Gå till innehåll

Miniraisar i heads-up


Hjulapan

Recommended Posts

Under ganska jämna stack-förhållande där båda har en stack på sådär 20 x BB. SB gör en miniraise mot dig. vilken omfattning av händer kan vara lämpligt att calla med? Topp 50 %? Topp 40 %?

Jag besvarar nästan alltid om jag inte har en riktigt usel hand på grund av de fördelaktiga pottoddsen men sen har man ju dilemmat med den bedrövliga positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här foldar jag mkt ofta. Varför get involved i en hand där man inte vet vart man står. Faktiskt mer synvillig när jag har ganska få chips o kan gå hela vägen om jag tex träffar damen med mina Q7, men har jag 20BB vill man inte kasta bort turneringen på o överspela en sådan hand.

 

Tänk på att det där med potodds ofta lurar dig för visst var du all-in iom synen så blixtsynar du med 100% av händerna. Men det är lätt o överspela en ok träff o åka i en situation där du inte hade riktig koll på läget.

 

Men snart känner jag att jag kommer få ett utbrott mot alla miniraisar nabbs där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med eurythmech procentsatser.

 

 

När man är HU och har bara 20BB så är en miniraise lika vanlig som en raise med 3BB vid ett fullbord. När man bara har 20BB så finns inte speciellt mycket uttrymme för finlir och dessutom när man är HU så räcker det med en mindre höjning för att få Fi att lägga sig - att höja med 3BB HU är för mycket helt enkelt.

 

HU handlar inte så mycket om pottodds som att spela ut motspelaren - spelet är mycket om psykologi - att lura sin motståndare att lägga in en massa marker när de är dominerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot LAGfisk

Fold 20 % av händerna

Syn: 30%

Reraise 50%

bluffrekvens ca 20% (om buyin>$100)

 

förbättras handen på flop, all in, han synar i 66,66% av fallen.

Om motståndaren är en tajtfisk så

Fold med 71-37%rank händer

reraise:30-1%rank händer

blufffrekvens ca 28%

 

Mot tajtpassivfisk:

foldpf: 28%

fold med mindre än tptk postflop mot bet/reraise

raise reraise med bättre träff än tptk

 

bluffrekvens 33%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...