Gå till innehåll

Henke Larsson till Manchester United


Ving

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

henke borde klara sig bra i ManU. Håller med om att han kan tyckas vara överskattad eftersom han inte är särskilt spektakulär numera. Han springer inte särskillt snabbt och gör i princip aldrig bort sin kille.

 

Däremot är han smart, håller sig på rätt plats och kan knoppa in en boll eller två. Tror det är idealiskt för henke att spela med så pass bra spelare som i manchester där han bara behöver släppa boll på ett tillslag och hitta ytor framför mål alt. skarva till någon annan anfallare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa skit

 

Bara för att en spelare är ifrån Sverige så kan man fortfarande vara en av de bästa i världen på sin sak.

 

Henke är världens bästa forward utav "henketypen". Jag kan givetvis räkna upp massvis med spelare som är bättre på att göra mål, har bättre teknik osv. Men ingen är komplett på samma sett som Henke.

 

Nu menar jag inte att Henke är en komplett fotbollspelare, däremot har han flera egenskaper som de flesta av världens andra målskyttar saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu menar jag inte att Henke är en komplett fotbollspelare, däremot har han flera egenskaper som de flesta av världens andra målskyttar saknar.

 

Och det är?

 

Han har bl.a visat sjuka prov på att kunna lyfta ett lag rejält, utan att direkt synas för det vanliga åskådarögat, otaliga gånger. Låter kanske löjligt, men det kan väl ingen ha missat.

Att han gjort ett vansinnigt antal mål i skottska ligan och ute i Europa under celtic-tiden behöver väl iofs inte säga speciellt mycket, men han vet ju hur man hittar målet och bränner väldigt få chanser, till skillnad från t.ex Zlatan.

Jag kan inte tycka att Henke är sämre nu än för 6-7 år sedan och jag kan sätta rätt mycket pengar på att han gjort succe i ManU redan då, om han tagit chansen.

 

Jag vill att han kommer tillbaka till barca i stället. Han är ögongodis. Och det är roligt att ha en svensk spelare att hejja på när alla ser på fotboll. Ronaldiho är visserligen snyggare men det var roligare när båda var i barca.

Eller hur? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att han kommer tillbaka till barca i stället. Han är ögongodis. Och det är roligt att ha en svensk spelare att hejja på när alla ser på fotboll. Ronaldiho är visserligen snyggare men det var roligare när båda var i barca.

Eller hur? :lol:

Jag skulle inte tacka nej till en natt med honom om man säger så. Något måste man sysselsätta hjärnan med när man umgås med folk som ser på fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill att han kommer tillbaka till barca i stället. Han är ögongodis. Och det är roligt att ha en svensk spelare att hejja på när alla ser på fotboll. Ronaldiho är visserligen snyggare men det var roligare när båda var i barca.

Eller hur? :lol:

Jag skulle inte tacka nej till en natt med honom om man säger så. Något måste man sysselsätta hjärnan med när man umgås med folk som ser på fotboll.

Är du kvinna, bög eller har du bara någon enkel typ av horses face-fetish? :lol:

Nej, nu var jag kanske lite elak :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det någon som har missat att Henke alltid varit sådär skånskdryg mot tidningarna och media i allmänhet? Man kan ju lätt få den bilden när personen i fråga är sådär layed back och pratar skånska.

Att han alltid varit ödmjuk inför sin uppgift som fotbollsspelare är en helt annan sak, kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Devalanteriel,

 

Att ett bra skott är synonymt med världsstjärna är bara larvigt. Jag har inte sagt att det är så. Däremot är det som så att jag gärna ser ett bättre skott och passningsspel hos en offensiv spelare än vad som vi hittar hos Ljusberg.

Det sägs ofta att fotboll inte är en bollsport utan en löpsport. Jag instämmer. Det innebär dock inte att löpvilja/köparglöd alltid räcker. Ljungberg bidrag alldeles för lite, han har inte de kvalitéerna som behövs för att han ska anses som en klasspelare internationellt.

