Gå till innehåll

$10 SnG floppad triss möter motstånd


MrKeen

Recommended Posts

Sjunde spelade handen så inga direkt reads på fi. förutom att spelet so far överlag varit ganska löst.

 

Full Tilt Poker Game #1449846791: $10 + $1 Sit & Go (10361812), Table 1 - 15/30 - No Limit Hold'em - 16:13:09 ET - 2006/12/21

Seat 1: MasterLandon (1,935)

Seat 2: CardinalKGB (1,455)

Seat 3: fangcanwin (1,395)

Seat 4: djeeetjet (1,035)

Seat 5: tlynnjr (1,020)

Seat 6: memb1121 (2,130)

Seat 7: Hero(1,470)

Seat 8: hustles247 (1,500)

Seat 9: jeesre (1,560)

Hero posts the small blind of 15

hustles247 posts the big blind of 30

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [3c Th]

jeesre folds

MasterLandon folds

CardinalKGB folds

fangcanwin folds

djeeetjet folds

tlynnjr folds

memb1121 calls 30

Hero calls 15 Ingen direkt bra hand så limpar med i hopp om bra flopp

hustles247 checks

*** FLOP *** [Kc Td Ts]

Hero checks Trevlig flopp, checkar i hopp om att nån försöker bluffa/träffat kungen

hustles247 checks

memb1121 bets 90

Hero calls 90

hustles247 raises to 1,470, and is all in

memb1121 folds

 

Enkel syn eller är fold? Undrar här mest generellt om det är tillräckligt värde i att dubbla upp så här tidigt i en SnG för att kunna "softa" fram till pengarna för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre, call flop. Så hade jag spelat. Vad hoppas du floppa liksom? Jag är helt övertygad om att du leder tillräckligt ofta här för att syn ska vara motiverad, kom ihåg att vi spelar $10+1. Skulle fi checka från BB med KK? Inte helt omöjligt, men knappast troligt. Har han case-tian med bättre kicker? Inte helt omöjligt, då får vi hoppas på split eller gå vidare till nästa sng. Har han en K eller ett pocket-par eller bluffar han rentav? Ja, tillräckligt ofta tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är släng pre-flop.

Men nu då, efter floppen. Eftersom det är $10+1 vägrar jag lägga mig nu. Alla nio spelare är kvar och det betyder massvis med dårar! (inklusive jag!?)

Bli inte förvånad om memb1121 viker upp AA och hustles247 visar AK eller QQ t.ex.

Jag synar, har någon KK eller T-med bätre kicker - shit happens lixom. Det börjar en ny sng om 2 minuter ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jag ska folda i sb fastän det bara kostar 15 för att ha en chans att vinna 90? och med bra flop menar jag inte tp eller par utan triss eller två par så då är så klart frågan om man träffar det tillräckligt ofta och får tillräckligt betalt för att betala av en syn, dom flesta här tycks tycka nej :P

 

för dom som vill veta vad han hade var det Kx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller bara om du spelar en jävla massa sngs samtidigt.

Annars är det inget fel i o spela AJ, det är på de tidiga nivåerna nabbsen finns kvar o dem måste man dra fördel av.

 

Håller inte med någon av er - "det beror på" som Gdaily brukar säga :)

 

Att spela AJ UTG level 1 går ju fetbort oavsett om man spelar 20 bord eller 1 bord men i sen position först in är det ju okey,

 

Att spela jävligt tight är ju oftast rätt oavsett dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se hur man lägger sig på detta bord... Hade det varit på bubblan så kanske man hade kunnat hitta viket men inte nu. In med degen och dubbla upp bara. Att tomten satt med Kx är skrämmande, jag trodde inte att man hittade den här typen av spel annat än i freerolls eller typ $1+0,1 SnG. Kanske dags att dra igång ett konto på Full Tilt snart.

 

Felet/misstaget är som så många andra noterat naturligtvis att syna pre-flop. OM du nu hänger med till floppen så är det ju en triss eller två-par du letar efter och nu fick du det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...