Cyntax Postad 12 December , 2006 Rapport Share Postad 12 December , 2006 Svårt o multitabla på fulltilt ? när man inte kan köra 1600x 1200 Jag spelar då 12bord utan problem. Överlappning ja. Men vad spelar det för roll? Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Överlappning är bra. Då slipper man bli tiltad för att man folda TT mot AK och 99 då floppen var AT9.Mer överlappning till folket för tusan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plinga Postad 12 December , 2006 Rapport Share Postad 12 December , 2006 Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Att ändra muskänslighet är överskattat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 12 December , 2006 Rapport Share Postad 12 December , 2006 Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Att ändra muskänslighet är överskattat! Absolut. Har den på max hastighet och "Förbättra pekarens precision". Tar jag bort precisionen blir den opålitlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 12 December , 2006 Rapport Share Postad 12 December , 2006 Svårt o multitabla på fulltilt ? när man inte kan köra 1600x 1200 Jag spelar då 12bord utan problem. Överlappning ja. Men vad spelar det för roll? Jag körde med 1280*960 tidigare, nu ändrade jag till 1024*768 för att slippa flytta musen flera meter. Överlappning är bra. Då slipper man bli tiltad för att man folda TT mot AK och 99 då floppen var AT9.Mer överlappning till folket för tusan! Appropå tilt. Råkade folda AA pga "didnt act in time" idag . Senare under samma SnG och spel ITM. Torskar TRE all in (ja jag täckte han alla gånger utom den sista) mot samma FI som alla tre gångerna hade AA! Hur jävla sannolikt är det! Ingen bra dag, vi är inte kompisar AA och jag idag.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MarcusK Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Jag har nu prövat på lite SnG:s (på full tilt) efter ett halvt års uppehåll. Dock på den blygsamma 2 och 5 $ nivån. Intäkterna från frirullarna räcker inte till mer och jag har inte tänkt sätt in några pengar full tilt fö närvarande. Men nu till saken. Jag tycker det är fruktansvärt tigt på full tilts turneringar. Ja även på 2+0.25 nivån. Det är ju tightare än på ipokers 20+2 nivå. Att krypa in till prispengarna går inte, man måste stjäla blinds så mycket man vågar(ja lite mer än jag skulle vilja), om man inte haft lyckan att vinna ett par storpotter. På ipoker kan man i större utsträckning låta de andra gambla ut varandra. Hur är det i de lite dyrare turneringarna? Blir det ännu tightare (undrar om det kan vara det)?. Är det så här kanske SnG:s skall vara. Det är dock lite passivt också. Jag har sett flera spelare blivit uppätna av blindsen och det är mycket säkrare att ställa än på tex ipoker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 13 December , 2006 Rapport Share Postad 13 December , 2006 Jag har nu prövat på lite SnG:s (på full tilt) efter ett halvt års uppehåll. Dock på den blygsamma 2 och 5 $ nivån. Intäkterna från frirullarna räcker inte till mer och jag har inte tänkt sätt in några pengar full tilt fö närvarande. Men nu till saken. Jag tycker det är fruktansvärt tigt på full tilts turneringar. Ja även på 2+0.25 nivån. Det är ju tightare än på ipokers 20+2 nivå. Att krypa in till prispengarna går inte, man måste stjäla blinds så mycket man vågar(ja lite mer än jag skulle vilja), om man inte haft lyckan att vinna ett par storpotter. På ipoker kan man i större utsträckning låta de andra gambla ut varandra. Hur är det i de lite dyrare turneringarna? Blir det ännu tightare (undrar om det kan vara det)?. Är det så här kanske SnG:s skall vara.Det är dock lite passivt också. Jag har sett flera spelare blivit uppätna av blindsen och det är mycket säkrare att ställa än på tex ipoker. Har iofs aldrig spelat på så pass låga nivåer på FTP men på $33+3 är det inte särskilt tight. Runt 200/400 brukar bubblan komma exempelvis. Själva poängen med SNG's är ju inte att man ska folda sig in i pengarna utan att du ska känna igen pushhänder och synhänder på bubblan, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 vilka sidor har 75-100bb i startstack? b2b har man 40, inga implicerade odds alls alltså, ganska trist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Stars har 75bb i startstack, du ska inte spela löst för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 100bb på everest Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 100BB på Paradise Poker också... Du börjar med 5/10 och 1000 i startstack. Långsamt överlag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 100BB på Paradise Poker också... Du börjar med 5/10 och 1000 i startstack. Långsamt överlag... Hur ofta ökar blindsen? Hur är trafiken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 100BB på Paradise Poker också... Du börjar med 5/10 och 1000 i startstack. Långsamt överlag... Hur ofta ökar blindsen? Hur är trafiken? Blindsen ökar var 10:e hand så det går rätt långsamt när en del tänker... Trafiken är inte mycket att hurra för, det var mycket jänkare där förut. På nivåer över $50 är det riktigt dåligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 14 December , 2006 Rapport Share Postad 14 December , 2006 Stars har 75bb i startstack, du ska inte spela löst för det. nej men man kan syna med par för att setta iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 15 December , 2006 Rapport Share Postad 15 December , 2006 Vem bryr sig om SNG det är ju inte ens riktig poker! LOL Kungarne har precis tagit OT-pokalen av mig. STORT GRATTIS! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amlxxx Postad 17 December , 2006 Rapport Share Postad 17 December , 2006 Jag tycker Betsson har en jettebra sngstruktur. Du vil aldri få problem med at få bordet ditt fylt opp. Spesielt turbodelen liker jag. Blir fort action uten at det blir bara Lotto( sånn som feks nordicbet). Så bettson er absolutt at anbefala! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts