Gå till innehåll

NLT - SH, träffad AJ mot raise


dr_kvist

Recommended Posts

Fi har bara spelat något tiotal händer vid bordet och verkar inledningsvis ganska agressiv. Han har reraisat mig en gång tidigare vid ett missat CB. Då foldade jag. Han och jag är dom klart aktivaste på bordet.

 

Allt är tydligen inte med i HHn så jag fyller på lite.

Fi har typ buyin dvs 25$, jag täcker.

 

Mina hålkort är AJo

 

NEW HAND

Strombri posts the small blind $0.10

Yekta posts the big blind $0.25

 

DEALING POCKETS

dr_kvist raises $0.75 to $1.00

chief_jaysons folds

Fi calls $1.00

dstrez213 folds

Strombri folds

Strombri has left the table

Yekta folds

 

DEALING FLOP (7c,Td,Jh)

dr_kvist bets $2.00

Fi raises $2.00 to $4.00

dr_kvist calls $2.00 <------ Jag synar bara för att avvakta turn. Borde reraisat?

 

DEALING TURN (7h) <------ Turn 7 som iofs inte lär ha hjälpt honom om jag inte redan var slagen på floppen?

 

dr_kvist checks <-----Checkar. Annat alternativ?

 

madroofer bets $10.30 <----- Pottbet. Jobbigt!

 

dr_kvist: ?

 

Hade han suttit längre vid bordet och hela tiden varit agressiv så hade jag rerasiat turn. Men nu när jag inte har nån direkt koll på honom vill jag inte bygga en monsterpott ur position. Hur ska den spelas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant får jag känslan att du väldigt ofta är upp emot en sämre knekt eller ett drag (typ KQ) här. Tycker de händerna passar bättre än några andra givet linjen min-reraise / pottbet. Mot den HD:n och givet hur mycket han redan har inne borde omslag AI vara bästa spelet (han kommer syna med QJ/KJ om han är så fiskig att han spelar den såhär men checka den bakom på river, och med draget och två overs synar han också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man utesluta TJ från fi:s HD? Vad tycks om mitt spel tidigare i handen? Skulle jag återtagit komandot någonstans tidigare?

 

Nej, man kan ju inte utesluta. Men bara på känsla så undrar jag varför han inte istället skulle betta lite lägre med en sån hand och sätta upp för ett PSB på river? Alltså, har bara fått för mig att det oftare är KQ/Jx här än stål på den här nivån, men det kan ju vara fel förstås.

 

Ang. det tidigare spelet tycker jag väl det ser helt ok ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liknande scenario. Den här gången har jag position. Jag har lite sämre hand och istället för att rasia check-raisar fi. Gäller samma tänk här så att säga?

 

 

Fortfarnade NLT25 SH. Fi har typ 30, jag täcker.

 

Jag har KJo, inga klöver.

 

xtra4me posts the small blind $0.10

Odinn posts the big blind $0.25

 

DEALING POCKETS

luk1975 calls $0.25

dr_kvist raises $0.75 to $1.00

InsideStr8 folds

Samanchek folds

xtra4me calls $0.90

Odinn calls $0.75

luk1975 folds

 

DEALING FLOP (6c,Jh,Tc)

xtra4me checks

Odinn checks

dr_kvist bets $2.00

xtra4me raises $3.20 to $5.20

dr_kvist:

 

EDIT: Frågan är väl egentligen om jag kan sätta honom på AJ här eller om drag/sämre J är lika sannolikt som i handen ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har KJo, inga klöver.

 

Vet inte riktigt vad de översynar i SB med på NL25, men antagligen en hel del mer än på högre nivåer? Antar att BB foldade mot SB's CR? Egentligen oavsett skulle jag utan read kunna tänka mig att folda här. Problemet som jag ser det är kombinationen av de tillgängliga spelen, som båda som finns förutom fold känns så osexiga. Trebettar vi gör vi vår hand till en bluff och vi kommer sällan att få loss händer som träffat hårt på den här brädan. Dessutom vet vi inte om fi kan tänkas fyrbetta sina bra drag AI, och då har vi t.o.m misslyckats med att "skydda" vår hand eftersom vi inte kan syna en push. Det dåliga med att bara syna (som hade varit det "normala" om vi skulle spela vår hand vidare) är att vi på NL25 (har jag fått för mig) aldrig kommer komma till SD särskilt billigt utan 99/100 få betala för minst turn också. Om fi t.ex är dålig nog att översyna och CR:a med typ QJ kommer han IMHO garanterarat också betta den på turn om vi bara synar eftersom en syn i hans ögon alltid kommer innebära att vi drar och han måste "skydda" sin hand. På samma sätt kommer han "alltid" att fortsätta betta sina drag på turn och vår hand tål inte särskilt mycket mer action, den action som nästan garrat kommer att komma. Slutligen är våra förbättringsmöjligheter av arten att vi inte vet hur bra dem är (en K kan t.ex träffa fi's hand bättre än vår) och allt det sammantaget gör att jag gillar fold i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så jag tänkte :D

Sen foldade jag ju den översta handen också.... Jag ångrade mig dock direkt när jag gjort det. Bakgrunden var att jag backat en hel del i början på sessionen och precis innan AJ handen hade jag återigen kommit upp på plus. Detta gjorde att jag fega ur och inte ville tappa igen. Dåligt tänk, jag vet!

 

Hur som helst, tack igen för bra analys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...