Gå till innehåll

psatiw - Full Tilt SH NLT200


psatiw

Recommended Posts

  • Svars 459
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är riktigt hemskt av mig, men jag blir glad av att se andra ha problem.

GARY AND NICKY:

Schadenfreude!

 

GARY COLEMAN:

People taking pleasure in your pain!

 

NICKY:

Oh, Schadenfreude, huh?

What's that, some kinda Nazi word?

 

GARY COLEMAN:

Yup! It's German for "happiness at the misfortune of others!"

 

NICKY:

"Happiness at the misfortune of others." That is German!

 

Gott nytt och lycka till med klonken. Den kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lägga ner ett par dagar, ta nyårsbreak och supa ner mig lite.

 

Spelade kanske än 20 minuter idag, och en lite större pott (nedan), sen la jag av direkt. Jag har varit galet aggro pre vid bordet, då jag fått spelbara händer i CO/knappen exakt varje varv och även i andra positioner, och tagit många potter utan floppar. Så kommer en hand där CO limpar, och jag får för mig att han nu ska försöka trappa mig med ett monster (eftersom jag spelat upp på knappen exakt varje varv), och jag bestämmer mig för att spela handen sakta och hoppas på att floppa bra, eftersom den här snubben också är en av de där dumöveraggro snubbarna jag pratade om. Allt går också enligt planen tills river (han hade bettat EXAKT likadant med en annan river, helt sjuk jättekass överaggro-fiskfitthora).

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $364.25

UTG+1: $510.10

CO: $210.50

Hero: $208.20

SB: $334.40

BB: $208.35

 

Pre-flop: (6 players) Hero is Button with A:diamond: Q:diamond:

2 folds, CO calls, Hero calls, SB folds, BB checks.

 

Flop: 5:club: A:spade: 7:club: ($7, 3 players)

BB checks, CO bets $7, Hero calls, BB folds.

 

Turn: J:spade: ($21, 2 players)

CO bets $21, Hero calls.

 

River: 4:diamond: ($63, 2 players)

CO bets $50, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $163

CO showed :4h::4c:

Hero mucks :Ad::Qd:

 

:blank:

 

Gott nytt år till allihopa! Förutom till Full Tilt, årets äckligaste, vidrigaste skitigaste kuksite.

 

du ber ju om att bli utdragen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, när man spelar så där, så får man även acceptera att folk kommer dra ut ganska ofta. men nej fan fulltilt e riggat lr hur?

Ja, Man drar ju ut väldigt ofta på river med 2 outs eller hur? Det handlar om vinstmaximering, försök förstå. Dock är det inte så troligt när du aldrig haft rätt i en handanalys tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis.

 

Och sedan tycker jag att du ska folda river.

 

Vad betar fienden ut som du slår? Tror du allvarligt att fienden kommer beta ut ett sämre ess? Du tror inte att fienden skulle checka ett sämre ess på rivern? När du har synat hela vägen ska det krävas en stark hand för att beta ut sådär.

 

Det föregående talar försökte säga med att "du ber om att bli utdragen" är att du verkligen visar att du har ett Ess, samtidigt som du inte skaffar dig du en uppfattning av fiendens styrka.

 

Jag tar inte ställning om detta spel är bra eller dåligt, im just sayin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha så han kan inte ha färgdraget? han måste ha ett pp?

asså sug snälla.

Jo? Det är klart som fan han kan ha färgdraget men det motiverar väl för den sakens skull inte en turnraise som låter honom slinka med en förbannat stor del av sin range som vi annars skulle kunna få mer värde av på river genom att bara syna, eftersom Psatiw har en read som säger att han väldigt ofta kommer skjuta river med LUFT. Get my point?

 

Fyfan vad du suger på poker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sedan tycker jag att du ska folda river.

 

Vad betar fienden ut som du slår? Tror du allvarligt att fienden kommer beta ut ett sämre ess? Du tror inte att fienden skulle checka ett sämre ess på rivern? När du har synat hela vägen ska det krävas en stark hand för att beta ut sådär.

 

Det föregående talar försökte säga med att "du ber om att bli utdragen" är att du verkligen visar att du har ett Ess, samtidigt som du inte skaffar dig du en uppfattning av fiendens styrka.

 

Alltså, grejen med killen var som sagt att han var jättedumöveraggro, och mot en sån spelare kommer jag dels kunna ha både starkare och svagare händer än ett naket A här, och framförallt så spelar det ingen roll om jag så avslöjar min hand, eftersom hela spelet i sig bygger på att exploatera hans dumöveraggro-läcka. Jag har sett killen potta alla gator med TT på en xxKxx-bräda tidigare mot en AK i position som bara synade ner. När readen är att han är dumaggro och inte dumsynig, varför ta ifrån honom hans kassa spel och hjälpa honom genom att pusha honom av sämst hand som han älskar att potta alla gator rakt ut med?

