Ekenstar Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Skrev för ett tag sen att jag aldrig mer skulle handla på lidl, men idag var jag där igen. Extrapris på deras redbullkopia och fryst kebab denna vecka. Blir några besök för att bunkra upp några flak energy drink. Ägg blev det också. Det kan man inte handla på Ica Maxi längre efter deras prishöjning. För ett par veckor sen hade de 20 pack för 30 kr (som jag också anser dyrt, kosta 20 kr för inte så många år sen) och nu har de 24 pack för 40 kr. Lidl har 24 pack för 30 kr. Eller har och har, när de inte är slut kan man få ett för 30 kr. Fattig så jag inte har råd? Nä, principen som räknas. Kommit igång med träningen rejält nu. Promenad på morgonen och ett gympass vid lunchtid. Bröst, biceps och underarmar blev det idag. Delat upp kroppen på tre dagar nu (istället för två), bröst/biceps/underarmar, ben/axlar/triceps och rygg/vader/mage har jag tänkt att köra. Plus att lägga in ganska många joggingpass där i mellan också, troligen ett i morgon. Ska förhoppningsvis göra att jag kan sitta och spela lite längre pokersessioner. Körde lite bänkpress idag, något jag väldigt sällan gör eftersom jag hatar den övningen och inte orkar med så stor vikt i den. Men idag kändes den ganska bra, även om vikten var blygsamma 70 kg. Klena bröstmuskler eller apkass teknik. Som jämförelse körde jag stångcurl på 50 kg när jag tränade biceps. Under min andra bicepsövning (preachercurl eller vad det kallas) tog orken helt slut. Försökte med lite enarms cablecurl på 10 kg, men det var ju knappt att man orkade med. Men allt som allt är jag ändå nöjd med passet, kändes riktigt bra . Citera
Ekenstar Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Blev inget spel igår, var för trött. Blev ett joggingpass på morgonen idag. Kändes rätt jobbigt under själva passet men jäkligt bra efteråt, så det får anses som ett ok pass ändå. Även hunnit med ett pokerpass idag. Spelade väl sådär, inte riktigt full koncentration. Blev för mycket limpande och för lite raisande preflopp. Även lite ouppmärksam ibland, missade att jag hade floppat nåt först: ----- HOLE CARDS ----- dealt to Hero [] Multimon: folds Cashjack: folds Exacta: folds Rados0309: calls $2 Hero: calls $1 ___BAY___: checks ----- FLOP ----- [] Hero: checks ___BAY___: checks Rados0309: bets $4 Hero: raises to $18 ___BAY___: folds Rados0309: calls $14 ----- TURN ----- [][] Hero: bets $42 Rados0309: calls $42 ----- RIVER ----- [][] Hero: bets $126 Rados0309: folds (hade typ bara 30 kvar i stacken) Returned uncalled bets $126 to Hero Hero: doesn't show hand Hero collected $123 from Main pot Men det slutade ju bra ändå. Mer spel senare i eftermiddag. Citera
Ekenstar Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Här hade man ju en jäkla tur, kunde blivit riktigt dyrt: - PIPMEL sitting in seat 1 with $177.95 [Dealer] - Softman sitting in seat 2 with $177.00 - --PC-- sitting in seat 3 with $258.94 - DeQuincey sitting in seat 4 with $380.23 - JOCKEE2 sitting in seat 5 with $230.90 - Ekenstar sitting in seat 6 with $300.35 Softman posted the small blind - $1.00 --PC-- posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Ekenstar: , , , DeQuincey called - $2.00 JOCKEE2 raised - $9.00 Ekenstar called - $9.00 PIPMEL folded Softman called - $9.00 --PC-- folded DeQuincey called - $9.00 ** Dealing the flop: , , Softman checked DeQuincey checked JOCKEE2 checked Ekenstar bet - $38.00 Softman folded DeQuincey folded JOCKEE2 called - $38.00 ** Dealing the turn: JOCKEE2 checked Ekenstar checked ** Dealing the river: JOCKEE2 checked Ekenstar checked JOCKEE2 shows: , , , Ekenstar mucks: , , , JOCKEE2 wins $111.00 from the main pot Citera
