MannenMedH Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 det beror ju faktiskt lite på, på låga nivåer är ju standardspelet för fisken att syna om han inte har en riktigt bra hand. jag synar väldigt ofta här iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 hallå ?? är denna tråden ett skämt eller?, instafold! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 hallå ?? är denna tråden ett skämt eller?, instafold! care to elaborate? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 hallå ?? är denna tråden ett skämt eller?, instafold! care to elaborate? jag bara skoja! instasyn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Enkel syn IMO. Har ju sjuuuukt mkt oftare Ax än AA och KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lagerhult Postad 25 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2006 Av vad jag sett av fi och som jag skrev att han har varit väldigt tajjt o enbart raisat en hand så verkar han vara en "bra" spelare. Kan ju ha fel också men de flestra som startar upp så växlar tempo senare o lirar "som man bör göra" (eftersom jag spelar så). Det enda jag kan se honom ställa här med är som någon skrev runt A-J+, 10-10+. Fi vet att jag har varit väldigt tajjt men tor inte han tar några onödiga risker. Frågan är ju om chansen att han har A-A, K-K väggs upp av de ggr han har A-x. En coinflip är ju ändå LITE EV+ med tanke på att jag kastat in lite chips i potten redan. EDIT: 10-10s, nåt fel med den ? Tog iaf synen och fi visar - och jag drar ut på turn Ett dilemma då. Om fi skulle "visa" sina damer för mig innan jag tagit synen. Skulle det vara rätt att syna då med tanke på att ja fått in lite i potten, eller folda och satsa på att "spela ut" dem då jag anser mig vara en bättre spelare? Fast i en turb har ju turen mkt större inverkan också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Så här är det, du kommer ha 1300 om du foldar. Blindsen går minst upp till 150 tills du får nästa bra hand och då är det ju jätteställ med AK o AQ bla iom att du börjar bli short så lika bra o gambla här än vänta till nästa hand. Här har du lite döda pengar oxå. Vinner du här så kanske du inte behöver vinna en hand till innan du är ITM, väntar du så är du inte alls garanterad ITM även om du vinner nästa all-in. Hade ngn gått all-in til höger om dig hade jag dock inte synat, men så spelar jag inte turbo sngs heller. Där synar man väl med AK utan undantag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 25 November , 2006 Rapport Share Postad 25 November , 2006 Hade ngn gått all-in til höger om dig hade jag dock inte synat, men så spelar jag inte turbo sngs heller. Där synar man väl med AK utan undantag. Köper inte riktigt det, om någon (som är relativt kort) går all-in först in synar jag hellre med AK än i det här läget. Visst, här finns det döda pengar i potten men samtidigt krävs det en starkare hand för att göra en re-steal än att pusha först in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 26 November , 2006 Rapport Share Postad 26 November , 2006 Det enda jag kan se honom ställa här med är som någon skrev runt A-J+, 10-10s. TTs är en intressant hand Men iaf. Försvarar man inte en first in buttonraise med AK så försvarar man inte med nånting. Att folda här är total galenskap även mot nötFi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts