Manonwheels Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Hur bär man sig egentligen åt för att ta en screenshot??? Någon som kan förklara så även jag förstår? Citera
Hickmott Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 1. Tryck på "Print Screen" knappen. 2. Öppna ditt bildbehandlingsprogram. 3. Klistra in bilden. 4. Spara den med önskat filnamn. 5. Säg tack till Hickmott - överpedagogernas överpedagog //Hickmott Citera
Manonwheels Postad 10 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2005 Tack Hickmott för snabbt svar! Nästa korkade fråga: Var finns bilden? Jag kan trycka på knappen 100 ggr men bilden jag ska spara måste ju finnas någonstans! Citera
Hickmott Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Tack Hickmott för snabbt svar! Nästa korkade fråga: Var finns bilden? Jag kan trycka på knappen 100 ggr men bilden jag ska spara måste ju finnas någonstans! Den finns i urklipp. Där ligger den och slappar tills du klistrar in den någonstans //Hickmott Citera
dahilma Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Den finns i urklippshanteraren - du sparar inte ner den som en vanlig fil. Klistra in den (edit/paste -redigera/klistra in) i dokumentet så poppar den upp. /da edit: lite sen när man vill hjälpa till - hickmott är kung Citera
Hickmott Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 lite sen när man vill hjälpa till - hickmott är kung Äntligen någon som inser sanningen //Hickmott Citera
Fido Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 Ett tips är att hålla in ALT när du trycker på PrintScreen, då kommer bara det aktuella fönstret att "fotograferas". Dvs, om det är ett pokerbord du vill ha så markera det, tryck ALT+printscreen, så får du en "kopia" av bordet sparat i urklipp. Citera
Papa Kubo Postad 10 Februari , 2005 Rapport Postad 10 Februari , 2005 En annan sak att tänka på: Om du efter att ha kopierat bilden råkar kopiera något annat, exempelvis en webbaddress, ja då försvinner bilden för alltid om du inte har sparat den i ett grafikprogram. Citera
Recommended Posts