Gå till innehåll

SM-satelit


gregcadillac

Recommended Posts

Satelit till SM- top 6 får inträdet betalt. Spelare nr7 får 210$

 

Edit: Oj, glömde mörkarna :D

 

SB=400

BB=800

 

7 spelare kvar

Stackarna:

Jag sitter UTG 7.800

UTG+1 11.000

UTH+2 13.000

Cut off 35.000

Knappen 8.000

SB 6.000

BB 17.000

 

Jag plockar upp A10, vad ska jag göra?

 

Så här i efterhand känns det som jag gjorde fel. Men vad skulle ni gjort?

Skriver hur det gick sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, effektivt så har du ju vunnit 2/3 av inköpet, så egentligen är det väl ingen katastrof att inte komma till 3/3. Men annars hade det varit fint att lägga här. Finns ingen anledning att riskera att åka med en så dålig hand i så dålig position på bubblan i en satellit.

 

Kasta, hoppas att SB gör ett move, blir synad och åker :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bubblan presis brustit? I så fall är det en superenkel fold, för det finns alltid någon tomte som tycker att cash är bättre än satellitplatsen.

 

Annars är det en fråga om motståndarna förstår satelliter eller ej. Spelar alla (verkligen alla) tight nu, så är det bara att stoppa in mynten och stjäla. Kan du stjäla ihop två st blindronder så är du nästan säker på att gå vidare. Men spelar någon av motståndarna "poker" i det här lähget så är det bara att lägga sig, och hoppas att någon fi åker ut före dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade till slut uppe mot AK och JJ och åkte på ett fyrtal och fick 210 dollar :(

 

Nog whinat!

 

Alla hade i pricip börjat kasta alla händer och i vissa fall höjde knappen och bb för att erövra mörkarna. Jag spelar aldrig turneringar eller sit´n goes annars så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra. Bara spelat nån freeroll på betson för 1,5 år sedan och lite sit´n goes förra året så var mycket osäker. Det ändå jag vet är att man bör hålla sig över 10*bb, så keramiken åkte in som Dan brukar säga. Det blev dock inget informationsbet för halva stacken som han brukar förespråka...

 

Men man bör alltså kasta här alla dagar i veckan även om bordstämmningen är väldigt weak tight?

Jag var väldigt rädd för att få en så liten stack att dom andra helt tappade respekten för den, men det kanse är att oroa sig i onödan.

 

Hade det varit skillnad om det inte hade varit en satelit, utan att det istället hade varit ett finalbord i en turnering där man erhåller cash som vinst i olika valörer istället för samma pris till alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om det inte varit en sattelit är det alldrig rätt att "putta in keramiken" här. Eftersom det är en sattelit är alla rädda att åka på pengaplatsen. Om det är en vanlig turnering, där skillnaden mellan 7 o 6 plats är marginell som regel, är det fler som är villiga att chansa för att själva i princip dubbla upp. Detta för at ha en större chans att ta sig till topp tre. Men vid en sattelit är plats 1-6 samma, så ingen vill chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...