Ekenstar Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Hittade det sköna apflytet nu på kvällen. Börjar när jag hamnar all-in i den här handen på floppen, nötfärgdraget och top paret mot prefloppraisarn: ** Dealing card to Ekenstar: , , , celia called - $2.00 Aliena raised - $9.00 KRAM-_- folded fonzo folded Keppola called - $9.00 Ekenstar called - $9.00 celia folded ** Dealing the flop: , , Keppola checked Ekenstar checked Aliena bet - $29.00 Keppola folded Ekenstar raised - $116.00 Aliena went all-in - $160.00 Ekenstar went all-in - $61.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Aliena mucks Jaha, man har flytet, bara att spela därefter, holkdrag for the win: dealt to Hero [] MyAnus: folds Paceset: calls $2 purelucky: folds Hero: calls $2 Elin17: calls $1 whipcord: checks ----- FLOP ----- [] Elin17: checks whipcord: checks Paceset: checks Hero: bets $8 Elin17: folds whipcord: calls $8 Paceset: calls $8 ----- TURN ----- [][] whipcord: checks Paceset: checks Hero: bets $32 whipcord: raises to $85 Paceset: folds Hero: raises to $182 and is all-in whipcord: calls $97 ----- RIVER ----- [][] ----- SHOW DOWN ----- Hero: shows [] (A Straight, Eight high) whipcord: shows [] (A Straight, Seven high) Härligt med folk som slowplayar En hand man kanske inte är så stolt över, men va fan, gladtilt eller nåt: andreas_78 posted the small blind - $1.00 jim-bim posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Ekenstar: , , , Aliena folded Ekenstar raised - $7.00 kimbau folded andreas_78 called - $7.00 jim-bim called - $7.00 ** Dealing the flop: , , andreas_78 checked jim-bim bet - $10.50 Ekenstar called - $10.50 andreas_78 called - $10.50 ** Dealing the turn: andreas_78 checked jim-bim checked Ekenstar bet - $52.50 andreas_78 folded jim-bim raised - $210.00 Ekenstar went all-in - $134.95 ** Dealing the river: Ekenstar shows: , , , jim-bim mucks: Ekenstar wins $425.40 from the main pot Två och en halv timmes spel idag. Får duga. Citera
Ekenstar Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Kunde inte låta bli att inte träna något igår så det blev en lång morgonpromenad. Pokerspel blev det inte mycket av, bara en patetisk halvtimme. Får skylla på att sajterna var nere ett tag på eftermiddagen samt att jag ölade lite på kvällen. Av det lilla jag spelade gick det väl ändå ganska hyffsat även om jag kanske inte spelade så jättebra alla gånger. Småtiltade lite på denna spelaren, inte första gången han reraisade mig ur mörken: dealt to Hero BennyCop: folds TheFool: folds Hero: raises to $7 oswaldo: folds Gavin_K: raises to $22 Hero: calls $15 ----- FLOP ----- [] Gavin_K: bets $45 Hero: raises to $90 Gavin_K: is all-in $36 Returned uncalled bets $9 to Hero ----- TURN ----- [][] ----- RIVER ----- [][], ----- SHOW DOWN ----- Hero: shows [] (A Straight, Five high) Gavin_K: shows [] (Two Pairs, Kings and Threes, Eight high) Hero collected $204 from Main pot Men det visade sig att det var precis 50/50 på floppen, så det var väl inte så illa ändå: pokenum -o kd ad 4d qc - qd jc kc ks -- 5d 3d 3h Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 5d 3d 3h cards win %win lose %lose tie %tie EV Qc Ad Kd 4d 410 50.00 410 50.00 0 0.00 0.500 Ks Kc Jc Qd 410 50.00 410 50.00 0 0.00 0.500 Nu blir det gymmet, låren, axlarna och triceps ska få sig en omgång . Citera
