Gå till innehåll

ARTIKEL: Glimne fredag


sulla

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,945123,00.html

 

Är det nån som håller med att syn är rätt spel?

 

Jag tycker verkligen att allin är rätt spel. Framför allt för följande orsaker.

 

1. Kan vara en bluff, battle of blinds...

 

2. Image, BB tar ingen skit

 

3. SB kanske blir rädd och släpper då hon inte investerat mer än 4500 i potten

 

4. SB har en sämre kicker med A

 

5. Kan få SB att vika låga PP även om SB har PP så är det en singling ofta

 

6. Låt säga att vi synar, vad gör du vid flop utan träff? Förutsätt att SB gör ett CB oavsett.

 

 

Enda vi är rädda för är ju KK eller AA och den risken får vi ta. Då klonkar vi väl färg istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glimne är som vanligt helt resultatorienterad. hade tess varit uppe mot aq o torskat hade det varit bättre spel o syna bla bla

 

klar all in!

är det chipleadern o du ligger mkt bra till kanske man kan ta en syn, men kom igen nu. hur hittar han standardlägen o gör fel varje gång???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med rosen till 90%... ;)

Men tycker inte syn är "helt sjukt"...och defenitivt inte det ända spelet...

Rosen stora poäng är ju tableimage..inte kom här och hacka på mina blinds....!

All in och INTE visa om fold och köp ut om syn... :)

 

Nja, alla 6 punkterna jag kom med är väl lika viktiga som tableimage. Finns ju faktiskt god chans att dubbla upp, ofta är du SOM SÄMST upp mot en singling samt att du kan få starkare händer att vika sig och syn av dominerade händer. Beroende på hut lös FI är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den andre spelaren har varit tämligen aggressiv hittills, och ofta höjt i potterna.
Det finns alltså en påtaglig risk för att lilla mörkens höjning signalerat en minst lika bra hand som din.

 

:(

lol motsägelsefullt...jaaaaaaaaaa

 

Jag tror att stora anledningen till detta är att i Glmnes värld där han själv bara spelar nötter sätter alla andra på samma spel. Han tror alltså att även om FI varit väldigt agressiv så har FI trots detta alltid haft en hand.

 

Någon annan förklaring finns ju inte, kan tänkas mig att Glimne sätter sin FI HD på AQ+ 99+ och typ 0% FE.

 

Men problemet är ju att i denna situation med en agressiv FI kan HD´n vara any two och FE kan därmed också vara väldigt mycket högre, samt att det faktiskt kan komma syn med sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resonemanget om att fi ofta slår AK är ju lite banan. Sen känns "rätt svar" en aning tunt eftersom plagiatmästaren inte bemödar sig med att säga nåt om vad man sen bör fundera på när floppen kommer. Så om man hamnar i den situationen med bara Glimnetips i bakfickan ska man nog ställa direkt för att slippa riskera fler beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

vet inte om lägget är lika dåligt som motiveringen iofs:

 

Rätt svar: Med en höjning emot dig och tre spelare inklusive knappen som återstår efter dig ska ditt förstahandsalternativ vara att lägga ditt ynka par här. De enda händer du är i överläge mot är 3-3, 2-2 och A-2; mot ett högre par är du i princip död, och mot två oparade högre kort, även sådana skräphänder som 9-6 och 7-5, är dina odds inte mycket bättre än en slantsingling. Det krävs i princip att du floppar en triss för att ha någon chans här, och även så är det inte säkert att du får betalt de få gånger du gör det. Lägg dina fyror i den här situationen, och håll i minnet att du kan aldrig vinna en flerbordsturnering under den första timmen, men väl förlora den.

 

"med 44, stor sannolikhet att ha knappen resten av handen och med djupa stackar ska jag alltså lägga 44"

 

"precis... nu vet du"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda händer du är i överläge mot är 3-3, 2-2 och A-2; mot ett högre par är du i princip död, och mot två oparade högre kort, även sådana skräphänder som 9-6 och 7-5, är dina odds inte mycket bättre än en slantsingling.

Jag vet... jag spelar no limit med djupa stackar och värderar min hand utifrån hur bra den står sig in en all in-situation preflop. Har karln hört talas om implicita odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen inte. Karln borde fanimej skämmas över att publicera sådant kvalificerat skitnack.

Det enda han borde publicera att sitt uppsägningsbrev som aftonbladets "pokerexpert"! All heder åt honom som spelexpert, men när det kommer till poker han är vissa brister...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,979930,00.html

 

Jag vet inte hur Glimne spelar, men jag får inte AJ att bli TK på QJ654-brädan. Det är väl möjligt att det är grafikern som gjort fel här, och inte Glimne själv. Om så är fallet får jag lyfta på hatten till Glimne och gratulera honom till en analys som faktiskt stämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dock inte hur han får ihop att AJ är topparet med bästa möjliga kicker på JQ645

Det var ju det jag skrev. Men det är ju inte omöjligt att nån grafiker gav oss fel hand, alltså AJ istället för AQ. Det är ju ganska otroligt att Glimne gör grafiken själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...