Gå till innehåll

NLT - SnG, AJ ur position i multilimpadpott tidigt


nizzor

Recommended Posts

E bara 3e eller 4e handen så har således inga reads. Men jag tyckte det var lite klurigt hur jag skulle spela denna vidare från flopen. Känns som man har en del alternativ. Checksyna flop va väl min första tanke men sen blir de knivigt att spela vidare den då man inte har en susning om var man står. Hur tycker ni man spelar denna bäst härifrån ovh även senare i handen beroende på vad FI:s gör.?

 

 

Full Tilt Poker Game #1424855655: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (10147170), Table 1 - 15/30 - No Limit Holdem - 8:36:27 ET - 2006/12/17

Seat 1: Soooted-Drugs (1,470)

Seat 2: rdcow (2,085)

Seat 3: kpmjc (1,305)

Seat 4: nizzor (1,470)

Seat 5: ozgal11 (1,095)

Seat 6: jayhook (1,575)

Seat 7: Cyric29 (1,500)

Seat 8: SevenHighx (1,500)

Seat 9: T1X100 (1,500)

nizzor posts the small blind of 15

ozgal11 posts the big blind of 30

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nizzor [Jc Ah]

jayhook calls 30

Cyric29 calls 30

SevenHighx folds

T1X100 calls 30

Soooted-Drugs folds

rdcow folds

kpmjc folds

nizzor calls 15

ozgal11 checks

*** FLOP *** [2d Td As]

nizzor gör vad???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar beta drygt halvpott. sen checksynar jag ibland eller fortsätter beta halvpott eller rentav lägger beroende på motståndare och turn/river.

 

Att fortsätta beta på turn verkar väl ändå vara lite overkill om man skulle få syn på flop? E ju en självklarhet att inte göra det om färgen fylls men om turn blankar tycker jag de ändå känns kallt att beta då man ju i princip endast får syn av bättre händer om de inte en idiotas som jagar färgen. Va har du för tanke med en turnbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar beta drygt halvpott. sen checksynar jag ibland eller fortsätter beta halvpott eller rentav lägger beroende på motståndare och turn/river.

 

Att fortsätta beta på turn verkar väl ändå vara lite overkill om man skulle få syn på flop? E ju en självklarhet att inte göra det om färgen fylls men om turn blankar tycker jag de ändå känns kallt att beta då man ju i princip endast får syn av bättre händer om de inte en idiotas som jagar färgen. Va har du för tanke med en turnbet?

 

jag checkar nog oftast ja, men det finns en hyfsad mängd spelare på dom här nivåerna som tycker att par i ess är jättebra oavsett kicker, och mot dom ska man värdebetta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...