Gå till innehåll

Joe Haschem


pisak84

Recommended Posts

Ska vi bli lite imponerade nu när han klippte en wpt precis?

 

jag kan inte undvika att bli det iaf.. han har visat bra resultat i ett antal tävlingar nu...

 

i övrigt: finns det inget forum där man skriver sånt här och följer diverse wpt och liknande? menar alltså en forumkategori här nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sas väl samma sak om Hansen för ett tag sedan. Vad har han presterat de senaste två åren? Ingenting märkvärdigt vad jag vet.

 

Det kommer alltid finnas en mindre klick som klonkar mer än andra och i kombination med skicklighet så får de bra resultat under en kort tid.

 

IMO så är det väldigt svårt att veta när någon är riktigt skicklig i turrar.

 

Ivey är typ den enda som imponerar på mig. Han verkar grymt skicklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sas väl samma sak om Hansen för ett tag sedan. Vad har han presterat de senaste två åren? Ingenting märkvärdigt vad jag vet.

Nej han vann bara stort i High Stakes Poker (bl.a runt $570.000 i en pott mot Negreanu) och spelar regelbundet i The Big Game på Bellagio, men det är ju inte så märkvärdigt. Turneringar är inte de flesta proffs' huvudsyssla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sas väl samma sak om Hansen för ett tag sedan. Vad har han presterat de senaste två åren? Ingenting märkvärdigt vad jag vet.

Nej han vann bara stort i High Stakes Poker (bl.a runt $570.000 i en pott mot Negreanu) och spelar regelbundet i The Big Game på Bellagio, men det är ju inte så märkvärdigt. Turneringar är inte de flesta proffs' huvudsyssla...

 

Vad jag har hörde senast är han ofta är ägd i cashgames och har förlorat enorma summor. Enstaka potter är ju helt ointressant....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte direkt imponerad av joe,visst är han jätte duktig.men kollar man på nån som chip reese så tycker jag han är mkt bättre fast inte så

många som har hört talas om han pga inga större turnerings klonkar.

 

lite ot kanske :D:D

 

Tja han drog ju hem $1,5M förstaplats i $50 000 Horse? Men det kanske räknas som en "större" turnering för dig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte direkt imponerad av joe,visst är han jätte duktig.men kollar man på nån som chip reese så tycker jag han är mkt bättre fast inte så

många som har hört talas om han pga inga större turnerings klonkar.

 

lite ot kanske :D:D

 

Tja han drog ju hem $1,5M förstaplats i $50 000 Horse? Men det kanske räknas som en "större" turnering för dig =)

 

det var chip som vann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sas väl samma sak om Hansen för ett tag sedan. Vad har han presterat de senaste två åren? Ingenting märkvärdigt vad jag vet.

Nej han vann bara stort i High Stakes Poker (bl.a runt $570.000 i en pott mot Negreanu) och spelar regelbundet i The Big Game på Bellagio, men det är ju inte så märkvärdigt. Turneringar är inte de flesta proffs' huvudsyssla...

 

Gus Hansen är en stor idol för många pga sitt spelsätt, men faktum är att han i cashgame på full tilt (där han spelar många timmar varje dag) förlorar i det långa loppet. Många tittar in en kväll eller två och ser att han sitter med 200k på två bord och tänker att -fan va Gus vinner mycket - han dominerar mot Ivey, Antonious och Benjamine, men så är det inte. Det går oftast många inköp innan han bygger stack och de flesta dagarna förlorar han stort.

 

All respekt till Joe Hachem - han är en mycket duktig turneringsspelare och likt Greg Raymer bevisar han det gång efter annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lilla jag har sett, läst och hört om Joe Hachem i olika media är enbart positivt. Jag anser att han har varit en av de allra bästa ambassadörerna för pokern world wide under sin tid som Main Event Champion. Därför var det jättekul att han fick vinna en stor titel igen. Den är verkligen välförtjänad!

 

En annan spelare som jag unnar en riktigt stor framgång igen är Chris Ferguson. Han verkar också vara en genomsympatisk person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sas väl samma sak om Hansen för ett tag sedan. Vad har han presterat de senaste två åren? Ingenting märkvärdigt vad jag vet.

Nej han vann bara stort i High Stakes Poker (bl.a runt $570.000 i en pott mot Negreanu) och spelar regelbundet i The Big Game på Bellagio, men det är ju inte så märkvärdigt. Turneringar är inte de flesta proffs' huvudsyssla...

 

Gus vann sin så kallade 570 000$ pott mot Daniel på grund av en 1 outare så jag skulle inte säga att han är bra tack vara den, utan 1 outarn hade han nog istället torskat denna 570 000$ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...