Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är okänd, men anta han kan spela.

Mitt normala spel här är c/r alla träffar. Men nu fick jag en stark hand på en jättedragig och bluffig bräda, om jag c/r flop, betar ut turn och blir raisad kan jag aldrig folda. Jag callar alltså bara ned, är det vekt och felspelat?

Full Tilt Poker

Limit Holdem Ring game

Limit: $5/$10

6 players

Converter

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with :As::9h:

2 folds, CO raises, 2 folds, Hero calls.

Flop: :6h::9d::8d: (4.5SB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Turn: :Qc: (3.25BB, 2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

River: :5c: (5.25BB, 2 players)

Hero bets, CO folds.

Uncalled bets: 1BB returned to Hero.

Results:

Final pot: 5.25BB

Postad

Nja, beror på vad du vill ådstakomma (hur fan stavas det ordet). I den här situationen vill jag få fi att folda för alla ruter för de ger färgchans och många andra kort ger stegchans. Vi vet inte vad fi har men kan anta att eftersom han raisade så träffade brädan honom lika lite som mig. Alltså c/r jag för att få bort alla osannolika drag och ta ner potten direkt. Alla överkort är skrämselkort också. Det är du som har övertaget på den floppen när floppen visar mittenkort mot en preflop aggressor.

Ditt spel klassar jag som passivt på gränsen till slowplay som jag kanske skulle gjort mot en passiv bet-callingstation-fi. men helst vill man i FL ta hem potten direkt. Q:en hade kunnat kosta dig potten. Bra att du bettar river dock.

Postad

tror det är helt fel tillfälle att bara calla ner, din hand är sårbar, han kan checka turn.

Med den handen har du väl egentligen inte jättemycket emot om han raisar turn med en semibluff. Värre är väl om han sitter med ett starkt drag och tar ett frikort på turn när du callar (vilket du väl inte skulle göra med ett drag eller nothing?)

du har en stark men sårbar hand och låter homom se alla gator nästan gratis, du leder troligtvis på flop. Klonkar han turn kommer han raisa dig där men den risken får du leva med. Du vet ju att du fortfarande kommer calla ner, värre är det väl om du har en hand du måste folda mot raise på turn.

om du ska spela nån hand såhär tycker jag du ska välja A7 istället. Med A9 får du bra betalt av alla drag och alla par.

Postad

Jag kan inte beta för att folda några drag, dom kommer hänga med i alla falll.

Det jag riskerar är att jag får massor med action, men som Opterion sa kanske det inte gör något för handen är så pass stark. Lutar åt det hållet själv nu.

Postad

Fi sitter troligen inte på något starkt drag, visst, då kan man inte få han att lägga. Men man vill få bort alla överkort och ruter som kan dra in runner runners och överpar. Handen är inte så stark med andra ord när turn och river har fallit.

Postad

Gillar linjen förutom att du inte fullföljer den, utan donkar river istället. Jag vet att många älskar det spelet, men tycker inte det passar här (eller särskilt ofta annars heller, men det kanske är för att jag mött för många som valuebettar tunt eller bettar tomma på river). Dessutom kommer ju ett drag och du spelar handen baklänges så att säga, genom att ge action på river istället för tidigare.

Nu suger det ju visserligen ofta att ge action ur pos på brädor som denna, och denna hand är väl nånstans mellan att du vill checkraisa floppen eller bara syna ner. Med A8 istället gillar jag denna linje bättre, med överpar kan du ge mer action, så ja, A9 hamnar nånstans mittemellan. (med överpar kanske det iofs är bättre att syna ner och checkraisa river och folda mot 3-bet (på en del brädor)... kan man göra det med A9? hmm.).

Att betta/raisa ur pos för att inte ge "gratiskort" till motståndarens drag (som nån sa) kan vi väl alla vara överens om att det inte är bra i FL. Dels bettar han ju åt dig, dels har han så många outs att det inte gör nåt att flera bets går in, dels vill du ha det extra bettet på river när han missar som du misslyckades att få denna gång, och dels kostar det mkt mer att spela aggro på dragvänliga brädor om du skulle ha oturen att vara uppe mot en bättre hand.

Postad

Jag donkbettar helst ut här på floppen. Rent allmänt tycker jag att det är en bra mörkförsvarsstrategi att sätta stor press på fi med donkbets både med halvträffar, semibluffar och monsterhänder.

Om fi höjer på floppen så antingen återhöjer jag eller synar för att dubbeldonka på turn.

/Bjorn

Postad

Ok, klart är att jag spelade handen illa. Jag blandar ihop 2 tankegångar, det är nog det som spökar för mig.

Här är Stoxtraders syn på handen. Han tycker väl som ni ungefär.

"I think you need to c/r this flop, you can donk check the turn if a queen or king comes if yuou like, as played I like a c/c on the river."

Postad
Jag kan inte beta för att folda några drag, dom kommer hänga med i alla falll.

Det jag riskerar är att jag får massor med action, men som Opterion sa kanske det inte gör något för handen är så pass stark. Lutar åt det hållet själv nu.

Om han har færgdraget och tar ett frikort ær det ju inte bra alls. Istællet ska han betala så dyrt som mjøligt før att træffa sin færg. Ibland træffar han sin færg och du pumpade in alla bet i onødan... shit happens. Men før varje bet du får in på turn tjænar du i genomsnitt 0.8 bet då han bara træffar sin færg 1 gång på 5 (om du lægger dig på river nær han træffar færgen).

Postad

"I think you need to c/r this flop, you can donk check the turn if a queen or king comes if yuou like, as played I like a c/c on the river."

-c/r man flop gillar jag inte o checka turn, då ger man ju ett frikort om man leder. Bättre o c/c river isf. Blir man raisad på turn så sparar man dessutom ett bett då man får folda.

Postad

-c/r man flop gillar jag inte o checka turn, då ger man ju ett frikort om man leder. Bättre o c/c river isf. Blir man raisad på turn så sparar man dessutom ett bett då man får folda.

Finns inte så många händer med få outs att ge frikort till om K/Q kommer (dessutom är det extremt jobbigt att bli raisad eftersom vi inte kan folda lätt med alla dessa drag), och en aggressiv motståndare kanske dessutom bettar dom åt en. Har börjat gilla den donkcheck-linjen mer och mer (även annars med).