Ekenstar Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Favorit i repris: ** Dealing card to Ekenstar: , , , fonzo folded kimbau folded Ekenstar raised - $7.00 pokehard69 called - $7.00 300104 called - $7.00 ** Dealing the flop: , , pokehard69 checked 300104 checked Ekenstar bet - $21.00 pokehard69 called - $21.00 300104 folded ** Dealing the turn: pokehard69 checked Ekenstar bet - $63.00 pokehard69 called - $63.00 ** Dealing the river: pokehard69 checked Ekenstar went all-in - $87.00 pokehard69 went all-in - $55.70 pokehard69 shows: , , , Ekenstar shows: , , , Ekenstar wins $298.40 from the main pot Hålstegedrag mot floppat set, härligt Ganska bra pass på gymmet idag. Mindre bra dock att köra axlar efter att benen, får nog lägga om träningsschemat lite grann. Lite småseg på eftermiddagen men blivit ett par timmars poker ändå. Ganska lätt att få ihop MPP på crypto så jag har börjat hora lite på pokerplex också. Kanske blir nån session till, men det är tveksamt. Säsongsavslutning av antikrundan kl 20.00. Citera
Ekenstar Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2007 Vilodag från all träningen idag. Hittade storgrinden i pokern idag istället, 6 timmar (ca 1100 händer) blev det. Mycket för att vara mig. Spelade rätt så stabilt nästan hela tiden trots den stora spelmängden. Många normalbeats hann man ju med, set mot 13-kort wrappis några gånger, set mot överpar och färgdrag och liknande situationer. Under en period på ca 20 minuter på ett och samma PLO200 bord (spelar nästan bara PLO200 numera) lyckades jag med att tappa tre inköp. Men utdragningarna påverkade mig nästan ingenting utan jag spelade bara vidare och spelade inte sämre för det. Mycket nöjd med det. Var bara att nöta på så hamnade man till slut på plussidan för dagen, bara ett halvt inköp plus men ändå. Spelade klart bonusen på Sun idag, $200 för 500 MPP (ca 900 händer) och ytterliggare ca $50 i rakeback i början på nästa månad Potten som kändes skönast att vinna idag (mycket beroende på att han drog ut mig några händer tidigare): dealt to Hero [] mny75: folds myth: folds Tinawrigh: calls $2 Zulatin_D: folds Hero: calls $1 Danmoq: checks ----- FLOP ----- [] Hero: bets $6 Danmoq: calls $6 Tinawrigh: calls $6 ----- TURN ----- [][] Hero: bets $24 Danmoq: folds Tinawrigh: calls $24 ----- RIVER ----- [][] Hero: checks Tinawrigh: bets $72 Hero: calls $72 ----- SHOW DOWN ----- Tinawrigh: shows [] (A Pair of Fives, Queen high) Hero: shows [] (Two Pairs, Queens and Threes, Jack high) Så jävla skönt när sådana syner står Citera
Ekenstar Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2007 Blev ett joggingpass på eftermiddagen. Kallt och rejält blåsigt och kände mig lite småseg. Bortsett från det var det ett riktigt bra pass . Inte så jättemycket poker idag, lite över 2 timmar bara. Får nog vara nöjd med den mängden spel de dagar då jag tränar, vilket ju är de flesta. Gick ganska hyffsat, lätt att spela poker då folk skänker bort pengar till höger och vänster: dealt to Ekenstar [] Ekenstar: calls $2 jazzey19: calls $2 Stubeard: calls $2 samsaa: folds Joha09033: calls $1 Clarisse5: checks ----- FLOP ----- [] Joha09033: checks Clarisse5: bets $4 Ekenstar: calls $4 jazzey19: calls $4 Stubeard: calls $4 Joha09033: folds ----- TURN ----- [][] Clarisse5: checks Ekenstar: bets $26 jazzey19: raises to $104 Stubeard: folds Clarisse5: folds Ekenstar: raises to $183.50 and is all-in jazzey19: calls $79.50 ----- RIVER ----- [][] Ekenstar: shows [] (A Straight, Seven