Gå till innehåll

Hur ska jag lyckas sluta?


Bluffaren

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

100% seriös nu: Håll dig till playmoney eller lägg ner pokern helt.

100% seriös nu: Håll käften och försök inse att jag beskriver frustrerande tiltsituationer där man inte tänker riktigt klart. Ifall jag hade fått se alla era tiltbeteenden så hade jag säkert själv fått mig ett gott skratt :?

 

Försök att inse att du inte har vad som krävs. Precis som Opteron skriver har du, trots att du har spelat poker i två år, dålig koll på fundamenta (och nej, det har inte att göra med din tilt eller dina bad-beats, alla med något hum som läser dina frågeställningar om att höja preflop, slowplaya eller syna all-in med AK i turneringar (m.m.) ser att du helt enkelt inte har greppat grunderna) och har svårt för att ta till dig råd och tips (då menar jag inte att du är ovillig, utan att du helt enkelt har svårt att förstå de råd och tips som ges).

 

Du har spelat bort 10k+ på poker men envisas med att förneka, för dig själv och andra, att du är en dålig pokerspelare. Istället skriver du saker som "att man inte är vinnande betyder inte att man är dålig", att du inte gör fler misstag än andra, eller berättar ivrigt om någon "haj" som gav dig beröm för några händer du spelade.

 

Du skriver att du själv har insett(?) att du borde sluta, men när någon annan föreslår att du nog faktiskt borde göra just detta så blir du otrevlig och börjar dilla om alla andras tiltbeteenden.

 

 

Jag säger detta i all välmening: Lägg ner. I nuläget slösar du bort både din egen och andras tid och tillför inget till forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att du m fl har missuppfattat syftet med vissa av mina frågeställningar. Jag förstår av era svar att ni inte har tänkt särskilt långt innan ni uttalar er i frågan. Att jag har svarat otrevligt i några fall beror på den nedlåtande attityd som genomsyrar era meddelanden. Jag vet att jag inte är någon dålig spelare men jag är samtidigt långtifrån klar med min utveckling till en riktigt bra spelare (vissa saker måste jag vara mer uppmärksam på, som t ex stegmöjligheter). Att inte vara vinnande i längden idag betyder inte självklart att man är rent dålig. Uttala er istället efter att ha sett mig spela några sessioner och försök som sagt inse att jag har skrivit om väldigt speciella situationer då stress och tilt påverkade mitt omdöme. Det är m a o inte så jag brukar spela även om det säkert kan uppfattas på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även jag själv är ganska kass, men har fått ihop några småprylar via pokern och är nöjd med det, men när jag läser denna tråden upplever jag att du inte, just nu iaf är tillräckligt skicklig för att vinna. De händer du beskriver tror jag säkert alla av oss stöter på lite då och då, men har man en rulle, och vet att poker bygger på sannolikhet, där det ibland blir sannolikenhten med minst chans så bryr man sig inte allt för mycket över bad beats... sånt händer, och just den där handen som du började med, att han hade floppat stegen, nog har du säkert någongång floppat stegen? skillanden är kanske att din motståndare fattade att han var slagen, ngt som du inte såg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Viktiga pokerprinciper

 

 Spela aldrig om jag är väldigt trött eller nedstämd för det innebär alltid sämre koncentration med en ökad benägenhet för risker.

 

 Slowspela aldrig annat än väldigt bra händer (minst hög stege) och i princip bara mot sådana som själva brukar betta hårt.

 

 Fortsätt inte betta hårt utan minst tvåpar om någon redan har synat en jättebet och det inte finns något färg eller uppenbart stegdrag.

 

 Ta pauser med jämna mellanrum och konsolidera mitt spel. Ifall jag ligger bra till, ta en promenad och fundera på hur jag bör fortsätta.

 

 Riskera inte mycket på medelbra träffar (det går fler tåg). Jag går snabbare plus om jag inväntar riktigt bra händer och vinner stort.