Mittbackar har inte några större krav på sig att kunna behandla bollen på annat sätt än att tex passa den till en ytterback. En mittbacks främsta egenskaper är bland annat, i mina ögon, att ha hjärta smärta mentalitet och bra huvudspel. Jag säger inte att Ljungberg passar som mittback :lol:

 

 

Det stämmer till en viss grad att jag larvat mig i denna tråd (med avsikt), det är dock inte värre än tramset om Larssons storhet som striker. Jag tycker man bland annat från vissa här får en känsla av att Larsson är/var like stor inom fotbollen som Foppa och Sörenstam i det dom gör. Skillnaden är så fruktansvärt stor att det är löjligt.

Minns att Arsenal köpte en kines (kan ha varit en japan eller korean) för några år sedan, anledningen till det var inte att man såg honom som en ny storspelare, utan man såg honom som en tröjförsäljande PR figur. Väldigt fult. Om jag inte missminner mig så var det länge som så att journalister från hemlandet kom på besökt till London och undrade när han skulle få spela, intresset svalade och spelaren finns inte kvar i klubben mig veterligen. Säger inte att en liknelse kan göras med Larsson, men det ligger lite i att så fort någon svensk gör ok ifrån sig utanför Sverige så är man nästan världsstjärna.

 

Gällande Zlatan och världsstjärna samt det vi vill minnas som ett uttalande från Nordahl. Det är delvis ett argument för det. Som anfallare har du som främsta uppgift att göra mål. Du ska göra X-antal mål per säsong. Det finns anfallare som är mindre bra fotbollsspelare men är giftiga innanför straffområdet. Tålamodet med en anfallare i måltorka är inte stort, right ? Vad tror du själv om Zlatan i en roll som offensiv mittfältare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu menar jag inte att Henke är en komplett fotbollspelare, däremot har han flera egenskaper som de flesta av världens andra målskyttar saknar.

 

Och det är?

 

Han har bl.a visat sjuka prov på att kunna lyfta ett lag rejält, utan att direkt synas för det vanliga åskådarögat, otaliga gånger. Låter kanske löjligt, men det kan väl ingen ha missat.

Att han gjort ett vansinnigt antal mål i skottska ligan och ute i Europa under celtic-tiden behöver väl iofs inte säga speciellt mycket, men han vet ju hur man hittar målet och bränner väldigt få chanser, till skillnad från t.ex Zlatan.

Jag kan inte tycka att Henke är sämre nu än för 6-7 år sedan och jag kan sätta rätt mycket pengar på att han gjort succe i ManU redan då, om han tagit chansen.

 

Rent spontant rankar jag de europeiska ligorna enligt följande:

 

Italienska

Spanska

Engelska

Tyska

Holländska

Portugisiska

Franska

Grekiska

Skotska

Möjligen ska turkiska ligan placeras innan skotska. Galatasaray vann så sent som år 2000 mot Arsenal i UEFA Cup finalen, spelades i Danmark vill jag minnas.

 

För att ytterligare vissa hur svaga Skotska lag är så kan vi som exempel ta Celtic, som förvisso oväntat tog sig vidare i CL. Det innan sista matchen i gruppspelet spelades. Men bortastatistiken visar en klar bild, 9 insläppta på 3 bortamatcher. Man förlorade med 3-1 mot FC Köpenhamn senast, det är ett otroligt svagt resultat som du aldrig kommer att se ett lag med någorlunda europeisk klass att toppa.

 

Att vara skyttekung i skotska ligan rimmar långtifrån lika högt som att vara det i någon av de främsta ligorna som du antyder. Ditt påstående att Larsson bränner färre chanser än övriga anfallare ger jag inte mycket för. Har bland annat sätt han komma fri i Barca-tröjan och skjuta rakt på målvakten vid ett flertal gånger

 

Menar du att du anser att Zlatan är en av de främsta målskyttarna i världen ?

 

Att du anser att Larsson är lika ”bra” nu som för 6-7 år sedan tycker jag personligen är roligt. Det brukar sägas att en anfallare har sin toppform vid 28 (möjligen är det 28-30 man burkar säga) års ålder. Larsson är 35 år, har mycket svårt att se att han skulle ha kvar sin storhet. Din bedömning säger nog mer att han aldrig har haft någon :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...