Gå till innehåll

ProbBettar trenden


MacDaddy

Recommended Posts

Om vi snackar tidigt i SnGn har jag troligen höjt upp preflop och då är det ganska troligt att jag ställer (eller återhöjer med pottbett) om jag tycker floppen ser relativt ofarlig ut, alternativt sätter han på dålig träff. Rätt sällan man får syn och även då sällan dom sitter på något bättre än vad jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi snackar tidigt i SnGn har jag troligen höjt upp preflop och då är det ganska troligt att jag ställer (eller återhöjer med pottbett) om jag tycker floppen ser relativt ofarlig ut, alternativt sätter han på dålig träff. Rätt sällan man får syn och även då sällan dom sitter på något bättre än vad jag har.

 

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det ganska roligt att du undrar om probebetandet och om nån "märkt det" (näe jag blundar när jag spelar! ;) ), för det andra är det roligt att du kallar det för "en ny tend"! Tvivlar på att det uppstod i förrgår... ;)

 

Hur ska man hantera det? Ja, fold eller re-rasie är väl några alternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi snackar tidigt i SnGn har jag troligen höjt upp preflop och då är det ganska troligt att jag ställer (eller återhöjer med pottbett) om jag tycker floppen ser relativt ofarlig ut, alternativt sätter han på dålig träff. Rätt sällan man får syn och även då sällan dom sitter på något bättre än vad jag har.

 

 

:shock:

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... det är inte många händer jag höjer med preflopp tidigt ;)

 

Dessutom så ligger det oftast runt en 200-300 i potten då, med AQ/AK som missat är jag nöjd med en sån pott.

 

Aah, då är jag med. Reagerade bara på "tidigt i sng'n" i kombination med "ställer"... Rimmade dåligt i mina öron... :)

 

 

EDIT: Ändå lite väl agressivt att raisa all in. Du är rätt exploaterbar mao..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju rätt sällan en pott blir så stor att man måste ställa. Återhöjer oftast med pott/ lite över.

 

Spelar så på £5s iaf, kan inte minnas att jag legat efter om dom synar, typiskt fiskigt beteende.

 

Går man upp i nivå är det lite mer trixigt, troligtvis fold utan träff för min del. Ibland synar jag för att ta den på turn.

 

Edit: Jag uppfattar det som att folk som synar höjningen preflopp frågar på floppen hur stark hand har du? Jag svarar...stark hand. Då lägger dom sig. Har man träffat får man ju fejka svaghet på något sätt för att få ut maximalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigt i en SNG höjer jag typ bara QQ+/AK pre. Om en Fi synar och donkar när jag sitter på en missad AK lägger jag oftast, särskilt mot en okänd Fi. Om det är någon jag känner igen och har nån note på så händer det att jag floatar flop och hoppas på att kunna ta potten på turn. Alternativt höjer jag redan på flop och hoppas på frikort på turn (om man inte träffar på turn dvs). Beror ju mkt på hur stor Fi's bet är, höjer ju såklart hellre om Fi bettar 1/3 pott än pott.

 

Men oftast är det som sagt fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många trender just nu i poker. Så om vi ska analysera varenda trend så kan vi like bra sluta spela, och börja analysera mera som Robert De Niro.

 

Enligt många stilexperter kommer 2007 vara ett år med mycket slowplay på pocket pairs oavsett storlek eller färg. Det som passar till det är ett headset

och manchettknapper i mörk trä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många trender just nu i poker. Så om vi ska analysera varenda trend så kan vi like bra sluta spela, och börja analysera mera som Robert De Niro.

 

Enligt många stilexperter kommer 2007 vara ett år med mycket slowplay på pocket pairs oavsett storlek eller färg. Det som passar till det är ett headset

och manchettknapper i mörk trä.

 

Humor! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många trender just nu i poker. Så om vi ska analysera varenda trend så kan vi like bra sluta spela, och börja analysera mera som Robert De Niro.

