Gå till innehåll

NLT - triss får motstånd


Recommended Posts

Fi har hittils verkat rättså kompetent. han har slagit om mig pre två ggr tidigare. ena gången till 75 och jag syn med 99 flop Axx, han bet pot jag vik. andra gången vek jag pre med skit.

 

 

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money),

 

 

 

Seat 1: sinanpoulsen ($348 in chips)

Seat 5: gamblerlie ($286 in chips)

Seat 8: hero ($1,866 in chips)

Seat 10: fi ($1,337.65 in chips)

 

hero was dealt: 10c,kc

 

 

ANTES/BLINDS

sinanpoulsen posts blind ($3), gamblerlie posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

hero bets $20, fi bets $62, sinanpoulsen folds, gamblerlie folds, hero calls $42.

 

FLOP [board cards 10H,10S,4D ]

hero checks, fi bets $98, hero calls $98.

 

TURN [board cards 10H,10S,4D,JC ]

hero checks, fi bets $232, hero calls $232.

 

RIVER [board cards 10H,10S,4D,JC,6D ]

hero checks, fi bets $945.65 and is all-in, hero folds

 

ska jag syna med tanke på att jag underrepresenterat min hand så väldigt? han överbettar river. pot är på 700 nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan definitivt se honom värdebeta AA (ibland KK) och en del sämre tior här. Du kommer se AT/hus här en del, men ibland en random bluff (inte så ofta men ibland) IME. Säg att hans range är alla kombos av JT, AT, JJ, AA så har du syn. Jag kan inte vika här givet infon.

 

Ang. överbeten är det ju bara 1.2x pott eller så.

 

Edit: Missade 44. Om hans range endast är ovanstående och 44 kan du väl lägga, men jag tror inte det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du synade väl flopp å turn för att han skulle betta river? jag kan oxå se honom värdebetta AA här, men anser det inte omöjligt att han har JJ eller A10s heller, han raisade ju ur small blinden vilket brukar betyda en starkhand.

Jag hade inte lagt mig iaf, det är säkert, men det är klart att man blir lite orolig när han överbettar rivern även fast jag tror att du har han slagen. Personligen hade jag nog höjt på turn.

Vad hade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF suger ju rätt hårt, jag hade kastat där 99/100 ggr.

 

Väl på flopp, så tycker jag du spelar handen bra. De är en liten gamble att checka rivern också, då han många ggr kommer att checka bakom där med händer så som AJ och QQ.

 

Jag hade haft väldigt svårt att kasta den här handen (på rivern alltså) så som spelat, men även om du inte hade underrepresenterat din hand på alla gator så hade mitt fokus legat på att maximera värdet av handen. I ett 4-handat game är de här nöten!

Om inte fi är väldigt aggresiv och slår om en bred HD från knappen så finns de egentligen bara en hand som slår oss och de är JJ. Medans han säkerligen kan värde-pusha AA/KK/QQ/AJ... Samt att han så klart mycket väl kan vara på bluffen, då du har underrepresenterat din hand hela vägen och mer spelat den som en enpars hand lägre än T, så som 99. Vilket gör hans push på den torra brädan riktigt svår synade med din HD.

 

Så de här är IMO inget bluff/stål läge utan jag ser han pusha rivern med både stål, halv stål och bluff.

 

Klart de e surt att stacka av 200BB till nöten, men är man utklonkad här så är de bara att reload, fold finns inte IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för synpunkterna.. jag är inne på gekkos spår och spelade därefter.. synen pre kan diskuteras. men jag slasksynar rättså mkt pre. speciellt med dessa stackar. och han slog om "lite".

 

jag var inte ritkigt ärlig i min hh för jag inte ville ha kommentarer om bad beat tråd osv.

såhär såg den riktiga ut. det som skiljer är rivern om ni inte ser det. känner att jag måste syna där pga min underrepresenterade hand. jah skulle kunna tänkas göra hans spel med kk-aa tex. och alla t.

 

 

 

 

Texas Hold'em $6-$6 NL (Real Money),

 

 

 

Seat 1: sinanpoulsen ($348 in chips)

Seat 5: gamblerlie ($286 in chips)

Seat 8: hero ($1,866 in chips)

Seat 10: cantomiat ($1,337.65 in chips)

 

hero was dealt: 10c,kc

 

 

ANTES/BLINDS

sinanpoulsen posts blind ($3), gamblerlie posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

hero bets $20, cantomiat bets $62, sinanpoulsen folds, gamblerlie folds, hero calls $42.

 

FLOP [board cards 10H,10S,4D ]

hero checks, cantomiat bets $98, hero calls $98.

 

TURN [board cards 10H,10S,4D,JC ]

hero checks, cantomiat bets $232, hero calls $232.

 

RIVER [board cards 10H,10S,4D,JC,6D ]

hero checks, cantomiat bets $945.65 and is all-in, hero calls $945.65.

 

SHOWDOWN

cantomiat shows [ 4C,4H ]

hero shows [ 10C,KC ]

cantomiat wins $2,682.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det finns spelare som är kapabla att överbetta all in på river som bluff/tunn värdebet på dessa nivåer. Min erfarenhet är att det bara är stål som gör så.

 

(och nu tänker alla "lätt för honom att säga när han har sett fi:s hand"... men jag får väl bjuda på det)

 

Ska väl tillägga att jag bara menar överbettar på river och inte reraise all ins på floppar som JT6 med två färgkort, för de vet vi alla vad de innebär :)

 

Ska väl också tillägga att jag i princip aldrig hade slängt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med jello fullt ut. Nu tillför jag ju inte så mycket men i de allra flesta fall så överanalyseras händerna. Är det någon som överbettar river där är det så gott som alltid båten/AT, alternativt att fisken tror dom har nöt med typ AA men då i avsaknad av förstånd. Den avsaknad vi pratade om tidigare, den av mod eller vad du vill som krävs för att göra ett sånt move annars på river när någon synat 300+ är ytterst sällsynta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...