Gå till innehåll

Komma ur svacka


lagerhult

Recommended Posts

Tänkte höra om ni har lite förslag på vad man kan göra för att komma ur en svacka medräknat att ja inte har försämrat mitt spel alls. Är det bara att lira på och vänta på klonken. Har för övrigt snittat runt 1 plussdag utav 10 de senaste 2 månaderna utav att stäntigt bli utdragen. En del dåliga moves komemr automatiskt men i regel har jag spelat solid poker. Vill hels inte ta en pause då jag inte ser någon egentlig anledning då "man inte spealr sämre poker" som i fallet. Hur länge har eran längsta svacka hållit på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte höra om ni har lite förslag på vad man kan göra för att komma ur en svacka medräknat att ja inte har försämrat mitt spel alls. Är det bara att lira på och vänta på klonken. Har för övrigt snittat runt 1 plussdag utav 10 de senaste 2 månaderna utav att stäntigt bli utdragen. En del dåliga moves komemr automatiskt men i regel har jag spelat solid poker. Vill hels inte ta en pause då jag inte ser någon egentlig anledning då "man inte spealr sämre poker" som i fallet. Hur länge har eran längsta svacka hållit på?

 

Har du ens tänkt tanken att du kanske är precis nätt och jämnt vinnande på nivån du spelar på? Det kanske inte är en svacka du är i, utan bara ditt normaltillstånd ooch tidigare så hade du lite flyt och plussade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill hels inte ta en pause då jag inte ser någon egentlig anledning då "man inte spealr sämre poker"

 

Jag tror mycket ligger i att när man befinner sig i oflytet så att säga så tappar man sugen lite för poker och tar du då ett uppehåll tills du riktigt riktigt känner suget så inbillar jag mig att du automatiskt spelar skarpare och mer alert. (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ens tänkt tanken att du kanske är precis nätt och jämnt vinnande på nivån du spelar på? Det kanske inte är en svacka du är i, utan bara ditt normaltillstånd ooch tidigare så hade du lite flyt och plussade...

 

Ja har tänkt tanken. Svar JA. har varit en ständigt vinnande spealre i 3 års tid och plötsligt kan jag knappt plussa en session. Har testat micronivå men inte där plussa ja heller och kan itne tänka mig att de ksulle vara en förlorande spel att lira mot folk som ställer med hålet varje hand osv.

 

har testat att pausa några dagar och det har inte hjälpt. Asså suget har jag även om ja förlorar lr vinner. Räcker med att jag plussat en session av 10 så känner jag att det är kul direkt, men ska inte säga att du har fel ligger nog något i det. Men kanske dags att ta en längre pause om de inte vänder snart :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var där under hösten. Slängde in lite pengar på SvS, klonka stort och sen... Allt gick fel! Allin på flop med nötset - översetat på river, allin på turn med nötfärg - dödad av kåk på river osv.. Jag bytte sida och gick över från SH till FR och lira nötter. Och nu är man tillbaks! Ett tips kan också vara att hitta nån skön bonus som backar upp en när inte spelandet ger betalt. Att ta en paus kan ju hjälpa om du känner att du börjar spela dåligt men håller du ditt a-game så nöt på så du kommer ur eländet!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, man lirar sämre. Paus och anlysera lite någoting har du nog börjat göra annorlunda. Själv backat 18 inköp för länge sen på samma nivå jag byggde upp rullen... så kan hända att svackan inte bryts om man ínte stannar upp.

 

Lärde mig sjukt mkt av det iof så bra lärdom när jag nu spelar högre upp så jag aldrig gör om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar sämre tror jag absolut man gör när de gått så lång tid som 2månader.. Sitter i typ samma situation just nu. Känner fortfarande att jag spelar med tillräckligt stor edge för att jag ska kunna hålla mej flytande till de vänder. Men en paus kan nog va att rekomendera även om du inte känner att du spelar sämre..

 

De funkade inte för mej men många andra tycker att de funkar.

Tighta till spelet lite mer kanske? Börjar de gå kasst i fortsättningen på sessionerna så ta en liten paus iaf, ta lite luft, duscha, ngt likande och börja om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

liten uppdatering

har pausat ett tgo precis kommit i gång i veckan. plussat ltie till att börja med men sen komer utdragingarna en efter en. Kan säga att ja spalr absolut inte sämre än ja alltid har gjort. Tvärtom . Mycket bättre. spelar ut folk i småpotter men de är när de storea kommer som utdragningar också gör. Senast A-K re-raisar en fi o då komemr nästa fi in o kallsynar med 6-6. Flopp 4-2-K

han betar 26. Jag dubblar o turn komemr 6a. Resten r historia. Spelar NL100. Nu låter de som ett whine-inlägg men jan säga att de hållit på såhär i 10 vekcor nu. Bakcat ca 50 inköp och trodde itne serisöt att de va möjligt. Odds är ju odds i iom att man nsätan alltid får in degen som favorit ska man ik slutändan gå plussande. Nån som har nån erfarenhet lr lsät något om sånna här långa svackor? Vet inte om man bara ska köra vidare så länge man är en MKT bättre spelare än de flesta? rullen är ju inte oandlig menar ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...