Gå till innehåll

NLT - Fel spelat med KK? Är jag för passiv?


Agar

Recommended Posts

Jag har precis satt mig vid bordet och bara spelat sju händer när jag plockar upp KK, vet inget om Fi.

 

 

Full Tilt Poker Game #1313527484: Table Hickam (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 12:57:01 ET - 2006/11/27

Seat 1: Clara Parmann ($26.30)

Seat 2: Nizhniy ($25)

Seat 3: mestrandre ($47.60)

Seat 4: boozeguzzler ($24.05)

Seat 5: hashslinger1 ($38)

Seat 6: HERO ($29.95)

HERO posts the small blind of $0.10

Clara Parmann posts the big blind of $0.25

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Kc Kh]

mestrandre folds

boozeguzzler folds

hashslinger1 raises to $0.50

HERO raises to $1.75

Clara Parmann folds

hashslinger1 calls $1.25

 

*** FLOP *** [5s Jd 6d]

HERO bets $2

hashslinger1 raises to $4

HERO calls $2 - Här blir jag lite rädd och bara synar, minibet = stål?

Kommer inte släppa KK på den brädan, är rädd för AA, JJ, 66 och 55 här, kanske AdKd men tveksamt.

 

*** TURN *** [5s Jd 6d] [8s]

HERO checks

hashslinger1 checks

 

*** RIVER *** [5s Jd 6d 8s] [4s]

HERO checks

hashslinger1 checks

*** SHOW DOWN ***

 

Borde jag spelat den mer aggresivt, fortsätta beta ut på turn? Vad gör jag mot omslag på turn?

 

Är som sagt rädd för att förlora(eller förlora mycket) med KK, jag har åkt på ett par beats med AA och KK de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv NL25 på full tilt. Tycker du ska slå om på floppen, för det mesta är det massa toma bet och bet på AK AQ + andra kort som inte har ngt med floppen att göra för att FI inte kan släppa vissa händer. Träffar FI AJ så får du garanterat betalt hela vägen på de nivåerna + att i andra fall så kan du lätt bli utdragen genom att spela passivit så slå om nästa gång. Av egen erfarenhet så kommer fi slå om mycket hårdare med de händerna du är rädd för. Han kan lika gärna sitta på en sexa där, det har jag vart med om och blivit utdragen genom att spela passivt.

 

Lägg inn flera HH eftersom vi köra samma sida samma nivå så kan jag slänge upp lite egna HH .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mer jag tänker på handed borde jag nog ha betat ut på turn och omvärderat vid omslag. Ville inte torska med överpar igen, är väl det jag har att skylla på. Har hänt så förbannat mkt den senaste veckan :P

 

Jag spelar själv NL25 på full tilt. Tycker du ska slå om på floppen, för det mesta är det massa toma bet och bet på AK AQ + andra kort som inte har ngt med floppen att göra för att FI inte kan släppa vissa händer. Träffar FI AJ så får du garanterat betalt hela vägen på de nivåerna + att i andra fall så kan du lätt bli utdragen genom att spela passivit så slå om nästa gång. Av egen erfarenhet så kommer fi slå om mycket hårdare med de händerna du är rädd för. Han kan lika gärna sitta på en sexa där, det har jag vart med om och blivit utdragen genom att spela passivt.

 

Lägg inn flera HH eftersom vi köra samma sida samma nivå så kan jag slänge upp lite egna HH .

 

Började spela på FullTilt för typ en vecka sen och har inte så stor koll på hur folk spelar där. Va nickar du på FullTilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...