 

 Gå aldrig all in med en större summa om jag inte garanterat leder. Tvåpar räcker sällan. Titta alltid efter tecken på stege eller kåk.

 

Min tanke är att regelbundet titta på en lapp med dessa principer under spel så att man alltid håller disciplinen uppe och inte hamnar i något flummigt riskbeteende.

 

 

Många av dom här "principerna" är tydliga tecken på att du missuppfattat pokerns grunder grovt. Du är helt enkelt ingen bra spelare. Det är möjligt att du kan bli bättre om du studerar pokerteori, men du kommer antagligen aldrig att bli riktigt bra (och det är inte det du satsar på heller vad jag har förstått).

 

Sedan tycker jag att Oterons påstående om att om man inte har fattat det fundamenta inom poker så har man låg IQ är helt fel, bara för att mina inte har förutsättningar för att bli en bra pokerspelare så behöver man inte vara korkad. Jag har flera jättesmarta kompisar som har försökt börja spela poker men har samma problem, poker är helt enkelt inte deras grej. Hög IQ är en fördel i poker men absolut ingen garanti för att bli bra.

 

Bara du själv kan bestämma om du vill sluta eller inte, men om du inte kan tänka dig att spela utan att bli en vinnande spelare, så bör du helt klart överväga att sluta. Finns så sjukt mycket annat man kan syssla med.

 

Lycka till hur du än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att du m fl har missuppfattat syftet med vissa av mina frågeställningar. Jag förstår av era svar att ni inte har tänkt särskilt långt innan ni uttalar er i frågan. Att jag har svarat otrevligt i några fall beror på den nedlåtande attityd som genomsyrar era meddelanden. Jag vet att jag inte är någon dålig spelare men jag är samtidigt långtifrån klar med min utveckling till en riktigt bra spelare (vissa saker måste jag vara mer uppmärksam på, som t ex stegmöjligheter). Att inte vara vinnande i längden idag betyder inte självklart att man är rent dålig. Uttala er istället efter att ha sett mig spela några sessioner och försök som sagt inse att jag har skrivit om väldigt speciella situationer då stress och tilt påverkade mitt omdöme. Det är m a o inte så jag brukar spela även om det säkert kan uppfattas på det viset.

 

 

Det ÄR INTE dina tiltposter vi klagar på, det är dina allmäna poker-teori-uttalanden.

 

Läsa brädan är för övrigt fett jobbigt, måste alltid tvinga mig att kolla 2 gånger om det finns 3 kort i ett 5-kortsintervall och om det gör det och den andra betar så försöker jag folda om jag inte har färg eller kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron menade väl iofs tvärtom: Att om du har låg IQ så kommer det att bli rättså knivigt att någonsin bli en vinnande spelare. Alltså inte att man har låg IQ bara för att man inte vinner.

 

Nja, han skrev ju faktist så här :

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas otur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

 

EDIT : självklart menar han att man får det knivigt om man har låg IQ, men han utgår ju ändå ifrån att Bluffaren har låg IQ bara för att han är dålig på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte grindat varje inlägg i den här tråden men det är precis som Myssion m.fl. säger att du inte har lärt dig pokerns fundamentala delar. Du fokuserar på specifika situationer som att "aldrig betta hårt med en hand sämre än tvåpar" och "aldrig gå all-in utan att vara helt säker på att du leder". Inta inte försvarsställning nu utan jag (precis som de flesta andra i den här tråden) vill hjälpa dig att antingen bli bättre eller att få dig att kanske sluta spela och satsa på något annat än poker. Dock får jag intrycket av att du tycker poker är roligt och då kan du ju exempelvis sätta upp en gräns för hur mycket du är villig att spendera på ditt intresse.

