Gå till innehåll

David Sklanskys förkärlek för mycket unga kvinnor/flickor!


Macroman

Recommended Posts

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jävlar vad den här tråden kommer att spåra ur i likhet med Sklansky’s. Anyway. Vidrigt och äckligt är ju bara förnamnet.

 

Håller med gdaily i princip ang åldersskillnad men jag tror att det är max en promille av alla 16-58-ålderskillnads-förhållanden som verkligen är ett fungerande förhållande på lika villkor. Eg. Sklansky är pedo- alt tonårsfil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eg. Sklansky är pedo- alt tonårsfil.

 

Jag har inget intryck av Sklansky utöver att jag har läst lite av hans pokermaterial, men att hanmedlemmar av människosläktet skulle kunna vara fysiskt attraherade av tjejer i 16-17-årsåldern (d.v.s. kvinnor i sin biologiskt mest hälsosamma och fertila ålder) är ju knappast något märkligt eller något som gör en man till sexuellt avvikande eller på annat sätt whateverfil.

 

Huruvida män i allmänhet skulle eller inte skulle attraheras av myspace-tjejen (med allt som kommer i det paketet) ifråga, eller om ett standardförhållande mellan en 16-åring och en 58-åring är särskilt väl fungerande låter jag dock vara osagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju inte vara vanligt att män 50+ föredrar tonårsflickor?

Beror på vad man menar. Menar man "blir mer sexuellt upphetsade fysiskt" så skulle jag tro att 95%+ av alla män över femtio år tänder mer på 18-åringar än 30 eller 40-åringar. Vad män tänder på fysiskt är jäkligt starkt korrelerat med ungdomlighet hos kvinnor. Typ rynkfri hud, fasta tuttar, etc. Problemet med tonåringar är ju att de är omogna och dumma i huvudet, inte att de är jobbiga att titta på. Är man villig att överse med det så är det väl bara att köra antar jag.

 

Skulle tro att rätt många 58-åriga män skulle kunna tänka sig förhållanden med tonåriga tjejer om inte de samhälleliga sanktionerna mot sådana förhållanden var rätt hårda. Och tonåringarna på något sätt blev intresserade då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm kanske bara jag och ett fåtal med mig som har svårt att bygga en relation på mestadels fysisk attraktion då, eller ens dra allt för stora attraktionsväxlar av endast det fysiska.

 

Det är nog ganska många med dig (förhoppningsvis) som har svårt att se hur en 50+ kan bygga en relation till en 18-åring. Däremot är det nog en överväldigande andel av 50+ som kan bli attraherade (oavsett hur stora växlar man drar på det) av 18-åringar. Sånt tror jag inte går bort med åldern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Hjorts analys!

 

Vad fan, innan jag träffade min sambo sprang jag också efter tonåringar på krogen. Skillnaden mot Sklansky är att jag var 30 när jag träffade tanten, och påtvingat slutade jaga teens, och att jag aldrig hade en tanke på en seriös relation med en sådan. Att vara intresserad av unga, snygga brudar är det ju inget skumt med, men något är fel om man vill ha en "seriös" relation med en tonåring med misstänkt downs syndrom när man själv är 58. Det luktar utnyttjande av person som saknar förmåga att själv säga ifrån/sätta gränser. (Och NEJ, jag menar inte att nedvärdera personer med downs syndrom, men faktum är att sådana personer i de flesta (alla?) fall inte har någon mental mognad alls att tala om och inte själva kan fatta rationella beslut i en sådan här sak.)

 

För övrigt sätter jag en peng på att om jag blir singel när jag är 58 så kommer jag säkerligen inte att ha något emot en 18-åring i sängen, men det ska i så fall vara en 18-åring som lägger sig där av fri vilja och som vet vad hon pysslar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att hanmedlemmar av människosläktet skulle kunna vara fysiskt attraherade av tjejer i 16-17-årsåldern (d.v.s. kvinnor i sin biologiskt mest hälsosamma och fertila ålder) är ju knappast något märkligt eller något som gör en man till sexuellt avvikande eller på annat sätt whateverfil.

 

Menade inte så. Skönhet är en sak, t.o.m sexuell attraktion, men att de facto inleda ett förhållande med (förmodat) genuint riktade känslor mot flickebarnet är en helt annan sak. Biologin kan vi inte göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man nåste skilja på relation och enbart attraktion tycker jag.

Fast många uppfattar inte att attraktionen endast kommer ur det fysiska. Det finns kanske inte alltid så klara skiljelinjer.

 

Själv slutar jag aldrig att förvånas över hur jag och många med mig ständigt och ofta fullständigt faller ur alla ramar för en rent biologisk förklaringsmodell på sexualitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man nåste skilja på relation och enbart attraktion tycker jag.

Fast många uppfattar inte att attraktionen endast kommer ur det fysiska. Det finns kanske inte alltid så klara skiljelinjer.

 

Jag skulle uppskatta attraktion till 60-70 % fysiskt för killar. Om det bara gäller ett ONS eller en kortare "åktur" så är det bara att köra för de flesta killar. Om det gäller en relation däremot så kommer ett flertal andra parametrar in i bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...