 

:blank:

 

du ber ju om att bli utdragen där.

 

jo, när man spelar så där, så får man även acceptera att folk kommer dra ut ganska ofta. men nej fan fulltilt e riggat lr hur?

 

Du har en poäng i att du skriver att man inte bör klaga på när man blir utdragen, men i övrigt borde du verkligen ta en funderare på vafan vad det är du sitter och skriver, när du uppenbarligen har en kanske lite grund syn i din "pokerteori". Det finns några fler koncept i poker än att skydda sig mot drag. Jag ska vara juste och ge dig en länk som jag tror du skulle kunna finna intressant om du tog dig tid att läsa igenom och fundera på en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej om du har readen att han är kapabel till att "bluffa" (för det skulle jag vilja kalla hans betande för) alla gator, då kan vi kalla det vinstmaximering.

 

Men jag hoppas (och tror) att du är medveten om att det krävs en mycket bra read på fienden för att detta spel ska vara vinstmaximering och inte bara riskabelt.

 

För en sak är att höja preflop och leda alla gator, eller raisa och ta över kommandot. Men att i en oupphöjd pott som denna beta ut på river med ett sämre ess än dig... som sagt, jag vill ha en mycket bra read på fienden innan jag tar den synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag hoppas (och tror) att du är medveten om att det krävs en mycket bra read på fienden för att detta spel ska vara vinstmaximering och inte bara riskabelt.

 

Vinstmaximering är ju ofta "riskabelt", eller iaf ett svårare spel. Utan att ta den här handen specifikt - som man visst kan ha åsikter om - så tycker jag att man ofta ser spelare ta för "enkla" vägar, för att de är så kåta på att se "vart de står" och inte bli utköpta, när det ibland är bättre att spela med mindre info och med höjd risk att bli utdragen, eftersom det är ett spel med högre väntvärde i längden.

 

Okej om du har readen att han är kapabel till att "bluffa" (för det skulle jag vilja kalla hans betande för) alla gator, då kan vi kalla det vinstmaximering.

Ja, det är klart han "bluffar", även om nu steg- och färgdragen finns ute, så den här handen är mer marginell. Men det var ju det hela spelet gick ut på, som jag redan har förklarat, eftersom hans spelstil var sån att han inte hade koll på syftet med sitt bettande, utan att han bara bettade som att han typ var demoniserad. Ganska typiskt den typen av spelare som alltid bara trycker Pot-knappen också, eftersom de inte har koll på optimala/alternativa betsizes heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en kortare session nu för att inviga året. Postar några randomhänder, men hittar ingen riktigt jätteintressant det kan bli diskussion runt tyvärr. Skönt med en session utan den värsta motriggen iaf.

 

:blank:

 

Sessionens wtf-does-he-have? Fi blixtmuckar på river.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $189.20

UTG+1: $70.05

CO: $350.85

Button: $200

Hero: $203.70

BB: $138.20

 

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 6:diamond: 4:diamond:

UTG calls, UTG+1 folds, CO calls, Button calls, Hero calls, BB checks.

 

Flop: 4:heart: J:heart: 6:spade: ($10, 5 players)

Hero bets $10, 3 folds, Button calls.

 

Turn: 4:club: ($30, 2 players)

Hero bets $16, Button calls.

 

River: A:heart: ($62, 2 players)

Hero checks, Button bets $62, Hero raises all-in $175.7, Button folds.

Uncalled bets: $113.7 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $186

 

:blank:

 

Sessionens du-har-ju-gillat-att-syna-förut-så, shortstacksynfitta:

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $217.55

Hero: $200

CO: $56.40

Button: $140.95

SB: $167.95

BB: $203

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with A:heart: K:spade:

UTG folds, Hero raises to $7, CO calls, 3 folds.

 

Flop: J:diamond: K:club: 4:club: ($17, 2 players)

Hero is all-in $193, CO calls all-in $49.4.

Uncalled bets: $143.6 returned to Hero.

 

Turn: 6:heart: ($115.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $115.8)

 

River: T:club: ($115.8, 0 player + 2 all-in - Main pot: $115.8)

 

Results:

Final pot: $115.8

Hero showed :Ah::Ks:

CO showed :Js::As:

 

:blank:

 

Sessionens var-sämst-så-fixar-pappa-Full-Tilt-resten-åt-dig:

(Fi här är 46/5/0.38 och han är sååååå dålig. Alltså, allvarligt, hur dåliga turn- och riverkort går det ens att producera?)