high) jazzey19: shows [] (A Straight, Six high) Ekenstar collected $390 from Main pot Ytterligare en smart jävel som slowplayade sitt set: dealt to Ekenstar [] Ekenstar: raises to $7 evorG: calls $7 nzo73: folds samsaa: folds kenvil: calls $6 Icantilt: folds ----- FLOP ----- [] kenvil: checks Ekenstar: bets $23 evorG: calls $23 kenvil: folds ----- TURN ----- [][] Ekenstar: checks evorG: bets $32 Ekenstar: raises to $165 evorG: calls $133 ----- RIVER ----- [][] Ekenstar: bets $70.63 and is all-in evorG: is all-in $21.50 Returned uncalled bets $49.13 to Ekenstar Ekenstar: shows [] (Three of a kind, Aces, King high) evorG: shows [] (Three of a kind, Kings, Ace high) Ekenstar collected $439 from Main pot Bara att tacka och ta emot Citera
Ruterkung Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Skriver detta bara för att kunan hitta dagboken lättare:-P Citera
Ekenstar Postad 20 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2007 I söndags blev det riktigt mycket back, ingen större tur på min sida. Massa utdragningar och jag är själv inte rädd för att dega in och gambla med en bra draghand, och om inget sitter så blir det dyrt. Värst i misären var nog när jag höjde en pott med AAxx. Floppen kom ATT, klart man förlorade hela stacken mot killen som satt med TTxx. Spelade så att jag fick ut min första big bang bonus, gick helt utan problem och det blev lite plåster på såren. Siktar nog på 10k raked hands på nordic innan sista april. Gillar att ta en spelfri dag efter en stor förlustdag, så inget spel igår och troligtvis inget idag heller. Men i morgon, då jävlar... Citera
Ekenstar Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2007 Blev ett par inköp back idag. Men vad kan man göra när man får in nästan hela inköpet på floppen och fiskarna träffar sina fyra eller sex outare eller när folk synar/degar all-in med bara färgdraget och man själv har settet? Som den här: ** Dealing card to Ekenstar: , , , Ekenstar called - $2.00 barfine712 called - $2.00 LeeRocker called - $2.00 luugas folded DJTohlo called - $2.00 Fish checked ** Dealing the flop: , , DJTohlo bet - $10.00 Fish called - $10.00 Ekenstar raised - $50.00 barfine712 folded LeeRocker folded DJTohlo went all-in - $24.70 Fish went all-in - $183.15 Ekenstar called - $193.15 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Fish shows: , , , Ekenstar mucks: , , , DJTohlo mucks: , , , Fish wins $111.10 from the main pot Fish wins $428.00 from side pot 1 Eller den här, samma tomte som drog ut mig: ** Dealing card to Ekenstar: , , , Ekenstar raised - $7.00 ganfalf folded LeeRocker folded h_kewell folded Fish called - $7.00 ** Dealing the flop: , , Fish checked Ekenstar bet - $15.00 Fish raised - $43.00 Ekenstar raised - $144.00 Fish raised - $245.00 Ekenstar went all-in - $48.00 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: Ekenstar shows: , , , Fish shows: , , , Fish wins $397.00 from the main pot Blev ordentligt med spel då jag hamnade back ganska tidigt i mina sessioner idag. De blev ganska långa men jag höll skärpan uppe hela tiden, senaste tidens träning som har ökat min uthållighet ordentligt, och det är mycket positivt. Sen är det även positivt för framtida spel att folk spelar så in i helvete dåligt också. Bara att ta nya tag i morgon. Citera
Ruterkung Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 Är det standard för dig att öppningslimpa med händer som ? Jag hade fått för mig att de är ganska dåliga då du ändå inte kommer få någon action om du sätter färgen så det enda du kan hoppas på är set i sexor. Tänker jag fel? Citera
