Gå till innehåll

NLT - SH, floppar set på extremt dragig bräda


perran_

Recommended Posts

BB sitter med 120$ i stacken, är ganska synig av sig, dock inte dumsynig.

CO sitter med 20$ i stacken, ingen read.

Min stack är 50$

 

Min position är SB.

 

Blinsen är 0.25/0.5

 

CO raises to 2$

 

Hero is dealed 8 :club: 8 :diamond:

 

Hero calls 2$

 

BB calls 2$ <-- hoppades också på att BB skulle syna

 

Dealing the flop: 8 :spade: 9 :spade: 10 :spade:

 

Hero checks <-- tråkig bräda med bottensetet,checkar för att se vad BB o CO gör, fel?

BB checks

 

CO raises to 4$

 

Hero raises to 12$ <-- gör här en checkraise o hoppas att BB inte sitter på stort.

 

BB calls 12$ <-- ajdå, kallsyn

 

CO calls 12$

 

Dealing the turn: 6 :diamond:

 

Hero ?

 

 

CO sitter med 3$ kvar i stacken, borde egentligen satt honom all in men men..

 

Vad är planen för vidare spel mot BB och är spelet med setet fram till turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna raisat till 7-8 preflop för att isolera shorstacken pre.

Finns ingen anledning att isolera shortstacken med en draghand. Du spelar den för set och vill ha flera synare eller djupa stackar för att få bra betalt vid träff.

Hade nog betat ut drygt pott på floppen för att hålla det så rent och rakt som möjligt och inte trassla in folk så att de inte kan släppa efter en egen bet.

Om checkraise håller jag med Ulaf, lite större.

På turn fortsätter du tro på handen men det känns jobbigt med två kvar. Beta för att avgöra, all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillägg: du vill ha kvar dragen, men inte ge dem rätt oddds vilket är risken om de betar först och du inte slår om tillräckligt.

Sedan brukar folk på 0,25-0,50 ibland spela för hela stacken om de väl har betat först.

Här får man väl räkna med att fi tillsammans har färgstegdraget. 15 outs + ev överpar för högre set gör att risken är cirka 60 % före turn. Men du får kåk (jag tror en av fem gånger) vilket gör dig till favorit. Men minst potbetar är ett måste.

Högre set är som bekant inget att göra åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillägg: du vill ha kvar dragen, men inte ge dem rätt oddds vilket är risken om de betar först och du inte slår om tillräckligt.

Sedan brukar folk på 0,25-0,50 ibland spela för hela stacken om de väl har betat först.

Här får man väl räkna med att fi tillsammans har färgstegdraget. 15 outs + ev överpar för högre set gör att risken är cirka 60 % före turn. Men du får kåk (jag tror en av fem gånger) vilket gör dig till favorit. Men minst potbetar är ett måste.

Högre set är som bekant inget att göra åt.

 

Var får du dina siffror ifrån? Snälla, sluta ge råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men den där brädan o efter det spelet så hade jag inte checkat fram till BB, eftersom du checkraisa CO så vet BB att du har nått stort o chansar på att träffa sin straigt o flush draw ätter han på Jx med J i spader. Med den potter o CO med $3 kvar skulle jag antingen göra en rejäl bet eller ställa in. Känns som BB har ett drag som han inte kan kommaifrån, ta chansen o få ut så mkt som möjligt av han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillägg: du vill ha kvar dragen, men inte ge dem rätt oddds vilket är risken om de betar först och du inte slår om tillräckligt.

Sedan brukar folk på 0,25-0,50 ibland spela för hela stacken om de väl har betat först.

Här får man väl räkna med att fi tillsammans har färgstegdraget. 15 outs + ev överpar för högre set gör att risken är cirka 60 % före turn. Men du får kåk (jag tror en av fem gånger) vilket gör dig till favorit. Men minst potbetar är ett måste.

Högre set är som bekant inget att göra åt.

 

Var får du dina siffror ifrån? Snälla, sluta ge råd.

 

 

nej nej.. låt han fortsätta ge råd... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CO raises to 2$

 

Hero is dealed 8 8

 

Hero calls 2$

 

BB calls 2$ <-- hoppades också på att BB skulle syna

 

Dealing the flop: 8 9 10

 

Hero checks <-- tråkig bräda med bottensetet,checkar för att se vad BB o CO gör, fel?

 

BB checks

 

CO raises to 4$

 

Hero raises to 12$ <-- gör här en checkraise o hoppas att BB inte sitter på stort.

 

BB calls 12$ <-- ajdå, kallsyn

 

CO calls 12$

 

Dealing the turn: 6 :diamond:

 

Hero checks <-- felspelat, blev dock osäker på BB kallsyn även om han e synig

 

BB checks

 

CO goes all in 3$

 

Hero calls 3$ <-- förmodligen det största misstaget av mig denna handen, skulle höjt för att isolera mig mot CO...

 

BB calls 3$

 

Dealing the river: A :heart:

 

Hero checks <-- är ute efter en checksyn, BB kommer ju inte betala av med sprucket drag

 

BB checks <-- dock vill han inte bluffa utan checkar ner

 

Showdown:

 

Hero shows 8 :club: 8 :spade:

 

CO shows K :heart: J :spade:

 

BB shows A :spade: Q :heart:

 

 

Jag vann handen men känner absolut att jag kunde fått in mycket mer av mitt bottenset...gör om gör rätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägrar ändå ge mig.

Nu har jag använt poker spel org:s odds calkulator.

Mot just dessa händer har du 52,38% chans på floppen, som ökar till 64,29% på turn.

 

"KÅK 29% 4 TAL 4% enligt Pokerindicator"

är från floppen.

 

Med riverkortet kvar är det enligt samma indicator:

19 % för kåk, 2 för fyrtal, så det beror på när man räknar.

Mot händerna i ditt fall är det alltså bra värde i att beta hårt på turn.

Men om du är uppe mot QsQc och Qjo för en färdig stege och ett färdrag sjunker vinstchansen till 33,55 procent på floppen och 23,81 på turn (enligt Poker odds calculator).

Mot JsJh är det i princip dött lopp.

Mot 7s7h vinner du 55,76 procent.

Mot två randomhänder vinner du 59 %.

Totalt sett med alla möjliga draghänder, enstaka set och andra färdiga händer emot borde det om än marginellt ändå vara EV+ trots den jobbiga floppen.

Du har ju själv kommit fram till att du borde betat, men det även statistiken förklarar varför den floppen känns jobbig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...