Gå till innehåll

NLT - SnG KJo på bubblan, resteal?


Recommended Posts

Full Tilt 11+1 Turbo.

 

Seat 2: soybeankilla (4,625)

Seat 5: tepop84 (2,865)

Seat 6: Hjälte (2,250)

Seat 7: JMFR (3,760)

Hjälte posts the small blind of 120

JMFR posts the big blind of 240

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hjälte [Jd Ks]

soybeankilla folds

tepop84 raises to 720

Hjälte ??

 

tepop84 har varit ganska lungn i det tidiga spelet och har vaknat till liv och öppnat upp lite när vi blivit färre spelare, han har höjt ett par gånger och det luktar steal. Jag tror dock inte han stjäl med vad skräp som helst. Han har vp$ip 20%, preraise 19%. Det är fösta gången jag spelar mot honom och siffrorna baserar sig på inte mer än typ 40 händer. De andra spelarna på bordet verkar hyffsat kompetenta också.

 

Är KJo tillräckligt för att köra en resteal eller är det bättre att vänta, stjäla lite potter med att vara först in, bida sin tid helt enkelt?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla inte så mycket på korten när du funderar re-steal utan istället på stackarna.

 

Som det ser ut så har du mindre än 10bb kvar samtidigt som din motståndare täcker dig med cirka 2bb. Det innebär dels att han får väldigt bra odds på synen samtidigt som han är i mycket bättre skick om han förlorar än vad du är om du förlorar.

 

Jag *tror* att standardspelet här är vik och sedan jamma mycket när du är först in. Inget jag är direkt säker på dock. Har han vekhetstendenser så kan det mycket väl vara rätt med ett tryck och det är något som är väldigt vanligt bland spelare över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att påpeka är att bb har ett gyllene stealläge om du foldar. Han hotar ju knappen med utslagning om han ställer samtidigt som han själv har en väldigt spelbar stack vid förlust. Any-two kanske är att ta i, men jag ställer med väldigt många händer i hans sits.

 

ställer vi så kommer han troligtvis syna och vi är sällan favorit med KJ, i bästa fall coinflip mot ett lägre PP men de finns många händer som dominerar oss...

Vad sjutton tror du han har för öppningsHD på knappen egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh folda o stjäl lite själv i position istället. Kan ju ev syna oxå. träffar du kan du få bra betalt. Missar du o det är en låg bräda kan du ju pusha.

Du har mkt med chips även om du syn-foldar o kan ta igen det i nästa hand med en steal. Jag tar för det mesta det säkra före det osäkra o foldar som en flicka här iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sjutton tror du han har för öppningsHD på knappen egentligen?

 

haha! Ja måste ha skrivit mitt svar väldigt snabbt utan att studera HH'n ordentligt. För när ja ja tittade en 2a gång så håller ja inte med mig själv längre :P

 

Helt klart läge att köra en re-steal och visa att han inte kan köra med oss! På bubblan har han precis som du sa öppnat upp spelet lite och aggresivitet på bubblan är ett måste om man vill bygga bra stack och pressa småstackarna. Därför måste vi öppna upp våran HD själva och bli aggresivare mot uppenbara steals. Poker är så vackert, man kan ändra åsikt om en hand totalt när man ser den ur en annan synvinkel!

 

Push! (japp ja har ändrat mig sen sist)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Full Tilt 11+1 Turbo.

 

Seat 2: soybeankilla (4,625)

Seat 5: tepop84 (2,865)

Seat 6: Hjälte (2,250)

Seat 7: JMFR (3,760)

Hjälte posts the small blind of 120

JMFR posts the big blind of 240

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hjälte Jack of DiamondsKing of Spades

soybeankilla folds

tepop84 raises to 720

Hjälte ??

 

tepop84 har varit ganska lungn i det tidiga spelet och har vaknat till liv och öppnat upp lite när vi blivit färre spelare, han har höjt ett par gånger och det luktar steal. Jag tror dock inte han stjäl med vad skräp som helst. Han har vp$ip 20%, preraise 19%. Det är fösta gången jag spelar mot honom och siffrorna baserar sig på inte mer än typ 40 händer. De andra spelarna på bordet verkar hyffsat kompetenta också.

 

Är KJo tillräckligt för att köra en resteal eller är det bättre att vänta, stjäla lite potter med att vara först in, bida sin tid helt enkelt?

 

//Matte

Det är bättre att resteal, du har dessutom knappt 10bb kvar. Han kan steala med k-rag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...