Gå till innehåll

NLT - Problem på river eller inte?


GBSkaning

Recommended Posts

Ska erkänna att jag egentligen inte hör hemma här på dessa nivåer, men jag brukar testa skotta lite ibland för att öka på mina kunskaper.

 

Seat 1: Skaning_GBG [ 2C,2S ] ($2,417.00 in chips)

Seat 2: rosu13 ($787.50 in chips)

Seat 3: jeotkokji ($90.00 in chips)

Seat 4: devildog667 ($245.00 in chips)

Seat 5: AvidaDollarz ($2,779.00 in chips)

Seat 6: olavhol ($985.00 in chips)

Seat 7: grissly2 ($1,716.45 in chips)

Seat 8: splashpoker ($794.50 in chips)

Seat 10: costapask1 ($352.00 in chips)

ANTES/BLINDS

costapask1 posts blind ($5), Skaning_GBG posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

rosu13 folds, jeotkokji folds, devildog667 folds, AvidaDollarz folds, olavhol calls $10, grissly2 folds, splashpoker folds, costapask1 folds, Skaning_GBG checks.

 

FLOP [board cards 2H,6C,KH ]

Skaning_GBG checks, olavhol checks. <------ Får en gratis flopp med 22 och sätter trissen.

TURN [board cards 2H,6C,KH,10C ]

Skaning_GBG bets $20, olavhol bets $70, Skaning_GBG bets $200, olavhol calls $150. <----- I mitt tycke ett ofarlig kort, så det är dags att börja värdebetta. Nu återhöjer FI, men är egentligen inte orolig. Han skulle kunna göra detta med en hel hög händer jag slår. Så jag slår om igen, och han steksynar. Nu är jag HELT säker på att han inte har ex 66, då borde han ställt här. TT och KK går ju fetbort redan pre.

 

RIVER [board cards 2H,6C,KH,10C,JC ]

Skaning_GBG checks, olavhol bets $475 <---- Väldigt tråkig river, men jag tror inte han synar turn med hålet, möjligtvis färgdraget (H eller C). Nu betar han ut, men jag har egentligen bestämt mig för checksyn. Som jag sa spelar jag dock lite högt, vilket gör att jag i detta läget tvekar. Syn eller fold?

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jg hör verkligen inte hemma på dessa nivåer.

 

men du checkar i bb pre.

 

din troligatse hand är väl ett skumt 2par snarare än ett set?

 

om han limpar KJ kan han värdebetta top2 här kanske? kan ju också ha slowspelat KT.

kan ha plockat upp färg+par-kombo på turn.

 

omslag känns kallt men syn känns tvungen.

 

han är nog inte så rädd för att du ska ha stege eller färg(fär g kanske) så ett värdebett med 2par kan han väl göra.

 

men så spela rjag ej dessa nivåer.

 

men svårt att hitta folden tycker jag öven om man kan misstänka att man är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skulle han verkligen limpa i mitten med Q9s? Känns ju inte helt troligt. Det är ju trots allt FR och då kan jag inte se honom med en Q9s....

 

Det tycker inte jag kä'nns helt avlägset. Sånt ser man ju dagligen. Jadu nått annat hålstege med flurredrag på turn då, 78/79c det lär han limpa med i den positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betfolda kanske inte är så dumt.

 

Jag kan ju inte se många händer han kan ha som slår mig och han skulle syna med många av dom ändå. Dock är risken att han kan bluffa bort mig här då om han är tillräckligt modig. Tror nog han sätter mig på ett skumt tvåpar han vet jag skulle släppa mot omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vinner vi på att B/F? Vi blir rest av allt som slår oss, och väldigt ofta av alla 2par han kan ha.

 

Vad menas med det? Förstår inte? :?

