Gå till innehåll

Varför är folk så osociala på nätet?


nisse hult

Recommended Posts

Ok när man spelar 4 bord går det ju inte att snacka men som nu när jag spelar 1on1 tours på paradise och man försöker prata med folk och inte får minsta svar. Det blir ju en stor pratbubbla för fan! Samma sak hände vid sateliten till pokerkryssningen. Bara svenskar vid bordet och ingen säger något eller ens svarar på tilltal. Jag fattar inte varför. Själv tar jag tillfället direkt att snacka skit med/om folk.

Blir nästan irriterad.

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok när man spelar 4 bord går det ju inte att snacka men som nu när jag spelar 1on1 tours på paradise och man försöker prata med folk och inte får minsta svar. Det blir ju en stor pratbubbla för fan! Samma sak hände vid sateliten till pokerkryssningen. Bara svenskar vid bordet och ingen säger något eller ens svarar på tilltal. Jag fattar inte varför. Själv tar jag tillfället direkt att snacka skit med/om folk.

Blir nästan irriterad.

 

Själv brukar jag vara upptagen med att försöka sno pengarna av folk som ägnar sig åt att snacka skit medans de spelar. :D

 

(förutom de som nu är helt koncentrerade på spelet, och därför inte hinner chatta, så kanske du ska ursäkta många andra pga att de kanske inte är så duktiga på maskinskrivning, och många har nog vissa problem med attt uttrycka sig på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer att jag stänger av chatten när det sitter idioter vid bordet.

Och då blir väl andra lidande. Men det är helt klart roligt att snacka skit med någon när man sitter ensam kl 3 på natten och spelar poker.

 

Men som sagt är det någon idiot vid bordet då måste jag stänga av chatten annars kommer jag att tilta. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är så att du bara möter bottar.

Det kan väl inte vara så svårt att programmera en social bot?

1) man slumpar efter hur många sekunder boten ska skriva något.

2) man slumpar vad boten ska säga:

"nh", "nc", "gl", "lol", "how can you play those cards???", ...

Det kan inte vara något problem att bygga upp en lista med de 100 vanligaste fraserna och ingen skulle kunna skilja den sociala boten från en riktig spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...