 

Sen skriver du också att du har svårt att förstå hur folk kan börja med en jätteliten rulle för att sedan spela upp den till några $k. Jag tillhör väl antagligen den skaran själv men kan såklart bara svara för mig själv. Jag spelar minst 3h per dag, ofta mer. Hade jag inte haft flickvän hade jag utan att överdiva säkerligen spelat runt 8h dag (det är alltså en jävla tur att jag har en flickvän). Utöver den tiden jag spelar så tänker jag på poker 90% av min vakna tid - utan att överdriva det minsta. En hel del saker har satts åt sidan till förmån för poker. Exempelvis var jag igår upp till 05.30 och spelade trots att jag visste att jag hade föreläsning idag. Jag har tappat en del av mitt sociala umgänge pga pokern. Jag vet själv inte om det är värt det men jag har ändå gjort ett val.

 

Jag tror inte du är medveten om exakt hur mycket tid de flesta på forumet lägger ner på poker i alla dess former. Är du själv beredd att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron menade väl iofs tvärtom: Att om du har låg IQ så kommer det att bli rättså knivigt att någonsin bli en vinnande spelare. Alltså inte att man har låg IQ bara för att man inte vinner.

 

Nja, han skrev ju faktist så här :

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas otur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

 

EDIT : självklart menar han att man får det knivigt om man har låg IQ, men han utgår ju ändå ifrån att Bluffaren har låg IQ bara för att han är dålig på poker.

 

Njae, skriver inte att han har låg IQ för att han är dålig på pokerm skriver att han har låg IQ pga det sättet han FÖRMEDLAR att han är dålig på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

jag har skrivit om väldigt speciella situationer då stress och tilt påverkade mitt omdöme. Det är m a o inte så jag brukar spela även om det säkert kan uppfattas på det viset.

 

Hur ser det ut när du inte spelar och är stressad? Är du bra och vinnande då?

 

Jag förstår inte riktigt, för om det gick bättre när du inte tiltade och var stressad så skulle du troligen inte skriva här!

 

Man kan vara en vinnande spelare som åker på några badbeats och även tilta lite - men förlorar man rullen pga av det så känner man inte till BR-krav. Det borde man göra efter två år av pokerspelande.

 

Du kan inte ha läst en enda pokerbok eller någon seriös pokerskola på nätet?

 

Tror att det vore ett bra första steg för att gå lite pluss på poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron menade väl iofs tvärtom: Att om du har låg IQ så kommer det att bli rättså knivigt att någonsin bli en vinnande spelare. Alltså inte att man har låg IQ bara för att man inte vinner.

 

Nja, han skrev ju faktist så här :

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas otur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

 

EDIT : självklart menar han att man får det knivigt om man har låg IQ, men han utgår ju ändå ifrån att Bluffaren har låg IQ bara för att han är dålig på poker.

 

Njae, skriver inte att han har låg IQ för att han är dålig på pokerm skriver att han har låg IQ pga det sättet han FÖRMEDLAR att han är dålig på poker.

 

Okej, det stämmer, men jag tror (tror) att man kan vara väldigt smart men ändå helt obenägen att förstå sig på poker, och är man det så förmedlar man ju sig så som han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Viktiga pokerprinciper

 

 Spela aldrig om jag är väldigt trött eller nedstämd för det innebär alltid sämre koncentration med en ökad benägenhet för risker.

 

 Slowspela aldrig annat än väldigt bra händer (minst hög stege) och i princip bara mot sådana som själva brukar betta hårt.

 

 Fortsätt inte betta hårt utan minst tvåpar om någon redan har synat en jättebet och det inte finns något färg eller uppenbart stegdrag.

 

 Ta pauser med jämna mellanrum och konsolidera mitt spel. Ifall jag ligger bra till, ta en promenad och fundera på hur jag bör fortsätta.

 

 Riskera inte mycket på medelbra träffar (det går fler tåg). Jag går snabbare plus om jag inväntar riktigt bra händer och vinner stort.

 

 Gå aldrig all in med en större summa om jag inte garanterat leder. Tvåpar räcker sällan. Titta alltid efter tecken på stege eller kåk.

 

Min tanke är att regelbundet titta på en lapp med dessa principer under spel så att man alltid håller disciplinen uppe och inte hamnar i något flummigt riskbeteende.

