Gekko Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Fi i båda händerna är HitMonLee på prima. Duktig LAG spelare som verkar ha mycket game i sig. Som sagt tar ni synen med någon av dessa händer eller med båda? Och varför? Tankar kring Fi's spel, möjlig HD, bluffrekvens, etc... Hand 1. ** Champion [Hold 'em] (50.00|100.00 No Limit - Cash Game) Real Money - HitMonLee sitting in seat 1 with $11066.45 - tsarrast sitting in seat 2 with $8739.00 - sunr 8 sitting in seat 3 with $3500.00 [sitting out] - gbpusd sitting in seat 4 with $4498.00 - Hero in seat 5 with $10248.00 [Dealer] HitMonLee posted the small blind - $50.00 tsarrast posted the big blind - $100.00 ** Dealing card to Hero: , gbpusd folded Hero raised - $400.00 HitMonLee called - $400.00 tsarrast folded ** Dealing the flop: , , HitMonLee checked Hero bet - $898.00 HitMonLee called - $898.00 ** Dealing the turn: HitMonLee checked Hero checked ** Dealing the river: HitMonLee went all-in - $9818.45 Hero??? Hand 2. ** Champion [Hold 'em] (50.00|100.00 No Limit - Cash Game) Real Money - HitMonLee sitting in seat 1 with $10028.45 - tsarrast sitting in seat 2 with $12087.00 - sunr 8 sitting in seat 3 with $2822.00 - gbpusd sitting in seat 4 with $5390.00 [Dealer] - Hero sitting in seat 5 with $7700.00 Hero posted the small blind - $50.00 HitMonLee posted the big blind - $100.00 ** Dealing card to Hero: , tsarrast folded sunr 8 folded gbpusd folded Hero raised - $350.00 HitMonLee called - $350.00 ** Dealing the flop: , , Hero bet - $698.00 HitMonLee called - $698.00 ** Dealing the turn: Hero bet - $2094.00 HitMonLee went all-in - $9080.45 Hero??? Citera
greywolf Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 Hand 1. Svårt att säga något när man inte är inne i gamet. Grejen är att det är så lätt för han att dega in där då du inte "kan" ha en bra hand där då du checkar bakom på en dragig bräda. PFR och CB och sen checka bakom på dragig bräda tyder ju inte direkt på en stor hand för dig. På en basic nivå så skulle det innebära att det är en bluff här då han spelar på att du inte orkar med synen med draget/luften/enparshanden som han rimligen borde sätta dig på. Jag undrar vilken HD vi kan sätta han på som synar knappenhöjning preflop och checksynar floppen och checkar turn. Dock när han vet att du vet att du har representarat en svag hand så kanske han spelar så här med A9+ för att du ska hjältesyna =/. Vad har han för tankar om dig, hur tror du han uppfattar din vilja att syna stora bets utan nötterna/stål? Citera
rilleg Postad 8 December , 2006 Rapport Postad 8 December , 2006 fina hh ola som vanligt men för vi ska analysera detta bättre måste vi ha mer info om hans tempo, vem killen är, stats o dylikt? hur har gamet varit etc.... Citera
Jessica Postad 9 December , 2006 Rapport Postad 9 December , 2006 Hand 1 är nog väldigt svår att syna, vill han inte representera ett boomat färgdrag? Hand 2 vet jag faktiskt inte. Citera
jello Postad 9 December , 2006 Rapport Postad 9 December , 2006 Spontant vill jag folda 1, men syna 2. Någon oerhört bra förklaring till det har jag inte annat än att 1 inte är ett bra bluffläge, medan 2 är det. Så allting beror väl på hur twistad han är. Citera
Hjort Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Jag tycker man behöver jätteread för att vika hand 1. Visst, syn är abc-spel, men det är ju abc-spel för att det helt enkelt är rätt. Man kan inte hålla på och vika TPTK efter att ha checkat turn särskilt ofta eftersom handen helt enkelt är jäkligt stark i sammanhanget av vilka händer man själv kan ha och vilka händer motståndaren kan ha efter att ha checksynat flopp och checkat turn. Håller inte direkt med om att det är så uselt bluffläge. Det är ett uppenbart bluffläge eftersom öppet stegdrag trillar in, men det gör det inte uselt. Det är ju uppenbart av den rätt enkla anledningen att det ska bluffas rätt mycket där eftersom trean på turn hjälpte motståndarens hd extremt mycket mer än vår hd när vi checkat bakom på turn. Hand 2 är jag väl egentligen inte alls med på. Vill man ha bluff så verkar det ju väldigt mycket bättre att checka samtidigt verkar värdet på själva betet lite knasigt. Jag ser inte direkt något värde i att beta där. Citera
psatiw Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Som andra har sagt så är det ju rätt svårt att säga nånting utan att veta lite mer om fi. Han "har game" i sig, visst, men jag tycker det är lite för lite. Anyway så gillar jag spontant Hjort's resonemang ang. hand 1 väldigt mycket faktiskt. Jag tycker det spelet känns mer bluffigt än spelet i hand 2. Vi lär ju sällan vara jättestarka där på river liksom. Dessutom tycker jag donkpushen av nån anledning känns lättare att syna än en CRAI på river där, en linje han väl borde ta med viss frekvens (både tom och med stål) om du värdebettar river någolunda ofta i en pott av den där storleken. Stackdjupen finns ju iaf där för det. Däremot hand 2 kan jag nog hitta folden i. Den brädan tycker jag känns äckligare och där har vi dessutom visat betydligt mer styrka. I snitt där tror jag hans hand är bättre än vår eftersom han en hel del av gångerna kommer sitta på nåt bra drag om han inte redan är förbi oss, och alla gånger vi är efter kommer vi dra hyffsat slim om inte dött. Citera
beachalban Postad 12 December , 2006 Rapport Postad 12 December , 2006 Hand 1 är ju intressant eftersom pushen 10k in i 2.5k efter check-check på turn avviker ganska mycket från en normal linje. Gäller detta även på denna nivå? Vår TPTK ligger i botten av den HD Fi kan förväntas få syn av. Den ligger samtidigt i toppen av den HD vi har representerat så långt. Därav finns det väldigt få händer som 1. Fi kan sätta inom vår HD och 2. vi skulle syna med. Detta borde Fi veta om han verkligen vill ta betalt och inte pusha. Samtidigt hänger detta såklart på hur ovanlig en sådan här move är. Särskilt om han vet hur han ska utnyttja sin image. Spelar du mkt 50/100 på prima nu Gekko? Kul att höra i så fall. Good luck! Citera
Recommended Posts