Gå till innehåll

Hur ser sponsoravtal ut?


eriks

Recommended Posts

Hejhej,

 

Jag hör då och då talas om spelare som får spela t.ex. WPT och EPT -turneringar tack vare en sponsor i form av en spelsite. Hur ser sådana avtal ut vanligvis? Betalar spelsiten bara buy-in eller även resa och boende? Får spelsiten tillbaka något mer än pr, t.ex. procent på eventuell vinst?

 

Jag förstår att avtalen ser olika ut för olika spelare, men det hade varit kul om någon hade ett konkret exempel eller någon information.

 

Mvh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej,

 

Jag hör då och då talas om spelare som får spela t.ex. WPT och EPT -turneringar tack vare en sponsor i form av en spelsite. Hur ser sådana avtal ut vanligvis? Betalar spelsiten bara buy-in eller även resa och boende? Får spelsiten tillbaka något mer än pr, t.ex. procent på eventuell vinst?

 

Jag förstår att avtalen ser olika ut för olika spelare, men det hade varit kul om någon hade ett konkret exempel eller någon information.

 

Mvh,

 

Det ser olika ut beroende på hur duktig spelaren är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att många får resa, hotel och inköp mot att man splittar vinster 50/50. Detta gäller väldigt bra spelare som tidigare presterat bra i stora turneringar, typ WPT och WSOP.

 

När det gäller spelare som inte är riktigt så bra eller inte har tidigare resultat eller utstråling så är avtalen naturligtvis sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar! Så 50/50 är alltså fortfarande en kalkylerad förlustaffär för siten, vilket de räknar med att få tillbaka på pr. (För ovan nämna spelartyp)

 

Hur bra ska spelaren var för att ta all vinst själv? Är det endast de riktigt riktigt stora namnen som kan få en sådan deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm för det är ofta dåliga spelare får mycket mediatid. Lyckas de med det så är de duktiga på nåt i alla fall :P

 

Ja faktiskt.

Blondin + såpa + stora bröst + alltid i hetluften på div uteställen.

En tajt t-tröja med en pokerlogga så har de gratis reklam då jornalister oftast flockas runt dem för att hitta nåt skvaller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...