Ekenstar Postad 22 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2007 Är det standard för dig att öppningslimpa med händer som ?Jag hade fått för mig att de är ganska dåliga då du ändå inte kommer få någon action om du sätter färgen så det enda du kan hoppas på är set i sexor. Tänker jag fel? Shorthanded brukar folk betala av nötfärgen med en lägre färg mycket oftare än i fullring. Öppningslimpar då jag sitter i tidig position (UTG), vill inte raisa och få massa synare efter mig som agerar efter mig på floppen med den handen. Först in i sen position höjer jag nog. Citera
Ruterkung Postad 22 Mars , 2007 Rapport Postad 22 Mars , 2007 Hur hårt spelar du nötfärgdrag + öppetstegdrag i FR? Gör du någon skillnad om det inte är nötfärgdrag? Hur spelar du hålstege + nötfrägdrag? På floppen givetvis... Citera
Ekenstar Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Postad 5 April , 2007 Dags att ta tag i denna igen. Blev ett litet speluppehåll efter min lilla downsswing (som var mycket värre psykiskt sett än pengamässigt). Klivit ner från PLO200 till PLO100 där jag kommer vara tills jag vunnit tillbaka lite av det jag tappade men framför allt tills jag får tillbaka självförtroendet ordentligt. Spelade några timmar PLO100 sista dagarna i mars och det gick bra, känns som man är på rätt väg igen. 3000 raked hands på nordicbet, 500 MPP och 5 timmars spel på crypto samt 10k VPP på pokerstars är målet för april. Tar upp mitt gamla mål att bli Supernova 2007. Finns alltid bra med bord på pokerstars och jag gillar klienten. Spelarna är oftast inte allt för bra och det finns ingen bet pot knapp i klienten, tror det är en fördel, även om det blir lite mer jobb när man själv ska beta. Och hur har det gått hittills med aprilmålet? Inte så bra, inget spel alls dom fyra första dagarna i april, förhoppningsvis ska dagboksskrivandet motivera mig att spela det som krävs. Citera
Ekenstar Postad 5 April , 2007 Författare Rapport Postad 5 April , 2007 Hur hårt spelar du nötfärgdrag + öppetstegdrag i FR? Gör du någon skillnad om det inte är nötfärgdrag? Hur spelar du hålstege + nötfrägdrag?På floppen givetvis... Svårt att säga något generellt. Beror på vad det är för stegdrag, positionen man har, hur preflopp spelet var, hur många som är i potten mm. Men kombodrag i position är alltid trevligt Citera
Ekenstar Postad 6 April , 2007 Författare Rapport Postad 6 April , 2007 Ganska ok med spel igår, 397 VPP på stars och 210 raked hands på nordicbet. Hade spelat mer om inte datorn hade krånglat. Inget spel på morgonen eller förmiddagen idag, hade ingen större lust. Railade lite på Full Tilt, måste kännas bra att vinna en $230k pott med damhögt färgdrag som inte träffar: Full Tilt Poker Game #2148125163: Table Halbert (heads up) - $300/$600 - No Limit Hold'em - 2:36:29 ET - 2007/04/06 Seat 1: sbrugby ($188,478.25) Seat 2: Ram Vaswani ($115,578.25) sbrugby posts the small blind of $300 Ram Vaswani posts the big blind of $600 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** sbrugby raises to $1,800 Ram Vaswani raises to $6,000 sbrugby calls $4,200 *** FLOP *** Ram Vaswani bets $10,200 sbrugby raises to $34,600 Ram Vaswani raises to $109,578.25, and is all in sbrugby calls $74,978.25 Ram Vaswani shows sbrugby shows *** TURN *** *** RIVER *** Ram Vaswani shows King Jack high sbrugby shows King Queen high sbrugby wins the pot ($231,156) with King Queen high Ram Vaswani is sitting out *** SUMMARY *** Total pot $231,156.50 | Rake $0.50 Board: Seat 1: sbrugby (small blind) showed and won ($231,156) with King Queen high Seat 2: Ram Vaswani (big blind) showed and lost with King Jack high Citera