 

Enligt många stilexperter kommer 2007 vara ett år med mycket slowplay på pocket pairs oavsett storlek eller färg. Det som passar till det är ett headset

och manchettknapper i mörk trä.

 

Humor! :D

 

:lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många trender just nu i poker. Så om vi ska analysera varenda trend så kan vi like bra sluta spela, och börja analysera mera som Robert De Niro.

 

Enligt många stilexperter kommer 2007 vara ett år med mycket slowplay på pocket pairs oavsett storlek eller färg. Det som passar till det är ett headset

och manchettknapper i mörk trä.

Har önskat det i julklapp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Greenstein så brukar han rerejsa i sådana lägen då han känner att Fi i vart fall i övervägande del av fallen är på någon sorts bluff/semibluff.

 

Själv brukar jag ofta i CG floata och ofta ta hem potten på turn.

 

Det viktigaste är egentligen att förstå varför Fi bettar på floppen. Alla har ett mönster och en anledning. Jag har sett en del betta med mellanparet, andra med drag och en del med stål.

 

Utan read tidigt i en SNG känns fold som det säkrare alternativet, särskilt med tanke på att stackstorleken har en så viktig betydelse senare i SNG.n.

 

Skulle man märka att Fi gång på gång tillämpar denna strategi mot PFR så kan det vara läge att slå om eller floata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många trender just nu i poker. Så om vi ska analysera varenda trend så kan vi like bra sluta spela, och börja analysera mera som Robert De Niro.

 

Enligt många stilexperter kommer 2007 vara ett år med mycket slowplay på pocket pairs oavsett storlek eller färg. Det som passar till det är ett headset

och manchettknapper i mörk trä.

 

Äh, man måste väl få fråga utan att det ska bli på det här sättet?

Ett bra sätt att få nya postare att inte fortsätta posta.....

 

Och för att svara på frågan. Om jag har drag eller vad jag tror bästa handen så synar jag om min egen stack tillåter det. Riskerar inte att bli shortstack tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #1432744686: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (10213639), Table 1 - 25/50 - No Limit Hold'em - 17:28:50 ET - 2006/12/18

Seat 1: dill79 (835)

Seat 3: ClippingLance (1,455)

Seat 4: TheBennyT (2,745)

Seat 5: crua8 (3,260)

Seat 6: LAPPIN (1,910)

Seat 7: claudiusdog (1,870)

Seat 8: dekutree (1,425)

dill79 posts the big blind of 50

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to dekutree [7h 7s]

ClippingLance folds

TheBennyT folds

crua8 folds

LAPPIN calls 50

claudiusdog folds

dekutree raises to 200

dill79 folds

LAPPIN calls 150

*** FLOP *** [5c Qs 6s]

LAPPIN bets 1,710, and is all in

dekutree calls 1,225, and is all in

LAPPIN shows [Js Ts]

dekutree shows [7h 7s]

Uncalled bet of 485 returned to LAPPIN

*** TURN *** [5c Qs 6s] [5h]

*** RIVER *** [5c Qs 6s 5h] [Ks]

LAPPIN shows a flush, King high

dekutree shows two pair, Sevens and Fives

LAPPIN wins the pot (2,900) with a flush, King high

dekutree stands up

The blinds are now 30/60

*** SUMMARY ***

Total pot 2,900 | Rake 0

Board: [5c Qs 6s 5h Ks]

Seat 1: dill79 (big blind) folded before the Flop

Seat 3: ClippingLance didn't bet (folded)

Seat 4: TheBennyT didn't bet (folded)

Seat 5: crua8 didn't bet (folded)

Seat 6: LAPPIN showed [Js Ts] and won (2,900) with a flush, King high

Seat 7: claudiusdog didn't bet (folded)

Seat 8: dekutree (button) showed [7h 7s] and lost with two pair, Sevens and Fives

 

Så här ungefär? Probe-bet-trenden alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...