Gå till innehåll

FLT - Riverfold?


TheAnalyst

Recommended Posts

ekhad har hittills spelat aggressivt och enligt vad jag kan se kompetent.

 

$5/$10 Texas Hold'em - Monday, December 04, 08:55:40 ET 2006

Table Table 126938 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Ebse0 ( $239.42 )

Seat 4: tower981 ( $128.50 )

Seat 3: TheAnalyst2 ( $277.50 )

Seat 1: Ekhad ( $148 )

tower981 posts small blind [$2].

Ekhad posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to TheAnalyst2 [ Kc 5s ]

Ebse0 folds

TheAnalyst2 raises [$10]

tower981 folds

Ekhad calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 8d, Jc, 8c ]

Ekhad checks

TheAnalyst2 bets [$5]

Ekhad calls [$5]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

Ekhad checks

TheAnalyst2 bets [$10]

Ekhad calls [$10]

** Dealing River ** [ 6s ]

Ekhad checks

TheAnalyst2 bets [$10]

Ekhad raises [$20]

TheAnalyst2 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad du ska slå på river, det enda du slår är en bluff. Tycker det enda som spelar in här är hur benägen han är att göra en c/r bluff här. Med tanke på potoddsen måste du vara väldigt säker på att han bluffar.

 

Tog bort resultatet och ändrade rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag synar alla dagar i veckan. Okej, troligen slagen men du behöver inte plocka hem den så ofta för att ha odds (ca 1 av 8 gånger) Lägger aldrig topparet HU i fixed, tyvärr. Visst kostar det ibland, men som sagt, den behöver inte sitta ofta och ibland får man banne mig skylla sig själv och betala av raisen eftersom det är värre att folda och torska en pott man skulle ha vunnit.

 

Bluff är inte så osannolik, fi kan ha AJ, QJ, pockets etc. Splitpott med annan K är inte heller omöjlig. Visst, oftast är du slagen, men det är bara att bita sig i kinden och betala av.

 

Edit: Tänkte inte på att det är en checkraise när jag såg det men jag står ändå för vad jag skrev. Lägger nog inte mot en checkraise där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro jag raisar 100% av gångerna med k5 på knappen först in i SH FL. E ju bättre än average plus position..

 

Hurivida det är shorthanded eller inte saknar helt praktisk betydelse. När du är först in kunde personer till höger om dig lika gärna vara på månen.

 

Det som är helt avgörande för om K5o är en raise eller en fold först in från knappen är mörkarnas spelstyrka. Eller ja, rakestrukturen spelar en hel del roll också. Med drakonisk rake så blir väldigt många höjningshänder till solklara folds.

 

För övrigt så skulle jag checkat bakom på river den samanlagda risken att bli synad (eller höjd) av en bättre hand i kombination med att jag vill splippa riskera en CR bluff gör att jag inte tycker att värdebeten riktigt finns där eller i varje fall är extremt tunn.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har betydelse om det är FR eller SH. Förutom att spelet är annorlunda i FR kan man räkna ut matematiskt att om man är först in på knappen är det större chans att blindsen sitter på bättre kort än om samma situation uppkommer i SH. I FR delas nästan halva kortleken ut bland spelarna och foldar alla ökar sannolikheten att blindsen sitter på höga kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har betydelse om det är FR eller SH. Förutom att spelet är annorlunda i FR kan man räkna ut matematiskt att om man är först in på knappen är det större chans att blindsen sitter på bättre kort än om samma situation uppkommer i SH. I FR delas nästan halva kortleken ut bland spelarna och foldar alla ökar sannolikheten att blindsen sitter på höga kort.

 

Finns diverse uträkningar gjorde på s.k. bunching effect i FLT och samtliga kommer fram till att effekten är i stort sett försumbar. Detta beror dels på att relativt få kort delas ut (jämfört med t.ex. draw) och dels för att väldigt långt ifrån alla händer med höga kort är spelbara.

 

Men visst, rent matematiskt ökar mörkarnas genomsnittliga högkortsstyrka en liten minimal aning om det är fler spelare som foldat innan.

 

Att spelet TYPISKT är anorlunda i FR än i SH håller jag dock med om. Men då ska man tänka på att dels så är det typiskt anorlunda på ett sätt som gör det MER attraktivt att stjäla i FR än i SH men framför allt att det inte är intressant hur spelet typiskt är utan just hur dom spelarna i mörkarna spelar.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...