 

 

Många av dom här "principerna" är tydliga tecken på att du missuppfattat pokerns grunder grovt. Du är helt enkelt ingen bra spelare. Det är möjligt att du kan bli bättre om du studerar pokerteori, men du kommer antagligen aldrig att bli riktigt bra (och det är inte det du satsar på heller vad jag har förstått).

 

Sedan tycker jag att Oterons påstående om att om man inte har fattat det fundamenta inom poker så har man låg IQ är helt fel, bara för att mina inte har förutsättningar för att bli en bra pokerspelare så behöver man inte vara korkad. Jag har flera jättesmarta kompisar som har försökt börja spela poker men har samma problem, poker är helt enkelt inte deras grej. Hög IQ är en fördel i poker men absolut ingen garanti för att bli bra.

 

Bara du själv kan bestämma om du vill sluta eller inte, men om du inte kan tänka dig att spela utan att bli en vinnande spelare, så bör du helt klart överväga att sluta. Finns så sjukt mycket annat man kan syssla med.

 

Lycka till hur du än gör.

Du är ju sjukt konstig som påstår att mina pokerprinciper bygger på fel resonemang. Vem som helst här (förutom du) ser att det är vettiga tankar under spel. Eller tycker du att jag ska göra tvärtom? Du är helt uppenbart bara en jävla besserwisser som så många andra här. För att kommentera inlägget om att inte fortsätta betta hårt utan minst tvåpar så syftade jag på 150 eller mer vid ett 2/5 eller 5/10-kronorsbord. Ifall någon redan har synat 150 från floppen utan steg eller färgdrag så har jag troligtvis inte bäst hand trots träff med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Viktiga pokerprinciper

 

 Spela aldrig om jag är väldigt trött eller nedstämd för det innebär alltid sämre koncentration med en ökad benägenhet för risker.

 

 Slowspela aldrig annat än väldigt bra händer (minst hög stege) och i princip bara mot sådana som själva brukar betta hårt.

 

 Fortsätt inte betta hårt utan minst tvåpar om någon redan har synat en jättebet och det inte finns något färg eller uppenbart stegdrag.

 

 Ta pauser med jämna mellanrum och konsolidera mitt spel. Ifall jag ligger bra till, ta en promenad och fundera på hur jag bör fortsätta.

 

 Riskera inte mycket på medelbra träffar (det går fler tåg). Jag går snabbare plus om jag inväntar riktigt bra händer och vinner stort.

 

 Gå aldrig all in med en större summa om jag inte garanterat leder. Tvåpar räcker sällan. Titta alltid efter tecken på stege eller kåk.

 

Min tanke är att regelbundet titta på en lapp med dessa principer under spel så att man alltid håller disciplinen uppe och inte hamnar i något flummigt riskbeteende.

 

 

Många av dom här "principerna" är tydliga tecken på att du missuppfattat pokerns grunder grovt. Du är helt enkelt ingen bra spelare. Det är möjligt att du kan bli bättre om du studerar pokerteori, men du kommer antagligen aldrig att bli riktigt bra (och det är inte det du satsar på heller vad jag har förstått).

 

Sedan tycker jag att Oterons påstående om att om man inte har fattat det fundamenta inom poker så har man låg IQ är helt fel, bara för att mina inte har förutsättningar för att bli en bra pokerspelare så behöver man inte vara korkad. Jag har flera jättesmarta kompisar som har försökt börja spela poker men har samma problem, poker är helt enkelt inte deras grej. Hög IQ är en fördel i poker men absolut ingen garanti för att bli bra.

 

Bara du själv kan bestämma om du vill sluta eller inte, men om du inte kan tänka dig att spela utan att bli en vinnande spelare, så bör du helt klart överväga att sluta. Finns så sjukt mycket annat man kan syssla med.

 

Lycka till hur du än gör.

