Wharic Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Bakgrundsfakta: Sitter sen en vecka tillbaka och lirar på Expekts microlimit bord 0.05/0.10 men planen att gå upp i nivå varje gång jag har minst 10 inköp på den nivån. Torskar jag går jag ner igen. Tight agressivt spel har gett mig många sköna potter däremot kan jag ha svårt att se när det är dags att lägga sig tydligen Jag kommer inte åt handhistoriken men det ska nog gå bra så som handen spelades. Bordsstämning Jag är näst största stack på nästan $20. Största stacken har $30 och resten ligger runt 7-8 och neråt. Största stacken och en annan snubbe sitter och dissar en tomte som lyfter in inköp efterinköp i spelet. Annars väldigt loose agressive med ett par tightare spelare. Spelet Den dissade tomten sitter UTG och jag efter honom i UTG+1. Jag blir tilldelad A Q OpeningBetRound UTG limpar samt jag och fem sex andra spelare och vi får se billig flop. Flop Dealing Flop: [A A 4 ] (Pot = $0.80) Jag floppar alltså en triss i ess och sitter på en kicker som jag anser borde vara den bästa på bordet. AK kan man utesluta eftersom den handen ofta höjs med riktiga cp bet innan flopen (typ 20BB i en pot som innehåller 3) Dom enda korten jag behöver vara rädd för är A4 och 44. Pocketpar tar jag ofta inte med i beräkningarna om jag träffar så pass bra som jag gjorde nu. Bestämmer mig för att göra en slowplay. UTG betar $0.70 Jag synar. Alla foldar fram till spelare X (stack $9) som höjer till $2.50 Alla foldar fram tom UTG Här är det kritiska ögonblicket. Jag har fått precis som jag vill och utan att egentligen reflektera över den möjliga kåken går jag all in säker på att jag har den bästa handen. Till saken hör att många spelare betar toppar/två par med riktigt kass kicker ungefär lika hårt. Just den här spelaren hade jag dock inte så jättemycket information om. Spelare X synar all in. Dealing Turn: [8 ] (Pot = $20.20) Dealing River: [2 ] (Pot = $20.20) Showdown Jag visar upp min triss som bleknar i jämförelse med motståndarens kåk (444AA). Han satt alltså på 4 4 . Avslutning Jag spelade kanske 5 händer den här sessionen. Fick mest skit som 84o och liknande men lyckades floppa en nötstege innan med JTo på BB och det var den slöspelade handens vinst som rök här. Jag ångrar inte direkt nånting i den här handen men jag kan inte låta bli att fundera över om jag borde ha saktat ner. Med en pott på nästan $5 och motståndarens stack på $7 så fanns den väl inte mycket annat att göra om jag nu ska spela handen? Betar han över pot så lär han ju gå med på ett omslag i potstorlek också om han nu inte försöker bluffa till sig poten. Jag antar att jag vunnit för många potter på set senaste tiden * RP - QoS * Citera
parre Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Inte mycket att göra när han bara har 9 dollar i stacken tycker jag. Han måste ha exakt AK, A4 eller 44 för att slå dig - chansen är inte så stor. På denna nivå är det nog ingen som lägger något A i det där läget. Alltså måste du trycka all-in. Tycker jag. Citera
thorin Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Det är inget snack om det, in med degen. På den nivån skulle de lirat precis likadant med A6 Citera
Wharic Postad 8 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2005 Ungefär så jag också känner.. Om man tänker sig en högre nivå så handlar det väl mer och mer om vad man har för information om spelaren i sig. Skulle ni ställa in på en nivå runt säg $10/$20, samma stackstorlekar i förhållande till inköp? Citera
thorin Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Svårt att säga, och som du säger beror det på vad man har för read på spelaren, men generellt är det svårt att folda AAx på floppen med AQ, så antagligen hade jag inte gjort det. För övrigt kan jag säga att jag tycker det låter som en bra idé att gå upp och testa på 0.25/0.50, jag gjorde det och det är ganska softa bord. Citera
eroz Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Höj preflop och slöspela mindre. Med AQ känns det inte så jätteroligt att vara 6 st på floppen, synar dom dina höjningar ändå så gör dom hur som helst grova misstag. Dock hade det nog slutat likadant denna handen. Citera
iller Postad 8 Februari , 2005 Rapport Postad 8 Februari , 2005 Höj preflop och slöspela mindre. Håller med dig generellt här, fast just AQo i tidig position är en utmärkt hand att bara limpa med på fullbord NL oavsett taxa enligt min mening... Citera
summlan Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 ja spelar på samma nivå på expekt. ja slöspelar aldrig. finns ingen anledning på domhär borden, folk synar ändå med sämre händer. Så ja hade höjt me AQ för de är säkert bäst hand preflop. Aldrig att ja låter fi få se floppen för 10c om ja tror ja har bäst hand. Sen är de ju möjligt att resultatet blivit desamma. Citera
Nidson Postad 9 Februari , 2005 Rapport Postad 9 Februari , 2005 ja spelar på samma nivå på expekt. ja slöspelar aldrig.finns ingen anledning på domhär borden, folk synar ändå med sämre händer. Så ja hade höjt me AQ för de är säkert bäst hand preflop. Aldrig att ja låter fi få se floppen för 10c om ja tror ja har bäst hand. Sen är de ju möjligt att resultatet blivit desamma. Sitter man med AQo UTG+1 kan man aldrig vara säker på att man har bäst hand, det är ju inte direkt så att fi alltid har dåliga kort bara för att de spelar uselt. Citera
Recommended Posts