Gå till innehåll

NLT - AK ur pos.


Recommended Posts

NL1000

Inga direkta reads på Fi, utan han verkar vara en normal halvfisk. Fi är UTG och sitter med $1060 och vår hjälte täcker samt är SB. Jag har som sagt AK.

 

Preflop:

Fi slår upp till $40 och jag slår om till $120 efter att alla foldat till mig, BB foldar och Fi synar.

 

Flop ($250): 9d 9s Kh

Jag väljer att checka då jag är i en rejäl WA/WB-situation. Jag checkar ofta här med både AA och QQ också, vilket gör att Fi inte utifrån min check automatiskt kan sätta mig på en specifik hand. Fi betar $220, jag synar.

 

Turn ($690): 4h

Jag fortsätter på samma väg och checkar, Fi ställer nu för $720 och jag gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också det ser finfint ut, men blir lite nyfiken på hur ofta du skulle spela den annorlunda? Floppen tycker jag känns ganska mycket standard iaf, och mtp hur högt upp i vår HD den där handen ligger på den där brädan, så kan jag inte se hur vi ska släppa?

 

Wp.

 

Jag gillar det förutom att jag undrar vad fan en WA/WB-situation är för något.

 

Way ahead / way behind. Antingen leder vi jätte mycket (mot typ KQ/QQ/bluff) eller är efter som fan mot AA/9x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...