Du är ju sjukt konstig som påstår att mina pokerprinciper bygger på fel resonemang. Vem som helst här (förutom du) ser att det är vettiga tankar under spel. Eller tycker du att jag ska göra tvärtom? Du är helt uppenbart bara en jävla besserwisser som så många andra här. För att kommentera inlägget om att inte fortsätta betta hårt utan minst tvåpar så syftade jag på 150 eller mer vid ett 2/5 eller 5/10-kronorsbord. Ifall någon redan har synat 150 från floppen utan steg eller färgdrag så har jag troligtvis inte bäst hand trots träff med AK.

 

GG WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd! det där med IQ och pokerskills ställer jag mig rätt tveksam till.. beror på definitionen av IQ då, men sant är ju att det krävs bra känsla för logik och bakvänd logik osv.

 

men som de flesta andra säger här i olika former: Du är en fisk.

 

Det är nog bara extremt svårt för dig att inse att du inte är vinnande...

Dina resonemang känns helt mekaniska, "gör han si gör jag så", poker fungerar inte så. Ibland slänger man KK pre då man VET att man e uppe mot AA. Du har inte disciplinen o framförallt inte känslan som krävs. Men kör på, jag tänker inte leka mamma som alla andra här inne. Supporta pokercommunityn, in med degen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tveksam till det här att man behöver ha speciellt högt IQ eller några teoretiska pokerfärdigheter för att vara en vinnande spelare. Jag får åter hänvisa till en bekant som spelat poker i stort sett lika länge som jag gjort (drygt 1 år). Han spelar mestadels FL 1/2 SH (lägre nivåer i början). Han vet inte vad pottodds är. Han kan absolut inte räkna ut sannolikheten för att få in triss på flopen med pocketpar. Inte heller har han läst sig till det. Han känner inte till några sannolikheter alls. Han har ingen koll på motståndare (vi har suttit vid samma bord utan att han lagt märke till det och han vet mitt nick). Inte kollar han handhistoriken för att tex. kolla motståndares muckade kort eller något annat heller, han vet knappt om att det finns handhistorikfunktion. Hans spel bygger endast på att han spelar när han tycker att han har bra kort och på "magkänsla". Han plussde ca 1500$ första året med det spelet.

Själv tror jag ju att han hittills haft en hel del tur också. Han har tex. aldrig gått på förlust mer än två dagar i rad. Enligt vad han påstår.

 

Nu säger jag inte att han inte kan vara skicklig för det. Men när det nu gäller IQ och sånt så undrar jag om de som spelar på käsla kan sägas spela intelligent. Om det endast är en känsla som kommer automatiskt och som man inte kan förklara och härleda till nåt så har det väl inte med IQ att göra. För mig verkar det som om det skulle finnas någon konstig omedveten förmåga hos vissa att träffa rätt i sina gissningar och att dessa gärna vill tro att deras framgång bygger på IQ eller nåt annat tjusigt. Jag är medveten om att en sådan intuition troligtvis kan byggas upp genom att spela mycket men jag är av den åsikten att det inte har med IQ att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Viktiga pokerprinciper

 

 Spela aldrig om jag är väldigt trött eller nedstämd för det innebär alltid sämre koncentration med en ökad benägenhet för risker.

 

 Slowspela aldrig annat än väldigt bra händer (minst hög stege) och i princip bara mot sådana som själva brukar betta hårt.

 

 Fortsätt inte betta hårt utan minst tvåpar om någon redan har synat en jättebet och det inte finns något färg eller uppenbart stegdrag.

 

 Ta pauser med jämna mellanrum och konsolidera mitt spel. Ifall jag ligger bra till, ta en promenad och fundera på hur jag bör fortsätta.

 

 Riskera inte mycket på medelbra träffar (det går fler tåg). Jag går snabbare plus om jag inväntar riktigt bra händer och vinner stort.

 

 Gå aldrig all in med en större summa om jag inte garanterat leder. Tvåpar räcker sällan. Titta alltid efter tecken på stege eller kåk.