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $197.85

UTG+1: $174.30

CO: $245.55

Button: $83.80

SB: $74

Hero: $203

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 6:club: 3:club:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: 4:heart: 5:spade: 2:spade: ($10, 5 players)

SB checks, Hero bets $10, UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds.

 

Turn: 5:diamond: ($30, 2 players)

Hero bets $30, UTG+1 calls.

 

River: A:spade: ($90, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets $82, Hero folds.

Uncalled bets: $82 returned to UTG+1.

 

Results:

Final pot: $90

 

:blank:

 

Sessionens den-träffade-dig-bättre-än-mig-va?:

(Fi är smått fantastiska 70.0/0.0/0.38 över massa händer :))

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $190

CO: $354.05

Button: $66.85

Hero: $316.65

BB: $107.90

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with J:heart: K:heart:

UTG folds, CO calls, Button folds, Hero calls, BB checks.

 

Flop: Q:club: T:spade: J:club: ($6, 3 players)

Hero bets $6, BB folds, CO calls.

 

Turn: 9:club: ($18, 2 players)

Hero bets $12, CO raises to $24, Hero ?

 

:blank:

 

Sessionens tack-för-att-jag-fick-komma-undan-billigt:

(Sett fi sno potter på turn ett par gånger, när man som aggressor visat svaghet, och jag tänkte CR honom. På river visar han Axd för floppad nötfärg.)

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $243.55

UTG+1: $192.65

CO: $207.90

Button: $81.60

SB: $178.05

Hero: $204.60

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 6:diamond: 8:diamond:

UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: K:diamond: T:diamond: 2:diamond: ($10, 5 players)

SB checks, Hero bets $10, UTG+1 calls, 3 folds.

 

Turn: 3:club: ($30, 2 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

 

River: T:heart: ($30, 2 players)

Hero bets $26, UTG+1 raises to $52, Hero folds.

Uncalled bets: $26 returned to UTG+1.

 

Results:

Final pot: $82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionens tack-för-att-jag-fick-komma-undan-billigt:

(Sett fi sno potter på turn ett par gånger, när man som aggressor visat svaghet, och jag tänkte CR honom. På river visar han Axd för floppad nötfärg.)

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $1/$2

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $243.55

UTG+1: $192.65

CO: $207.90

Button: $81.60

SB: $178.05

Hero: $204.60

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 6:diamond: 8:diamond:

UTG folds, UTG+1 calls, CO calls, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: K:diamond: T:diamond: 2:diamond: ($10, 5 players)

SB checks, Hero bets $10, UTG+1 calls, 3 folds.

 

Turn: 3:club: ($30, 2 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

 

River: T:heart: ($30, 2 players)

Hero bets $26, UTG+1 raises to $52, Hero folds.

Uncalled bets: $26 returned to UTG+1.

 

Results:

Final pot: $82

 

Intressanta händer.

 

Dock undrar jag hur du hittar folden här. Är det inte i det vekaste laget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite nyfiken på din läggning i

var-sämst-så-fixar-pappa-Full-Tilt-resten-åt-dig.

 

Den känns inte självklar så motivera gärna.

 

Killen älskade att jaga, och jag hatar att betala av när de träffar. Tycker den är ganska självklar faktiskt. Fisken har 0.38 i AGR och jag har pottat två gator. Brädan har först parats och sen har både A (för A5) kommit och :spade: för färgen kommit. Jag kanske missbedömmer hans bluffvilja där iof, men jag tror inte det. Nån mer som tycker det är en syn?

 

Intressanta händer.

 

Dock undrar jag hur du hittar folden här. Är det inte i det vekaste laget?

 

Oddsen spelar typ ingen roll där. Killen är äcklig nötförsäljare - vad ska jag slå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen älskade att jaga, och jag hatar att betala av när de träffar. Tycker den är ganska självklar faktiskt. Fisken har 0.38 i AGR och jag har pottat två gator. Brädan har först parats och sen har både A (för A5) kommit och :spade: för färgen kommit. Jag kanske missbedömmer hans bluffvilja där iof, men jag tror inte det. Nån mer som tycker det är en syn?

Dels kan vi som du säger inte vara säkra på hur ofta han bluffar bara utifrån hans stats (även om det troliga är att det inte är särskilt ofta), dels ser jag framför mig att en sån synglad rackare kan ha en trea med valfritt sidokort och kommer i byxorna när hjulet sitter på river. Jag tror inte att en spelare med hans stats tänker särskilt mycket på vad du borde ha eller vad han själv representerar, bara att han satte sitt drag och nu ska få betalt. Du behöver väl vinna runt 30 % av gångerna för att gå runt. Jag vill inte påstå att det är en syn, bara att folden tål att diskuteras.

 

Förresten, givet hans stats, är inte betstorleken rätt skum oavsett vad han har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...