur nasty den är. Visst, men jag ser folk betsyna här med sämre händer ofta. Vi har ju sällan en sexa. Jag skulle också c/f river som spelat tror jag. Citera
Hjort Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Spelar inte folk suited connectors eller? 64s, 75s, etc är ju händer som jag i vart fall inte skulle lägga preflopp på knappen. Anyway så håller jag med om att det är för passivt spelat. Parad AK är normalt väldigt svår att floppa ut. I en normal syn-HD är det i storleksordningen 1/20 som är bättre än AK på floppen. Och i din HD är det verkligen inte särskilt många händer som är bättre på den här floppen, typ AA 66 och kanske 44 beroende på hur slaskig du är. Tror jag gillar checkjammen på turn. Sexan är lite tråkig, men inte så farlig eftersom det är ett färgat kort som paras och motståndaren därmed inte kan ha trissat par + färgdrag. River vet jag inte riktigt. Balansmässigt måste det nästan vara en syn, men motståndaren representerar väldigt mycket styrka här. Citera
morberg Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Okej, jag skulle räkna med att AK är bästa handen här ganska ofta så jag är ute efter värdemaximering. Checksyn-linjen är ganska dålig då imo. Att check-syna turn och river känns inte bra, nej. Men jag gillar check-jam på turn nu när jag funderat på den lite mer. Samtidigt ska det ju till en duktigt fiskig fi att syna med sämre händer om vi vrider om på turn när bordet parar. Men det är väl inte så dumt att få loss färgdragen på turn? Spelar inte folk suited connectors eller? 64s, 75s, etc är ju händer som jag i vart fall inte skulle lägga preflopp på knappen. De finns alldeles säkert i HD:n hos fi; åtminstone i min värld. Sexan är lite tråkig, men inte så farlig eftersom det är ett färgat kort som paras och motståndaren därmed inte kan ha trissat par + färgdrag. Intressant, det hade jag faktiskt inte ens tänkt på. River vet jag inte riktigt. Balansmässigt måste det nästan vara en syn, men motståndaren representerar väldigt mycket styrka här. Visst representerar han styrka, men jag tycker mig ha märkt (sant eller falskt) att det inte är ovanligt med folk på NL100 som gillar att spela om hela stacken med lite halvrisiga händer och rena bluffar. Citera
psatiw Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Men det är väl inte så dumt att få loss färgdragen på turn? Beror väl lite på hur lätt han är att läsa och hur mycket han bluffar. Bluffar han river frekvent när han missar gör vi väl bättre i att bara syna turn och checksyna alla riverkort som != . CRAI på turn är inte heller dåligt, för precis som Hjort skriver så är det ju en väldigt stark hand vi har på den brädan på turn, och vid närmare eftertanke är den linjen nog att föredra om fi har låg bluff-frekvens på river och/eller sällan värdebettar en sämre K där heller. @ Hjort: Ang. det du skrev att det är nånstans 1/20 att han har en bättre hand än oss på den floppen: hur mycket ska man sen "dra ner" det givet action på senare gator? Jag menar, först slår han ju faktiskt om på en K-hög flop som vi sen synar och väl på turn kommer ju de flesta (bra) spelare checka bakom med både dragen och sämre kungar och den här killen fortsätter bomba, till synes utan tanke/rädsla för att bli CRAI. Jag gillar det du skriver, men blir nyfiken på hur mycket man ska förlita sig på spelteorin när man ser fortsättningen på handen och hur man faktorerar in faktum som visad styrka etc. Citera
grebgokz Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Jag tycker nog att en sådan reraise på floopen luktar misstänkt mycket tvåpar eller triss. Många spelar K6s, K4s, 64s mot en 3xBB höjning från knappen och vanligt är även låga par som 44, 66. Fast de flesta i detta läge slowspelar trissen. Dock kan ju det hotande färgdraget få svaga spelare att försöka driva ut motståndarna ur poten redan på floop med en triss. Jag spelar själv NL25 och på dessa nivåer möter man nästan alltid två par eller triss när man råkar ut för en sådan reraise. K6s, K4s, 64s verkar vara en dålig syn men det stämmer ju in på dessa spelare. Sen en kraftig reraise (nästan 1.5xpott ger odset under 2:1 på din syn. Gjort för att få bort färgdrag?) för att få slut på handen stämmer ju in hyfsat oxå. Sen när river kommer med 6h så får han ju isåfall Kåk mot en möjlig färg vilket motiverar en all-in i hop om att få syn från färgen. Så hur slutade det? man är ju nyfniken ju. Citera
Staahla Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Angående CRAI på turn, det är väl rimligt att tro att fi med hög frekvens checkar de flesta händer vi slår såsom drag och svagare K? I så fall hoppar vi ju bara i djävulens gap de gånger vi C/R här. Citera
morberg Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Angående CRAI på turn, det är väl rimligt att tro att fi med hög frekvens checkar de flesta händer vi slår såsom drag och svagare K? I så fall hoppar vi ju bara i djävulens gap de gånger vi C/R här. Föreslår du check-fold på turn, eller check-syn turn + check-fold river? Citera
psatiw Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Föreslår du check-fold på turn, eller check-syn turn + check-fold river? Skulle jag snarare tippa bet/fold eller bet/syn. Citera
morberg Postad 27 December , 2006 Författare Rapport Postad 27 December , 2006 Så hur slutade det? man är ju nyfniken ju. Det har väl ingen betydelse hur det gick? Nåväl här är resultatet för er som undrar (men läs helst inte om du har för avsikt att kommentera handen): fi hade KJ i klöver och MHIG. Citera
Staahla Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Föreslår du check-fold på turn, eller check-syn turn + check-fold river? Jag är kluven. För mig känns AK som en bluffcatcher här när fi betar ut på turn så jag är mer benägen att ta den passiva linjen. B/C B/F eller B/C B/C är linjer jag väldigt sällan väljer överlag HU, har svårt att se någon hand/bräda jag spelar så, skulle väl i så fall vara vid en turnad babyflush eller dylik situation. Citera
Bobby_Chacon Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Skulle höjt flopp. Betat ut turn, om färgen kommer så check/fold. Men det är ju jag. Så hade jag också spelat den... Citera
brut Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Angående CRAI på turn, det är väl rimligt att tro att fi med hög frekvens checkar de flesta händer vi slår såsom drag och svagare K? I så fall hoppar vi ju bara i djävulens gap de gånger vi C/R här. Vi lär inte kunna undvika det gapet ändå, skulle han checka bakom sedan på river med ett set+ menar du. Som en förberedelse för slink kan man kanske motivera synen. Generellt så känns det inte helt bra att spela för 100 BB med TPTK utan read när hela fis HD bör vara kompletterad. Om han väljer den här linjen från start>1/3 av gångerna/i förhållande tilll en träff i sin HD så kan man syna rivern. Citera
Recommended Posts