Bluwajt Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Tänker "Han skulle gjort samma sak mot mig" och öser. Citera
Lemongirl Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag tänker alltid först "Vad hade min motsåndare gjort i mitt läge" Sedan öser jag Citera
kungarne19 Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Ärligt talat Mr Äpplä är du rent vrickad eller är du bara född på detta vis? sluta genast spela poker och börja dricka kaffe med kärringarna, för någon vinnare lär du aldrig bli Citera
psykologen Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Trycka i varje hand utan tvekan. Var med om detta i en större MTT när det var 3 kvar. Citera
Joey Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag öser på, och blir inte tiltad när/om nån gör samma sak mot mig, då det känns snudd på självklart. Möjligen skulle jag kunna göra ett undantag om det var en regular jag brukar chatta lite med eller en pf'are. But don't bet on it. Citera
MacDaddy Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag får en varm känsla över kroppen o så börjar jag undra varför klienten inte kan mata ut fler händer per minut. Citera
a_apelqvist Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Ärligt talat Mr Äpplä är du rent vrickad eller är du bara född på detta vis? sluta genast spela poker och börja dricka kaffe med kärringarna, för någon vinnare lär du aldrig bli Du behöver inte låta sådär Hoppas ändå det finns nån mer därute som tänker som jag Dum spiro, spero Citera
Gäst Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Jag öser på alla dagar i veckan och skäms inte det minsta för det. Har hänt flera gånger att motspelaren blivit disconnectad när jag spelat HU SNG's och då skickar jag bara på. Har även hänt mig ett antal gånger när jag spelat och varje gång har motspelaren gjort detsamma. Blir inte ett dugg sur på motspelaren utan snarare vansinnig på internetuppkopplingen. Enda gången jag kanske inte skulle göra det vore om jag spelade mot någon jag känner väl privat eller om det vore någon jag pratar mkt med på forumet. Citera
greywolf Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 självklart öser man,om vi ändrar frågeställningen så att han som disconnectar är en god kompis/ eller det kanske är brorsan tom så blir det nog lite svårare att svara på. Citera
MajkTheBike Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Självklart öser man. Eftersom 99.9% skulle göra det mot dig så är det EV- att inte göra det. Citera
Gahlster Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Klart man öser. Men visst kan det alltid dyka upp ett undantag då prestigen värdesätts högre än pengarna. Skulle vilja påstå att de som inte öser som standard är dumsnälla. Citera
Pokemonn Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Klart som korvspad, ösaösaösaösaösa. Vare sig det är HU, på bubblan, turnering eller i en SnG. Ocj jag förväntar mig att de som är kvar hjälps åt att spela snabbt som ögat så att den disconnectade blir bortblindad. Såklart. Man spelar ju för att vinna pengisar, och det gör man inte om man är snäll. Se det med alternativen: 1- Du kan ösa, blinda ner och stampa på motståndaren och vinna. 2- Du kan vara snäll, vänta så länge som möjligt, bara för att sedan när han vaknar till liv så går han all-inn preflop med 72 offsuit mot dina AA och får en färg så du torskar. Känner du i så fall "Men vad skönt att han kunde komma tillbaka, nu blev det rättvist i alla fall!" Citera
crazy99 Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Om du hade spelat live poker, och den andre spelaren hade fått epelepsianfall, hade du gått all-in Citera
Pokemonn Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Om du hade spelat live poker, och den andre spelaren hade fått epelepsianfall, hade du gått all-in Jag hade föst in honom under bordet med foten lite diskret och sagt med hög röst "Här blev det visst walk-over. Jag tar potten så ses vi sen, OK?". sedan hade jag krafsat ihop alla marker och öst ner i fickorna, för att snabbt som ögat springa därifrån á la Homer, det enda man hör är mina fotsteg som försvinner, en dörr som slår igen och en bil som rivstartar på parkeringen. Vad trodde du? Citera
Cleburne Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Om fi är någon man känner eller en "chatkompis" från sajten skulle jag nog ge honom en chans att få ordning på sin lina, men i övrigt är det bara att mata på. Citera
hawg Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Poker går ut på att ta andra idioters pengar, klart man öser... Citera
Thomas73 Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 beror på vem det är... mot en italienare så öser jag på alla gånger Tror du missförstod frågan. Det gällde väl ett turneringsläge med bara två kvar? En Italienare? Nä... Citera
Ceritus Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Jag stampar gasen i botten och höjer potten Klart jag inte väntar på att han kommer tillbaka, jag spelar för att vinna. Min motståndare skulle i 99% av fallen gjort exakt samma sak. Citera
overmuch Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 beror på vem det är... mot en italienare så öser jag på alla gånger Tror du missförstod frågan. Det gällde väl ett turneringsläge med bara två kvar? En Italienare? Nä... Konstigt nog händer det på B2b ibland... Citera
hang_10 Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 om den disconectade ber i chatten om att man ska vänta på honom när han blir disconenctad gör jag det om det inte är en idiot. Annars öser jag såklart jämt. Förväntar mig att folk gör ungefär det samma och tycker verkligen inte detta säger någonting om personens verkliga moral. Det är ju poker vi spelar... Citera
MajkTheBike Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Om du hade spelat live poker, och den andre spelaren hade fått epelepsianfall, hade du gått all-in Japp, och precis efter hade jag ropat "time!" Citera
Solidify Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Mångas, inkl min, stil HU är att ösa på och det ändras knappast bara för att motståndaren lägger sig lite snabbare än vanligt. Han har all möjlighet att skaffa sig en ISP som han litar på innan han sätter sig och spelar en pokerturnering över internet. Får man väldigt dåligt samvete så är det väl bara att kolla hur stackdjupen är och räkna lite, så att man kan ge honom hans [inte på något vis] "rättmätiga" del när man vunnit skiten. Citera
Kape Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Jag förstår allvarligt inte ens varför frågan kommer upp? Mot en okänd motspelare så finns det nog nästan ingen som inte skulle ta chansen att enkelt vinna en HU. Nu pratar vi faktiskt om ett spel som går ut på att vinna pengar, så då spelar vi därefter. Att dra jämförelser mot epilepsianfall eller liknande vid ett bord live är inte relevant. Jag vill se den som verkligen skulle sitta ut och vänta på motståndaren i detta läge. Det är en sak att påstå att man skulle vänta in den andra eller dela pengarna efter marker men en helt annan sak att verkligen göra det. Citera
Hjulapan Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 Etik och moral existerar inte i poker. Det är djungelns lag som gäller. Bara ös på. En sak kan du vara säker på- de hade gjort likadant mot dig. Citera
Recommended Posts