Ekenstar Postad 9 April , 2007 Författare Rapport Postad 9 April , 2007 Satte en stegredraw Preflop: Hero is UTG with . Hero calls $1, MP calls $1, Button calls $1, SB completes, BB checks. Flop: ($5) (5 players) SB checks, BB checks, Hero bets $4.75, MP folds, Button calls $4.75, SB calls $4.75, BB folds. Turn: ($19.25) (3 players) SB checks, Hero bets $18.3, Button raises to $50, SB folds, Hero raises to $112.75, Button calls $62.75. River: ($244.75) (2 players) Knappen satt med , och med tvåpar och två härter hade han egentligen en bättre redraw än mig (sex vinstouts mot mina fem). Sjukt spel, massa varians. Tycker jag har spelat riktigt bra senaste dagarna (möligen lite passivt ibland) och skulle man torska en större pott beror det på att de köper ut och inte på att jag spelar dåligt. Sniffade upp att han hade träffat en-outarn och checkade bakom (vad ska han annars ha och betala av en bet med? lite weak-tight med att checka kanske, men rätt här): Preflop: Hero is CO with . Hero posts a blind of $1. UTG calls $1, MP calls $1, Hero (poster) checks, Button raises to $2, SB calls $1.50, BB calls $1, UTG calls $1, MP calls $1, Hero calls $1. Flop: ($12) (6 players) SB checks, BB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets $11.4, Button folds, SB folds, BB folds, UTG calls $11.40, MP folds. Turn: ($34.80) (2 players) UTG checks, Hero bets $20, UTG calls $20. River: ($74.80) (2 players) UTG checks, Hero checks. UTG shows and won ($71.80) with four of a kind, finns ingen gräns för hur kassa mina motspelare är, han har ju en riktig pisshand på floppen. Alltid nåt att glädja sig åt Lite lat i början av månaden så jag måste snitta 396 VPP/dag på stars och 124 raked hands/dag på nordic för att klara av mina mål. Hårt, men det ska nog gå. Crypto lägger jag på is, kanske kör lite där i slutet av månaden om jag har tid. Citera
Ekenstar Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Hyffsad flopp för mig, fi måste även han ha trott att floppen var bra för honom: Preflop: Hero is Button with UTG raises to $3.5, Hero calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50. Flop: ($11) (3 players) BB checks, UTG bets $10.45, Hero raises to $41.8, BB folds, UTG raises to $94.5, Hero calls $52.70. Turn: ($200) (2 players) River: ($200) (2 players) UTG showed and lost with a flush, King high Tur att man är weaktight och inte slår om pott pre och riskerar att fi lägger sig där. Tvåpar och nästnötfärgdraget men bara 11% vinstchans för honom Citera
Ekenstar Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Ahh! En-outare: Preflop: Hero is CO with 1 fold, MP calls $1, Hero raises to $4.5, Button calls $4.50, SB calls $4, BB calls $3.50, MP calls $3.50. Flop: ($22.50) (5 players) SB checks, BB checks, MP checks, Hero bets $21.4, Button folds, SB calls $21.40, BB folds, MP folds. Turn: ($65.30) (2 players) SB checks, Hero checks. River: ($65.30) (2 players) SB checks, Hero bets $25, SB calls $24.90 (All-In). Final Pot: $115.20 SB mucked Men vad kan man göra när man höjer pre och träffar bottensetet, det ligger två hjärter ute och de checkar till en? Citera