 

Min tanke är att regelbundet titta på en lapp med dessa principer under spel så att man alltid håller disciplinen uppe och inte hamnar i något flummigt riskbeteende.

 

 

Många av dom här "principerna" är tydliga tecken på att du missuppfattat pokerns grunder grovt. Du är helt enkelt ingen bra spelare. Det är möjligt att du kan bli bättre om du studerar pokerteori, men du kommer antagligen aldrig att bli riktigt bra (och det är inte det du satsar på heller vad jag har förstått).

 

Sedan tycker jag att Oterons påstående om att om man inte har fattat det fundamenta inom poker så har man låg IQ är helt fel, bara för att mina inte har förutsättningar för att bli en bra pokerspelare så behöver man inte vara korkad. Jag har flera jättesmarta kompisar som har försökt börja spela poker men har samma problem, poker är helt enkelt inte deras grej. Hög IQ är en fördel i poker men absolut ingen garanti för att bli bra.

 

Bara du själv kan bestämma om du vill sluta eller inte, men om du inte kan tänka dig att spela utan att bli en vinnande spelare, så bör du helt klart överväga att sluta. Finns så sjukt mycket annat man kan syssla med.

 

Lycka till hur du än gör.

Du är ju sjukt konstig som påstår att mina pokerprinciper bygger på fel resonemang. Vem som helst här (förutom du) ser att det är vettiga tankar under spel. Eller tycker du att jag ska göra tvärtom? Du är helt uppenbart bara en jävla besserwisser som så många andra här. För att kommentera inlägget om att inte fortsätta betta hårt utan minst tvåpar så syftade jag på 150 eller mer vid ett 2/5 eller 5/10-kronorsbord. Ifall någon redan har synat 150 från floppen utan steg eller färgdrag så har jag troligtvis inte bäst hand trots träff med AK.

 

 

INGEN här förutom DU ser att det där vettiga tankar under spel.

 

 Slowspela aldrig annat än väldigt bra händer (minst hög stege) och i princip bara mot sådana som själva brukar betta hårt.

 

 Fortsätt inte betta hårt utan minst tvåpar om någon redan har synat en jättebet och det inte finns något färg eller uppenbart stegdrag.

 

 Riskera inte mycket på medelbra träffar (det går fler tåg). Jag går snabbare plus om jag inväntar riktigt bra händer och vinner stort.

 

 Gå aldrig all in med en större summa om jag inte garanterat leder. Tvåpar räcker sällan. Titta alltid efter tecken på stege eller kåk.

 

 

Åvanstående tankar är HELT fel att ha i huvet på en vinnande pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diciplin, diciplin och åter diciplin. Förutsatt att man inte är totalt blåst, så är jag övertygad om att just diciplinen är helt avgörande för om man ska vara en långsiktig vinnare eller ej (oavsett nivå).

Jag menar, att sitta med AA preflop och syna en all in där fi har KK och klonkar en K händer ju och är ingen big deal.

Men att tex multitabla och åka på exakt samma sak 5gg på raken och då inte börja tilta/slaska är f-n så mycket viktigare än att besitta nån sorts hög IQ, speciellt i onlinepoker där tells är betydligt färre än livepoker.

 

Och ju högre nivå du spelar på (bättre motstånd) dessto viktigare blir read samt förmåga att "växla tempo" och anpassa ditt spel beroende motståndet.

 

Men diciplinen är och förblir A och Ä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland slänger man KK pre då man VET att man e uppe mot AA.

 

Det är skills, att veta att man är uppe mot AA preflop.

 

Beror ju helt och hållet på antalet spelare.

Inte en chans i världen att du slänger KK preflop i tex HU.

Däremot vid ett rätt så tajt 10-manna bord där det förekommit såväl raise som rereraise fram till dig kan man ju ta sig en funderare.

Satt jag däremot med JJ och starkt misstänkte att jag var uppe mot såväl AA som KK skulle jag blixtsnabbt gå AI eftersom "alltid" sämsta PP träffar set med två eller fler synare som har högre PP ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...