 

Tanken med betfold var att han troligen kommer att checka sina tvåpar efter hur turnbettandet gick till, och att han inte "borde" bluffa oss när vi bettar givet hur lite han har kvar i stacken efter vårat bet (vi bettar tillräckligt mycket för att det ska se ut som att vi är committade). Pushar han då kan vi vara ganska säkra på att vi är slagna (jag tror INTE han kommer pusha med sina tvåpar, varken för värde eller som bluff, om vi bettar ut).

 

Hade faktiskt hellre sett HH:n "stanna" efter att riverkortet landat, då det hade blivit en mer givande/"öppen" diskussion om handen därifrån än vad det blir om man visar hans riverbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade faktiskt hellre sett HH:n "stanna" efter att riverkortet landat, då det hade blivit en mer givande/"öppen" diskussion om handen därifrån än vad det blir om man visar hans riverbet.

 

Sant.. Tänkte inte på det. Har lite fler händer som jag kan posta, då utan mina moves på river.

 

Jag checkade delvis som bluffinducering, men då Fi pottade kändes det plötsligt konstigt.

 

RIVER [board cards 2H,6C,KH,10C,JC ]

Skaning_GBG checks, olavhol bets $475, Skaning_GBG calls $475.

 

SHOWDOWN

olavhol shows [ 9C,AC ]

Skaning_GBG mucks cards [ 2C,2S ]

olavhol wins $1,412.

 

Bortsett från att Fi gör en dålig syn på turn (med facit i hand), så får han trots allt betalt.... Men man måste anta att det är EV+ spel att checksyna.

 

Betfold hade jag i detta läget tjänat en 100-150 på, men jag är orolig för att många gånger ser Fi detta som en chans på att bluffa hem det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vinner vi på att B/F? Vi blir rest av allt som slår oss, och väldigt ofta av alla 2par han kan ha.

 

Vad menas med det? Förstår inte? :?

 

Tanken med betfold var att han troligen kommer att checka sina tvåpar efter hur turnbettandet gick till, och att han inte "borde" bluffa oss när vi bettar givet hur lite han har kvar i stacken efter vårat bet (vi bettar tillräckligt mycket för att det ska se ut som att vi är committade). Pushar han då kan vi vara ganska säkra på att vi är slagna (jag tror INTE han kommer pusha med sina tvåpar, varken för värde eller som bluff, om vi bettar ut).

 

Hade faktiskt hellre sett HH:n "stanna" efter att riverkortet landat, då det hade blivit en mer givande/"öppen" diskussion om handen därifrån än vad det blir om man visar hans riverbet.

 

Det jag menade med att ifrågasätta B/F är att vi slänger många gånger då vi leder. För jag antar att ingen hade tänkt potta river och folda mot resning?

 

Jag röstar för att inducera bluff genom check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade faktiskt hellre sett HH:n "stanna" efter att riverkortet landat, då det hade blivit en mer givande/"öppen" diskussion om handen därifrån än vad det blir om man visar hans riverbet.

 

Sant.. Tänkte inte på det. Har lite fler händer som jag kan posta, då utan mina moves på river.

 

Jag checkade delvis som bluffinducering, men då Fi pottade kändes det plötsligt konstigt.

 

RIVER [board cards 2H,6C,KH,10C,JC ]

Skaning_GBG checks, olavhol bets $475, Skaning_GBG calls $475.

 

SHOWDOWN

olavhol shows [ 9C,AC ]

Skaning_GBG mucks cards [ 2C,2S ]

olavhol wins $1,412.

 

Bortsett från att Fi gör en dålig syn på turn (med facit i hand), så får han trots allt betalt.... Men man måste anta att det är EV+ spel att checksyna.

 

Betfold hade jag i detta läget tjänat en 100-150 på, men jag är orolig för att många gånger ser Fi detta som en chans på att bluffa hem det.

 

 

ja ett utlåtande om fis turnspel skulle vara intressant. iochmd att det är en bakdörrsfärg så kan han ju få bra betalt eventuellt men tillräckligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...