penix Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Ahh! En-outare: Preflop: Hero is CO with 1 fold, MP calls $1, Hero raises to $4.5, Button calls $4.50, SB calls $4, BB calls $3.50, MP calls $3.50. Flop: ($22.50) (5 players) SB checks, BB checks, MP checks, Hero bets $21.4, Button folds, SB calls $21.40, BB folds, MP folds. Turn: ($65.30) (2 players) SB checks, Hero checks. River: ($65.30) (2 players) SB checks, Hero bets $25, SB calls $24.90 (All-In). Final Pot: $115.20 SB mucked Men vad kan man göra när man höjer pre och träffar bottensetet, det ligger två hjärter ute och de checkar till en? Varför pottar du på floppen? Är det inte bättre att check-syna för att slippa bli bortraisad med settet när stegen ligger? Citera
Ekenstar Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Varför pottar du på floppen? Är det inte bättre att check-syna för att slippa bli bortraisad med settet när stegen ligger? Har ju bara en spelare efter mig resten har checkat. Sen hade spelarna inte speciellt stora stackar, alla utom en av dom satt med ca 40-60 dollar i stacken, skulle de ha stegen och slå om får man väl hoppas på att man köper ut. Sen vill jag inte ge gratiskort till nån som t.ex har färgdrag och/eller tvåpar/hålstegedrag. Citera
Ekenstar Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Postad 12 April , 2007 Fick den fina och sällsynta handen AAKKds för ett par dagar sen. Inte mycket action då, höjde prefolpp och betade hem potten på floppen. Igår fick jag AAKK igen, denna gången bara singlesuited. Lite mer action denna gång, holkar är härliga: Preflop: Hero is UTG with Hero raises to $3.5, 1 fold, Button calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50. Flop: ($11) (3 players) BB checks, Hero bets $10.45, Button folds, BB calls $10.45. Turn: ($31.90) (2 players) BB checks, Hero bets $30.35, BB calls $30.35. River: ($92.60) (2 players) BB bets $77.4 (All-In), Hero calls $44.40 (All-In). Final Pot: $214.40 BB showed and lost with three of a kind, mästerligt spelat Citera
Ekenstar Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Postad 12 April , 2007 Spelar bara 3 bord SH, 4 SH bord blir för för stressigt. Men testade att shortstacka ett fjärde bord idag (fullring) för att få ihop VPP lite snabbare. Gick ganska hyffsat, oerhört korkade motståndare. Hur jag kan vinna båda dessa potter är smått ofattbart: Preflop: Hero is MP2 with UTG raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, 3 folds, BB calls $19, UTG raises to $85, Hero calls $17 (All-In), BB calls $64. Flop: ($209) (3 players, 1 all-in) BB bets $4, UTG calls $3.95 (All-In). Turn: ($216.95) (3 players, 2 all-in) River: ($216.95) (3 players, 2 all-in) BB shows (a pair of Queens) UTG: mucks hand () BB collected $101.90 from side pot Hero: shows (a pair of Kings) Hero collected $112 from main pot Än värre att jag vann med den här handen: Preflop: Hero is MP2 with UTG calls $1, UTG+1 calls $1, MP1 calls $1, Hero calls $1, CO calls $1, Button raises to $4.5, 1 fold, BB calls $3.50, UTG calls $3.50, UTG+1 calls $3.50, MP1 calls $3.50, Hero raises to $17.5, CO folds, Button raises to $54.5, BB folds, UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls $50. Oj vad mycket döda pengar det kan bli tänkte jag när knappen raisade och massa synade, blev ju tvungen att dega in resten av stacken Flop: ($141.50) (3 players) Turn: ($141.50) (3 players) River: ($141.50) (3 players) MP1: shows (a pair of Kings) Button: shows (a pair of Kings - Queen kicker) Button collected $74 from side pot Hero: shows (two pair, Kings and Fives) Hero collected $64.50 from main pot Mina floppade par i femmor stod Citera
Recommended Posts